מהם אשכולות תוכן וכיצד השימוש בהם יכול לסייע לקידום האורגני של האתר שלך בגוגל? ואיך זה משתלב עם כתיבת תוכן SEO?

אם אתם מתכננים לבנות אתר או לשדרג את האתר הקיים שלכם, הייתי ממליץ קודם כל לצייר לעצמכם את מבנה או הסכמה של האתר. כלומר לכתוב על דף או במסמך וורד איך האתר שלכם נראה.
בדיוק כמו שהייתם כותבים תוכן עניינים לספר. לכל דף או חלק באתר צריך להיות ביטוי אותו הוא מייצג ומקדם והביטויים השונים צריכים להצטבר לאשכולות תוכן. במדריך – להיות ראשון בגוגל, אני מתייחס בסעיף הראשון לצורת האתר אך עכשיו אני רוצה להרחיב על מה שנקרא אשכולות תוכן: סביר להניח כי הביטויים או הנושאים באתר שלכם יתחלקו למספר תתי נושאים.
אם לדוגמא אתם רוצים לקדם אתר בתחום רפואת השיניים אז ייתכן ויהיו לכם תכנים העוסקים בשתלים, כלאו העוסקים בסתימות, אחרים בהיגיינת הפה וכולי. כל תת קטגוריה כזו מכונה אשכול תוכן.

כתיבת תוכן SEO נכונה:

רצוי כי לאשכול תוכן יהיה דף מוביל, מעין דף דגל שמרכז את הנושא ומפנה לדפים האחרים בנושא אך גם מקבל קישור מיתר הדפים הקשורים אליו מבחינת התוכן.
גישה זו משפרת את הקישוריות הקריטית לאתר שאליה התייחסתי במדריך הנ"ל אך גם יוצרת דפי דגל, שמשמשים כיסודות של האתר מבחינת הביטויים אותם אתם מטרגטים בגוגל.
להרחבה בנושא דפי דגל קיראו את המאמר על קידום אתרים אורגני בגוגל. בכל הקשור לקישוריות, אנשים סבורים כי אם אתר נבנה בצורת פירמידה כך הוא גם צריך להיראות בעיני גוגל, כאשר בפועל ניתן לתאר זאת יותר כפירמידה של אשכולות כאשר הקישוריות בתוך כל אשכול היא לא בהכרח של אב ובן אלא של ענן המקושר בתוכו בדרכים רבות.

המצב הרצוי ביותר הוא כאשר הקישוריות בתוך האתר מתמזגת עם הקישוריות מחוץ לאתר, כך שכל אשכול תוכן באתר מקבל קישורים מאתרים אחרים ויוצר מיני רשת משותפת איתם של קישורים פנימיים וחיצוניים.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>