מהם הפרמטרים שיש לשקול כאשר אתם מעוניינים לבחור חברת קידום אתרים?

חברת קידום אתריםהפרמטר הראשון הוא מקצועיות – איך תוכלו להעריך מקצועיות של חברה לקידום אתרים? ניתן לבחון סיפורי הצלחה של אותן חברות, רק לזכור שחלק גדול מהחברות מציג רק את ההצלחות ולא את המקרים הפחות מוצלחים. אפשר כמובן להיפגש עם נציג אותה חברה לניתוח של האתר והתחרות בתחום שלכם ולהתרשם האם מדובר בחברה מקצועית – האם קיבלתם תובנות והתייחסות מקצועית או לא? אפשרות שלישית היא לדבר עם לקוחות מרוצים – תחשבו על זה כך, אתם הולכים להוציא אלפיים שקל או שלוש אלף שקל בחודש על השירות וסביר להניח שתמשיכו עם אותה חברה למשך שנה ויותר. כלומר אתם מדברים פה על 30 אלף שקל לפחות, אז למה לא לקחת את הזמן ולעשות שתיים או שלוש שיחות ללקוחות קיימים או לקוחות לשעבר של אותה חברה לקידום אתרים?

הפרמטר השני הוא זמינות ועמידה בזמנים – אם בשלב הצעת המחיר נציגי החברה אינם זמינים או שאינם חוזרים אליכם או לא מגיעים לפגישות בזמנים שקבעתם אז כנראה שהמצב רק יחמיר עם תחילת עבודת הקידום של האתר.

פרמטר נוסף הוא כימיה – הלקוחות שאני מקדם הם לקוחות שממשיכים איתי שנים, עם חלקם אני משמש ממש כמו מנהל SEO של החברה ומלווה אותה גם בשאלות דיגיטליות ושיווקיות כוללות יותר ולא רק בתחום הספציפי של קידום האתר בגוגל. חשוב לי מאוד לבחור לקוחות איכותיים, שנעים לי לעבוד איתם, כאלו שהם אנשי מקצוע בתחומם ושאני מתחבר אליהם כאנשים, משום שמדובר במרתון ואני מעדיף לעשות אותו עם אנשים שאני נהנה לשרת. אני מניח שזה הדדי וגם הלקוחות שלי בוחרים אותי לא רק בגלל הרמה המקצועית או בגלל התוצאות, אלא גם בגלל השירות, היחס והחיבור איתי.

חברות קידום אתרים בעולם

קידום אתרים בגוגל (SEO) הוא אחד השווקים החזקים והצומחים בתוך עולם השיווק הדיגיטלי. מרבית העסקים המסתמכים על גוגל כדי לייצר הכנסות ולמשוך לקוחות חדשים מעוניינים להופיע במקומות הראשונים בגוגל לביטויים שלהם. כאשר מדובר על מותגים שרואים מעבר לייצור הלידים של החודשים הקרובים אז בין אם מדובר בתאגיד מעמק הסיליקון או סטארטאפ מחולון – כולם רוצים לקדם את האתר שלהם ולכן שוק החברות הוא עצום.

השוק המוביל הוא ללא ספק השוק האמריקאי והתחרות בגוגל קום – ארץ הולדתן של ענקיות טכנולוגיה רבות, היא קרקע פורייה לחברות קידום אתרים, גם הרבדים השונים של הקידום החל מקידום מקומי ועד תחרות בנישות הקשות ביותר בגוגל קום מאפשר התמחויות שונות. נכון לשנת 2023, יש כ-120,000 חברות קידום אתרים בארצות הברית. נתון זה, אם כי אינו מפתיע, משקף את הביקוש הרב לשירותי SEO במדינה שבה המסחר הדיגיטלי הפך לנורמה.

אם נתמקד באירופה אז נגלה שמלבד השוק הגרמני שגם הוא חזק במיוחד, אבל מיוחד בשפה נפרדת לו, לאוסטריה ולשוויץ המדינה החזקה יותר מבחינת קידום אתרים היא בריטניה. בבריטניה שהחברות בה מתחרות פרט לגוגל UK גם בגוגל קום אפשר למצוא כ-25,000 חברות קידום אתרים.

מחוץ לאירופה נמצא כמובן את הודו ובמידה מסוימת את פקיסטן. כל מי שעבד עם פייבר או ניסה להעסיק עוזרים וירטואלים כנראה שעבד עם הודו, פקיסטן ובמקרים מסוימים עם הפיליפינים. כמות חברות הקידום האורגני בהודו (לא כולל פרינסלרים) עומדת על  כ-40,000 חברות קידום אתרים.

ישנן מספר סיבות לכך שבהודו יש מספר גבוה של חברות קידום אתרים:

  • מדינה עם אורנטצייה מאוד טכנולוגית: מגזר הIT במדינה מעורך בקרוב ל3 מיליון עובדים עם המון מרכזי פיתוח. לא סתם מנכ"לים רבים בעמק הסיליקיון בשנים האחרונות הם יוצאי הודו. מכיוון שקידום אתרים מצריך לא מעט עבודה טכנית בניסיון להבין את האלגוריתם של גוגל ולעבוד איתו אז חלק מאותם אנשי IT מוצאים עצמם בתעשיית הקידום האורגני.
  • עלויות נמוכות: יוקר המחיה והשכר בהודו נמוכים משמעותית בהשוואה למדינות המערב. מה שמאפשר לחברות קידום אתרים הודיות להציע את שירותיהן בתעריף סביר יותר והופך אותן לאטרקטיביות במיוחד לחברות שמעוניינות לקדם את האתר שלהן במחירים נמוכים.
  • שליטה באנגלית: הודו היא המדינה הדוברת אנגלית השנייה בגודלה בעולם. מיומנות זו באנגלית מאפשרת לאנשי קידום אתרים הודיים לתת מענה יעיל ללקוחות בינלאומיים, שכן הם יכולים להבין את האתרים והמתחרים בקלות (בשונה מגרמניה או ישראל לדוגמא) וליישם אסטרטגיות קידום אתרים באנגלית. הם גם יכולים לפרסם בלי סוף בפנייה ישירה בוואטסאפ, לינקאדין ומייל את השירותים שלהם באנגלית לכל העולם.
  • יתרונות נוספים: אזור הזמן של הודו הוא יחסית נח מבחינת עבודה עם חלקים שונים בעולם וגם המדיניות הממשלתית בהודו תומכת ומספקת הקלות למגזר הטכנולוגיה ולחברות קידום אתרים בגוגל ביניהן.

שתי מדינות מעניינות בחלקים אחרים בעולם בהיבט של חברות קידום אתרים הן אוסטרליה שבה יש יותר מ-10,000 חברות קידום אתרים באוסטרליה, שבחלקן הגדול עובדות מחוץ למדינה. מדינה מעניינת נוספת היא ברזיל, אולי המדינה המתפתחת ביותר בהיבט הזה באמריקה הלטינית, עם שוקSEO גדול וקרוב ל5,000 חברות קידום אתרים.

כמובן שכל הנתונים לעיל מתייחסים לחברות רשמיות ורשומות. ישנם עוד פי כמה וכמה פרלינסרים וחברות אחרות של בניית אתרים או פרסום בדיגיטל המציעות גם כן שירותי קידום אתרים ללקוחות שלהם, מה שמגדיל את התחרות אף יותר.

חברות קידום אתרים בישראל

קשה למצוא נתונים מדויקים על כמות חברות קידום האתרים בגוגל בישראל, אך מנסיוני והכרותי לא הייתי מעריך מספר זה ביותר מכמה עשרות. הגודל הקטן של המדינה והשוק והייחודיות שלו בעברית מגבילים את המספר. גם העלויות היחסית נמוכות של קידום אורגני בישראל לעומת אירופה או ארה"ב מקשות על חברות רבות להתפרנס ולשגשג רק מלעשות קידום אתרים. רובן מרחיבות את סל השירותים שלהם וכך אנו מוצאים חברות לשיווק או פרסום דיגיטלי או חברות לבניית אתרים שעושות גם קידום אתרים וכפי שנראה בהמשך הדבר משפיע על ההיבט המקצועי.

טעויות נפוצות בשכירת חברת קידום אתרים

אחת הבעיות המרכזיות בשוק שלנו היא האכזבה של לא מעט לקוחות מספקי SEO שהם עבדו איתם או חשש מחוסר המקצועיות או האמינות של חברת קידום אתרים שפונה אליהם. יש אכן לא מעט חברות שמעסיקות אנשי מכירות מצוינים אך אנשי קידום אתרים פחות ולכן עבור בעל העסק הממוצע הבחירה וההחלטה אינן פשוטות כלל. ארצה לגעת במספר טעויות נפוצות

טעות 1: בחירה על סמך מחיר בלבד

כולנו רוצים לחסוך כסף ואכן כדאי להחליט איפה משתלם לחסוך ולחתוך ואיפה לא. בקידום אתרים בגוגל המשפט של "דרך ארוכה וקצרה ודרך קצרה וארוכה" הוא נכון מתמיד. בשונה מענפים אחרים בשיווק דיגיטלי, בקידום אתרים ספק לא מקצועי יכול לעשות נזק של ממש. אז אל תבחרו חברת קידום אתרים בגלל המחיר – רבים וטובים נפלו שם, רק כדי לגלות שלא קיבלו דבר בתמורה או מעט מאוד ביחס לתשלום. אני מציע גם לא לבחור חברת קידום אתרים על בסיס איש או אשת המכירות שיצרו איתכם קשר. גם כאן לצערי אני מכיר חברות ששתי המחלקות החזקות אצלם הן מחלקת מכירות והמחלקה המשפטית. ברוב החברות איש המכירות הוא לא זה שיבצע את הקידום האורגני בפועל, מה שאומר שלכל הנחמדות בהתחלה אין ממש כיסוי בהמשך.

סקר משנת 2023 של MOZ גילה שחברות שבחרו בשירותי SEO בעלות נמוכה התמודדו עם בעיות רבות פי שניים מאלה שהשקיעו  ועבדו עם חברה לקידום אתרים מקצועית.

טעות 2: הבטחות לגבי מיקומים גבוהים בגוגל

אף חברת קידום אתרים אינה יכולה להבטיח דירוג מספר 1 בגוגל. למעשה, גוגל עצמה מזהירה מפני הבטחות כאלה. אז לא כדאי ליפול בהבטחות של אנשי מכירות כאלו או אחרים ורצוי במקום זאת לעשות ניתוח מבוסס נתונים ומתחרים על בסיס האתר שלכם והביטויים שאתם רוצים ולהבין מה ריאלי בפרק זמן של שנה. סקר של  SEMRush בקרב בעלי עסקים שעשו קידום לאתרים שלהם עם חברת קידום אתרים, הראה ש37% מהם הלכו עם חברת קידום אתרים שהבטיחה מיקומים בגוגל ולא עמדה בהבטחה השיווקית שלה. לכן עדיף להסתמך על חברת קידום אתרים שמציעה אסטרטגיה ברורה, ציפיות ריאליות ורקורד מבוסס של שיפור מיקומים בגוגל.

טעות 3: לא לדבר עם לקוחות או לבדוק ביקורות

חלק גדול מבעלי האתרים אינם בודקים ביקורות על חברת קידום האתרים שהם רוצים לעבוד איתה. לבדוק ביקורות זה לא רק לקרוא ביקורות באתר שלהם ובגוגל מיי ביזנס, למרות שזה יכול להיות ממד ראשוני (אך נתון למניפולציה) – ההמלצה הטובה ביותר היא לקבל 2-3 ממליצים ולדבר איתם טלפונית. מכיוון שקידום אתרים הוא תהליך ארוך טווח, חייבת להיבנות מערכת יחסים משמעותית בין הלקוח לבין חברות קידום האתרים. אם לא נבנית כזו או אם היא שלילית זה אומר דרשני.

טעות 4: לא להתעמק באסטרטגיית הקידום המוצעת לכם

כל בעל עסק למד לאורך חייו העסקיים לא לשגר ולשכוח. אי אפשר לעשות מיקור חוץ לחלוטין לשום היבט בעסק ללא בקרה ופיקוח וזה נכון גם לקידום אתרים. אתם חייבים לשבת עם חברת קידום אתרים שאתם רוצים לעבוד איתה ולהבין לפחות ברמה הכללית מה הם מתכוונים לעשות, איך ולמה ולראות שאתם על זה. זה יחסוך מכם הרבה עוגמת נפש ועצבים בהמשך.

טעות 5: העדר תקשורת שוטפת

בסקר אחר שפורסם לאחרונה עלה ש48% מבעלי העסקים בארה"ב אינם מרוצים מהתקשורת השוטפת עם חברת קידום האתרים שלהם. זו אחלה נורה אדומה אם חברת הקידום אינה עומדת בזמנים או זמינה באופן מלא בשלב הצעת מחיר וההתקשרות הראשונית. אם מדובר בחברה בה תועברו בטיפול מאשת מכירות לאשת SEO אז כנראה שהשרירותיות עוד תרד לאחר מכן. אז תזהרו.

טעות 6: ללכת אחרי פרסום מגניב

פרמטר נוסף שלא הייתי בוחר חברת קידום אתרים על בסיסו הוא פרסום ממומן ברשת – פחות מאמין בחברות שלא עושות מה שהן אומרות ואם אתן רוצות לקוחות שיעשו איתכן אורגני כשאתן עושות ממומן להשגת לקוחות – זה לא בדיוק שם. אני גם עושה פרסום ממומן אבל יותר במטרה למתג את העסק בקרב מי שביקר אורגנית אצלי באתר. בכל מקרה פוסט מדהים וקריאטיבי או סרטון מגניב בפייסבוק זה אולי תנאי ראשון אך לא מספיק כדי לעשות קידום אתרים עם אותה החברה.

חשוב לי להבהיר שיש לא מעט חברות מקצועיות עם אנשים איכותיים בתחום שלנו, אך יש גם כאלו שמוציאים שם פחות טוב לאחרים.

קבלת החלטה על חברה לקידום אתרים היא החלטה משמעותית, משום שמדובר כאמור בתהליך ארוך טווח ובתקציבים שלעיתים הם משמעותיים עבור עסק קטן או בינוני. מצד שני בחירה בחברת קידום נכונה יכולה להשפיע באופן מטורף על הביצועים העסקיים שלכם, אם אכן האתר שלכם יפרוץ למקומות הראשונים בגוגל. אז כדאי לעשות היטב את שיעורי הבית ולא למהר עם ההחלטה.

מה הופך חברת קידום אתרים לטובה?

מעבר להימנעות מטעויות נפוצות בעבודה עם חברות קידום אתרים חשוב להבין גם מה עושה חברת קידום אתרים לחברה טובה שיכולה לתרום משמעותית להצלחת העסק שלכם:

  1. רקורד מוכח על בסיס מספרים – חברת קידום אתרים בעלת מוניטין צריכה להיות מסוגלת להציג את המומחיות שלה באמצעות הצלחות העבר. חשוב לא להתפתות לשקפים שמציגים מיקומים ראשונים בביטויי פח, כלומר ביטויים ללא חיפוש או תחרות שקל לדרג אתרים בהן. מדובר במניפולציה די זולה של חברות שרוצות "להציג הצלחות" ללא מאמץ. כדאי לבחון את ההצלחה בשווקים וביטויים תחרותיים.
  2. שקיפות וכנות – שקיפות היא חיונית בכל קשר עסקי, במיוחד בקידום אתרים. חברות קידום טובות שקופות לגבי האסטרטגיות, השיטות והציפיות שלהן. הן כנות לגבי מה שניתן להשיג, מסגרות הזמן המעורבות וכל האתגרים הפוטנציאליים. אז אל תחששו לשאול שאלות.
  3. שירותים מקיפים – חברת קידום אתרים בגוגל שמצליחה להתפרנס אך ורק מקידום אורגני היא כנראה חברה לקידום אתרים מקצועית וטובה, במיוחד אם היא ותיקה. אם מדובר בחברה שעושה עוד מאה דברים אחרים אז קשה לומר האם היא עושה קידום בצורה מקצועית או שזהו שירות משני שנועד בעיקר להגדיל הכנסה מלקוחות.
  4. התעדכנות מקצועית – קידום אתרים הוא תחום בקצב מהיר. מה שעובד היום אולי לא יעבוד מחר בגלל שינויים באלגוריתמים או התפתחות של כלים חדשים כמו כלי בינה מלאכותית. חברת קידום אתרים מעולה נשארת מעודכנת במגמות בתעשייה ובעדכוני אלגוריתמים, לומדת כל הזמן ומתאימה את האסטרטגיות שלה.
  5. הסמכות מקצועיות – בתחום של קידום אתרים בישראל פחות מומלץ להסתמך פחות על הסמכות מקצועיות כמו קורסי SEO כאלו ואחרים במכללות שונות. אם כבר אז כדאי לבחור מקדמי אתרים שלימדו או מלמדים במקומות כאלו.
  6. גישה ממוקדת לקוח – אתם רוצים שחברת הקידום אתרים שלכם תילחם על האתר שלכם כאילו הוא שלה. שהיא תלמד אותו לעומק ואת המתחרים, שתבין את הנישה והתחרות ותבנה גישה ממוקדת עבורכם ותתמקצע בדיוק במידה שאתם הייתם עושים זאת אם הייתם לומדים לקדם את האתר בעצמכם.

לסיכום, מה שעושה חברת קידום אתרים טובה הוא שילוב של מומחיות, שקיפות, שירותים ממוקדים, התאמה לעסק שלכם, ידע מקצועי וגישה ממוקדת לקוח. מדובר במציאת שותף אמיתי שמבין לא רק בקידום אתרים אלא שגם מעונין להפוך לחלק מהעסק שלכם ולהתעמק באתגרים ובהזדמנויות הייחודיים עבורו.

השלבים בהעסקת חברה לקידום אתרים

בחירת חברת קידום אתרים נכונה יכולה להיראות מרתיעה, אך פירוקה לשלבים יכולה להקל על הבנת התהליך. זה לא מדריך בית ספר של שלב מותנה בשלב, אלא שלבים כלליים שכדאי לשלב בתוך התהליך, אז ראו זאת רק כהצעה:

שלב 1: הגדירו מה יעדי הקידום שלכם בגוגל?

מה אתם רוצים להשיג בקידום האתר בגוגל? אילו ביטויים ואילו מיקומים לאותם ביטויים? אם אתם לא יודעים כיצד לברר זאת או שטרם עשיתם זאת, אתם בהחלט יכולים לעשות שימוש בפגישות היכרות עם חברות קידום האתרים הפוטנציאליות כדי לשאול את השאלות ולגבש את היעדים הנכונים עבורכם עוד מטרם תחילת העבודה.

שלב 2: חפשו חברות קידום אתרים

בקשו המלצות מקולגות וחברים שחוו חוויה מוצלחת, עשו מחקר בגוגל ותבדקו אילו חברות מופיעות במיקומים גבוהים והאם הן נראות לכם. גם את החברות שקיבלתן עליהן המלצה בעל פה תבדקו – תערכו רשימה של חברות ובדקו את האתרים שלהן, את ההמלצות עליהן וגבשו מספר מועמדים לפניה.

שלב 3: בידקו את החברות שבתיק העבודות שלהם

האם האתר של הלקוחות שלהם נראה סביר? איך המיקומים שלהם בגוגל? האם הייתם רוצים להיות כמו אותם לקוחות שהם מציגים באתר שלהם?

שלב 4: האם מדובר בחברת קידום אתרים מקצועית?

האם מדובר בחברה שעושה בעיקר קידום אתרים אורגני? או שמדובר בחברה שמציעה המון שירותים והקידום בגוגל הוא רק אחד מהם? נסו להבין עד כמה הקידום האורגני מרכזי בסל המוצרים שהם מציעים.

שלב 5: קבעו פגישת ייעוץ והתרשמות

בפגישת הייעוץ נסו להתרשם עד כמה קיבלתם מידע מועיל והכוונה מקצועית? עד כמה בעיקר קיבלתם הבטחות שיווקיות ושיחת מכירה? האם השיחה התבססה על האתר שלכם והמתחרים שלכם או שיחה גנרית לכל לקוח שהוא? האם נפגשתם עם איש/אשת מכירות או עם מי שהולך לקדם את האתר שלכם בפועל?

שלב 6: בקשו לקוחות ממליצים

הרחבתי על כך לא מעט במאמר. לא מוצא לנכון להרחיב שוב. אך לא ניתן להמעיט בחשיבות של הבירור הזה.

שלב 7: השוו הצעות מחיר

לאחר התייעצויות אתם תקבלו הצעות מחיר – התרשמו ממבנה הצעות המחיר, האם כללו דבירם שדובר עליהם וחשובים לכם? האם ההצעה נראית ריאלית? תנו תשומת לב לנושא המחיר וזיכרו שלא תמיד הזול יותר הוא באמת זול יותר.

שלב 8: קבלו החלטה

לבסוף, בהתבסס על המחקר, ההתייעצויות וההשוואה, קבלו החלטה. זכרו, קידום אתרים הוא השקעה לטווח ארוך ומדובר בתהליך. אם נראה לכם שחברת הקידום עובדת ולא נרדמה לאחר שחתמתם על הסכם עבודה אז תנו להם את ה4-6 חודשים כדי לראות ולבחון את המגמות. אל תמהרו לפטר, להפסיק או לשנות בתקופה זו. התהליך מצריך את הזמן שלו.

פרילנסר קידום אתרים מול חברה לקידום אתרים

הבחירה בין העסקת פרילנסר קידום אתרים לבין חברה לקידום אתרים יכולה להיות החלטה מאתגרת. לשניהם יש את החוזקות והחולשות שלהם. הבחירה תלויה בצרכים הספציפיים שלכם, בתקציב ובמטרות העסקיות שלכם. בואו נעמיק בהבדלים ובמשמעותם עבור העסק שלכם.

מומחיות ושירותים

חברה לקידום אתרים: חברות קידום מתחלקות לשניים – ישנן חברות שמעסיקות אנשי מקצוע שונים בתחום הקידום שעובדים על היבטים אחרים של האתר – קידום אתרים טכני, אופטימיזציה של תוכן, בניית קישורים או קידום אתרים מקומי וישנן כאלו שיש מנהל תיק לקוחות שגם עושה את מרבית הפעולות. במקרה הראשון יש יתרון לצוות מקצועי על פני מקדם בודד, לצערנו מה ששכיח יותר הוא המקרה השני ואז פרילנסר כנראה יהיה מקצועי יותר.

פרילנסר: פרילנסר לרוב יהיה חזק יותר באחד או שניים מתחומי הקידום. אך אם הוא ותיק ומקצועי אז סביר להניח שיש לו רשת מקצועית שתתמוך בו בחלקים שהוא פחות מקצועי בהם.

נפח עבודה

חברת קידום אתרים: סביר להניח שחברה רצינית לקידום אתרים תוכל לקלוט פרויקטים מאוד גדולים ולעבוד עם מספר רב של לקוחות במקביל. יש להן גם תקציבים משמעותיים יותר במידה והן תדרשנה לכך.

פרילנסר: היכולת של פרילנסר מוגבלת באופן טבעי. הפרילנסר יעריך יותר באופן אישי ויהיה מחויב יותר ועם יתר תשומת לב לכל לקוח אך סביר להניח שישנם פרויקטים שלא יוכל לקחת או שיתקשה להתמודד עם צמיחה מטאורית אם אין לו רשת מקצועית להיעזר בה.

עלויות

חברה לקידום אתרים: בדרך כלל, חברות קידום אתרים גובות תעריפים גבוהים יותר משל פרילנסרים בשל עלויות התקורה שלהן וכמות כוח אדם. עם זאת, לעתים הן יכולות לספק תוצאות משמעותיות יותר בשל רוחב ועומק המומחיות שלהם. לצערי בלא מעט מקרים שהכרתי בישראל התעריף הגבוה יותר מתבטא פשוט ברווחיות עבורם.

פרילנסרים: בדרך כלל, לפרילנסרים יש תעריפים נמוכים יותר, מה שיכול להיות יותר אטרקטיבי עבור עסקים קטנים או סטארטאפים עם תקציב מוגבל. עם זאת, ראיתי גם פרילנסרים שגובים יותר מחברות, בעיקר מול חברות שעובדות על כמות – הרבה לקוחות קטנים שכל אחד מקבל מעט יחסית.

תקשורת וזמינות

חברה לקידום אתרים: עם מבנה מאורגן ומנהלי תיקי לקוחות ייעודיים, בדר"כ בחברות קידום אתרים התקשורת יחסית טובה, אך מנהל/ת תיק לקוחות יכול להידרש בדברים מקצועיים למי שעושה בפועל את הקידום, מה שיכול לסרבל מעט את ההתנהלות.

פרילנסרים: פרילנסרים גם פה זה משתנה, יש כאלו ויש כאלו אז קשה לי לומר באופן גורף.

איך להעריך את העבודה של חברת הקידום שלכם?

לאחר ששכרתם חברת קידום אתרים, חשוב מאוד לעקוב אחר הביצועים שלה כדי להבטיח שאתם מקבלים החזר על ההשקעה. כפי שאמרתי, אין מה לשבת להם על הראש ברמה יומית או שבועית אך אחת לחודש זה בהחלט סביר עם סבלנות יתר ב4 החודשים הראשונים. ישנם מספר מדדים מרכזיים שכדאי לעקוב אחריהם כדי להעריך את יעילות חברת הקידום שלכם:

מיקומים בגוגל – מיקומים בגוגל הן המדד המרכזי משום שהם משקפים את מהות העבודה של חברת קידום האתר – לשפר את המיקומים בגוגל. חברת קידום האתרים תספק דוח סוף חודש עם מיקומים אך במקביל כדאי לכם להכיר את האפשרות לבדוק מיקומים בגוגל סרץ קונסול ואולי להשקיע בכלי בדיקת מיקומים בגוגל פשוט (יש כלים רוסים שעולים כמה סנטים בודדים לכל בדיקת מיקומים לאתר).

תנועה אורגנית מגוגל – המדד של תנועה אורגנית בא לוודא שאכן הביטויים שנבחרו ובהם האתר משתפר במיקומיו הם הביטויים הנכונים מבחינת נפח חיפוש. כדי למנוע מצב בו חברת הקידום טוענת שהביאה את האתר לדף ראשון בגוגל או למיקומים ראשונים בגוגל לביטויים שונים ובפועל הטראפיק לא גדל – משמע הם עובדים על ביטויים לא רלוונטיים. תנועה אורגנית תוכלו לבדוק בקלות גם עם אנליטיקס וגם עם סרץ קונסול.

המרות – אמנם דורש לעיתים עבודה על UX או UI, אך אם רוצים בסופו של דבר שעבודת הקידום האורגני והעלייה במיקומים ובטראפיק תתבטא גם בהמרות. אם היא לא אז כנראה שיש בעיה בחווית המשתמש באתר או לחלופין שהביטויים שבחרתם אינם מוצלחים.

אחוז נטישה של האתר – אחוז נטישה גבוה מצביע על כך שהאתר אינו רלוונטי למי שנכנס אליו. כלומר קיימת אי התאמה בין הביטויים שאנשים מחפשים למה שהם מקבלים באתר ואת זה יש לשפר.

קישורים נכנסים – יש מקדמי אתרים שטוענים שהם יכולים לקדם את האתר ללא קישורים. קיימת שיטה כזו שעובדת ואפילו כתבתי עליה פוסט בשם קידום אתרים ללא קישורים. עם זאת באמת עלות תועלת סביר להניח שתצטרכו קישורים וחברת קידום שלא בונה קישורים לאורך זמן ובעקביות אומרת דרשני.

גורמים נוספים להערכה מלבד מדדים

תקשורת ודיווח

חברת קידום אתרים טובה צריכה לספק עדכונים שוטפים ודוחות מפורטים על פעילותה ועל ביצועי האתר. הם צריכים לתקשר בצורה ברורה, לענות על שאלות ולהיות שקופים לגבי האסטרטגיות שלהם.

בלי שיטות מפוקפקות

אתן לא רוצים חברת קידום שעושה לכם כל מיני "טריקים" באתר כמו הסתרת טקסט מגולשים שמופיע לעכביש של גוגל, בניית קישורים במסה קיצונית וכולי.

שיפור מתמשך

קידום אתרים הוא תהליך ארוך טווח. אין מה להיבהל מהתקדמות מאוד איטית, אך מה שחשוב הוא המגמה מתמדת של שיפור לאורך זמן. אם אין כל התקדמות שהיא או אפילו תחילת מגמה לאחר מספר חודשים, ייתכן שהגיע הזמן להעריך מחדש את חברת הקידום שלכם.

המטרה הסופית של מאמצי הSEO היא לשפר את הנראות של האתר שלך בגוגל, להניע תנועה באיכות גבוהה לאתר כך שיוכל להמיר את התנועה הזו ללקוחות. חברת קידום אתרים נכונה תכוון להשגת מטרות אלו ולא תכוון למטרות צדדיות.

 

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>