מחקר מילים הוא המפתח להצלחה בקידום אורגני

האבולוציה של מחקר מילות מפתח

פעם, בימים הראשונים של האינטרנט, כשהופיעו לראשונה בועלמנו מנועי החיפוש, בעלי ומקדמי אתרים הבינו ששילוב מילות המפתח הנכונות בדפי האתרים שלהם יכול להשפיע באופן משמעותי על הדירוג שלהם במנועי החיפוש. זו הייתה הלידה של מחקר מילות מפתח, שהפך כעת להיבט קריטי בכל אסטרטגיית SEO מוצלחת. בפוסט זה, נצלול עמוק לתוך מחקר מילות מפתח, נחקור את חשיבותו ונדגים ארבע טכניקות מומלצות לביצוע מחקר כזה.

מדוע מחקר מילים חשוב?

ביטויים הם הנדל"ן בגוגל. כאשר רוצים להיות מדורגים גבוה במנוע החיפוש יש להבין אילו ביטויים הם החשובים יותר מבחינת נפח חיפוש וכוונת משתמש. לכן מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לקידום אתר מוצלח. אם הוא נעשה נכון, בפעמים רבות עצם בניית האתר לפיו, גם לפני בניית קישורים לאתר תביא תוצאות מבחינת טראפיק אורגני.

  • אם אתם מבינים את הביטויים החזקים זה יכול לסייע לכם מאוד להבין את קהל היעד שלכם ואת הרצונות או הצרכים שלו.
  • מחקר מילות מפתח מאפשר לכם ליצור תוכן יותר מתאים לגולשים שלכם.
  • מחקר מילות מפתח מאפשר לכם להשתלב במיקומים גבוהים יותר עם האתר שלכם ולזכות לחשיפה גדולה יותר.

5 דרכים לביצוע מחקר מילות מפתח

  1. השלמה אוטומטית וחיפושים קשורים של גוגל: פונקציית ההשלמה האוטומטית של גוגל היא דרך פשוטה אך יעילה לגלות שאילתות חיפוש פופולריות. יש להתחיל להקליד מילת מפתח הקשורה לנישה שלכם, וגוגל תציע מונחים רלוונטיים. בנוסף, העתיקו את הביטויים שמופיעים ב"חיפושים קשורים" בתחתית דף תוצאות החיפוש לקבלת רעיונות נוספים למילות מפתח.
  2. כלי מחקר מילות מפתח: ניתן להשתמש בכלי מחקר בתשלום כמו Ahrefs או SEMrush או במידה ויש לכם חשבון גוגל אדס אז בכלי החינמי של גוגל אדס. כלים אלה מספקים נתונים חשובים (אם כי לא מדויקים) על נפח חיפוש, עוצמת תחרות וקושי בדירוג של מילות מפתח, ועוזרים למצוא את מילות המפתח המתאימות ביותר לאתר.
  3. נתחו מתחרים: חקרו האתרים עם הביצועים הטובים ביותר בנישה שלכם בגוגל, כלומר אתרים שהמציאות מוכיחה שגוגל אוהבת, כדי לחשוף את אסטרטגיות מילות המפתח שלהם. לאילו מילות מפתח הם מדורגים? האם המילים האלו הן ברות השגה עבור האתר שלכם? אם לא אז נסו ללכת על וריאציה שלהן עם תחרות נמוכה יותר.
  4. ביטויי זנב ארוך: אל תתעלמו מהפוטנציאל של מילות מפתח עם זנב ארוך, כלומר ביטויים בני 3 ומעלה מילים. לביטויים הארוכים והספציפיים יותר יש נפחי חיפוש נמוכים יותר, אך הם גם פחות תחרותיים ולעתים קרובות יש להם שיעור המרה גבוה יותר. באנגלית יש כלים מעניינים כמו AnswerThePublic המאפשר למצוא הזדמנויות כאלו. בעברית תצטרכו להשתמש בראש מה שמוביל לסעיף הבא.
  5. סיעור מוחות: תתחילו לרשום נושאים ומילות מפתח הקשורים לנישה שלכם. חשבו מה קהל היעד שלכם עשוי לחפש ותחשבו גם על מילים נרדפות, וריאציות או מונחים קשורים.

ביטויי זנב ארוך

כאשר הדומיןי שלכם חדש או חלש ואין לכם תקציב קישורים גדול, ייצור תוכן המטרגט ביטויי זנב ארוך יכול לסייע לכם מאוד לבנות סמכות בגוגל.
להלן שלבים שיכולים לסייע:
1. באנגלית ניתן להשתמש ב keyword anywhere (כלי בתשלום עם תמחור סביר) או Mozbar (כלי חינמי).בהרשמה למוז.
2. מתחילים לחפש במוזבר מילים ראשוניות שמהן נבין לאילו מילות מפתח יש תחרות נמוכה.
3. אפשר לנתח את נפח החיפוש והתחרות באמצעות keyword anywhere ולהעריך במוזבר את דירוג האתרים המתחרים במונחים של עוצמת הדף ועוצמת הדומיין.
4. תטרגטו את הביטויים עם נפח החיפוש הנמוך והתחרות החלשה שנראה לכם הגיוני שאנשים מחפשים.

בעברית אפשר לבצע תהליך דומה על ידי Ahrefs או SEMrush

איך מיישמים מחקר מילים נכון?

עשינו מחקר מילות מפתח. מה עושים איתו?

  • סידור האתר: מבנה האתר צריך לשקף את מחקר מילות המפתח. דף הבית צריך לקבל את הביטוי החשוב ביותר לאחר מכן דפי קטגוריה ולבסוף פוסטים או דפי מוצר.
  • אופטימיזציה בדף: הגדרתם מהו הביטוי החשוב לדף מסוים? מצוין. יש למקם אותו בכותרת H1, במטא טייטל, בפסקה הראשונה ובתת כותרת. כדאי גם להשתמש בחכמה בביטוי בתתי כותרות אחרים ובאלט תג מבלי להספים את הדף ולשמור על מראה טבעי.
  • יצירת תוכן חדש: פתחו תוכן איכותי ומושך המתייחס לביטויים שזיהתם בהם פער לעומת המתחרים או הפוטנציאל בנישה. השתמשו בתוכן החדש לבנות קישורים פנימיים לדפים המטרגטים ביטויים דומים ומוזכרים בפוסט.
  • מעקב קבוע: חשוב לעקוב בכלים המאפשרים לבדוק דירוגים בגוגל של האתר עבור הביטויים החשובים על הביצועים של האתר. כמו כן יש לעקוב בסרץ קונסול אחרי הביצועים וכן לזהות הזמנויות חדשות.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>