פעמים רבות מדי אני נתקל בבעלי עסקים שבונים חנויות וירטואליות ואתרי איקומרס המבוססים על עיצוב יפה ומושך, במיוחד בתחומים ויזואלים כמו אופנה או תכשיטים ואפילו אוכל. הבעיה שאותם בעלי עסקים או המעצבים שבהם הם בטחו לבנות אתר האתר אינם מבינים יותר מדי בקידום בגוגל. ואז כשהם מגיעים לשאלה – איך יגיעו אנשים לאתר? ומבינים כי הערוץ הטוב ביותר לטראפיק לחנות שלהם הוא גוגל אורגני אז הם מגיעים אלינו ומתחיל תהליך חינוך והדרכה, תסכול ועידוד, תיקון ושינוי עד שמגיעים למצב הרצוי בעיני גוגל. תהליך כזה לצערי פרט לזמן ולכסף שהוא צורך, הוא גם עולה במאמצים נפשיים הן לבעל העסק והן למקדם האתר בגוגל. אז כדי לחסוך זאת בואו נבין את הטעויות המרכזיות שיכולות להיות וכיצד תוכלו להימנע מהן בבניית אתר האי קומרס שלכם… אם מישהו מעוניין ללכת על הכיוון החיובי אז אפשר לקרוא את הפוסט על איך לבנות חנות מקוונת נכון.

עיצוב אתר איקומרס בעייתי

  1. תמונות בדף הבית – כאמור בתחומים ויזואלים מאוד בעלי העסקים מרביצים תמונות בלי סוף על כל מסך הבית וכמעט ללא טקסט. זה לא טוב לגוגל! גוגל עדיין אוהב טקסט והרבה ממנו. כזה שמסודר גם בכותרת ראשית, כותרות משניות וכולי. הוא יכול להיות בחלק התחתון של העמוד אבל אל תעצבו את בלי טקסט בכלל… לעיתים אפשר לכפות על העדר הטקסט על ידי הצגת מוצרים וקטגוריות מוצרים בדף הבית וכן גם פוסטים אחרונים מתוך הבלוג. אבל אם למתחרים שלכם יש טקסט – תצטרכו טקסט.
  2. העדר שימוש בH1 בדף הבית – בהמשך לסעיף הקודם. התפלאתי מאוד לגלות כמה מותגים מובילים בישראל בתחומים שונים לא מקפידים שתהיה להם כותרת ראשית H1 בדף הבית… חבל.
  3. תוכן כפול – אולי לכם נראה כי יש הבדל מהותי בין שמלת כפתורים קיצית ירוקה לאותה שמלה בצבע כחול או בין מאפה בורקס טורקי למאפה בורקס בלקני. אבל אם לא יהיה תוכן מהותי שונה בין הדפים גוגל יראה את חלקם כתוכן כפול ויאנדקס אך לא יציג אותם. בעיה נוספת שעלולה לקרות היא שאם מרבית התוכן באתר הוא מהסוג הזה האתר יתוייג כאתר פחות איכותי בעיני גוגל.
  4. תוכן רזה מדי -אם דף מוצר שלכם מורכב מכותרת, תיאור של 20 מילה ותמונות זה לא טוב! אנחנו צריכים אפשרות לתיאור ארוך יותר טקסטואלי במוצרים שאנחנו רוצים לדרג גבוה בגוגל.
  5. אינדוקס של דפי תגיות, דפי חיפוש או כתובות שונות לצבעים שונים – חשוב מאוד שגוגל לא יוכל לאנדקס את דפי התגיות שלכם (בכלל מומלץ לא לבנות אתר עם דפי תגיות, רק קטגוריות ודפי מוצר), את דפי החיפוש שלכם ושהאתר שלכם לא ייצר URL ייחודי לכל צבע או גרסת מוצר – אתם רוצים שלכל מוצר יהיה URL ייחודי אחד. שוב הסיבה היא למנוע תוכן כפול והמון דפים מאונדקסים בגוגל שאין להם ערך אמיתי מלבד הצגת אותו תוכן רק בצורה אחרת. בחלק מהפלטפורמות לבניית חנויות וירטואליות זה קל יותר ובחלקן זה הרבה יותר מורכב ולכן מלכתחילה וכפי שאתם יודעים – אני ממליץ תמיד על ווקמרס.
  6. העדר בלוג – החשיבות של בלוג שבנוי וכתוב כמו שצריך לקידום אתרי אי קומרס ולהגדלת המכירות הוכחה שוב ושוב במחקרים רבים בארצות הברית. למי שטרם מכיר את הנושא אז אומר כי כתבתי על כך בהרחבה בפוסט על בניית אתרים לעסקים שרוצים להיות ראשונים בגוגל. למי שלא מעוניין לקרוא אז אקצר ואכתוב כי עליכם לבנות בלוג מקצועי ואיכותי לאתר אי קומרס שלכם.
  7. שימוש שגוי בהדר ופוטר – הניווט העליון באתר כמו גם הניווט התחתון הם שטחי נדל"ן חשובים מאוד עבור קידום האתר בגוגל – יש לעשות בהם שימוש מושכל. אם מדובר באתר ענק עם תפריטי ניווט סטייל אמזון – כלומר תפריטים צפים עם המון קטגוריות, תתי קטגוריות ואפשרויות נוספות אז אמליץ להותיר את הניווט העליון עבור המשתמש ולעשות שימוש SEOי בתפריט ניווט התחתון בלבד. במקרים בהם שתי המטרות יכולות ללכת יחד: נוחות משתמש ונוחות לבוט של גוגל אז כמובן שזה מומלץ עוד יותר
  8. לא לשכוח פירורי לחם! גם לכך התייחסתי בהרחבה בפוסטים שציינתי לעיל

לסיכום – לבנות, לעצב ולקדם אתר אי קומרס בגוגל זה כיף! רק צריך לעשות את זה בצורה מקצועית ונכונה ואז גם ההכנסות יגיעו, האתר יתבסס כאורטוריטה והמותג יתפוצץ! זו הסיבה שתמיד אמליץ לפני עיצוב האתר לבנות ווירפריימס או שלד או מוקאפ או איך שלא תקראו לתכנון מפת האתר הן מצד המשתמש והן מצד הקידום האורגני ואז יהיה איפיון חווית משתמש וגוגל מושלם שכולם יאהבו. שיהיה בהצלחה!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>