הפוסט מהווה מילון מונחי קידום אתרים בסיסי שיסייע לכם להכיר חלק מהשפה של מקדמי אתרים, מקווה שתהנו ומוזמנים לבקש הסבר על ביטויים נוספים או לתרום את השנקל שלכם ואדאג להוסיף אותו לפוסט…

מילון מונחי קידום אתרים

מה זה קלייקבייט? מה זה webmaster tools? אם חיפשתם מאמר שיעשה לכם סדר במושגים השונים הקשורים לעולם הSEO, כדאי לכם להמשיך ולקרוא. כאשר אנחנו עוסקים בעולם ה SEO, ישנם מושגים רבים שלא תמיד ברורים ומובנים לאלו שלא עוסקים בתחום כמקצוע או תחביב. אולם, אם יש לכם אתר עסקי שאותו אתם מבקשים לקדם במנוע החיפוש של גוגל, אני ממליץ לכם להכיר לפחות על קצה המזלג את המושגים הללו, כדי לדעת מה המאפיינים והיתרונות (וגם החסרונות) של כל אחד מהם, והאם שימוש בהם אכן יכול להתאים לכם בתור בעלי אתר עסקי.

אלמנטור ושימוש עבור SEO

 אלמנטור הוא תוסף תוצרת כחול לבן לאתרי וורדפרס ולדפי נחיתה, באמצעותו ניתן ליצור עיצובים מרהיבים ולראות תוצאה מיידית. הוא פשוט וקל לשימוש, אין צורך להיות מתכנת או ללמוד קוד כדי להיעזר בו, ואומנם הוא לא התוסף הראשון והיחיד שמסייע לעצב דפים ואתרים ויש האומרים כי בניית אתר בוויקס קלה יותר, אבל הוא בהחלט אחד הטובים לוורדפרס ובגרסה החדשה גם טוב לנו לקידום האתר בגוגל. אלמנטור ניתן בחינם בגרסה הבסיסית, וכמובן שיש לו גם גרסת פרו בתשלום. אם בעבר הרחוק כדי לעצב דפים נדרשתם להיות מומחים בשפת קוד, הרי שאלמנטור מאפשר לכל אחד (כמעט) לעצב ברמות הבסיסיות. עוד יתרון של אלמנטור הוא ההתאמה המושלמת גם למובייל, ולכן קל ונוח להשתמש בו באתרי וורדפרס ולקדם אותם בצורה טובה יותר.
דרך אגב, יש אומרים כי עכשיו בעזרת ChatGpt אפשר ליצור אתרים בצורה קלה יותר 🙂

כדי להשיג תוצאה מיטבית, כמו באתר וודרפרס רגיל, גם באלמנטור חשוב להקפיד כי הביטוי שאתם מטרגטים יופיע בכתובת הURL, בכותרת הראשית (H1), במטא טייטל, בחלק מתתי הכותרות וגם בטקסט עצמו!

פירורי לחם שנוצרו ב CHATGPT 🙂

קלייקבייט הוא מונח המתייחס לכותרת מושכת ולעיתים מוגזמת, שמושכת את העין ומשכנעת את הגולשים ללחוץ על הקישור או הכפתור. פעמים רבות מסתבר כי הכותרת כלל לא מאפיינת את התוכן שהגעתם אליו ולעיתים אף גורם לאכזבה של ממש לגולשים. כמובן שמטרת הכותרת היא לגרום לאנשים ללחוץ על הקישור להיכנס לתוכן, אבל יחד עם זאת המושג ידוע גם בשמו כ"מלכודת אינטרנט".

מושג אחר שחשוב לנו יותר במסגרת הקידום האורגני הוא לינקבייט – פה כבר מדובר על תוכן איכותי בהגזמה שאמור לשכנע אתרים אחרים בנישה שלכם לקשר אליכם ולשתף את התוכן הממש טוב ומקיף שיצרתם בנושא מסוים.

עוד מושג חשוב מאוד בעיניי שכדאי להכיר, הוא אוסף הכלים של גוגל לאופטימיזציה למנועי חיפוש הנקראים Google webmaster tools או כפי שהם נקראים בשפה העברית, כלי מנהלי אתרים. כלים אלו מסייעים לכם לנהל את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. הם מסווגים תחת "גוגל סרצ' קונסול" ומספקים לכם את כל הנתונים שאתם זקוקים להם כדי להיות מדורגים יותר גבוה בחיפוש. תוכלו לראות את העמוד שלכם כפי שגוגל רואה אותו, לראות רשימה של תוכנות זדוניות שגוגל זיהה בדף שלכם, מידע רלוונטי בנושא אופטימיזציה ועוד.

 פירורי לחם הם קישורים פנימיים בתוך האתר, ותפקידם הוא לעזור לגולשים לנווט למקום ספציפי, או במילים

פירורי לחם שנוצרו במיד ג'ורני 🙂

אחרות להקל על הגולשים שרוצים לחזור לעמוד מסוים באמצעות קישור ברור שלרוב מופיע בראש העמוד. פירורי הלחם אפקטיביים במיוחד אם יש לכם אתר גדול והניווט בו מסובך יחסית. הם יכולים להקל על הגולשים וגם על גוגל בהבנת ההיררכיה של האתר. כאשר גוגל "מבין" את האתר שלכם יותר, זה כמובן משפיע על הדירוגים שלו שיכולים להיות גבוהים יותר.

ביטויי זנב ארוך

כאשר אנו מדברים על ביטויי זנב ארוך, אנו בעצם מתכוונים לביטויים ארוכים יותר שגולשים מחפשים. הם אולי לא הביטויים הפופולריים ביותר במנוע החיפוש של גוגל, אבל הם בהחלט אלו שמביאים את הטראפיק המשמעותי לאתר. זה קורה כיוון שמדובר בביטויים ספציפיים שגולשים מחפשים והמשמעות היא שהגולש יודע בדיוק מה הוא מחפש ולאן הוא רוצה להגיע. תוכלו למצוא ביטויי זנב ארוך בסרץ' קונסול ולקדם את האתר שלכם עם הביטויים הללו בנוסף לשימוש במילות מפתח וביטויי מפתח נפוצים יותר.

לסיכום: גם אם אתם לא מקדמי אתרים חשוב להכיר את המושגים הרווחים בעולם ה- SEO, מהסיבה הפשוטה שכל קידום אתרים מתבסס על חלק או יותר מהמושגים שהזכרתי כאן (וגם על עוד מושגים נוספים). אפילו אם עבודת הקידום של האתר שלכם נעשית על-ידי חברה מקצועית לקידום אתרים, נחמד לדעת על מה מדבר איתכם מומחה הקידום ולהבין את התוכנית האסטרטגית שלכם. כל מושג הוא עולם ומלואו, וסקירתי הקצרה כאן נועדה לתת לכם הבנה בסיסית אותה כמובן תוכלו להעמיק יותר אם תרצו.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>