בפוסט קודם נגעתי בחשיבות של ניהול מוניטין ברשת והפעם ארצה לנתח דוגמא מוצלחת שנתקלתי בה להתמודדות עם איזכורים שליליים בגוגל לשם המותג והיא המקרה של אלקטרוניקס פרו.
כאשר חיפשתי לפני כחודש את הביטוי משכו את עיניי שתי תוצאות חיפוש המציגות את המותג באור שלילי. הראשונה מתוך אתר פורומים והשניה מתוך אתר בשם תלונות קו אי אל.
לאחר חודש ניתן לראות כי התוצאות הללו נמצאות בעמוד השני בגוגל בחיפוש שם המותג:

ניהול מוניטין

הסיבה לכך יכולה להיות או קידום אקטיבי של נכסים אחרים אשר דחקו את התוצאות הללו לעמוד השני או נכסים שונים חזקים מספיק שמנעו מהתוצאות הללו מלהתבסס בעמוד הראשון בגוגל לחיפוש שם המותג. אז מהם אותם נכסים דיגיטליים שאיפשרו לדחוק את האזכורים השליליים לדף השני?
כמובן האתר הרשמי של החברה, למרות שמדובר באתר יחסית מינמליסטי עם עיצוב קצת מיושן הוא עושה את העבודה במובן שהוא תפס את המקום הראשון בגוגל עבור שם המותג.
לאחריו מגיע דף הפייסבוק של הביטוי ובמקום השלישי הרשומה של המותג באתר של דאנס 100. במקום הרביעי אנו מוצאים את הרשומה של המותג באינדקס העסקים של 144, בזק ולאחריו דף על החברה באתר שירותי עם אפשרות ליצור קשר עם החברה.

לאחר תוצאות אלו מגיעים שלושה סרטונים על החברה מתוך דף הפייסבוק שלה ואז רשומה באינדקס של איזי ולאחריו באינדקס של דפי זהב.
את העמוד הראשון חותמת תוצאה מאתר דנסגייד על החברה. ניתן לראות כי האתר גם עושה שימוש מושכל ברשומת גוגל ביזנס עם 2200 דירוגים העומדים על 4.6 וכן פרטים מלאים על בית העסק, שעות פתיחה, שאלות ותשובות.
התיאור של בית העסק בגוגל ביזנס אינו קצר מאוד:
"אלקטרוניקס פרו בלו בע"מ היא חברת השירות למוצרי החשמל של החברות המובילות בעולם. אנחנו מבינים שהשירות שלנו הוא שירות חיוני ומשמעותי לאיכות החיים בבית. מתוך האחריות הזו, אנחנו שואפים לשלב חדשנות טכנולוגית ומקצוענות עם שירות אנושי, חם ואכפתי, שישלים ויעצים את חוויית הקנייה והשימוש במוצרים המעולים של השותפים שלנו. אלקטרוניקס פרו היא מעניקת השירות הרשמית והבלעדית לחברת מיניליין, היבואנית של מותגי Electrolux, Frigidaire, AEG, ולחברת סמליין הנציגה הבלעדית המייבאת, משווקת ומעניקה שירות למוצרי Samsung בישראל. אנחנו מעסיקים כ-400 עובדים, המעניקים באופן יומיומי שירות ללקוחות במטה החברה במודיעין, בסניף חיפה, במוקד השירות במודיעין עלית ובמוקד המכירות ברמת גן. במטה החברה במודיעין נמצאים גם מחסן החלפים וחנות העודפים שלנו."

ניתן לראות כי בשונה מפוסט אחד של תמונה וכיתוב שעלה בספטמבר השנה, אחד במאי ואפס באפריל, יוני, יולי אז באוגוסט עלו 7 פוסטים ש5 מתוכם ב17 באוגוסט כאשר האזכור השלילי הבולט באתר הפורומים הוא מה28 ביולי. החברה מפעילה גם חשבון לינקדין ומקשרת אל הלינקדין ואל הפייסבוק מתוך הרשומה בגוגל ביזנס.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>