ישראל אינפו

לקראת סוף השנה ארצה לסקור מספר אתרים שעשו קפיצת דרך משמעותית בטראפיק האורגני שלהם השנה. האתר הראשון שאסקור הוא אתר israelinfo.co.il/ שעלה ביותר מ50% בטראפיק האורגני שלו. סדר גודל של 200-300 אלף מבקרים יותר בשנה האחרונה.

ניתן לראות כי לאתר 3700 דומיינים מפנים, כמות מטורפת. ניתוח של הקישורים האחרונים לאתר מראה שרוב הקישורים אינם ישראלים ואינם איכותיים. אך ניתוח רחב יותר של הקישורים בשנה האחרונה מראה שנבנו גם קישורים איכותיים מאתרי חדשות דוברי רוסית ומאתרי ויקיפדיה שונים.

לאתר 107 אלף דפים נסרקים בגוגל שכ400 מהם נסרקו בשנה האחרונה. ייתכן ומדובר על עלייה גם על חשבון מתחרים חזקים בזירה כמו newsru.co.il שנחלש בכמות דומה של מבקרים אורגניים בשנה האחרונה.

ישראל היום

אתר מעניין אחר שעלה בכמאתיים אלף מבקרים בחודש הוא אתר http://israelhayom.co.il/ שאמנם אצלו מדובר בעלייה של כ10% בלבד ביחס לנקודת ההתחלה אך עדיין מדובר בעלייה יפה, כולל כניסה בביטויים חדשים ומעניינים למקומות ריאלים. אם לשפוט לפי הגרף הלא מדויק של AHREF אז האתר חווה אף עלייה גבוהה יותר במהלך השנה וירד אחריה, רק כדי להתאושש מעט.

השנה נבנו לאתר 29 אלף קישורים מתוך 73 אלף הקישורים שלו – מה שמראה או על עבודת קידום אתר מקצועית מאוד או על פופולריות מתחזקת של האתר במיוחד השנה. ללא ספק שהקפיצה בקישורים שרובם גם נראים קישורים איכותיים למדי דחפה את האתר חזק למעלה.

בין הביטויים שתרמו מאוד להתחזקות הטראפיק השנה אפשר למצוא את הביטוי "האח הגדול" ונגזרותיו עם נפח חיפוש של כמיליון מאתיים אלף חיפושים בחודש, "מכבי תל אביב" עם נפח חיפוש של כמאתיים אלף חיפושים, מזג אוויר עם מיליון מאתיים אלף חיפושים, ביידן, הפועל ירושלים, קורונה, מסי, אמבפה ועוד ביטויים רבים שהאתר התקדם בהם. ייתכן ונעשו שינויים במבנה האתר שדחפו קדימה ביטויי ספורט וטלוויזיה במטרה להגדיל את הטראפיק והחשיפה. לא נראה כי אתרים מתחרים כמו ווינט ו-וואלה נחלשו כך שנראה שהאתר נגס בביטויים שאינם בהכרח חדשותיים.

הוט

האתר השלישי שאגע בו אינו אתר חדשות אלא אתר של חברה מסחרית – הוט hot.net.il נראה כי האתר התחזק השנה בכ20% בטראפיק האורגני שלו ומעניין לנתח את הסיבות האפשריות לשיפור. דווקא נראה כי בחודש האחרון האתר נחלש הן בכמות הקישורים שמפנים אליו והן בטראפיק האורגני שהוא מכניס:

גם נראה כי איכות הקישורים החודש היא נמוכה יותר. עם זאת בניתוח שנתי אפשר לראות את הקישורים ממספר שפות בויקיפדיה בדומה למה שראינו בישראל היום. ייתכן ויש יוזמה בויקיפדיה במספר שפות לפתוח ערכים לחברות ישראליות או שמדובר באותה פרקטיקה של קידום של בניית ערכים בשפות שונות בויקיפדיה כדי לקבל קישור כמו ויקפדיה בהולנדית, בפורטוגזית, בניבים סיניים שונים, בגיאורגית, ביוונית ועוד. מעניין אם אחפש בגוגל – האם אמצא שירות לפתיחת ערכי ויקפדיה בשפות אלו… אך יש גם קישורים מאתרים מבוססים כמו אוניברסיטת בן גוריון עם מחקר שנעשה על איטיות האינטרנט בישראל (קישור זה קישור 😊 ) או כתבה ב103FM שזה סאב דומיין של מעריב על תרומת הוט לעמותת גדולים מהחיים.

גם הוט בדומה לישראל היום השתפרו או נכנסו למקום ריאלי לביטויים עם טראפיק נחמד שמקורו בספורט (ריאל מדריד) או תרבות (זיגי שחקנים, סדרות טורקיות, זגורי אימפריה).

 

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>