כאשר אתם בונים אתר יש בעלי עסקים שמעוניינים רק באתר תדמית ויש כאלו שרוצים שהאתר שלהם יהיה ראשון בגוגל. אם אתם בכיוון של אתר שהוא כרטיס ביקור אליו אתם מפנים אנשים שפונים אליכם או שאתם נפגשים איתם אז האמת שאתם יכולים לבנות אותו בכל פלטפורמה ואתם לא נדרשים לתהליך חשיבה מורכב מדי. בהשקעה המירבית תצטרכו עיצוב ונראות מרשימה עם תמונות מקצועיות. אך אם אתם בכיוון של אתר מקודם בגוגל שייצר לכם לידים או מכירות על בסיס שבועי כל ההסתכלות צריכה להיות אחרת ולעבוד לפי השלבים הבאים:

בחירת ביטויים והבנת המתחרים

בשלב הראשון אתם רוצים לדייק את הביטויים שאתם רוצים שהאתר שלכם ימוקד עבורם – לשם כך חשוב מאוד לנתח את המתחרים ולהבין מה קיים כבר כיום בגוגל. את הביטויים ניתן בגדול לחלק לשניים – ביטויי כסף, כלומר ביטויים שפונים אל הלקוחות הטובים יותר שלכם, ביטויים שהם מחפשים כשהם בשלים כבר לקראת סגירה ומצד שני ביטויי ידע/הכרות – ביטויים שמחפשים אנשים בשלבים יחסית ראשוניים. הביטויים שתבחרו ישמשו כאבני הבסיס לשלד של האתר שלכם וגם כעוגנים ליצירת התוכן הרלוונטי לקהל היעד שאליו אתם מכוונים. אפשר לשאול למה בכלל כדאי ליצור תוכן לביטויים שאינם ביטויי כסף? הסיבה העיקרית היא שיש פחות תחרות ויותר נפח חיפוש בביטויים האלו. מאמרים בעולמות התוכן האלו יכולים לסייע למתג אתכם כמומחים בשלבים הראשונים של מחזור הקנייה של הלקוח ואם הוא יתקל בכם שוב כשיבשיל לחפש ביטויי כסף אז הנראות הזו תתרום לתדמית שלכם כמותג בתחום בעיניו. כמובן שניתן גם לקשר מתוך אותם דפי תוכן אל הדפים שעוסקים בביטויי הכסף וכך באמצעות מיקרו קופי נכון להבשיל את הלקוח למעמד של רכישה או השארת פרטים כבר בשלב זה.

תהליך בנייה נכון עבור קידום בגוגל

אז מהם הגורמים יש שלקחת בחשבון כאשר רוצים לבנות אתר שמיועד להתחרות בגוגל? קודם כל חשוב לבחור את הפלטפורמה הנכונה לאתר. למרות שרבים וטובים מנסים לשכנע אותי כי וויקס של היום היא אחת המערכות המתקדמות בשוק, אני נוטה עדיין להמליץ על בסיס הניסיון לבנות אתר בוורדפרס, בין אם מדובר בחנות וירטואלית על בסיס ווקמרס או באתר תוכן/תדמיתי על בסיס אלמנטור או וורדפרס רגיל. בחירת הפלטפורמה היא שלב קריטי משום שבחירת פלטפורמה שגויה עלולה לפגוע בהמשך ביכולות הקידום האורגני של האתר. מערכות נוספות שעבדתי איתן בהצלחה הן דודה וווב פלואו, אך כאמור מבחינת נוחות ויכולות – אין כמו וורדפרס.

מבנה נכון של אתר

אתר נכון בימינו נבנה מתוך הבנת גוגל מצד אחד והבנת המשתמשים (שגולשים במובייל בראש ובראשונה) מצד שני. כל חברת קידום אתרים מומלצת תתעקש להיות מעורבת כבר בשלב האפיון של האתר. עוד לפני העיצוב והנראות יש את שלב בניית השלד או הוויר פריימס – כאן באים לידי ביטוי המקצועיות של מקדם אתרים ושל מאפיין חווית משתמש. בהיבט הקידומי – אותם ביטויים שהגדרנו צריכים לקבל ביטוי במבנה של האתר – בקטגוריות, בדפים המובילים, בקישוריות בין חלקי האתר, בסרגלי הניווט ועוד. אולי ההיבט המשמעותית ביותר בשלד האתר הוא ההגדרה של דף הבית – לא ניתן להמעיט בחשיבות האיפיון הנכון של דף הבית כדף המרכזי בפער עצום באתר על פני כל דף תוכן או קטגוריה אחר.

שלד נכון של אתר מתבטא במבנה נכון ומוגדר היטב של פירורי לחם באתר שמקלים גם את הניווט באתר הן למשתמש והן לעכביש של גוגל וכן במפת אתר XML שחשוב שהאתר ייצר כדי שנוכל להטמיע אותה בגוגל סרץ קונסול. גם כאן מבנה נכון של אתר יתרום למפת אתר מסודרת ובהירה יותר עבור גוגל.

היבטים טכניים של האתר

לצערי למרות המודעות ההולכת וגוברת להיבטי SEO בימינו, אני עדיין נתקל בחברות בניית אתרים מובילות או בפלטפורמות המוניות הנעדרות ידע והבנה בסיסית החל מיצירת מבנה קישורים מאוד מסורבל ועד העדר בניית דפי קטגוריה כמו שצריך או יצירת שכבות רבות מדי באתר המרחיקות את הדפים הפנימיים מדף הבית. הרעיון בגדול הוא פשוט יש דף בית, דפי קטגוריה ודפי תוכן/מוצר – זהו. בכל דף כזה יש היררכיה של הביטויים אותם אנו רוצים לקדם בגוגל. בכל דף יש ביטוי אחד עיקרי מוביל המקבל ביטוי בכותרת H1 של הדף שרצוי שתהיה זהה למטא טייטל ותקבל התייחסות גם במטא תיאור.

עוד בזירה הטכנית יש לנו את כל נושא ביצועי האתר ומהירות טעינה – אתר חייב להיבנות מלכתחילה כאתר קל, פשוט וזריז. המרכיב המרכזי פרט לקוד בהיבט הזה הוא נושא התמונות. תמונות חייבות להיות קלות/מכווצות/מקומפרסות או איך שלא תרצו לקרוא להם וחשוב לתת להן אלט, כלומר תיאור כתוב ומילולי לתמונה בטאג אלט.

קידום אורגני של אתרי מסחר מקוון

כאשר אנו מדברים על קידום חנות וירטואלית ישנם היבטים חשובים נוספים שיש לקחת בחשבון בתהליך הבנייה מעבר למה שצויין כאן לעיל וביניהם נושא העימוד – pagination: תמיד תמיד בקטגוריות תעדיפו כי המוצרים שלכם יפתחו באותו דף בעת הגלילה למטה, גם אם נדרשת פעולת הקלקה מצד הגולש כמו לדוגמא באתר אסוס עם כפתור ה"טען עוד".

אחרת יווצרו לכם באתרים עמודים רבים לכל קטגוריה וגם כתובות URL מהסוג של האתר.קום/שמלות , האתר.קום/שמלות/דף-2, האתר.קום/שמלות/דף-3 וכולי. פרט לכך שזה דופק את הקידום של הקטגוריה עבור הביטוי המוביל (במקרה זה "שמלות") זה גם גורם למקדמי אתרים להתבלבל ולא לדעת האם לעשות את הקנוניקל לדף הראשי של הקטגוריה (מה שעובד יותר טוב לגוגל) או בכל דף לעשות קנוניקל לדף עצמו (מה שיותר נכון מקצועית על פי הגדרת טאג קנוניקל 😊). בקיצור – לא לעשות את זה!

חשוב מאוד לעשות נו אינדקס לדפי החיפוש באתר, אחרת תמצאו את עצמכם עם דפים כפולים, עניים בתוכן, עם כתובות URL מלאות במילים טכניות וסימני שאלה שמאונדקסים בגוגל בגלל שיש גולשים שחיפשו עכשיו שמלה ירוקה לאירועים או שמלה קצת יפה וקצת מכוערת וכל מיני שטויות כאלה. אתם רוצים שגוגל יתרכז בקטגוריות ובדפי המוצר שאתם הגדרתם לו לפי הביטויים שבחרתם מראש וכולי.

מה שכן כדאי זה לעקוב אחר החיפושים ולהבין האם יש מוצרים או ביטויים ששווה להוסיף לאתר ורלוונטיים לקהל היעד שלכם ואולי פיספסתם ואז להכניס אותם במודע אל תוך מבנה האתר ואל תוך תהליך הקידום.

אותו רעיון חשוב גם בכל מה שקשור לפילטרים ומיונים בדפי קטגוריה או דפי מוצר – אתם לא רוצים שגוגל יאנדקס את אותו דף מוצר בכל צבע שלו בנפרד רק כי מערכת ניהול התוכן שלכם מייצרת URL נפרד לכל צבע. אתם גם לא רוצים שגוגל יאנדקס את אותו דף קטגוריה מספר פעמים בגלל שהמערכת מייצרת URL שונה אם מממיינים את הפריטים מהזול ליקר או להפך או בכל מיון אחר. שימו לב לדברים האלו.

הפניות 301

אם אתם מעבירים אתר קיים אל אתר חדש אז חשוב מאוד להקפיד על הפניות 301 של כל דף באתר או במידה ומדובר באתר עם מאות דפים אז לפחות של הדפים שקיבלו טראפיק בשנתיים האחרונות. אתם לא רוצים לאבד כוח של אתר או טראפיק מביטויים רלוונטיים רק כי לא עשיתם העברת אתר כמו שצריך. הלקוחות הכי טובים הם אלו שעשו מעבר אתר לא מקצועי, התרסקו ואז הגיעו לקבל עזרה בלאושש את האתר שלהם ולהמשיך לקדם אותו בהמשך למצב טוב יותר מזה שהיה האתר הישן. אך אני מעדיף שתגיעו אלי בטוב ולא מתוך משבר ולכן ממליץ שוב – תקפידו לעשות הפניות 301 כמו שצריך ושיהיה לכולנו בהצלחה!

תכתבו בלוג אנשים!

פרט לכך שבלוג הוכיח את עצמו כאמצעי להגדלת מכירות אם עושים אותו נכון והוא מסייע המון במיצוב בית העסק או הכותב כמומחים בתחומם, בלוג הוא כלי עבודה מרכזי עבור מקדמי אתרים ועם כתיבת תוכן SEO נכון בלוג יכול לקחת את האתר שלכם המון צעדים קדימה בתהליך: הוא מאפשר לכם לגלות ביטויי זנב ארוך שאולי לא חשבתם עליהם,  גוגל מבין שהאתר שלכם הוא סוג של אוטוריטת ידע בתחום שלו, בלוג מאפשר לכם לבנות קישורים פנימיים בצורה יעילה ועוד המון תועלות שניתן להרוויח ממנו. אז למה לוותר עליו? ולהלן ההרחבה –

6 צעדים לכתיבת בלוג שיגדיל מכירות של חנות וירטואלית או אתר תדמית

  • בלוג כאמור יכול לסייע להעביר לקוחות שלבים במשך השיווקי.
  • הוא מאפשר לכם להביא את האתר למקומות גבוהים בגוגל עבור ביטויים תחרותיים שדפי המוצרים או הקטגוריות לא תמיד יכולים להתחרות בהם. כך תגדילו את כמות המבקרים באתר לא רק דרך פרסום ממומן.
  • הוא יכול לסייע בהגדלת רשימת התפוצה.
  • הוא מאפשר בניית קישורים פנימיים.
  • אם תעשו שימוש מושכל בבלוג ברמה של תמונות וסרטונים זה יכול לדחוף מאוד חזרק את המיתוג שלכם כמובילי שוק

צעד ראשון – מחקר מילים

מחקר מילים הוא הצעד החשוב ביותר בתהליך – משום שאם אתם רוצים להגיע למיקומים גבוהים לביטויים רלוונטיים עבורכם שיביאו גם טראפיק לאתר עליכם לבחור היטב את הנושאים שעליהם הייתם רוצים לכתוב.
איך עושים זאת נכון? ישנן שתי דרכים ובשתיהן מומלץ להשתמש בכלי מקצועי כמו AHREFS או SEMRUSH

  • הדרך הראשונה היא ניתוח מתחרים – מוצאים מתחרים רלוונטיים שיש להם בלוג או תוכן רב באתר ומנתחים את הביטויים שהם מדורגים עליהם. ניתן להגדיר ביטויים ללא תחרות גבוהה ושהדפים של המתחרים שמופיעים בהם גבוה מקבלים טראפיק מינימלי מסויים וכולי.
  • הדרך השנייה היא פשוט להזין ביטויים תחרותיים ולהתחיל לצלול אל הטיות שלהם וביטויים דומים שיש בהם פחות תחרות אבל מספיק נפח חיפוש

צעד שני – מבנה ברור וחזק של תוכן

  • הכותרת צריכה להכיל את הביטוי שעליו מתחרים וגם להיות מושכת להקלקה
  • בנישות מסוימות חשוב שיהיה תאריך עדכון אחרון
  • רצוי מאוד שיהיו פירורי לחם המקלים על הניווט של הגולש וגם על גוגל
  • הקדמה קצרה שנותנת תועלת כבר בתחילתה לצד תמונה ולאחר מכן תוכן עניינים קליקבילי המאפשר לגולש לרדת לכל חלק בעמוד

צעד שלישי – בניית שלד לכל פוסט

  • כיתבו מראש עוד בטרם שכתבתם את הפוסט מהן תתי הכותרות/הנושאים בהם תיגעו בפוסט?
  • אילו מילות מפתח כדאי לכם לשלב פרט לכותרת
  • תיאור קצר של זווית הכתיבה שלכם
  • אם צריך אז קישורים למאמרים מתחרים או מאמרים שהייתם רוצים להיעזר בהם או לקשר אליהם וכולי

צעד רביעי – כתיבה תכליתית ומועילה

  • תורידו מילים מיותרות, אין צורך במילים חוזורת לעצמן שנועדו רק כדי להגיע למכסת מילים מסוימת
  • שימרו על פסקאות ומשפטים קצרים
  • כיתבו בלשון אקטיבית ולא בלשון פסיבית שאולי מתאימה ליצירות ספרותיות אך פחות לכתיבה דיגיטלית
  • ודאו כי התוכן שלכם נוח לסריקה ומובן מתוך תתי הכותרות והחלקים המודגשים

צעד חמישי – אופטימיזציה לSEO

  • ודאו כי בפוסט יש כותרת H1
  • וכן תתי כותרות בH2 או 3
  • ודאו כי לפוסט יש כתובת URL ידידותית
  • בנו קישורים פנימיים במטרה לקדם דפי מוצר, קטגוריה או פוסטים אחרים רלוונטיים מתוך הפוסט עצמו
  • ודאו כי לתמונות יש טקסט אלט במקומות הנדרשים לכך
  • נסו לעורר אינטרקציה של הגולשים עם התוכן באמצעות סרטונים, אפשרות להרשמה לניוזלטר, קופון וכל דבר שיגרום להם לצרוך תוכן נוסף באתר או לבצע פעולה כלשהי

צעד שישי – מצו את התוכן עד הסוף

  • פרסמו את התוכן בכל הרשתות החברתיות
  • תסריטו סרטון על בסיס התוכן והעלו אותו לאתרים הרלוונטיים
  • צרו הקלטה קולית על בסיס התוכן והעלו אותה לאתרי פודקאסט
  • נסו לבנות מערכת שיטתית הלוקחת כל פיסת תוכן מושקעת שלכם ומנצלת אותה להפצה עד תומה

 

 

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>