גוגל מיי ביזנס (גוגל לעסק שלי) הוא כלי חינמי המאפשר לבעלי עסקים לתקשר עם הלקוחות שלהם בגוגל. בעבר הרחוק, הפלטפורמה היתה ידועה בשם google place או google local. בכל אופן, זוהי פלטפורמה עצמאית לחלוטין, שכל בעל עסק יכול להשתמש בה ולהרשם אליה. 

עם פרופיל עסקי של גוגל מיי ביזנס (גוגל לעסק שלי) , תוכלו להתחבר בקלות לאלו המחפשים במפות ובמנוע החיפש של גוגל. בעלי עסקים רבים לא מייחסים חשיבות מספקת לכלי חינמי זה, ואף מתעלמים מקיומו. אולם באמצעות גוגל מיי ביזנס תוכלו להגדיל את התקשורת שלכם עם הלקוחות וזוהי דרך נהדרת לקדם את העסק שלכם, וליצור אליו יותר תנועת לקוחות וגם יותר הקלקות, בפרט אם הפרופיל שלכם כתוב בצורה נכונה ומעודכן בהתאם.

 כאשר גולשים מחפשים שאילתות חיפוש מקומיות בתחומים שונים, גוגל תציג פרופילים עסקיים במנוע החיפוש. פרופילים מתוחזקים ואופטימליים, עשויים להופיע במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש מאשר פרופילים מוזנחים. הקידום האורגני של מנוע החיפוש של גוגל, שמחפש תמיד את האתרים המעודכנים ובעלי הערך הגבוה ביותר עבור הלקוחות, יציג לרוב פרופילים מעודכנים במקומות הראשונים. 

גוגל מיי ביזנס – הייחודיות והיתרונות

הייחודיות והיתרונות של גוגל מיי ביזנס, הם בכך שהכלי מאפשר לבעלי עסקים לזכות בחשיפה מוגברת יותר מאשר עסקים שלא מעודכנים ורשומים בפלטפורמה זו. העסק שלכם יופיע בתוצאות חיפוש מקומיות, באיתור מקום וגם במפות של גוגל. מדובר כאן בקידום אורגני ושימוש בפרמטרים נוספים, כפי שאסביר בהמשך המאמר, המאפיינים את גוגל מיי ביזנס. 

כמו כן, הפלטפורמה מאפשרת זיהוי מותג משופר: פרופיל עדכני ואופטימלי מספק לגולשים את כל המידע שהם זקוקים לו: ביקורות, תמונות ומידע עדכני אודות העסק. מכיוון שבעל הפרופיל יכול לשלוט באופן שהמידע מופיע, ניתן להתאימו לגולשים באמצעות שימוש בתמונות, תוכן ועדכונים על בסיס קבוע של הדף. 

מכאן, שכדאי לכם לבצע פעולה של בחירת אסטרטגיה לשיווק העסק שלכם, גם כאשר מדובר בפרופיל של גוגל מיי ביזנס (גוגל לעסק שלי) . כשאתם יודעים את השלבים המדוים שבהם אתם מתכוונים לנקוט כדי לקדם את העסק שלכם, הדרך תהיה ברורה יותר והתוצאה ברוב המקרים תהיה טובה הרבה יותר.

אז איך הגולשים באמת מגיעים לעסק שלכם בגוגל ביזנס? לעיתים מדובר בחיפוש מדויק אודות השם שלכם בגוגל. זה קורה בדרך כלל כאשר כבר שמעו עליכם המלצה, או שפשוט מכירים אתכם ומחפשים אתכם בגוגל ביזנס. אפשרות נוספת היא חיפוש של מותג מסוים: במידה והגולשים חיפשו את המותג שלכם או מותג מקביל אליכם ובסופו של דברי הגיעו אליכם. אפשרות אחרת היא חיפוש רחב: חיפוש הקטגוריה העסקית שלכם, ובסופו של דבר הגעה אליכם לאחר צמצום תוצאות. 

כאשר אתם פותחים פרופיל בגוגל לעסק שלי ומעדכנים כתובת מדויקת, אתם בעצם מעדכנים את העסק שלכם גם ב"גוגל מפות", מה שמסייע לגולשים לנווט אליכם במהירות וביעילות. גוגל בעצם מוסיפה מיקום מדויק של העסק שלכם על המפה, ומאפשרת למנווטים אליכם לקבל מסלול נסיעה אליכם, ואף לאלו המגיעים ברגל, לקבל הוראות מדויקות איך להגיע אליכם, כאשר הכתובת ידועה ומדויקת. כמובן שניתן לשתף מיקום דרך גוגל מפות (רובנו מודעים לפונקציה הזו) ולבצע פעולות מגוונות נוספות באמצעות האפליקציה. 

ההזדמנות הגדולה של גוגל מיי ביזנס (גוגל לעסק שלי)

 אפשר לומר כי פתיחת פרופיל בגוגל לעסק שלי, מספקת מעטפת די שלמה ומקיפה לקידום העסק שלכם באופן אורגני, פשוט, ולגמרי בחינם. אם עד היום לא הייתם מודעים ליתרונות הרבים של פתיחת הפרופיל העסקי שלכם בגוגל לעסק שלי, אני מזמין אתכם להמשיך ולקרוא בעיון את המאמר, שבו תקבלו טיפים חשובים בנוגע לכך. 

כדי לעודד גולשים להכנס לאתר שלכם, כדי להראות לגוגל שאתם מעדכנים את העסק וגם כדי להראות לגולשים שלכם שאתם עסק פעיל ורציני, חשוב שתעלו פוסטים לפרופיל שלכם, או כמו שגוגל מכנה אותם, "עדכונים שוטפים". כאשר אתם משאירים את הגולשים שלכם מעודכנים בפרטי העסק שלכם, הם נוטים לסמוך עליכם יותר, להאמין בעסק שלכם ולנסות אותו יותר מאשר עסקים שלא מבצעים עדכונים שוטפים לפרופיל שלהם.

לעיתים השינויים הרבים שגוגל מייצר בפלטפורמות שלו גורמות לבעלי עסקים רבים לחוש בלבול ואף תסכול, ועל כן ריכזתי עבורכם את כל מה שבאמת צריך לדעת על גוגל לעסק שלי, ואת הדרך הטובה ביותר להשתמש בו כדי שיביא לעסק שלכם תועלת אמיתית, כמובן אחרי תחקיר מעמיק שערכתי בנושא בעצמי.  

אם אתם עוקבים אחרי הניתוחים שאני עושה בערוץ היוטיוב שלי או בדף הפייסבוק "שיווק בדיגיטל עם ערן שיוביץ" או אפילו כאן באתר, בוודאי הבנתם את מידת החשיבות שיש לפתיחת דף בגוגל עסקים  (גוגל לעסק שלי) וגם את החשיבות של תחזוק הדף שלכם, הן מבחינת דירוגים והן מבחינת תכנים – אפילו ברמה של תמונות ופוסטים אחת לתקופה, וכמובן מידע עדכני ומועיל על העסק שלכם, כגון כתובת או שעות פתיחה, ובעצם כל מה שיכול להיות רלוונטי עבור הלקוחות שלכם ועבור אלו המתעניינים בשירותים שלכם. אל תשכחו למלא את הפרופיל שלכם באופן מלא עד כמה שניתן, גם כדי לספק את מירב המידע ללקוחות שלכם וגם כדי לסקרן אותם במידת האפשר אודות העסק שלכם ושירותיו. דוגמאות לתמונות מתוך פרופיל גוגל לעסק שלי:

תוצאה של גוגל לעסקים מאפשרת לכם להיות חזקים בביטויי המותג

תוצאה של גוגל לעסקים מאפשרת לכם להיות חזקים בביטויי המותג ולקבל עוד תוצאה בצד שלרוב כוללת גם תמונות, שאלות ותשובות, מפה ומידע נוסף, וגם מאפשרת לכם להתמודד בהצלחה כאשר מחפשים ביטויים תלויי מיקום כמו לדוגמא "קידום אתרים בפתח תקווה" או "שיווק דיגיטלי באזור המרכז". באמצעות פרופיל העסק שלכם בגוגל מיי ביזנס, וקידום אתרים מקומיים, תוכלו לנהל את האתר העסקי שלכם בגוגל באופן כזה שניתן לטפל בכל הלקוחות החדשים שלכם.

כאשר אתם נדרשים לניהול מוניטין בגוגל, הדף של גוגל לעסקים מהווה עוד תוצאה חיובית אחת שתאפשר לדחוק אחורה אזכורים שליליים. דחיקת אזכורים שליליים לסוף הדפים במנוע החיפוש היא חשובה מאין כמוה, כיוון שבתור בעלי עסק בוודאי תרצו שהממצאים הראשונים של לקוחות ומתעניינים חדשים בעסק שלכם, יהיו אזכורים חיוביים אודות העסק שלכם, ובוודאי שלא הכפשות או ביקורות רעות. 

בנושא אזכורים שליליים וביקורות פחות מחמיאות, חשוב להבין את העיקרון של הקידום האורגני בגוגל, ומתוך כך להבין את חשיבות הפרסומים שלכם בדף. יחד עם זאת, יש להבין גם את חשיבותן של התגובות הפחות מחמיאות ושל הביקורות השליליות ואת תרומתן הלא פחות חשובה לקידום האורגני שלכם. כדאי להבין דבר פשוט: כל אזכור שלכם, בין אם חיובי ובין אם שלילי יוצר פעילות בדף שלכם. ככל שתפרסמו עדכונים שוטפים רבים יותר, כך האזכורים השליליים יידחקו לתחתית, והקידום שלכם יהיה איכותי וטוב יותר. במקביל לכך, אין עסק אמיתי שכל הביקורות והתגובות בו הן מצויינות, וחשוב להתייחס בצורה מקצועית ובוגרת גם לאלו שביקרו אתכם או את השירות שלכם. ככל שתהיו יותר אנושיים ומקצועיים, כך לקוחות יעריכו אתכם יותר, וגם מנוע החיפוש של גוגל יעריך זאת. 

 אז מה עליכם לעשות בחשבון מעבר לברור מאליו – כלומר עדכון הכתובת, שעות הפתיחה, קטגוריית העסק והשגת דירוגים של לקוחות מרוצים שיקפיצו אתכם למעלה? 

איך לקדם את העסק שלכם עם גוגל מיי ביזנס?

  1. הזינו תוכן עם מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם, הן במאמרים, בתיאור, בשאלות ותשובות ובכל מקום שבו תוכלו להזין תוכן כתוב לפרופיל שלכם. מילות מפתח הן מילים או ביטויים חשובים הקשורים לתיאור העסק שלכם ולשירותים שהוא מספק, ומשולבים בטקסטים ובתכנים באתר העסק. מילות המפתח מפנות את הגולשים שמחפשים מידע המכיל את מילות המפתח או ביטויי המפתח הרלוונטיים לאתר העסק, כמובן בהתאם למיקומו במנוע החיפוש של גוגל. כמובן, שישנן מילות מפתח תחרותיות יותר, שרבים נוטים להשתמש בהן ולכן, עקב התחרות הקשה, לעיתים קשה יותר לשלב אותן בטקסט וגם להפיק מכך תועלת רבה (עקב התחרות הרבה על מילים אלו ספק אם תצליחו להגיע באמצעותן למקומות הראשונים, וגם אם כן זה עשוי לקחת חודשים רבים). 

לעומת זאת, ישנן מילות מפתח שהתחרות עליהן היא מעטה, כיוון שגולשים נוטים לחפשן פחות. יחד עם זאת, אלו שכן מחפשים אותן, יודעים בדיוק מה הם צריכים, ולכן, ישנם מקרים שכדאי להשתמש דווקא בהן כדי למשוך קהל יעד מדויק לאתר שלכם. תמיד כדאי להפעיל שיקול דעת וכמובן לבצע מחקר מילים לפני שמחליטים אילו מילות מפתח לשלב בתוכן. בחירת מילות מפתח צריכה להיות מבוססת מחקר מילים איכותי כיוון רק הוא זה שיכול לתת לכם את האינדיקציה הנכונה ביותר לגבי שילובם של מילים וביטויים רלוונטיים בתכנים שלכם. שילוב של מילים ללא ביצוע של מחקר מילים אינו בעל משמעות לקידום האורגני של האתר, או במילים אחרות, לא יתרום לכם כלום ולא יועיל לכך שהאתר שלכם יתקדם מעלה במנועי החיפוש של גוגל.

 שילוב של מילות המפתח בפרופיל העסקי של גוגל מיי ביזנס (גוגל לעסק שלי) למעשה מהווה עוד צעד משמעותי בקידום האורגני של העסק שלכם.

  1. הגיבו ללקוחות – חשוב מאוד לייצר דיון. אם יש שאלות או תגובות חיוביות וגם תגובות שליליות, מומלץ מאוד להגיב ולהראות כי העסק הוא בעל נוכחות של ממש, כלומר עסק מתפקד. לעיתים תתקלו בתגובות פחות מחמיאות מלקוחות, בפעמים אחרות יהיו ביקורות של ממש. לא כדאי להילחץ מכך, ואפשר להגיב באופן מקצועי ורלוונטי למבקרים. זה בסדר, אי אפשר לרצות את כולם. חשוב לשמור על קשר חם עם הלקוחות שלכם, ולבדוק האם ניתן לטפל בתלונות או בעיות שהם התלוננו עליהם בקשר לעסק שלכם או לשירות. 

במקרים רבים, מתן יחס הוגן ומקצועי משנה את תחושת הלקוח וגם את הביקורת השלילית שלו. כמו כן, כאשר לקוחות רבים ממליצים ומשבחים את העסק שלכם, גם זה כמובן מקדם את העסק שלכם ודוחק את הביקורות השליליות למטה. עודדו את הלקוחות המרוצים שלכם לתת ביקורת חיובית על העסק שלכם ובכך תשפרו משמעותית את הקידום האורגני באמצעותו של גוגל לעסק שלי. אני ממליץ לכם לא להתבייש ולבקש באופן יזום מלקוחות מרוצים לדרג אתכם במקום גבוה בגוגל לעסק שלי ולסייע לכם לשמור על דירוג טוב.

טיפ חשוב

 טיפ נוסף מבחינתי הוא לא לשכנע חברים שאינם לקוחות שלכם לתת לכם ביקורת. גוגל יודע לזהות כמובן את טיב הביקורת, ואם חבר רשם לכם "בהצלחה אח שלי" או כל איחול דומה שאינו רלוונטי לשירות של העסק שלכם, מנוע החיפוש פחות יאהב זאת, ויזהה שזו לא ביקורת אמיתית. מעבר לכך, לא הגיוני שכל עשרות או מאות הביקורות שלכם יהיו מצוינות, זה נראה לא אמין. 

מסקרים שנערכו בקרב משתמשים במנוע החיפוש של גוגל, נמצא כי, דווקא עסקים שלהם ביקורות ממוצעות יחסית היו בעלי פניות מרובות ביותר, יותר מאשר עסקים שכל הביקורות שלהם מצוינות. מכאן, שעליכם להסיק כי אינכם יכולים להיות מושלמים ולרצות את כל הלקוחות שלכם, וגם לא כדאי לכם, אבל כן כדאי לכם להגיב ללקוחות ולא להתעלם מהם.

  1. הקפידו על תיאור מדויק של העסק שלכם, כולל פסיקים ונקודות במקומות המתאימים, וגם עדכון הכתובת הנכונה שלכם. כמו כן, עדכנו אם אתם מבצעים משלוחים לכל הארץ או רק לאזור מסוים בארץ, במידה ויש לכם חנות עם מוצרים פיזיים. פחות נעים גם לכם וגם ללקוחות לשוחח זמן ארוך בטלפון ואך להגיע למצב של סגירת עסקה, ובסופו של דבר להתאכזב כיוון שמיקומכם פחות מתאים ללקוח או לחלופין, אינכם מבצעים שליחות למקום מגוריו. 

בנוסף לכך, כדאי לכם להירשם בכמה שיותר אתרי אינדקס נוספים כמו דפי זהב, איזי וכדומה. על אף שזה אולי נשמע מוזר בקריאה ראשונה, רישום באתרים נוספים מעיד על העסק שלכם שהוא פעיל ומסייע לקדם אותו גם בדף של גוגל לעסק שלי כיוון שזה מראה שהעסק באמת "חי" ומתפקד. 

עוד טיפ חשוב הוא דיוק בהרשמה לגבי הקטגוריות שבהן העסק שלכם עוסק. דווקא הרשמה ליותר מידי קטגוריות יכולה להיות פחות טובה עבורכם, היות וכך ניתן לאבד מיקוד ולקוחות יפנו אליכם בנוגע לשאילתות שלא רלוונטיות עבורכם. מכאן, שבפעמים רבות, דווקא תיאור מצומצם ומדויק יכול להביא לכם יותר תועלת וזאת לעומת תיאור רחב שמנסה לכסות על תחומים רבים שאתם לא באמת עוסקים בהם במסגרת העסק שלכם. 

  1. העלו תמונות! האם ידעתם שעסקים עם תמונות מקבלים 42% יותר בקשות ניווט לבית העסק מאשר עסקים ללא תמונות, וכן 35% יותר הקלקות לבית העסק מאשר עסקים ללא תמונות? אלו הנתונים הרשמיים שמפרסמת גוגל. ידוע לכל כי אנשים אוהבים לצרוך תוכן ויזואלי, ולעיתים אף מעדיפים אותו מאשר כל סוג תוכן אחר. אם יש לכם עסק כמו מסעדה, בית קפה, או עסק שיכול להציג בתמונות את עשייתו, זה בהחלט יכול להיטיב עמכם ולמשוך עוד לקוחות מתעניינים לעסק שלכם. אילו תמונות כדאי לכם להעלות בנוסף? תוכלו להעלות תמונות של מקום העסק מבפנים ומבחוץ, אם יש לכם משרדים עם כמה חדרים לנסות להראות ללקוחות את המקום כולו או לפחות את רובו, תוכלו להעלות תמונות שלכם עם לקוחות בעת ישיבה או פגישה, ואם יש לכם עובדים אפשר ואף מומלץ לשלבם בתמונות שאתם מציגים בפרופיל שלכם בגוגל לעסק שלי. 

המטרה שלכם היא לגרום ללקוחות להרגיש שהם כבר נמצאים אצלכם בעסק, משתמשים בשירותים ונהנים מהם. אם תוכלו לעשות זאת באמצעות תמונות איכותיות, כבר חלק גדול של העבודה שלכם נעשתה, והלקוחות מסוקרנים ורוצים להתנסות בשירותי העסק שלכם.

המסקנה הנובעת מכך היא שכדאי להשקיע בתוכן ויזואלי המושך את קהל היעד להגיע לעסק או להכנס לאתר העסקי. גם אם אין באפשרותכם להוסיף באופן שוטף תמונות, או מכיוון שאין לכם זמן, ואולי מסיבות אחרות, כמו למשל שאין לכם הרבה חידושים שאותם תרצו לחלוק עם לקוחותיכם, מספיק שתוסיפו אחת לתקופה תמונה או שתיים כדי למשוך לעסק שלכם עוד לקוחות פוטנציאליים.

  1. אפשרו לעסקים לפנות אליכם –  רצוי לשקול בחיוב לאפשר ללקחות לפנות אליכם דרך הפרופיל העסקי שלכם בגוגל לעסק שלי. אמנם לפעמים זה יכול מעט להעיק, ודורש מכם  להיות זמינים יותר עבור לקוחותיכם ואף לענות לשאלות שלעיתים המידע והתשובות עליהן מצוי באתר. יחד עם זאת, אם תאפשרו ללקוחות לפנות ותדאגו לענות בתוך 24 שעות הדבר יחזק את הדימוי שלכם בעיני גוגל. גם הלקוחות שלכם יעריכו יותר עסק זמין שנותן מענה יחסית מהר, ובסקרים שונים שבוצעו נמצא כי לעסקים כאלה היו יותר פניות ויותר עסקאות שנסגרו מאשר לעסקים שלא היו זמינים ללקוחות שלהם.

המשוואה היא פשוטה ביותר: לקוחות מעדיפים עסקים שנותנים להם שירות טוב ויחס אישי. חלק ממתן יחס אישי הוא היכולת של הלקוחות לתקשר איתכם בדרכים שונות ומגוונות כגון למשל, יצירת קשר דרך הפרופיל העסקי שלכם בגוגל לעסק שלי, ולכן הצעתי היא לאפשר זאת ובכך ליצור אהדת קהל רבה יותר. 

  1. תחילתה של העדפה מתקנת- בקרוב בישראל: בארה"ב זה כבר קורה וייתכן כי בקרוב גם בישראל, מתאפשר לנשים בעלות עסקים לציין כי מדובר בעסק בבעלות נשים  וכן גם לעסקים בבעלותם של אנשים שנחשבים חלק מקבוצות מיעוטים. אין ספק כי העדפה מתקנת מעין זו יכולה להועיל עם עסקים קטנים הנמצאים בבעלותם של קבוצות מיעוט הסובלות מאפליה באופן גורף כגון נשים. 

יתכן והביקורות על השינוי הזה יהיו מנוגדות. יהיו ביקורות תומכות לכך, היות וסוף סוף ישנה מודעות למצב של אפליה בקרב קבוצות מיעוט באוכלוסיה, ולעומת זאת, יהיו כאלה שיטענו כי דווקא "לתייג" קבוצה מסוימת באוכלוסיה כחלשה או מופלית, תגרום להם ליותר תחושת אי-שוויון ותסכול, והמודעות של הקהל הרחב לכך שהעסק הספציפי מנוהל על-ידי אישה או קבוצת מיעוט אחרת לא תשפיע באופן חיובי על העסקים. 

כך או כך, הצעד שאותו מנסה לעשות גוגל הוא צעד שמנסה לקדם קבוצות הסובלות מאפליה, ולהשוות אותן לשאר האוכלוסיה, ועל כן כדאי להעריך את  היוזמה. הדיון צריך אולי להתמקד בדרך שבה גוגל תבחר לקדם את הקבוצות המופלו האלו בתוך מנועי החיפוש שלה. 

7. גוגל לעסקיםשלבו קטלוג מוצרים– אם יש לכם עסק שמוכר מוצרים פיזיים, ייתכן וכדאי לכם לשלב את קטלוג המוצרים שלכם בתוך הפרופיל של גוגל לעסקים. כל חשיפה נוספת של המוצרים שלכם לקהל הגולשים עשויה לשפר את היקף ההתעניינות של הלקוחות במוצרים ובשירותים שלכם וכן את היקף המכירות שלכם. כאשר אתם משלבים את קטלוג המוצרים שלכם, אתם מאפשרים ללקוחות להתרשם מהם בלי להכנס לאתר שלכם בשלב ראשון, ובמידה והם מעוניינים ברכישה או בפרטים נוספים, הם בוודאי כבר ידעו לנתב את עצמם לחנות הוירטואלית שלכם לצורך רכישה או קבלת שירות אחר. כמובן שהפרופיל שלכם בגוגל לעסק שלי מקושר לאתר שלכם, ואם יש לכם אתר שהוא חנות וירטואלית תוכלו להפנות את הלקוחות שלכם ישירות לחנות לביצוע רכישות והצעות ייחודיות עבורם. כדאי לקרוא את הפוסט בנושא איך לקדם חנות בגוגל.

גוגל מיי ביזנס – הזווית העיצובית

כמו בכל סוג של תוכן שאתם מעדכנים ומעלים למרחבי הרשת, גם בגוגל לעסק שלי יש משמעות לפן העיצובי. כדאי לכם להקפיד על תמונת קאבר מתאימה, הן במידותיה והן במראה שלה וברמת הצילום שצריכה להיות סבירה. כדאי להוסיף תמונות של פנים העסק ואם יש לכם עובדים, כדאי לשלב גם אותם בתמונות המפורסמות כדי לתת ללקוחות תחושה של עסק פעיל ואנושי.

ניתן גם לצלם סרטונים של העסק ולפרסמם בפלטפורמה. לקוחות אוהבים להתרשם מסרטונים המשדרים אמינות, מציגים את המוצרים אם יש לכם מוצרים פיזיים או מראים אינטראקציה עם לקוחות אחרים.

חשוב גם לעקוב אחרי הסטטיסטיקות של ביצועי הרשומה ולהבין איך לקוחות מצאו אתכם? באילו ביטויים בגוגל הצלחתם להתברג? אילו פעולות הם מבצעים בעסק שלכם, הנחיות הגעה, התקשרויות לבית העסק וכדומה.

לסיכום:

פרופיל עסקי בגוגל לעסק שלי הוא בהחלט מה שאתם צריכים לקידום העסק שלכם, מעבר לשאר הדרכים שאתם מכירים לקידום עסקים (שיווק מכל סוג שהוא, בניית אתר ועוד). הפיצ'ר החינמי הזה בהחלט מסייע לבעלי עסקים רבים לקשר לקוחות עם העסק שלהם, ולקבל פניות ענייניות וגם הגעות לבית העסק (כאשר מדובר בעסק פיזי). אם עד היום לא הכרתם את היתרונות של גוגל לעסק שלי, הרי שכעת אתם בוודאי משוכנעים לחלוטין שכדאי לכם לפתוח פרופיל עסקי לקידום העסק שלכם.

אל תשכחו לתאר את העסק שלכם באופן המדויק ביותר, להוסיף תמונות עדכניות, מידע רלוונטי ומיקום, כל אלו תוך שימוש מושכל במילות מפתח רלוונטיות. כדאי לאפשר ללקוחות לפנות אליכם וכך לייצר יותר לידים חמים, להגיב ללקוחות גם אם לא תמיד הביקורת עליכם נהדרת ומרגשת. כפי שכבר הזכרתי קודם, גם ביקורת שלילית או לא מפרגנת במיוחד, יכולה להיות טובה עבורכם, אם תדעו להגיב באופן מקצועי ומאופק. ישנם מצבים שהלקוח מצפה ליחס ולתגובה טובה בלבד, ואלו משנים את דעתו על העסק לטובה. 

אל תזניחו גם את הפן העיצובי בעת פתיחה ועדכון של פרופיל בגוגל לעסק שלי, שכן לעיתים תמונה אחת (טובה) שווה אלף מילים. עניינו וסקרנו את הלקוחות שלכם בתמונות מעניינות באיכות טובה, בתיאור ויזואלי של העסק שלכם, והשתדלו להיות אנושיים ושקופים עבורם בעת התגובות שלכם אליהם. אם אתם זקוקים לייעוץ והכוונה בנוגע לפרופיל עסקי בגוגל לעסק שלי, אשמח לתרום מהידע והניסיון הרב שצברתי במהלך השנים.

12 שאלות ותשובות בנושא גוגל לעסק שלי:

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>