הרבה פעמים אני נשאל האם קידום אורגני בגוגל יגדיל גם את המכירות או רק את הטראפיק האורגני והתשובה כמו למרבית השאלות בתחום שלנו היא – זה תלוי. במה זה תלוי? בביטויים ואתם האתר מטרגט. אם אתם מכוונים לביטויים כלליים או מה שנקרא ביטויי מידע אז סביר להניח שתוכלו לקבל המון טראפיק אורגני אם תגיעו למקומות הראשונים אך לא בהכרח שהטראפיק הזה ימיר ללידים או למכירות.

מה זה לידים חמים לעסקים?

בשיווק דיגיטלי המשמעות של המושג ליד הוא השארת פרטים של לקוח פוטנציאלי. באתרים שאינם חנויות מקוונות שבהן המכירה נסגרת באתר והלקוח משלם, האתר בנוי כך שהוא אמור לעודד את הגולש/ת להשאיר פרטים על מנת שאיש/ת מכירות יחזרו אליו/ה ויקדמו את תהליך המכירה. בחלק מערוצי הפרסום ברשת שבהם אנו מטרגטים את הגולש בהפתעה, ללא צורך מקדים מצידו, אנו יכולים לייצר לידים, אך במקרים רבים הליד לא הבין את השירות או המוצר כראוי או התחרט על השארת הפרטים או מתכחש להם. לידים אלו נחשבים לידים קרים או לא רלוונטים. לידים חמים הם לידים שחיפשו את הפתרון שיש לכם להציע והם מעוניינים שיצרו איתם קשר עכשיו ולכן קידום אורגני בגוגל הוא ערוץ מצוין לאתרים מסוג זה.

כיצד קידום אתרים יכול לייצר לידים חמים למכירות?

קודם כל יש להבין מה צריך לעשות כדי להשיג את הטראפיק שכן ימיר ללידים חמים או למכירות רווחיות? לשם כך צריך להבין את מחזור החיים של הלקוח וצורת החיפוש שלו. תחשבו עליכם כשאתם מחפשים משהו בגוגל – נאמר יועץ עסקי. אז בשלב ראשון תחפשו יועץ עסקי או ייעוץ לעסקים ותכנסו למספר אתרים שנראים לכם אמינים או רלוונטיים. בשלב הזה רוב האנשים אינם משאירים פרטים באתר. לאחר מכן, אם האתר מתוחכם, תיחשפו לפרסומות שירוצו אחריכם בפייסבוק או באתרי תוכן. בפעם הבאה סביר שתחפשו משהו יותר ממוקד כמו "סיפורי הצלחה של עסקים" או "איך לבנות עסק שמכניס מיליון שקל בשנה?" פה כבר הסבירות שלכם להיכנס לאחד האתרים ובהנחה והתוכן בו רלוונטי, להשאיר פרטים היא הרבה יותר גבוהה. למרות שכמות המחפשים של ביטויים ארוכים בני 3 מילים ומעלה הוא נמוך יותר, הם הרבה יותר בשלים ממחפשים שמחפשים ביטוי בן מילה אחת או שתיים.

כאשר מדובר על חנויות וירטואליות היכולת לתפוס לקוח בשלב המתקדם במחזור חיי החיפוש שלו קריטית יותר. לדוגמא הביטוי מקררים הוא ביטוי עם נפח חיפוש עצום אך גם התחרות עליו בהתאם וסביר להניח כי מרבית המחפשים אינם בשלים עדיין לבצע קנייה. מי שיחפש מקרר שתי דלתות או מקרר עם מקפיא למטה כבר הרבה יותר בשל לקנייה. ומי שיחפש מקרר סמסונג 4 דלתות 700 ליטר או מקרר סמסונג 4 דלתות מחיר או חוות דעת כנראה עוד יותר בשל לקנייה. לכן בחנויות וירטואליות רצוי מאוד להשקיע פרט לאופטימיזציה ברמת הקטגוריה גם ברמת כל מוצר ומוצר. אמנם דפים אלו ייצרו הרבה פחות טראפיק מדף הקטגוריה אך סביר להניח כי מדובר בטראפיק בשל יותר.

תמונת רטרו של גוגל בAI

חשוב לזכור שמרבית האנשים לא יקנו מכם בכניסה הראשונה לאתר. יש האומרים כי נדרשות שבע נקודות מגע עם הלקוח לפני שנוצר אמון והוא מבצע רכישה. אני ראיתי גם מקרים שבהם נדרשות פחות מחצי מנקודות מגע אלו. עם זאת אסטרטגיה בהחלט מוצלחת כדי ליצור לידים חמים לעסק היא לקדם את האתר לדף ראשון בגוגל בביטויים כללים עם המון טראפיק ובנוסף לקדם את האתר למקום ראשון בגוגל עבור ביטויי לונג טייל רלוונטיים לרכישה או הרשמה ובין לבין לטרגט את המבקרים באתר שטרם השלימו רכישה או השאירו פרטים עם קמפיין רימרקטינג. לדעתי זהו אחד משילובי הקומבו המנצחים כדי לקחת את מרבית הטראפיק הבשל והרלוונטי בנישה שלכם. בהצלחה!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>