אפשר לחלק את הלידים שעסקים יכולים לקבל ברשת לפי רמת הבשלות והרלוונטיות שלהם. האיכות שלהם לרוב נקבעת על פי ערוץ הפרסום או מקור הלידים שמהם הגיעו הלידים.

מקורות לידים לעסקים קטנים

  1. המקור המיידי והפשוט ביותר לכאורה הוא רכישת לידים מאתרים שבנו לעצמם מאגרים או שמחזיקים באתרים בנישה שלכם שמייצרים באופן שוטף לידים. הבעיה עם הלידים הללו היא לרוב האיכות שלהם – מדובר במקרים רבים בלידים שלא בהכרח נרשמו לקבל מידע על השירות המדויק שלכם אלא על שירות קרוב או דומה. במקרים בהם הם כן נרשמו לשירות מדויק ודומה לשלכם, בעלי אותם עסקים שייצרו את הלידים מנסים למכור אותם למספר לקוחות, כך שייתכן שאתם אינכם הראשונים שיוצרים קשר עם אותו לקוח פוטנציאלי. בעיה אחרת היא לידים עם נתונים חלקיים או שגויים – מספר טלפון שגוי, העדר מייל וכדומה. חשוב שעלות הליד או צורת ההתחשבנות עם מקור הלידים תשקף את העובדות הללו.
  2. פרסום ממומן. ניתן לחלק את הפרסום הממומן למספר ערוצים שמהם יכולים עסקים קטנים להשיג לידים – הראשון הוא פרסום בגוגל אדס, לשם כך רצוי לבנות דף נחיתה מעוצב שימקסם את התועלת מהקמפיין ומתנועת הגולשים שתביאו אל הדף. היתרון של פרסום בגוגל הוא שמדובר בקהל שמחפש את הפתרון שלכם ואתם פוגשים עם הפתרון שאתם מציעים בנקודה הטובה ביותר מבחינתו. עם זאת, בשונה מלידים מקידום אתרים אורגני בגוגל, בפעמים רבות מי שמגיע מגוגל אדס הוא ליד פחות איכותי משום שהקליק על התוצאה הראשונה שראה והשאיר פרטים, בחלק מהמקרים, מבלי להתעמק בתוכן של דף הנחיתה.
    אפשר אחרת לפרסום ממומן היא פרסום בפייסבוק או אינסטגרם. שם לא תצטרכו בהכרח לבנות דף נחיתה וניתן לעלות עם קמפיין לידים שבו הגולשים משאירים פרטים בטופס בפייסבוק או לחלופין עם קמפיין שמפנה אנשים ישירות לוואטסאפ. החסרון של פרסום זה הוא שאתם מגיעים לגולשים כאשר הם אינם מחפשים אלא אתם מנסים לפתות אותם בהסתמך על תחומי העניין או המאפיינים הסוציו דמוגרפיים שלהם. מה שגורם לכך שפעמים רבות אנשים מתחרטים או מתכחשים לעובדה שהשאירו פרטים או שעשו זאת מבלי לשים לב לטענתם.
    אפשרות שלישית של פרסום ממומן היא פרסום מאמר עם טופס השארת פרטים בטאבולה או אאוטבריין. עבור נישות שמטרגטות קהל שקורא מאמרים באופן קבוע באתרים כלכליים, אתרי ספורט, חדשות או אחרים מדובר באפשרות מצוינת להשיג לידים. הבעיה היא העלות הגבוהה של ערוץ פרסום זה וכתוצאה מכך עלות הליד הגבוהה.

איך הכי כדאי להשיג לידים לעסק שלי?

בסוף התהליך אתם תרצו לקדם את האתר שלכם כאתר מוביל בנישה שלכם ולייצר לידים של אנשים שנכנסו לאתר שלכם, התרשמו מכם ורוצים לעבוד איתכם. ערוץ זה מבוסס על שילוב בין קידום אתרים אורגני לבין מיתוג של העסק בערוצים שונים. אך כל עוד לא הגעתם למצב זה חשוב וכדאי להתנסות בצורה מקצועית בערוצים הקודמים, לבחון מה עובד עבור העסק שלכם ולהשתמש במידע שמופק מתוך אותם הקמפיינים וההוצאות כדי לכוון בצורה יותר מדויקת את מהלכי המיתוג ואת הקידום האורגני בגוגל.

אם אתם מעוניינים בהרחבה נוספת ניתן לקרוא את הפוסט על לידים חמים לעסקים וקידום אתרים.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>