לעיתים לקוחות שואלים האם ניתן להשפיע על הקישורים שמופיעים בדף התוצאות של גוגל כאשר מחפשים את שם המותג או ביטויים שהמותג חזק בהם? ומה ההבדל בין אותם קישורים (סייטלינקס) המופיעים אחד מתחת לשני לעומת אלו המופיעים בשורה אחת?

למרות קישורי סייטלינקס הם לא אחת המטרות העיקריות של קידום אתרים בגוגל. יש להם משקל משום שהם יוצרים נראות גדולה יותר ויכולים לתרום לCTR (אחוז הקלקה גבוה יותר) לאתר שלכם ואולי גם לאופן בו הוא נתפס (כסמכותי יותר) בעיני הגולשים. במאמר ארצה להסביר מתוך נקודת מבט של מקדם אתרים – מהם סייטלינקס? מדוע הם חשובים? אילו סוגים יש והאם וכיצד ניתן להשפיע עליהם.

מה הם קישורי סייטלינקס?

קישורי סייטלינקס הם קישורים נוספים לדפים אחרים או לקטעים מסויימים מתוך דף ספציפי באתר המופיעים מתחת לתוצאות חיפוש מסוימות בגוגל.גוגל התחילו לעשות בהם שימוש בשנת 2005 כדי לעזור למשתמשים לנווט בצורה יעילה יותר למידע רלוונטי באתר, כלומר שהגולשים יוכלו להקליק כבר מדף התוצאות של גוגל אל החלק הספציפי באתר או בדף. לפי מחקרים בארה"ב, קישורי סייטלינקס יופיעו ב-1.8% מדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP) ולרוב הם יופיעו בעת חיפושי שמות מותגים.

מדוע קישורי סייטלינקס חשובים?

  • הקישורים מספקים מספר יתרונות כפי שציינתי לעיל עבור בעלי האתרים וגם עבור הגולשים בראיה של גוגל:
  • חשיפה מוגברת: קישורי סייטלינקס תופסים יותר נדל"ן בדף תוצאות החיפוש – מה שגורם לאתר לבלוט מתוצאות חיפוש אחרות.
  • חווית משתמש משופרת: קישורי סייטלינקס עוזרים לגולשים לגשת במהירות לתוכן שהם עשויים להתעניין בו, אמורים לשפר את שביעות הרצון הכללית של הגולשים ולהגדיל את הסבירות להמרות.

סוגים של סייטלינקס

ניתן לסווג את הקישורים בגדול  לארבעה סוגים עיקריים:

  1. קישורי סייטלינקס בתשלום: קישורים שיכולים להוסיף מפרסמים בגוגל אדס כתוספת למודעות שלהם ושניתן לשלוט בהם יחסית בקלות על ידי התאמה אישית של הטקסט ושל הקישור אליו מפנה הטקסט.
  2. קישורי סייטלינקס אורגניים: קישורים אורגניים יופיעו בעיקר עבור מונחים של מותגיםויכילו עד שישה קישורים נוספים לאתר מלבד הדף הראשי. לרוב לדפי קטגוריה באתר או לדפים מרכזיים. הם יופיעו עבור תוצאת החיפוש הראשונה בלבד.
  3. קישורי סייטלינקס בשורה אחת: קישורים אלה יופיעו מתחת לתוצאות חיפושים עבור מושגים מסוימים. לרוב הם יכילו עד ארבעה קישורים נוספים למעט התוצאה המובילה. הם יכולים להופיע בקרוסלה או בפורמט הניתן להרחבה ויפנו גולשים לדפים מסוימים באתר או לחלקים מסוימים בתוך דף מסוים.
  4. תיבת חיפוש סייטלינקס: אם יש אתר ממותג לביטוי המחופש ולאתר יש מנוע חיפוש פנימי אז גוגל יכול להציג את מנוע החיפוש הזה בדף התוצאות של גוגל וכך לאפשר לחפש בתוך האתר

כיצד להשפיע על הסייטלינקס שיופיעו?

 

  • מדובר בקישורים שנוצרים על ידי האלגוריתם של גוגל אוטמטית ולכן לעיתים נראים גם קצת ספאמיים או לא מדויקים. אך למרות שלא ניתן לערוך אותם ישירות, בהחלט ניתן להשפיע עליהם במספר דרכים:
  • מבנה האתר: ארכיטקטורת האתר משחקת תפקיד בקביעת הסייטלינקס המוצגים. אתר מובנה היטב עם היררכיה ברורה מקל על גוגל לזהות קישורי סייטלינקס רלוונטיים.
  • קישורים פנימיים: האופן שבו הדפים באתר מקשרים זה לזה וטקסט העוגן שבו נעשה שימוש יכולים להשפיע על קישורי סייטלינקס.  שימוש בפירורי לחם וקישורים פנימיים יכולים לעזור להנחות את האלגוריתם של גוגל.
  • תגי נו אינדקס: אם רוצים למנוע מדפים מסוימים להופיע בסייטלינקס כמו לדוגמא צור קשר אז ניתן להורות לגוגל לא לאנדקס את הדפים הללו. רק לזכור שהדף יוסר לחלוטין מכל תוצאות החיפוש של גוגל.
  • הסרת תיבת החיפוש: אם רוצים למנוע רק את הופעת תיבת החיפוש בסייטלינקס אז אפשר להוסיף בדף הבית את התג : <meta name="google" content="nositelinkssearchbox"/>
  • שימושיות ורלוונטיות: אם מבנה האתר והתחדשות התוכן יהיה כזה שיביא תועלת לגולשים, גוגל ירצה להציג אותו בצורה ברורה יותר. חשוב לשם כך לעשות שימוש נכון בכותרות ותוכן עניינים בתוך הדפים, רצוי תוכן עניינים עם עוגנים שמפאשר לגוגל לקחת את הניווט הפנימי מבוסס כותרות ולהציג אותו בדף התוצאות

דוגמאות מעניינות לסייטלינקס

  1. חיפוש של הביטוי נייקי יציג את הסייטלינקס בעברית שהם הגדירו בתוך הפרסום הממומן שלהם ואת התוצאות באנגלית לאתר הבינלאומי שלהם.
  2. חיפוש "היסטוריה של האינטרנט" שהוא שאילתת מידע ולא שם מותג תציג שתי תוצאות עם סייטלינקס שמתייחסים למושגים מרכזיים שקשורים לנושא וקיבלו ביטוי באותם אתרים: BBS, ARPANET.

לסיכום ניתן לומר כי סייטלינקס הם ביטוי נוסף לתועלת שיש במבנה אתר נכון המבוסס על איפיון אתר עבור גוגל. כאשר אתם בונים את האתר שלכם כמו שצריך אז אתם מרוויחים גם מנראות מוגברת ומועילה בצורת סייטלינקס.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>