כאשר אנו מעוניינים להיכנס לנישה חדשה או לחלופין לחזק את האחיזה של המותג שלנו בנישה מסוימת, הדרך הקלה והזולה יותר לקנות אתר שעומד למכירה בעל הכנסות כבר או טראפיק אורגני. אתר בשונה מדומיין מיושן הוא לרוב בעל תוכן משמעותי ואולי גם מנגנון עסקי פעיל וזהו יתרון עצום על פני בנייה מאפס וחיזוק של דומיין חדש או של עסק חדש. החסרון עם אתרים למכירה בעברית שמדובר בשוק עם היצע הרבה יותר קטן מאשר בארצות הברית. אז אמנם אין כאן את השחקנים הגדולים שקונים אתרים בצורה סטטיסטית ויודעים שגם אם יצליחו עם 50% מהאתרים שיקנו הם בירוק, אך מצד שני ההיצע הרבה יותר קטן והמחירים שבעלי אתרים שקשורים למותג או להשקעה שלהם דורשים הם גבוהים מאוד באופן יחסי.

אתר רכבים למכירה

אחת הדוגמאות שאני אוהב היא נישה שבדקתי בזמנו של רכבי יוקרה. בנישה זו ניתן במאמץ לא גדול מדי – לרכוש דומיין ישן או חדש ולקדם אותו עם כמות תוכן סבירה לעמוד הראשון בגוגל. אך יש בנישה הזו לא מעט אתרי תוכן שלא הצליחו להגיע לרווחיות או לבנות מודל עסקי בר קיימא ולכן הרבה יותר משתלם לגשת לאותם בעלי אתרים ולשאול האם ירצו למכור את האתר ובכמה? הבעיה כאמור היא שהמחירים שלעיתים דורשים הם מופקעים לחלוטין ולכן אני נוטה להעדיף לא לפנות יחידנית אלא לפרסם בקבוצות פייסבוק מסוימות כי אני מעוניין לרכוש אתרים בסכום מסוים ולראות מי פונה.

אתר תכשיטים למכירה

גם בתחום התכשיטים ניתן למצוא אתרים שניתן לרכוש בסכומים סבירים – אם מצליחים לגשת נכון אל הבעלים. מדובר באתרים שלרוב נבנו לטובת אפיליאציה או כפרויקט של מעצבת תכשיטים כזו או אחרת שלא הבשילו לעסק מסחרי רציני וניתן לרכוש אותם בסוכם יחסית סימלי ויהוו בסיס טוב לפרויקטים בתחום. קר חשוב לא לרכוש דומיין שנושא את שם המותג הרשום של חברה מסחרית קיימת אחרת או של אדם שיוכל לתבוע אותו חזרה.

אתר כלבים למכירה

דווקא בנישה המאוד תחרותית הזו, לא הייתי ממליץ לרכוש אתר אלא לרכוש עסק – כלומר שחקן שהוא כבר טיפה מבוסס בתחום, משום שמדובר בתחום מאוד תחרותי עם שחקנים מאוד מאוד חזקים ומכווני דיגיטל ופה צריך כל יתרון שאפשר לקבל החל מהרמה המיתוגית ועד לתשתית התוכן והקישורים.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>