התחרות בתחום עורכי הדין נחשבת לאחת הגבוהות – יש מספר מצומצם של התמחויות ולכל התמחות את הביטויים שלה ועל המקומות האלו מתחרים כל עורכי הדין עם המודעות הדיגיטלית. בחלק גדול מהתחומים סכומי העסקאות יחסית גבוהים מה שמצדיק השקעה משמעותית בשיווק דיגיטלי, עד כדי כך שלא מעט חברות שיווק בחרו להתמחות בנישה הזה כמעט בצורה בלעדית, גם אם במחיר של תחרות פנימית בין לקוחות שונים שלהם.

אתרים של עורכי הדין שמובילים את הביטויים עם נפח החיפוש הגדול הם לרוב אתרים שמקודמים על ידי חברת קידום אתרים מוכרת בתחום. ניתן לראות שהאתרים הללו גם מושקעים מבחינת כמות התוכן שבהם ולהתחרות בהם פירושו ליצוק לא מעט תוכן מקצועי באתר שאותו רוצים לקדם. אך התמורה גם היא בהתאם, כלומר נפח החיפושים של ביטויים רלוונטים יכול להניב במיקומים הגבוהים אלפי מבקרים רלוונטים בחודש בקלות. מה גם שמרבית הלקוחות אינם בודקים רק אתר אחד אלא בוחנים לפחות את שני האתרים המובילים אם לא יותר מה שמאפשר גם למי שבמיקומים נמוכים יותר לקחת חלק יפה מהעוגה בהנחה והוא מצליח ליצור  הצעה מספיק אטרקטיבית לגולשים ולבסס את האמינות והמקצועיות שלו דרך האתר.

מיתוג עורכי הדין הוא סוגיה יותר מורכבת בשל המגבלות האתיות והאופי של המקצוע – מן הסתם המיתוג היעיל והאיכותי ביותר יהיה מיתוג של מומחה על בסיס תוכן מקצועי וסיפורי הצלחה. כמו בתחומים רבים אחרים גם כאן סוגיית האמון היא סוגייה קריטית שיש לתת עליה דגש ולחשוב איך יוצרים אותה אם על ידי המלצות או לדוגמא לוגו של דנס100 כאישור איכות לאותו משרד עורכי דין או לחלופין הצגת ניסיון מקצועי או הישגים חריגים בצורה בולטת ודומיננטית באתר. עם זאת, אתם לא רוצים ללכת בכיוון המסורתי של מיתוג לעסקים משום שבמקרה זה הדבר עלול להוזיל או לפגוע במותג ובאמינות שאתם משדרים. אנשים מצפים מעורכי דין להיות טיפה אפורים ולרוב רצוי לעמוד בציפיות אלו.

הופתעתי לגלות כי כמות ההופעות של עורכי דין בחיפושים המציגים את הרשומה שלהם באתר גוגל לעסק שלי היא מפתיעה וגבוהה לחיוב מה שאומר שכעורכי דין כדאי לכם לשים דגש על הנראות והתיחזוק התקין של הנכס הדיגיטלי הזה כמו שהסברתי בפוסט הרלוונטי בנושא משום שמדובר במקור יפה מאוד של הפניות מקומיות, רלוונטיות עבורכם.

איך להתחיל לקדם אתר עו"ד בגוגל?

הדבר הראשון שעליכם לברר הוא מיהם הלקוחות הרלוונטים והטובים ביותר עבורכם ומה הם יחפשו בגוגל כדי למצוא עורך דין כמוכם? לאחר מכן אתם רוצים לעשות מחקר מעמיק על האתרים שמופיעים במקומות הראשון עד השלישי באותם ביטויים. אתם תרצו להבין מה החוזק של אותו אתר? כמה קישורים איכותיים יש לו? מה ידרש מכם כדי לעבור אותו? איזה סוג תוכן הוא מציג בדף שלו שממוקם במקום הראשון עבור אותו ביטוי ואיך אתם יכולים ליצור תוכן דומה אך טוב יותר? כמובן שכדאי גם להבין את מבנה האתר מבחינת ניווט ותוכן וכן לאילו ביטויים נוספים אחרים האתר הזה מדורג.

לאחר שהבנתם את תמונת המתחרים אתם תרצו לתכנן את האתר שלכם וליצור תוכן בהתאם לביטויי המפתח שלכם. חשוב מלכתחילה לכוון לביטויי לונג טייל, כלומר ביטויים של 3 מילים ומעלה ורק לאחר שכבר תשיגו דירוגים גבוהים בהם נסו לכוון לביטויים עם שתי מילים או מילה אחת.  אפשרות אחרת היא פשוט לעבוד עם מומחה קידום אתרים שיש לו ניסיון בנישות כאלו שיביא אתכם למקומות הראשונים בגוגל.

 

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>