אני מאוד אוהב קידום אתרי תכשיטים, מאז ומעולם אהבתי את התחום – גם משום שהוא מאוד ויזואלי ומהנה וגם בגלל הפוטנציאל העצום בו. סוגי התכשיטים וצורות החיפוש של הגולשים החל מסוג התכשיט, דרך אבן החן או היהלום או החומר של התכשיט, כל אלו יוצרים מרחב מאוד מהנה במחקר הביטויים האפשריים וביכולת קידום חנות תכשיטים. פרט לכך תחומים ויזואלים שמצטלמים טוב הם תמיד שינוי מרענן עבור מומחה קידום אתרים שעובד גם בנישות "משעממות יותר".

עוד סיבה שאני אוהב את התחום הזה היא משום שאם הצלחת עם קידום חנות תכשיטים לביטויים מוכרים בגוגל בישראל או בחו"ל אז בעל העסק כבר לא דואג על פרנסה, במובן הזה שהמכירות זורמות בקצב. בשונה מתחומים אחרים שבהם גידול משמעותי בטראפיק בביטויי מכירה לא מתבטא בהכרח בשורת הרווח או שורת המכירות של בעל העסק.

קידום בגוגל לחנויות תכשיטי ב4 שלבים עיקריים:

  1. הבינו מה הבידול שלכם מול המתחרים או מה היתרון היחסי שלכם? זה יכול להיות מוצר ספציפי או שירות לקהל יעד מאוד ממוקד ומבודל? זה יכול להיות העיצוב של התכשיטים או הפרסונה של בעל/ת החנות – הבנת הבידול העסקי שלכם תסייע מאוד במיתוג שלכם וגם תסייע להבין איך לקדם את האתר שלכם בגוגל בצורה המיטבית.
  2. הבינו מי הם הלקוחות הטובים ביותר עבורכם – אלו שמייצרים את הרווח המירבי במינימום התעסקות. קרה לנו כבר שקידמנו את של חנות וירטואלית למקומות ראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל רק כדי לגלות שבעל העסק נקבר תחת עבודה כתוצאה מהמכירות אך בפועל הוא פחות מרוצה בהשוואה לתחילת התהליך.
  3. בנו חנות וירטואלית כמו שצריך! לפי כל השלבים ובפלטפורמה הנכונה אחרת תאלצו לשנות או לבנות מחדש וחבל. לא אפרט כאן משום שכבר כתבתי על כך בהרחבה בפוסטים כמו: קידום חנות וירטואלית ב3 צעדים או איך לפתוח חנות אינטרנטית? רק אומר כאן כי היתה לי פגישה עם מישהי שהיתה יכולה להיות לקוחה אש עם פוטנציאל עצום בתחום התכשיטים אך אמרתי לה שעד שלא תעביר את האתר שלה משופיפיי לוורדפרס לא אוכל לסייע לה וחבל. אתייחס בהמשך לסוגיית קידום בגוגל לחנויות תכשיטים בפלטפורמות שונות וייתכן שהייתי קצת חריף לגבי וורדפרס אבל אני מעדיף להיות בטוח בהבטחות שאני נותן לגבי קידום חנות תכשיטים.
  4. קדמו את החנות שלכם בגוגל בצורה מקצועית – התחילו מהביטויים עם הפוטנציאל הגבוה ביחס לתחרות וככל שהאתר יתחזק נסו לטרגט ביטויים קשים וחזקים יותר עד שתהפכו לאוטוריטה בתחום שלכם ותוכלו לקחת את המתחרים המובילים בקטגוריה בכל הביטויים הרלוונטיים לכם.

הפוטנציאל של מכירת תכשיטים באינטרנט

קידום אתרי תכשיטיםתעשיית התכשיטים היא ללא ספק אחת מהתעשיות שהתאימו עצמן בצורה מדהימה להתפתחות הדיגיטלית. מכירות התכשיטים המקוונות רק עומדות להמשיך לנסוק כלפי מעלה אחרי עלייה מטאורית בשנים האחרונות ומאפשרות למותגים ותיקים שעשו את המעבר בצורה חכמה, לצד שחקנים חדשים ורעבים הזדמנויות רבות בנישות שונות, מה שהופך קידום אתרי תכשיטים להזדמנות גדולה לצד אתגר מעניין.

האתר reportsanddata.com עשה מחקר נרחב על שוק התכשיטים המקוון העולמי והצפי הוא כי השוק יכפיל את עצמו עד לשנת 2027 כאשר הגידול המרכזי יהיה בצפון אמריקה ובאירופה, אך גם באסיה ודרום אמריקה אם כי באופן יחסי קטן יותר. השחקנים בתחום מתחלקים בין כאלו עם נוכחות עולמית לנוכחות מקומית ובין אלו עם קטלוג מוצרים רחב לכאלו עם קטלוג מוצרים מצומצם יותר, מה שהופך קידום בגוגל לחנויות תכשיטים לחשוב עוד יותר.

מגמות נוכחיות של חנויות תכשיטים

  • התאמה אישית: יותר מתמיד, לקוחות משתוקקים לפריטים מותאמים אישית המשקפים את הסגנון והאישיות הייחודיים שלהם. אפשרויות התאמה אישית, מחריטה ועד עיצובים מותאמים אישית, הופכות למבוקשות יותר ויותר.
  • קיימות: ככל שהמודעות לנושאים סביבתיים וחברתיים גוברת, כך גם גדלה הדרישה לתכשיטים ברי קיימא וכאלו שאינם במקור מיהלומי דמים או כל מיני תופעות שליליות כאלו. צרכנים מחפשים מותגים שמתעדפים שקיפות לגבי שיטות המקור והייצור של התכשיטים שלהם ופה גם יש מקום לא קטן למעצבי תכשיטים עם מיתוג קהילתי – שהם חלק מקהילה מקומית או נושאית גלובלית.
  • קניות מונעות טכנולוגיה: טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR) הופכות למשמעותיות יותר בתעשיית התכשיטים המקוונת. הם מאפשרים ללקוחות "למדוד" תכשיטים באופן וירטואלי, ומגשרים על הפער בין קניות מקוונות לקניות בחנות, מה שמחזק מאוד את החשיבות של קידום בגוגל לחנויות תכשיטים.
  • מותגים גדולים הופכים דיגיטליים יותר: מותגים גדולים כמו טיפאני ושות', פנדורה וסברובסקי עשו מעבר מוצלח מאוד לדיגיטל ובנו חוויות קניה מקוונת מוצלחות מאוד. הם השקיעו רבות בהיבטים שונים של חווית הקנייה – עבודה עם משפיענים, קידום חנות תכשיטים, חווית המשתמשת בחנות עצמה ועוד. הם כל הזמן פועלים לאמץ טרנדים של התאמה אישית, שקיפות וקיימות כמו אלו שציינתי לעיל ונמצאות מאוד חזק עם האצבע על הדופק.

 ערוצי שיווק דיגיטלי מוצלחים לחנויות תכשיטים

קידום בגוגל לחנויות תכשיטיםאז פרט לקידום בגוגל לחנויות תכשיטים שאני מניח שעוד ארחיב על כך במאמר ונגעתי בכך בתחילתו כשכתבתי על קידום חנויות תכשיטים. אפשר לציין את:

  • המדיה החברתית: פלטפורמות כמו אינסטגרם ופינטרסט התגלו כיעילות במיוחד לשיווק תכשיטים, לאור האופי הוויזואלי שלהן. מותגים יכולים להציג את היצירות שלהם, לספר את הסיפור שלהם וליצור תקשורת עם קהל היעד שלהם דרך הפלטפורמות האלה.
  • שיווק משפיענים: בהמשך לשימוש במדיה החברתית, התפתחו מאוד שיתופי הפעולה עם משפיענים שמגבירים מאוד את הנראות והאמינות של המותג. משפיענים יכולים בקלות להדגים כיצד ניתן ללבוש או לענוד תכשיטים שונים בצורה ויזואלית ומגרה, המעוררת אמון וקנאה.
  • שיווק בדוא"ל: היה מי שחשב שדיוור אלקטרוני ימות כשהתחזקו הסמארטפונים והסמס או הצ'אט בוטים או הרשתות החברתיות ובדיוק כמו קידום אתרי תכשיטים, לא רק שהוא לא נחלש אלא הוא התחזק. הדיוור האלקטרוני או המייל נשאר ערוץ שיווק יעיל מאוד לשימור לקוחות והמרה. אימיילים מותאמים אישית יכולים לעזור לטפח קשרים עם לקוחות ולעודד רכישות חוזרות.

אך ערוצי השיווק הללו גם עוררו לא מעט אתגרים שהופכים עם הזמן למשמעותיים יותר. ביניהם אפשר להצביע על התחרות: שוק התכשיטים המקוון הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר. בולטות דורשת עיצובים ייחודיים, זהות מותג חזקה ושיווק יעיל. קידום בגוגל לחנויות תכשיטים בשנים האחרונות הפך יקר יותר ומאתגר יותר וסביר להניח שהמגמה תימשך. לכן מי ששוקל קידום חנות תכשיטים, צריך לפעול כמה שיותר מוקדם כדי לחסוך עלויות ולבסס עצמו כשחקן חזק בשוק.

גם סוגיית אמון הלקוחות הופכת למאתגרת עם לא מעט אכזבות ובעיות אמון מול משווקים כאלו או אחרים בסין או במקומות אחרים בעולם ולכן חשוב לחזק מאוד את האמון בכם על ידי הצגת הסמכות שלכם בצורה אישית ומקצועית, תיאורי מוצרים ברורים, תמונות באיכות גבוהה, ביקורות לקוחות ושירות לקוחות מהיר וידידותי. כמובן שחובה חובה לשמור על קשר עם לקוחות שכבר נתנו בכם אמון לשם עידוד מכירות חוזרות.

בעיה נוספת שעלולה להשפיע על שחקנים מסוימים בשוק היא הרגישות למחירים. היום קל מתמיד לבצע השוואות של מחירים באינטרנט וכן למצוא מוצרים דומים במחיר זול יותר. כאן יש חשיבות גדולה למיתוג בין אם מיתוג יוקרה או מיתוג מקצועי שתגרום ללקוח לבחור בכם, גם אם המחיר מעט יותר גבוה. גם כאן יש תרומה של קידום אתרי תכשיטים בגוגל למקומות גבוהים שגורמת ללקוח הפוטנציאלי לראות באתר, אתר רציני ואמין.

יתרונות של חנויות תכשיטים מקוונות קטנות

קידום חנות תכשיטיםבעוד שלמותגים גדולים יש את החוזקות שלהם, לחנויות תכשיטים קטנות יש יתרונות ייחודיים בשוק התכשיטים המקוון:

  1. מיקוד נישה: מוכרים קטנים יכולים להתמקד בנישות ספציפיות, כגון תכשיטים בעבודת יד או יצירות וינטג', כדי למשוך קהל לקוחות מסור וחוזר.אגע בהמשך בנישות שונות שניתן לשקול. גם קידום בגוגל לחנויות תכשיטים בנישה מוגדרת הוא פשוט יותר ויעיל יותר משום שהאתר מוגדר בתחום מסוים וקל להפוך אותו יחסית לאוטריטה בנישה הצרה.
  2. מגע אישי: מוכרים קטנים יכולים להציע מגע אישי, החל מהערות בכתב יד ועד עיצובים מותאמים אישית, שיפור חווית הלקוח ובניית נאמנות.
  3. זריזות: מוכרים קטנים יכולים להסתגל במהירות לטרנדים ולמשוב של לקוחות, ולשמור על הקולקציות שלהם טריות ורלוונטיות. הם יכולים להיות גם זריזים יותר במשלוחים ובתקשורת בוואטסאפ מול לקוחות וכך ליצור חווית קנייה חזקה יותר.

המעבר לדיגיטל ולעולם המקוון יצר רק יותר אפשרויות עבור יצרני תכשיטים ובעלי חנויות תכשיטים כיוון שהם לא נדרשים להחזיק מלאי יקר וגדול או להחזיק מקום בשכירות גבוהה במיקום מרכזי, מצד שני הם כן צריכים להשקיע בצילום איכותי וכמותי, אך לא מדובר באותם תקציבים. גם כאן שווה להזכיר את היתרון של קידום חנות תכשיטים שיכולה לגרום ללקוחות לראות באותה החנות הממוקמת גבוה שחקנית שווה ומתחרה שווה למותגים גדולים ומבוססים שהאתר שלהם נמצא מיקום אחד מעל או מתחת לאתר של חנות התכשיטים הקטנה.

איזו פלטפורמה מתאימה לחנות תכשיטים המקוונת שלכם?

בחירת הפלטפורמה הנכונה היא קריטית, הן עבור חווית המשתמש העתידי ושיפור יחס ההמרה בחנות, הן בנראות ובחווית הקנייה והן במשאבי הזמן והכסף שתדרשו אליהם. לאחר שתקימו כבר חנות עם הזנת התכנים, התמונות, קידום בגוגל וכולי – שינוי של פלטפורמה יהפוך ליותר מאתגר ולכן חשוב להקדיש זמן לחקר פלטפורמות שונות על היתרונות והחסרונות שלהם. חשוב גם להבין מראש איך אתם מתכננים להביא טראפיק לאתר ובאיזה ערוץ, גם לשיטת עבודה זו יש השלכות על הפלטפורמה.

  1. ווקמרס – מנקודת מבט של קידום בגוגל לחנויות תכשיטים, אני תמיד יציע להתחיל באתר מבוסס וורדפרס. מצד אחד מדובר באתר שבו התלות במתכנת או במתכנתת יהיו גדולים יותר ויתכן שגם יהיו מעט מגבלות של נראות, אך ברמת הקידום בגוגל מדובר ביתרון עצום שישתלם בהמשך.
  2. שופיפיי – שופיפיי היא בדר"כ הבחירה המובילה עבור עסקים רבים בתחום התכשיטים המקוונים. היא מציעה ממשק אינטואיטיבי, תבניות עיצוב יפות המותאמות לחנויות תכשיטים, ומגוון שירותים מובנים תשלום מאובטח, כלי ניהול מלאי ועוד. שופיפיי עשתה כברת דרך גדולה בכל הקשור לקידום בגוגל. טרם יצא לי לקדם אתר לאחר השינויים ולכן אני מסתייג לקבוע עמדה על הפלטפורמה בכל הקשור אל קידום אתרי תכשיטים בגוגל.
  3. אטסי – אחת האפשרויות למעצבי תכשיטים היא לחסוך לעצמם את בניית האתר ולפתוח חנות באטסי. מדובר באחד השווקים הוירטואלים הגדולים בועלם לתכשיטים מותאמים אישית. אך אתר שם הוא בתלות מוחלטת בפלטפורמה ובמותג של אטסי על כל הנגזרות. כך שגם אם תבחרו להתחיל שם, בהמשך אם תרצו לבנות מותג ואתר רציני, תצטרכו לבחור בפלטפורמה אחרת.

החשיבות של קידום בגוגל לחנויות תכשיטים

עוד מילה על החשיבות של קידום אתרי תכשיטים בגוגל– לקוחות מבושלים, לא כאלו שצריך לגרות אותם באמצעות תמונה או מבצע ברשתות החברתיות, נמצאים בגוגל ולכן במונחי עלות תועלת חשוב לכם מאוד לפגוש אותם שם. כך שבחירת הפלטפורמה קשורה באופן ישיר למאמצי הקידום בגוגל.

אך גם לאחר שבחרתם פלטפורמה חשוב שתשקיעו במספר פעולות קידום אתרים פשוטות שיסייעו לאתר שלכם להתבלט יותר בגוגל:

  • אופטימיזציה של מילות מפתח: חשוב לבצע מחקר ביטויים רלוונטים – כלומר ביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים ישתמשו בהם בעת חיפוש מוצרים כמו שלכם. שלבו ביטויים באופן טבעי בתיאורי המוצרים, במטא תגיות ובתוכן. אתם רוצים שכל דף יקדם ביטוי אחד מרכזי.
  • מבנה האתר: חשוב שהאתר יהיה קל לניווט עם מבנה ברור והגיוני שיספק חווית גלישה טובה. חשוב שהוא יבנה על פי מחקר המילים ושיהיה קל לגוגל להבין את הלוגיקה של מבנה האתר ואת הקשר בין הדפים השונים.
  • תאימות לנייד: מרבית הלקוחות שלכם, אלא אם אתם מוכרים מוצרים סופר יקרים יקנו את התכשיטים בנייד ולכן חשוב שהאתר יבנה מראש עם מחשבה על גולשי הנייד.
  • תוכן באיכות גבוהה: תכננו לפרסם תוכן באיכות גבוהה ובתדירות קבועה כמו פוסטים בבלוג, סרטונים או מדריכים הקשורים לתכשיטים שבאתר. בנו את התוכן סביב מחקר הביטויים שעשיתם. מחקרים מראים שבלוג תורם מאוד לרכישות באתרי מסחר אלקטרוני ומן הסתם גם לקידום אתרי תכשיטים בגוגל .
  • קישורים נכנסים: קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם שמחזקים מאוד את הקידום של האתר בגוגל. אפשר לחשוב על כתיבה באתרים אחרים עם קישור לאתר שלכם, ניצול שת"פים עם משפיענים לבניית קישורים ועוד. ניתן לקרוא על כך יותר בפוסט על בניית קישורים.

יתרונות וחסרונות בבחירת נישה של תכשיטים

כפי שכתבתי קודם, קידום בגוגל לחנויות תכשיטים נעשה קל יותר כאשר החנות ממוקדת בנישה מסוימת וכל הביטויים שלה משקפים או נכללים באותה נישה. שוק התכשיטים נחלק לנישות רבות, קידום אתרי תכשיטים בחלקן מאוד קשה משום שהנישה מאוד תחרותי ובחלקן פשוט יותר. חשוב מאוד להבין את התחרות ואת הפוטנציאל בכל נישה על מנת לקבל החלטה מושכלת במה האתר יתמקד.

דוגמאות לנישות של תכשיטים:

  1. טבעות נישואין/טבעות אירוסין – היתרונות של הנישה הם הרווחיות הגבוהה כי אנשים מוכנים לשלם יותר, שוק נצחי כי אנשים ימשיכו להתחתן כנראה. החסרונות הם התחרות המטורפת בגוגל ובכלל, העובדה שמדובר בשוק עונתי ושמדובר בלקוחות שאינם חוזרים לרוב (וגם אם כן אז לא כל חודש…) ומדובר גם בקהל שלא בהכרח מבין במוצרים ולכן יש לחנוך אותו ולהסביר על ההבדלים.
  2. שרשראות עם שם אישי – פנייה למגוון רחב של קבוצות גיל ודמוגרפיה, התאמה אישית ולכן גם רווחיות גבוהה יחסית. החסרונות הן מורכבות הייצור וזמני הובלה גדולים ממוצרי מדף.
  3. תליונים – היתרונות הן פנייה לקהל רחב, פוטנציאל למתנה פופולרית במיוחד לקראת ימים מיוחדים וחגים. מצד שני השוק מאוד תחרותי ומוצף במוצרים דומים ושולי הרווח נמוכים יותר מנישות אחרות.
  4. תכשיטים להשקעה מזהב – יש קהל לא קטן שרואה בתכשיטי זהב דרך לשימור עושר, התכשיטים גם תלויים במחירי הזה שהם יציבים יותר ממתכות אחרות. מצד שני הקהל הרבה יותר מצומצם מהנישות הקודמות וכאמור יש תלות בשינויים במחירי הזהב.
  5. תכשיטי גברים – טרנד מטורף של הנשים האחרונות שצפוי רק ללכת ולגדול, התחרות קטנה יותר מתחומים אחרים אך עדיין מדובר בשוק מצומצם יותר מנישות אחרות.
  6. יהלומים – ביקוש גבוה, רווחיות יפה מצד שני מצריך השקעה ראשונית ניכרת ועלויות תפעול גבוהות וכן בידול לעומת השוק שדי מוצף.

יש עוד המון נישות ותתי נישות והבחירה תלויה כמובן בסוג העסק ובהעדפות של בעל/ת העסק אך חשוב לקחת את מכלול הגורמים בחשבון לפני שמקבלים החלטה ובהחלט ניתן גם להתחיל עם קידום חנות תכשיטים בנישה מסוימת ובהמשך להרחיב אותה לכלל הנישות שמשרתת החנות.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>