כמות השינויים והכלים שמתווספים אל חיינו בתקופה האחרונה היא בלתי נתפסת.  אל המציאות היומיומית שלנו מצטרפים בשנים האחרונות לא מעט כלים חדשים, כאלו אשר המסוגלים לא רק לשנות את האופן שבו אנו רגילים להזמין אוכל או לרכוש בגדים אלא לשנות אפילו כיצד נבין שפות זרות. מרבית הכלים והטכנולוגיות הללו מתבססות על בינה מלאכותית, שגם היא כמו שינויים טכנולוגיים אחרים פרצה לחיינו בסערה בכל הקשור לעיצוב תמונות, סרטונים ואפילו הלחנה, כתיבה והפקה של קטעי וידאו ומוזיקה. פתרון נוסף שמתחולל בעולם התוכן כעת, הוא מקריא הטקסט אונליין שמצליח להפוך שימושי לא עבור אנשים בעלי מוגבלויות ולא רק עם מאמרים אלא עבור סוגי תוכן הולכים וגדלים.

מה היתרונות של מקריא טקסט אונליין?

באתרי אינטרנט רבים ניתן למצוא מגוון עצום של תכנים, החל ממאמרים קצרים או ארוכים ועד  לכתבות, תחקירים, טורי דעה ואפילו סרטונים מסוגים ובאורכים שונים. חלק גדול מתכנים אלו דורשים לצרוך אותם בתשומת לב רבה, בישיבה מול המסך, בעוד שרבים מאיתנו מעדיפים לצרוך את המידע בתנועה או תוך כדי ביצוע של משימות אחרות מה שאפשרי בעיקר באמצעות קטעי אודיו. אחת הדוגמאות לסוג תוכן זה היא פודקאסטים שמצליחים כל כך, כיוון שניתן לצרוך אותם בריצה, בנסיעה ותוך כדי ביצוע משימות בית.

בנקודה הזו בדיוק מצליח מקריא טקסטים אונליין לספק מספר יתרונות משמעותיים, כאשר הראשון שביניהם ואולי הבולט מכולם הוא היכולת לתרגם סרטונים וטקסטים שונים אל מעל לכ-900 שפות. כלומר לא מדובר רק ביכולת לצרוך מידע בצורה נגישה וקלה אלא גם בשפת האם שלנו. יתרה מכך הוא מאפשר להנגיש את האתר שלנו לצורכי תוכן בשפות שונות בדרך דומה.

איך נמדד מקריא טקסט אונליין?

העולם נחשף אל טקסט דיבורי עוד באמצע שנות השמונים, כאשר סטיב ג'ובס הציג את המקינטוש עם יכולת הפיכת טקסט לדיבור, אחריו הגיעה העוזרת האישית של גוגל, סירי, אלקסה וכלים נוספים. העתיד של בינה מלאכותית המקריאה טקסטים או סרטונים, נמדדת לא רק ביעילות ההגייה של המשפטים אלא גם ביכולת תזמון נכונה של המשפטים והדיבור לצד הבנה נכונה של המסר, גם העמוק והמורכב ביותר והנגשתו בצורה מדוייקת. מדדים אלו מאפשרים איכות הקראה, שתוכל להחיות מצגת מלאת נתונים ולהנגיש סרטונים עסקיים עם קריינות כמעט אנושית לחלוטין.

אחד הפיתוחים המומלצים כיום לשימוש בבינה מלאכותית להקראת טקסט או ליצירת פודקאסטיים הוא האתר Play.ht. האתר מציע מספר סוגי מנויים, כאשר המסלול החינמי מציע הקראה של כ-5,000 מילים לצד קולות ריאליסטיים לגמרי. אם רוכשים את אחד ממסלולי המנויים, ניתן לקבל גישה לאפשרויות רחבות של קולות ללא הגבלה וכן תמיכה מאוד נוחה. אני מניח שנראה בתקופה הקרובה כלים חינמיים שמשתכללים, כפי שאנו רואים בעולמות הטקסטים והתמונות.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>