לא טוב לאדם להיות עם מוניטין שלילי בגוגל – בהרבה מובנים זה כמו סוגי לכלוך אחרים שמהרגע שנדבקים מאוד קשה להתנקות מהם ולכן ניהול מוניטין בגוגל היא פעילות הכרחית כל כך.
יש כל כך הרבה דרכים שבהם גוגל יכול להציג דברים רעים עליכם כמו לדוגמא: השלמה אוטומטית בחיפוש של השם שלכם + כינוי גנאי/תביעות/שאלה לא ראויה, השם שלכם בקונטקסט שלילי בחיפושים בתחתית עמוד התוצאות של גוגל (related searches)

כמובן גם בגרף הידע לצד תוצאות החיפוש (בהנחה ואין לכם גוגל ביזנס)

בחדשות שגוגל יכולה להציג בעמוד התוצאות הראשוני, בדירוגים אם יש לכם גוגל ביזנס, בתוצאות מטוויטר שגוגל מציגה בעמוד הראשון ועוד. הקטע הוא שגם המקורות הללו מזינים זה את זה. היינו אם פתחו עליכם דף בויקיפדיה שמציין דברים שליליים הרי שגרף הידע יציג זאת בצד תוצאות החיפוש ואם כתב חדשות יחפש בגוגל הוא יגיע למידע הזה ויכתוב מאמר על בסיסו או לחלופין מישהו יצייץ בטוויטר והבנתם את אפקט התאוצה…
בעיה נוספת היא ששליליות מושכת וכך יוצא שגם אם קיבלתם בדף החיפוש של השם שלכם אזכור שלילי במקום האחרון או הלפני אחרון, מכיוון שאנשים יעדיפו להקליק עליו ולקרוא מה כתוב בו הוא יעלה מעלה מעלה במיקומים. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה – רלוונטיות. לכן ניהול מוניטין בגוגל הוא כל כך חשוב
גוגל מתעדף תוצאות חיפוש שאנשים מוצאים כרלוונטיות יותר לשאילתת החיפוש שלהם ומה לעשות שפרובוקציות ורכילות מושכים יותר מדף הפייסבוק או הטוויטר שלכם? הדרך של גוגל למדוד רלוונטיות היא באמצעות CTR – אחוז ההקלקות על תוצאה. כלומר אם 1 מ10 מקליק על האתר שלכם בגוגל כשהוא מחפש את השם שלכם אז יש לאתר CTR של 10% אך תוצאה שלילית יכולה לקבל גם 30% הקלקות ואז גוגל יראה אותה כרלוונטית יותר מהאתר שלכם.
ושוב בעיה – כי אם התוצאה תתקבע בחלק העליון של דף התוצאות יהיה קשה מאוד להוריד אותה. מחקרים מראים כי התוצאה הראשונה בגוגל תקבל כ32% CTR, השנייה 17%, השלישית 11% וכך זה הולך ויורד עד ל2.5% לתוצאה האחרונה בדף.
אך אם התוצאה האחרונה או הלפני אחרונה הן שליליות כאמור יש להן יתרון בCTR וככל שהן יעלו מעלה הן יקבלו בנוסף את יתרון הCTR של המיקום הגבוה יותר והבנתם את הבעייתיות לאורך זמן…
הפתרון הזול והיעיל כאמור כמו בכל תחום אחר בחיים הוא מניעה – עליכם לתחזק את דף התוצאות של השם שלכם באותו אופן בו אתם מתחזקים את האתר שלכם או את דף האינסטגרם שלכם. אתם רוצים לפוצץ את דף התוצאות בכל טוב עליכם וזה נקרא ניהול מוניטין מקצועי בגוגל:

ניהול מוניטין חיובי בגוגל ב9 שלבים

1. אתר אישי עם דומיין על השם שלכם או אם אתם בעלי חברה אז דף אודות רציני עליכם באתר החברה. אתם יכולים לתאר שם את החיים שלכם, המקצוע שלכם, תחביבים, קורות חיים וכל דבר כזה או אחר.
2. דף פייסבוק או אינסטגרם עם תמונות, פוסטים ודחקות שמתעדכן מפעם לפעם. אפשר לבחור אחד מהם אך אם יש לכם אפשרות אז מומלצים שניהם.
3. אם כבר יצרתם סרטונים לאינסטגרם ולפייסבוק אז תעלו אותם גם לערוץ יוטיוב שלכם – קראו לערוץ בשם שלכם, ביחרו URL (או מה שנקרא ביוטיוב הנדל עם השם שלכם – לדוגמא youtube.com/@moshe-levi ), פרטו באודות קצת עליכם ותעלו סרטונים. קיראו לחלק מהסרטונים בשם שמתחיל בשם שלכם הן בשם הקובץ שעולה ליוטיוב והן בכותרת ובתיאור. לדוגמא: ערן שיוביץ מסביר על מימון בקליק.
4. כמובן שאם יצרתם סרטונים הן ליוטיוב והן לאינסטגרם/פייסבוק אז כדאי גם לפתוח חשבון טיקטוק ולהעלות את הסרטוןנים שלהם וכן לייצר מהסרטונים גרסת אודיו בלבד ולפתוח חשבון באתר פודקאסאטים ולהעלות את החומרים לשם.
5. אם אתם בנישה המתאימה אז כמובן טוויטר עם תכנים שעולים בצורה תדירה ומעניינת
6. אם יש לכם חברה אז גוגל ביזנס זה חובה, חשוב מאוד לעודד לקוחות לתת לכם דירוגים חיוביים ואם אפשר אז עם תמונות, אך גם פה כמות עולה על איכות אז תכוונו להרבה. גם לשים את העסק באתר 144 לפעמים נותן תוצאה חיובית יחסית בעמודים הראשונים של גוגל כמו גם באתר דנסגייד.
7. אם אתם מסוגלים לייצר ראיונות אתכם או כתבות עליכם באתרי חדשות ידועים – אחלה, אם לא ישנם אתרים רבים שמאפשרים לכם לרכוש שטח פרסום ממומן שאליו ניתן להעלות את אותן כתבות/ראיונות.
8. לינקדין – אם אפשר אז שם הפרופיל בעברית. אם אתם עובדים בינלאומי אז גם אנגלית יספק בשלב ראשון ויתן לכם נכס נוסף.
9. אם יש לכם אפשרות לתרום מלגה או להופיע בכנס באקדמיה או בראיון באתר של אוניברסיטה או מכללה – גם חשוב

גם אם אין לכם את המשאבים לבצע את כל השלבים הללו במלואם או במקביל – חשוב להתחיל ולבסס את התשתית של המוניטין שלכם בגוגל, ככל שתקדימו לעשות זאת כך הדפים יצברו ותק ורלוונטיות בעיני הגולשים ויהיה קשה יותר לאזכור שלילי לעקוף ולהתקבע במיקום גבוה מהם.
אם אתם נמצאים בסיכון גבוה אני ממליץ לעשות ניטור קבוע של שמות המותג שלכם בין אם על ידי גוגל התראות שהוא כלי חינמי למקרים פשוטים או כלים מתקדמים יותר ובתשלום לניטור שיח ברשת והבנת הסנטימנט למותג.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>