המודעות לניהול מוניטין חיובי בגוגל נמצאת בעלייה בשנים האחרונות בקרב אנשי עסקים, אנשים שנפגעו מכתב אישום כזה או אחר או שהואשמו בכתבות עיתונאיות במקרים שונים. לכן ניהול מוניטין לאנשי עסקים בכירים הפך לשירות די בסיסי כיום. בקרב אנשי ציבור או פוליטיקאים המודעות אינה מפותחת באותה מידה, ייתכן ובשל העובדה שיש להם פחות אפשרויות כלכליות להשקיע בניהול מוניטין חיובי או בשל מודעות נמוכה יותר לגוגל (פגשתי לא מעט אנשי ציבור שמבינים ברשתות החברתיות אך מפספסים את הפוטנציאל של גוגל ולא מודעים לניהול המותג האישי שלהם במנוע החיפוש).

ניהול מוניטין נכון של אנשי ציבור

לדוגמא בניהול המוניטין של אייל גולן ניתן לראות כי למרות שהזמר היה מעורב בעבר בכל מיני פרשיות – דף התוצאות הראשון בגוגל בחיפוש שמו נקי מכל איזכור שלילי – החל מהכתבות האחרונות בעיתונים המופיעים בגרף הידע ועד התוצאות האורגניות עצמן כולל מאמרים, יוטיוב, אינסטגרם וכולי. רק בסוף העמוד השני ניתן למצוא כתבה מהארץ מאוקטובר 2022 עם הכותרת של אייל גולן המגיב לטענות שלא מנע אונס שתי נשים.

עומר אצילי הוא דוגמא נוספת לניהול מוניטין חיובי לדוגמא עם דף ראשון נקי לחלוטין וכתבה בהארץ בסוף דף שני מיולי 2022 עם כותרת על פרשת הנערות והתייחסות אליהן.

דוגמא פחות טובה לניהול מוניטין של איש ציבור הוא דף תוצאות החיפוש של משה בן זקן המלא בכתבות על המינויים הבעיתיים שלו או ניסיונות המינוי שלו לתפקידים שונים על ידי מירי רגב. אין התייחסות לעשייה הציבורית שלו, אין נכסים חברתיים שלו או נכסים דיגיטליים אחרים, אין דף אודות שלו מהקרן לעידוד ופיתוח הבנייה שהוא שימש כמנכ"ל בה וכולי.

ניהול מוניטין של פוליטיקאים

בפוסט קודם על ניהול ושיקום מוניטין התייחסתי לדוגמאות פחות מוצלחות של ניהול מוניטין ברשת של פוליטיקאים מקומיים שנכנסים בקרוב לשנת בחירות כמו ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג או עינת קליש, ראשת עיריית חיפה. למרות שבתוצאות החיפוש של קליש ראיתי שיפור עתה מהניתוח שעשיתי לפני מספר חודשים. ייתכן ובשל עבודה שהחלה להיעשות על המוניטין בגוגל. גם אצל אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, ניתן למצוא מספר תוצאות שליליות בחלק התחתון של דף התוצאות אם כי המצב טוב משמעותית מהשניים הקודמים.

ניתן למצוא דוגמאות בעייתיות גם בקרב פוליטיקאים ברמה הלאומית כמו לדוגמא טלי גוטליב שתוצאת החיפוש השנייה אצלה לאחר ויקיפדיה היא כתבה במאקו המתייחסת לציוץ המטורלל שלה. גם מירי רגב שהוזכרה לעיל מקבלת מספר תוצאות שליליות בדף החיפוש, אך רובן בשל כתבות אחרונות שהופיעו עליה, מרכיב קשה יותר לניהול משום שהוא מחייב פעילות יחסי ציבור אקטיבית. וכן בועז ביסמוט שסובל מבעיה דומה אך במקרה שלו גם התוצאה האחרונה בדף התוצאות הוא כתבה לא מפרגנת מעיתון הארץ.

מהצד השני של המפה הפוליטית גם גלעד קריב לא מצטיין בניהול מוניטין חיובי עם מספר כתבות שלא בהכרח מציגות אותו באור חיובי. נקודה מעניינת שעלתה בסקירת הפוליטיקאים היא העובדה שאתר המכלול זוכה למיקומים גבוהים יחסית לביטויים הקשורים בפוליטיקאים.

לסיכום וכפי שציינתי המודעות בשוק עולה בשנים האחרונות כמו גם החשיבות של ניהול מוניטין חיובי כפעולת מניעה זולה ויעילה יותר כאשר נעשית מראש. מוזמנים ללמוד יותר על הנושא עם מאמרים על ניהול מוניטין ברשת.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>