אלא אם כן אתם אושיות רשת שצמחו באינטרנט וגם אז יש מקרים בהם אתם מתמקדים רק בערוץ אחד כמו יוטיוב או אינסטגרם או שאתם פוליטיקאים, אז סביר להניח שלא השקעתם מספיק תשומת לב בניהול המוניטין שלכם ברשת. ברוב המקרים אין לכך חשיבות רבה מדי, אך במידה וישנם גורמים המעוניינים לפגוע בשם שלכם אז פה כבר יכולה להיות בעיה. כפי שכתבתי בעבר תמיד עדיף ניהול מוניטין חיובי כמניעה. אך אם כבר נקלעתם לבעיה סביר להניח שאתם נמצאים בשלב בו אתם זקוקים לדחיקת איזכורים שליליים בגוגל. האמת שניהול מוניטין באינטרנט זה לא רק לעשירים – אם עושים זאת נכון ויש לכם את האפשרות לייצר את התוכן הנכון מדובר בהשקעה יחסית קטנה וגם משתלמת בטווח הארוך.

דוגמאות של העדר ניהול מוניטין

1. באופן מפתיע, אפילו אנשים מתחום התקשורת שמייצרים לא מעט תוכן מקוון, לא בהכרח מחפשים את עצמם בגוגל ואם הם כן מחפשים אז לא בהכרח שהם יודעים לבצע ניהול מוניטין בגוגל בצורה מוצלחת מה שגורם להם להיתקע עם אזכורים שליליים שמכפישים אותם ומושכים יותר ויותר אנשים להמשיך להקליק עליהם, מה שגורם להם להינעץ יותר חזק וגבוה בדפי התוצאות בגוגל. זו הסיבה שרבים מהם נדרשים לתהליך מעמיק של שיפור מוניטין באינטרנט, ניהול תדמית מקוונת או הגנה על מוניטין דיגיטלי.
בציבוריות הישראלית ישנם לא מעט מקרים של אנשי ציבור ופוליטיקאים שדף התוצאות שלהם בגוגל הוא בעייתי בלשון המעטה. אחד המפורסמים ביניהם הוא כנראה נשיא המדינה לשעבר משה קצב שמורשתו בגוגל כנראה לא השתפרה מאז המקרה

2. אך לא מדובר רק בנאשמים מורשעים, לעיתים מדובר באנשי ציבור הנמצאים בשלב החדשות בלבד, כמו לדוגמא ראש העיר שלי – רמי גרינברג (כן, למי ששואל אני מקדם אתרים מפתח תקווה 😊 ) שכנראה לא עושה ניהול מוניטין מקוון. הוא לא היה צריך ניהול תדמית מקוונת כדי להיבחר בפעם השנייה בפער אדיר ובכל זאת זה חשוב אפילו ברמת המורשת שאדם מותיר אחריו

גם ראשת העיר לשעבר של קבוצת הכדורגל האהובה עלי אינה מצטיינת בניהול המוניטין שלה בגוגל כמו בכירים או אנשי עסקים אחרים. במקרה שלה העדר ניהול תדמית מקוונת כנראה דמה להעדר הניהול הכללי מה שהביא אותה להפסד גדול בבחירות וליצירת תקדים כישלון לראש עיר מכהן.

3. ואם אנחנו כבר בענייני ספורט אז שוב שמות שכיכבו בשלב החשדות בלבד אך החותם בגוגל נשאר כמו מיכה דור עם ניהול מוניטין חברתי בעייתי

ויש כאלו שאפילו לא נחשדו כמו שדרן הספורט משה פרימו המייצר לא מעט תוכן לרשת ועדיין סובל משני איזכורים בעייתים בדף התוצאות הראשון בגוגל בגלל העדר בניית מוניטין

4. גם ניהול מוניטין באינטרנט של אנשי עסקים יכול להיפגע כתוצאה מתחקיר או פרסום כזה או אחר


כמובן שגם מותגים יכולים להיפגע מתחקירים והדבר עלול להשפיע על הנראות של המותג בגוגל

אביטל פרדו, יזם ואיש עסקים עם דף תוצאות לא מחמיא בגוגל בחיפוש השם שלו בגלל העדר ניהול מוניטין חברתי כנראה

רונית בודו, רואת חשבון מצליחה ומשגשגת ללא בניית מוניטין של ממש או הגנה בסיסית על מוניטין דיגיטלי


5. אך אם נחזור לרגע לאנשי ציבור אז יש לקחת בחשבון כי רצוי שגם מקורבים הנמצאים בתוך העשייה ינהלו בניית מוניטין מקוון בגוגל בצורה מיטבית כדי למנוע מאיזכורים שליליים להידבק ולהשתלט על דף תוצאות החיפוש של השם שלהם. זה יכול להיות אשת/בעל ראש עיר שצריכים שיווק מוניטין בגוגל ברמה הבסיסית ביותר. גם אם הם לא מתכוונים להיכנס לתהליך ארוך טווח – ניתן יחסית בקלות ובמאמץ קטן לבצע מספר פעולות שיכולות לתרום מאוד ולאפשר הגנה על מוניטין דיגיטלי בצורה בסיסית.


וזה יכול להיות מנכל עירייה, שחלק ממכלול הפעולות של הנראות הציבורית שלו חייב לדאוג לערוצי שיווק מוניטין בסיסי באינטרנט.

כמה עולה בניית וניהול מוניטין בגוגל או באינטרנט?

התשובה כמו במקרים רבים בקידום אתרים היא תלוי – אם מדובר רק בשם האדם שאותו רוצים לנקות, קיים איזכור שלילי אחד או שניים ואם לאותו אדם ישנם נכסים ברשתות חברתיות אז סביר להניח שהתקציב יהיה באיזור 2500-3500 ש"ח לחודש, לתקופה של מספר חודשים. אך אם מדובר באיזכור שלילי שהוא התוצאה הראשונה בגוגל או במספר רב של איזכורים באתרי חדשות רבים או לחלופין העדר מוחלט של נכסים דיגיטליים שאת כולם יש לבנות מאפס אז התקציב יכול להגיע גם ל6,000 – 8,000 ש"ח בחודש. חשוב לעושת איבחון ראשוני ותיאום ציפיות לפני שמתחילים בתהליך וכמה שתעשה יותר עבודה של שיווק מוניטין חיובי כך ניהול המוניטין ודחיקת התוצאות השליליות תהיה זולה יותר.

ניהול מוניטין לאנשי עסקים מתחיל במניעה

הרבה יותר קל לדאוג שתחת השם שלכם יופיעו מספר נכסים דיגיטליים חברתיים שלכם שיסייעו מאוד לבניית מוניטין חיובי, כמו גם אתר ואולי כתבה או שניים באתרי חדשות שמטרגטים את השם שלכם בכותרת. פעולות מסוג אלו יסייעו מאוד עם ניהול מוניטין בגוגל, אם וכאשר יהיו בעיות או שיופיע איזכור שלילי שעלול להכפיש את השם שלכם. כמו בבריאות גם עם ניהול מוניטין – קל יותר וזול יותר למנוע את הבעיות מאשר לטפל בהן בדיעבד.

שיווק מוניטין לאנשי עסקים בכירים – שורה תחתונה:

בין אם אתם אנשי ציבור או אנשי עסקים, ידוע כי טוב שם טוב משמן טוב ולכן בדיוק כפי שאתם מקפידים למתג את החברה שלכם או את המפלגה או העשייה שלכם, כך חשוב שתקדישו משאבים עבור בניית מוניטין מקוון ותהליך שיטתי של ניהול מוניטין בכל הקשור לשם שלכם ושל הקרובים שלכם המעורבים בעשייה ציבורית/עסקית עם נגיעה תקשורתית. שיפור מוניטין באינטרנט הוא לא דבר שקורה בן לילה אלא מצריך תהליך ארוך וקבוע שמביא לתוצאות. אפשר לקרוא פה על סיפורי הצלחה שלי.
לרוב מדובר בסדרת פעולות פשוטה המחייבת אמנם להחזיק מספר נכסים דיגיטליים אך אלו ניתנים להקמה ותחזוק יחסית בקלות והם יאפשרו לכם להיכנס לכל משבר עם נקודת פתיחה טובה יותר בכל הקשור אל ניהול מוניטין חברתי.
מוזמנים לפנות אלי בכל סוגיה הקשורה לבניית, שיווק או ניהול מוניטין בגוגל בפרט או באינטרנט בכלל. אשמח לייעץ וגם לבצע עבורכם.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>