בשבוע שעבר פנה אלי לקוח שמעוניין להסיר איזכורים שלילים הקשורים בשמו בגוגל. כאשר חיפשתי את שמו בגוגל ראיתי כי אין לו כלל נכסים דיגטלים, ואם להחריף את המצב אז התוצאה השלילית שהוא רוצה לדחוק היא זו הנמצאת במקום הראשון בשם שלו. המשמעות היא שנצטרך לקדם 10 נכסים לפחות על השם שלו כדי לדחוק את התוצאה השלילית מהמקום הראשון. גם אז ייתכן קושי אם התוצאה הזו כבר צברה CTR – אחוז הקלקה גבוה אז היא תהיה עוד יותר דביקה שם.

ברור לחלוטין כי הלקוח לא קרא בעבר את הפוסטים שלי על ניהול מוניטין בגוגל ובמיוחד לא את זה על ניהול מוניטין חיובי ברשת שבו אני ממליץ בפירוש על יצירת נכסים דיגטליים חיוביים בסיסיים כדי להימנע בדיוק מהמצב אליו הגיע הלקוח הפוטנציאלי. השאלה הראשונה ששאלתי אותו היתה האם לאור המצב הוא יסכים לפתוח חשבונות ברשתות החברתיות כדי ליצור נכסים דיגטליים ראשונים על השם שלו וכן האם הוא יסכים לבנות אתר על שמו? אם התשובה תהיה חיובית התקציב אשר יידרש לפרויקט ייחתך בחצי בסבירות גבוהה. אם לא אז סביר להניח שתדרש השקעה לא קטנה.

אילו נכסים דיגטלים כדאי לבנות לטובת מוניטין חיובי?

  1. נכסים ברשתות חברתיות שאליהם יש להעלות כמות סבירה של תוכן. אם התחרות גבוהה אז תוכן רב ותדיר יותר ואם נמוכה אז מספיק לעשות מאמץ מרוכז והפרופיל כבר יתפוס:
    דף פייסבוק עם תמונה, אודות, פוסטים אמיתיים וכולי.
    דף אינסטגרם עם תמונה, אודות, תמונות אמיתיות וכולי
    ערוץ יוטיוב על שם האדם שעבורו רוצים שהרשומה תדורג וגם כאן להשקיע מעט במילוי כל הפרטים והעלאת סרטונים לערוץ, רצוי שגם הם ידברו על בעל הערוץ.
    חשבון טוויטר אם אפשרי עם כל אותן דרישות
    חשבון טיקטוק אם אפשרי אם כל אותן דרישות.
  2. נכסים שאפשר לשקול אך בדרך כלל הם נדירים יותר – גם כאן תלוי בתחרות הם: דף לינקדין עם שם בעל החשבון בעברית, תיאור, תכנים וכדומה.
    גם פינטרסט עובד טוב מאוד ואפשר בהחלט לעשות שימוש מושכל ברשומה.
    ישנם מקרים בהם כדאי לשקול אתרים של פודקאסטים כמו אנקור FM או קאסט.
  3. גוגל ביזנס – אם אתם עסק אז חובה! תופס מקום נכבד בדף, משמש בסיס טוב אם בעתיד יעשו עליכם גרף ידע ובכלל נכס חשוב שרצוי שיהיה לכל עסק. פתיחת וחיזוק גוגל ביזנס הם מהשלבים הראשונים בתהליך של ניהול מוניטין לאנשי עסקים.
    גם ספריות עסקים אחרות כגון 144, איזי, דפי זהב יכולות לתרום אם מדובר בשם שהוא גם עסק.

האם כדאי לפתוח דף בויקיפדיה?

זו שאלת המיליון דולר. העורכים של ויקיפדיה זו חברה די סגורה שלא ברור מה האינטרסים שלה. אם מדובר באדם שיש עליו פרסומים שליליים ייתכן וירצה מישהו בשם "השקיפות" או "האינטרס הציבורי" לציין פרסומים שליליים אלו גם בדף הויקיפדיה ואז יוצא שכרכם בהפסדכם משום שתפתחו דף, תשקיעו בו, הוא ידורג גבוה בגוגל ואז מי שיכנס עליו יראה שוב את הפרסומים השליליים עליכם. לכן יש לשקול היטב לפני שפותחים דף במידה ולא קיים כזה. אם כבר קיים אז יש לעשות מאמצים כדי שהוא יהיה כמה שיותר חיובי.

בניית אתר!

קריטי לבנות אתר שיגיע למקום ראשון בגוגל על הביטוי שאנחנו מעוניינים לקדם. אני ממליץ על בניית אתר בוורדפרס אך כאמור כל אחד והעדפותיו שלו. במקרים רבים לא צריך השקעה גדולה מדי בעיצוב או בתוכן אך כאמור הכל תלוי תחרות. אם הלקוח במקרה שלי לדוגמא לא ירצה לפתוח נכסים חברתיים על שמו אז ייתכן ונדרש ליותר מאתר אחד.

פרסום מאמרים וכתבות באתרי חדשות

שוב נשאלת שאלת התחרות ועד כמה היא קיימת או לא קיימת. אם האזכורים השליליים הם על אתרי חדשות שניתן לפרסם בהם תוכן ממומן אז ודאי שזה כדאי ועם קידום נכון אז הכתבה הממומנת תחליף בגוגל את הכתבה השלילית והרווחנו פעמיים.

אתרים שכדאי לשקול לפרסם בהם:

ישראל היום
מאקו
ווינט
ביזפורטל
טיים אאוט
מעריב
חרדים 10
אשקלון נט

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>