שאלה מסובכת. התשובה – אפשר למצוא בכל עלות שתרצו. כמה תרצו לשלם? ועכשיו קצת בהרחבה – ניתן לבנות אתר בכל מקום בעולם החל מהודו, דרך אוקראינה ועד ישראל. כך שניתן להוזיל עלויות בצורה מאוד משמעותית, אם כן מהם הגורמים שעליהם כדאי לכם לשקול לשלם:
1. עיצוב אתר – אם נתקלתם במעצב/ת על שאתם מאוד רוצים לעבוד איתם אז יש לכך מחיר.

  1. תמיכה – האם אתם יכולים להתנהל רק בעברית? האם תרצו תמיכה שוטפת באתר לאחר מכן או שאתם מתכננים לבנות ולשכוח?
  2. מערכת קוד סגור – האם אתם מעוניינים להתקשר ב"חתונה קתולית" עם חברה שתשלמו לה מחיר חודשי או שנתי קבוע בתמורה לבניית האתר בקוד שלה?
  3. אפיון חווית משתמש – האם אתם רוצים להשקיע במבנה אתר שסביר שייצר לכם יותר המרות או שיהווה חווית גלישה נעימה וברורה יותר לגולש שלכם? עד כמה מקצועי אתם רוצים שהאתר יהיה? או שאתם מסתפקים בכרטיס ביקור של עמוד אחד שמספק את המידע המינימלי על העסק שלכם?

עלות בניית אתר אינטרנט בישראל

בניית אתרים זה לא ממש מדע טילים ואם יודעים מה רוצים מלכתחילה אז זה אפילו מייעל ומפשט את התהליך הרבה יותר. עם זאת מהכרות עם השוק אני יכול לומר כי בונה או בונת אתרים מקצועי בישראל יגבה עבור אתר תדמית או אתר תוכן מחיר שינוע בין 4 אלף שקל ל6 אלף שקל וגם כאן אני מסייג ואומר שזה מאוד תלוי ברמת העיצוב הנדרשת (לדוגמא ניתן להוזיל משמעותית אם מגיעים עם אתר ואומרים "בדיוק כזה אני רוצה" ואז מדובר בהעתק הדבק בגדול), האם בונה/ת באתרים ידרשו להזין את התכנים בעצמם או שאתם תעשו זאת ועוד ועוד.

אל תשכחו כי בקצה הרחוק נמצאת האפשרות לבנות אתר תדמית/תוכן כמעט בחינם או בעלות חודשית מאוד מינימלית אם זה פתרון שיכול לספק אתכם. גם כאן נוכחתי לדעת שזה מאוד תלוי בתפיסת המותג והערך העצמי של בית העסק וכמה הוא/היא מוכנים להתפשר על נראות.

כמה עולה לבנות אתר איקומרס?

גם כאן ניתן למצוא שירותים שמציעים אתרי ווקמרס טובים בעלות חודשית של כמה מאות שקלים בודדים או לחלופין בעלות חד פעמית של שלוש – ארבע אלפים שקלים (כל המחירים שאני מציין כאן הם ללא מע"מ) אך מדובר בתבניות מוכנות מראש לרוב שמספקות חנויות קטנות – בינוניות מינוס. בחנות משמעותית יותר לכל סוגיית עיצוב חנות וירטואלית הוא כאב ראש הרבה יותר גדול ומחייב אנשי מקצוע כדי לוודא שחווית הקנייה תהיה כמו שצריך ועוד לא דיברתי על היבט קידום החנות הווירטואלית בגוגל.

בגדול אוכל לומר כי איש מקצוע טוב יגבה באזור ה12 אלף ל14 אלף שקלים עבור אתר איקומרס מוצלח ומקצועי. ישנן גם חנויות מוכנות אצל חברות קוד סגור ישראליות שיכולות להוזיל את הפרויקט או שמסתפקות בגבייה מתוך אחוזי המכירה של החנות. אך כאמור כאן אנחנו שוב בשאלת החתונה הקתולית והאם תרצו להיקשר בצורה כזו לספק שאינכם מכירים. אם אתם מכירים ומרוצים אז אחלה אבל אני מכיר כל כך הרבה סיפורי זוועה שההמלצה שלי היא תמיד לבנות חנות מקוונת על וורדפרס.

במקום עלות בניית אתר – בונים מודל עסקי

הנטייה לבנות אתר ואז לחשוב היא שכיחה ופחות מומלצת. עדיף להתחיל מהסוף – מה היעדים של האתר? מה הוא אמור לייצר לעסק שלכם? האם יש לכם עבורו תוכנית עסקית? איך תביאו גולשים לאתר? האם אתם מתכוונים לפרסם בפרסום ממומן? או שאתה מתכוונים לקדם את האתר בגוגל אורגני? רצוי לענות לעצמכם על השאלות הללו ולגזור אחורה משמעויות.

לדוגמא – חברה שהתחום שלה חזק מאוד בגוגל ומגיעה אליה לפגישת ייעוץ בנושא קידום אתרים, תשמע תמיד את אותה העצה – בהשקעה של פחות מ50 אלף שקלים למשך שנה (בהערכה בנייה של אתר באזור ה10 אלף שקל וקידום אורגני באזור ה3 אלף שקל) היא יכולה לבנות נכס שיניב לה פרט לערך המיתוגי המון לידים/מכירות. אך לשם כך יש לדייק עוד מלפני תחילת בניית האתר את הביטויים, את הכיוון המיתוגי ועוד. כך שבונה/ת האתר יקבלו אפיון SEO מדויק שיחסוך כסף וזמן. בסוף על טעויות או חוסר דיוק או ניסיון, אנחנו משלמים או בזמן או בכסף, המקצועיות היא לעשות עבודה נקיה, מדויקת, שיטתית בעלות הנמוכה האפשרית ביותר. אבל גם כאן חשוב להיקשר לעסק שברור שיש לו מנטליות של ממותה, כלומר הוא נופל וממשיך ללכת 😊 כשהמטרה הברורה היא להוביל את השוק. עסקים פחות יציבים או ברורים עדיף להפנות לכיוון הממומן ואז ייתכן שלא צריך בכלל בניית אתר אלא אפשר להסתפק בבנייה של דף נחיתה מעוצב מינימלי שיחסוך עלויות ויספק את אותה תועלת עסקית.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>