האם כדאי לשכור איש SEO למשרה מלאה לעבודה על האתרים של החברה או לעבוד עם פרילנסר קידום אתרים? או לחלופין לקחת חברת קידום אתרים מקצועית ומבוססת? התייחסתי לכך בעבר בפוסט על דרוש מנהל SEO שכתבתי לא מזמן.  בסופו של דבר לדעתי כדאי להעסיק פרילנסר מומחה שמלווה את החברה בין אם היא מעסיקה איש קידום אתרים או לא ואסביר.

פרילנסר קידום אתרים לעומת עובד שכיר

עובד שכיר הוא לרוב כזה שמגיע בעמדת ג'וניור, אם מדובר במקדם אתרים ותיק עם ניסיון ויכולות גבוהות הוא ייצא בשלב מסוים מהחברה לדרך עצמאית. הסיבה לכך היא שעבודת הקידום אינה דורשת באמת זמן, כלומר שעות עבודה אלא אם זו עבודה יחסית לא יעילה כמו כתיבת התוכן עצמו או לחלופין קמפיין outreach לבניית קישורים. אם מדובר במקדם אתרים מקצועי אז יש לו את היכולת להעסיק כותבים במחירים נמוכים יחסית שיכתבו על פי דרישתו וכן את בניית הקישורים בצורה יעילה שאינה תלויה בזמן שלו. עובד במנטליות שלו הוא מישהו שעובד כמותית על פי שעות ובקידום אתרים אין בכך בהכרח קשר ישיר לביצוע המשימות וההצלחה.

לפרילנסר יש תמריץ גבוה לבצע את הפעולות בצורה יעילה ומהירה כך שהלקוח יצליח במינימום זמן והתעסקות. פרילנסר מקצועי גם יכול להדריך, ללוות ולנהל איש תוכן או מנהל אתר שידאג לטיפול באתר עצמו, לכתיבת התוכן ולכל פעולה שאינה דורשת הון אנושי גבוה.

מה החסרונות עם פרילנסר?

כנראה שהוא לרוב יעבוד על מספר פרויקטים ולא רק על אתרי החברה. יותר קשה לעקוב אחרי כמות העבודה שנעשית אך לדעתי ברמת איכות העבודה והתוצאות אין הבדל בין פרילנסר לבין עובד רגיל. אם לחברה מנהל SEO שכיר אז מן הסתם שאין לה באמת הגיון להעסיק פרילנסר ולא עובד במשרה מלאה, אלא אם כמות העבודה אינה דורשת עובד במשרה מלאה תחת המנהל ואז המנהל יכול לנהל צוות פרילנסרים אבל ברמת העלות תועלת אם יש מנהל מחלקה ומספיק עבודה אז עדיף לו לקחת עובד/ת שכירים תחתיו ולפקח עליהם באופן מלא.

האם אתם סומכים על הפרילנסר בקידום האתר שלכם בגוגל?

חשוב מאוד שתהיה לבעלים או למנהל השיווק הבנה בסיסית בקידום אתרים כדי להבין מה הפעולות שנכנסות לתכנון ולביצוע ומה בוצע בפועל. כמו כן חשוב שיהיה דוח תקופתי חודשי עם נתונים על העבודה שהתבצעה ועל התוצאות בצורה שתהיה ברורה גם לאנשים שאינם מקדמי אתרים בהכשרתם. אמון לדעתי הוא נכון בכל התקשרות בין בני אדם כך שאם אתם לא סומכים או כן סומכים על אדם זה לא בהכרח תלוי בהיותו פרילנסר או עובד בתלוש שכר. בתקופתנו יש פחות משמעות לכך כמו שיש פחות משמעות למיקום העבודה ואם העבודה נעשית פיזית במשרדים או במקום מרוחק. ישנו סוג עובדים שאם לא יעבדו ממשרד אז כנראה יעבדו ב60% ויש עובדים מאוד משימתיים שיעבדו דווקא בבית שעות רבות יותר ובמחויבות רבה יותר כולל בזמן שאותו היו מקדישים לנסיעות הלוך וחזור מהמשרד.

איך להוציא את המקסימום בעבודה עם מקדם אתרים פרילנסר?

  1. חשוב להגדיר לכל מקדם אתרים(פרילנסר) מטרות וציפיות ברורות: מכיוון שמדובר בתהליך ארוך טווח, חשוב ששני הצדדים יגדירו בצורה ברורה את היעדים שאתם רוצים להשיג באמצעות הקידום האורגני: מיקומים ספציפיים, תנועה אורגנית מוגברת או שיעורי המרה גבוהים יותר. ודאו שהפרלינסר בסינכרון אתכם בנושא ומתאים את האסטרטגיות שלו בהתאם.
  2. ספקו משאבים וגישה נחוצים: אם לא תיתנו למקדם שלכם גישה לסרץ קונסול או לאנליטיקס או גישה לממשק ניהול התוכן באתר, אז כנראה שהוא או היא לא יוכלו לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר. סביר להניח שהם ידרשו גישה אך עליהם לדאוג שיקבלו אותה.
  3. עודדו שיתוף פעולה בין חברי הצוות: איש קידום אתרים חייב לעבוד בשיתוף פעולה עם המתכנת או המתכנתת, עם איש או אשת התוכן, עם מי שמנהל את המדיה החברתית ועוד. בין אם מדובר בעובדים שכירים או בצוות של פרלינסרים סטייל הפרלינסר קידום אתרים – חשוב שהצוות יעבוד כצוות ככל הניתן על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
  4. תאמו ביניכם דוחות התקדמות ופגישות קבועים: קבע לוח זמנים תקשורת קבוע כדי לסקור את ההתקדמות של מנהל ה-SEO, לדון בכל אתגרים או מכשולים ולחדד אסטרטגיות לפי הצורך. זה יעזור לך להישאר מעודכן לגבי מאמצי ה-SEO המתמשכים ולהבטיח שכולם נמצאים באותו עמוד.
  5. היו קשובים וגמישים: אם אתם מתנהלים על פי יעדים אז תנסו במסגרת ההגעה ליעדים לזרום עם איש קידום האתרים שלכם – יש כל הזמן שינויים וכל הזמן מקרים ותגובות מול המתחרים ומול גוגל. לכן מערכת יחסים של אמון ושל תקשורת טובה היא הכרחית. עם זאת, אם אתם רואים כי העבודה רחוקה מהיעדים בצורה מתמשכת אז חשוב לקבל החלטות מתאימות ואולי להחליף את הפרילנסר קידום אתרים שלכם.
  6. סוגיית ההדרכה המקצועית – אם לא מדובר במנהל או עובד שכירים בחברה אז אינכם מחויבים לדאוג להכשרה המקצועית של הפרלינסר. עליו או עליה לעשות זאת בעצמם. מה שכן אם הם מדווחים לכם כי הם נמצאים בהרבה כנסים בחו"ל, זה דבר טוב ולא שלילי בהכרח.
  7. עבודה על בסיס מספרים ותוצאות ולא על בסיס הרגשה: הגדירו יחד עם פרילנסר קידום אתרים שלכם את מדדי הביצועים המרכזיים (KPIs) ולאחר מכן תנו לו או לה למדוד ולנתח את המצב באינטרוול שבועי או חודשי. שבו יחד על הנתונים וקבלו החלטות משותפות אם צריך.

שאלות לשאול מקדם אתרים פרילנסר

מנוסח בלשון זכר אך רלוונטי גם למקדמת אתרים:

  1. האם אתה יכול לחלוק את הניסיון והרקע שלך -קידום אתרים אורגני? באילו נישות עבדת בעבר?
  2. עם אילו כלים ופלטפורמות אתה עובד? יש כלים שאתה מכיר ומעדיף לא לעבוד איתם?
  3. מה הגישה שלך למחקר ולבחירת מילות מפתח? איך אתה קובע עדיפות למילות מפתח מסוימות?
  4. מה האסטרטגיה שאתה עובד בה כדי לשפר מיקומי דפים בגוגל?
  5. האם תוכל לשתף דוגמאות לסיפורי הצלחה של לקוחות שקידמת בגוגל? עם אילו אתגרים התמודדת ואיך התגברת עליהם?
  6. כיצד אתה מודד את הצלחת מאמצי הקידום? אילו מדדים נמצאים אצלך במעקב?
  7. כיצד אתה מטפל בבעיות טכניות, כגון מהירות האתר, אופטימיזציה לנייד וסריקה?
  8. איך אתה עובד בדר"כ עם יוצרי תוכן, מתכנתים וחברי צוות אחרים?

טיפים נוספים לעבודה עם מקדם אתרים פרילנסר

  • יש להגדיר תוכנית עבודה חודשית עם דיווחים קבועים, הגדרת משימות לאנשי צוות אחרים וצורת המעקב. בין אם אתם עובדים עם מערכת לניהול משימות או ניהול צוותים ובין עם בקלנדר וספרידשייט – חשוב שיהיה ברור מי הגורם שאחראי על ביצוע הדברים ורצוי תמיד שזה יהיה המקדם אתרים עצמו ורק אם יש בעיה עם איש או אשת צוות אז הוא מעלה את זה אליכם.
  • פרט לתוכנית הכללית, כדאי מאוד לנהל גאנט תוכן מבוסס תאריכים – ודאי שישנם מועדים שיותר רלוונטיים למותג שלכם, בין אם אלו חגים מסוימים, ימים כמו יום האישה או המשפחה וכולי. חשוב שהגאנ הזה ישמש בסיס עבודה לייצור התוכן עבור האתר בשיתוף מקדם האתר, מנהל האתר וכותב התוכן – במידה ולא מדובר באותו אדם. חשוב לזכור כי בשונה מקמפיינים ממומנים – בקידום יש צורך להעלות מספיק זמן מראש כדי שהדף יגיע לטופ של גוגל בעיתוי הנכון.
  • עקבו יחד עם פרילנסר קידום אתרים שלכם על המתחרים –  נתחו על בסיס קבוע את הפעולות שלהם, את האסטרטגיה המובילה וזהו הזדמנויות חדשות בתעשייה שלכם.
  • חשבו יחד כיצד למנף תוכן שנוצר על ידי משתמשים ביקורות של לקוחות, המלצות ופוסטים במדיה חברתית יכולים להשתלב בצורה מדימה עם התוכן לקידום האורגני. תוכן כזה גם יכול מאוד לתמוך את רשומת גוגל מיי ביזנס של העסק וכך לחזק את המאמצים שלכם עוד יותר.
  • נסו לאתגר את המקדם שלכם להשיג לכם תוצאות 0 בגוגל או מה שנקרא ריץ' סניפטס עבור האתר לפי מה שמקובל בתעשייה שלכם.
  • הגדירו היטב בתחום של מי נמצא כל נושא חווית המשתמש – האם אצל מקדם האתרים או אצל מנהל האתר ואולי אצל המתכנת או מעצב האתר. אך צריכה להיות פונקציה שאומרת לעצמה כל בוקר או כל שבוע – איך ניתן לשפר את חווית המשתמש באתר? מה עלינו למדוד ועל מה כדאי לנו לעבוד? זו עבודת צוות אך כמו כל עבודת צוות היא דורשת אחראי.
  • האם יש לכם עבודה קבועה עם משפיענים בתחום שלכם או עם יחסי ציבור? אם כן אז חשבו כיצד לשלב את ייצור התוכן הפרסומי הזה בתוך מאמצי הקידום האורגני. אפשר לעשות דברים מטורפים עם הרעיונות הנכונים ונכונות לעבודה משותפת מאומצת.

זכרו – קידום אתרים זהו תהליך מתמשך ארוך טווח ולכן קריטי שתהיה לכם מערכת יחסים טובה עם מקדם האתרים שלכם, בין אם הוא פרלינסר או שכיר. אתם רוצים מישהו שיהיה איכפת לו מאתר העסק שלכם לא פחות מכם וזה דבר שקשה למצוא. עוד יותר קשה למצוא מישהו עם רמת איכפתיות כזו ורמת מקצועיות שמסוגלת להביא אתכם לטופ של גוגל. מוזמנים להיכנס לדף ההמלצות באתר כדי להתרשם מהיחס ומהשירות המקצועי שאנחנו מספקים ללקוחות שלנו. אז אם אתם רוצים מקדם אתרים פרלינסר שידאג לכם באמת ויביא גם תוצאות – מוזמנים לפנות אלי בוואטסאפ או בצור קשר.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>