אתרי בריאות נופלים לאחת הנישות המאתגרות ביותר בגוגל הנקראות YMYL שזה ראשי תיבות באנגלית לכסף שלך או החיים שלך, מדובר בנישות שמידע שגוי בהן עלול לעלות לאדם בכסף שלו או בחייו. תוכן זה צפוי להיענש על ידי גוגל במידה והוא אינו איכותי או לא משדר אמינות ולא ברור מיהו בעל המקצוע או הגוף שעומד מאחוריו. עד כאן לגבי הסיכון של קידום בגוגל של אתרי בריאות, בואו נדבר על ההזדמנות בתחום – ב2019 7% מהשאילתות בגוגל באנגלית היו בנושאי בריאות – תבינו את העוצמה של התחום מבחינת דרישה ותחשבו על עצמכם – מה אתם עושים עם בעיות בריאות או עם מוצרי בריאות ששמעתם עליהם? הולכים לגוגל… כתבתי על חלק מהדגשים בפוסט על קידום אתרים למנתחים פלסטיים ובזה על קידום אתרי ציוד רפואי וכאן אנסה להרחיב את ההסתכלות.

קידום אתרי בריאות בגוגל

בואו נבין את התחרות בתחום. לדוגמא הביטוי "איך לרדת במשקל?" – אלף חיפושים בחודש. התחרות היא מול אתר של רופא בשם רז הגואל, מגזין בריאות בשם אגוגו עם 6560 דפים מאונדקסים בגוגל נכון לרגע הבדיקה הנוכחי וטראפיק של למעלה מ60 אלף מבקרים בחודש לפי AHREFS על ביטויים כמו סרחי עור, שיבולת שועל, אדממה, ג'ינג'ר, אבני שקדים (מה שזה לא אומר), שומן בטני, קוואקר ערך תזונתי ועוד. כלומר אם נרצה להיכנס לנישה עם אתר יחסית חדש נצטרך לא מעט תוכן, לא מעט סמכות ורצוי גם מיקוד בביטויים. לדוגמא לביטוי איך לרדת במשקל מהר בלי ספורט יש הרבה פחות חיפושים אך גם מעט תחרות ישירה מה שמאפשר להתחרות בו יחסית בקלות. ככל שהאתר יתחזק בעיני גוגל ייתכן והדף גם יופיע עבור הביטוי איך לרדת במשקל במיקום גבוה.

אותו הדבר לביטוי "שומן בטני" 1300 חיפושים בחודש, שוב אתר של רופא במקום הראשון ואז אותו המגזין עם שתי תוצאות ולאחריו האתר של תוספי התזונה של אלטמן, אתר עם 1160 דפים מאונדקסים בגוגל ומן הסתם סמכות של מותג רציני בנישה. ייתכן שכדאי ללכת על ביטוי כמו " תפריט שבועי להורדת שומן בטני" שיש לו חמישית מנפח החיפוש אך הרבה פחות תחרות ישירה.

האם אפשר לקדם אתרי בריאות בגוגל בהצלחה?

ודאי, אפילו ב2023, בשוק האמריקאי שהוא אחד התחרותיים ביותר בעולם בנישה הזו, אנו רואים דוגמאות יפות מאוד של אתרים שמצליחים לגרוף לא מעט טראפיק ולא מעט הכנסות באמצעות תוכן של בינה מלאכותית שמתפוצץ בחודשים האחרונים וסביר כי המגמה תמשיך. אך חשוב לגשת לנישה הזו ביתר מקצועיות מאשר נישות אחרות שבהן ייתכן והיינו מצליחים עם פחות מאמץ. אם אתם מעוניינים במומחה קידום אתרים בגוגל שיסייע לכם לקחת את האתר שלכם לטופ של הנישה שלכם בתחום הבריאות – צרו קשר.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>