5 מהשלבים הם ידע די בסיסי. אבל יש 3 שלבים שבעלי עסקים כמעט תמיד מפספסים! (כשהם מנסים לדרג את האתר שלהם גבוה בגוגל…)
ערן שיוביץ מסביר=>>

מאמר זה סוקר את 8 השלבים של קידום בגוגל שכל בעל עסק חייב להכיר. 

קידום אתרים בגוגל – מה זה בכלל?

בתור בעלי עסק, בוודאי שמעתם לא אחת את המושג "קידום אורגני". כולם מדברים על זה, אבל מה זה בעצם קידום אתרים אורגני? כאשר מדברים על קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית, הכוונה היא לפעולות שיש לנקוט בהן כדי לשפר את מיקום האתר שלכם במנועי החיפוש של גוגל, והשאיפה היא בעצם ליצור מצב שבו האתר נמצא במיקום כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש הללו, למעשה, כאשר גולש פוטנציאלי יקליק את המילה הוא המילים הרלוונטיות הוא יפגוש את האתר שלכם בדף הפותח.

אתר שנמצא במיקום גבוה הוא אתר שנחשף לגולשים פוטנציאלים רבים, ובעצם מגביר את הסיכויים של האתר שלכם לתנועה ושהיה של לקוחות בו, ואף סיכויים גבוהים יותר ללקוחות פוטנציאלים הרוכשים את השירותים שאתם מציעים להם. משמעות הדבר, במילים אחרות, היא יותר רווחים עבורכם, עבור העסק שלכם באמצעות תנועת לקוחות שמגיעים מהקלקה של חיפוש נושא או תחום מסויים.

 כאשר אדם מחפש מידע בתחום מסוים, הוא מקיש את מילת המפתח או ביטוי הקשור למה שהוא מחפש, ומיד קופצות לו תוצאות בסדר יורד. ככל שהאתר שלכם יופיע במיקום גבוה יותר, סביר להניח כי הגולשים יקליקו לכניסה. 

ניתן לומר כי קידום אתרים בגוגל חשוב במיוחד בתחום השיווק הדיגיטלי כיוון שזה מגביר את הנראות שלכם ברשת האינטרנט. עד כמה שהאתר יהיה יפה ומזמין, אם לא תבצעו שיווק דיגיטלי, האתר יישאר בדירוגים נמוכים במקום לעלות בדירוג מנוע החיפוש של גוגל. משמעות הדבר היא שהאתר שלכם משמש לכם ככרטיס ביקור פשוט לעסק שלכם, במקום לשרת את האינטרסים שלכם ולקדם את העסק ואת המכירות בו. 

גולשים נוטים ברוב המקרים להיכנס לאתרים הראשונים שעולים בחיפוש, לעיתים מתוך מחשבה כי אלו האתרים ה"טובים" יותר כיוון שהם מופיעים במקומות גבוהים יחסית (הם לא תמיד חושבים בצורה עמוקה מדוע האתר אכן מופיע בראש הדף והתגובה האינסטינקטיבית היא פשוט להקליק לכניסה), ולעיתים, אולי בשל חוסר רצון לגלול מטה, אולי מחוסר סבלנות. מה שבטוח, אתם רוצים להימצא במקומות  הראשונים של מנועי החיפוש ולהביא עוד תנועה ומכירות לעסק, ולכן עליכם לבצע פעולות לקידום אורגני, שאותן אפרט בהמשך מאמר זה.

ישנם פרמטרים רבים מאוד המשפיעים על רמת החשיפה של האתר לאותם גולשים פוטנציאליים. למען האמת גוגל עושה שימוש בעשרות רבות של מנגנוני החלטה שונים כדי לדעת אילו אתרים לקדם למיקום גבוה יותר. מעטים יודעים במדויק מהם המנגנונים הללו, והאם הם אחידים או משתנים מתחום לתחום.

יחד עם זאת, בתור בעלי אתר עסקי, ואפילו בתור גולשים, מה שחשוב לדעת, הוא שגוגל מעוניינת לדרג במיקומים גבוהים ככל הנראה אתרים שבראש ובראשונה הם בטוחים לגלישה. 

קידום אתרים בגוגל למעשה, הוא משחק של הסתברות. אני ממליץ לכם לשים עצמכם בעמדה לקבלת הסיכויים הגבוהים ביותר להצלחה. כמובן שאף מקדם לא יכול לתת לכם הבטחה של 100% הצלחה בכל רגע נתון, אבל המטרה היא להיות באיזור ה-80% הצלחה ברוב הזמן ולשם עליכם לחתור במרץ. 

מקדם אתרים מקצועי מריץ בדיקות חוזרות ונשנות על האלגוריתם של גוגל כדי לבדוק מהם גורמי הדירוג החזקים ביותר. עובדה מעניינת היא שיסודות הSEO הם החזקים ביותר ונשארים זהים יחסית.

בנוסף לכך, על האתר להיות בעל תוכן איכותי הנותן לגולש ערך אמיתי ומועיל לו. אתרים הממוקמים גבוה, מספקים לגולש חווית גלישה נעימה וטובה, ומותאמים למכשיר הטלפון הנייד לגלישה נוחה. אתרים שחווית הגלישה בהם לא מותאמת לטלפון נייד הם לרוב אתרים שהתנועה בהם תהיה דלה יותר, וגוגל תמנע מלקדם למקומות הגבוהים יותר.

בנייה וקידום של אתר מורכבים מכל כך הרבה פרמטרים וביניהם חייב להיות תיאום מושלם. קידום בגוגל בהחלט יכול לסייע לכם לבנות מסגרת ברורה לאתר העסק, תוך הבנה מה מתאים בכל שלב לקידום העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. 

אתם חייבים לבנות לעצמכם תוכנית קידום סדורה ומאורגנת, ולהתאים את האתר שלכם לסוגים שונים של לקוחות בהתאם לצרכים שלהם ודרישותיהם מהמוצר שלכם. 

 האתרים שמקודמים למעלה על-ידי גוגל, בדרך כלל נטענים מהר, וגולשים מדווחים על שביעות רצון כללית בשימוש באתרים אלו. בנוסף לכך, התוכן בהם מקורי ולא משוכפל או מועתק, או במילים אחרות, אלו הם אתרים מושקעים מבחינות רבות ומפגינים ידע מקצועי ומקוריות בתחומם. 

יש לכם אתר שאתם רוצים לקדם אורגנית בגוגל? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. אקדים ואומר כי תהליך קידום בגוגל הוא תהליך ארוך המצריך סבלנות והתמדה. במובנים מסוימים התהליך יותר רגוע מקמפיין ממומן, אך במובנים אחרים מתסכל יותר ומצריך מבעל העסק עבודה קשה ומאומצת יותר.

הסיבות לכך נעוצות בכך שקידום אורגני הוא תהליך שנמשך לאורך זמן, אין פה קסמים או תוצאות פלא, ויחד עם זאת הוא רגוע יותר ופחות לחוץ מקמפיין ממומן היות הוא לא מוגבל בזמן. אין לחץ להגיע לתוצאה והישג כלשהו בזמן קצר ודחוק, ולכן החשש שאם התוצאה המוגבלת בזמן לא תגיע לא קיימת כמעט בכלל במקרה של קידום אתרים בגוגל.

קידום אתרים בגוגל, אם כן, מצריך מכם לבצע מספר פעולות חשובות ביותר כדי להביא את האתר שלכם למיקום גבוה במנועי החיפוש ולהתחבב על גוגל. בכל מקרה עליכם לזכור, כי קידום בגוגל צריך להתבצע מתוך מחשבה מרובה על הצרכים והרצונות של הלקוחות שלכם. אתם בהחלט יכולים ללמוד ולהציץ בדפים של מתחרים, אבל דעו כי המטרה שלכם היא לא לשפכל או להעתיק אתרים של מתחרים, לא משנה כמה הם מצליחים ונמצאים במקומות הראשונים. נסו למצוא את נקודות הייחוד שלכם ביחס למתחרים שלכם ולהדגיש אותן באתר שלכם ומול לקוחותיכם כאשר אתם פנים אליהם ומציעים את השירותים שלכם דרך האתר. 

לכן, כדי להגיע לתוצאות לא פחות ממושלמות, יש לעיתים צורך להיעזר בחברה המתמחה בקידום אתרים ברשת, שהניסיון הרב מול לקוחות רבים ובעלי עסקים בהחלט בא לידי ביטוי ביכולת לקידום אתרים בצורה נכונה על-פי שיטה סדורה. גם אם אתם מחליטים ללכת על זה, ולהיעזר במקצוענים שיקדמו את האתר שלכם באופן אורגני, חשוב מאוד לשים לב שאתם בוחרים מומחה קידום אתרים אורגני בעל ניסיון והבנה עמוקה בתחום, אחד כזה שיכול לספק לכם הוכחות לביצועים והצלחות שלו. 

כעת אתן סקירה רחבה על קידום בגוגל או מה שנקרא קידום אתרים, כלומר אותן פעולות מרכזיות שיש לבצע כדי לגרום לאתר העסק לבלוט ולטפס במנועי החיפוש של גוגל. אם יש לכם אתר שהשקעתם בו זמן, כסף ומחשבה, אבל אתם לא עושים דבר כדי לקדם אותו, הדבר שווה ערך לבניית שלט יפה ומפואר עבור העסק שלכם ואחסונו במרתף במקום בחזית העסק, כדי למשוך קהל. קידום אתרים בגוגל משול לכתיבת ספר. זהו תהליך ארוך טווח ובעל רבדים רבים ומגוונים, שלא יכול לקרות במהירות. בדומה לכתיבה, גם קידום בגוגל יכול להתבצע באופנים שונים וברמות שונות בהתאם למצב הנתון של האתר ביחס למתחרים ולקהל היעד. השינויים הרבים בצרכים ובדרישות של קהל היעד, וגם השירותים השונים או המוצרים החדשים שאתם בתור בעלי עסק, מציעים ללקוחות שלכם, מחייבים אתכם להישאר עם היד על הדופק ולעיתים "לשנות מסלול" באסטרטגיית קידום האתר העסקי שלכם.

 אם אתם חושבים על קידום בגוגל של האתר שלכם באמצעות תוכנית קידום אתרים סדורה, אני ממליץ לכם בחום להמשיך ולקרוא.

קידום בגוגל מתחיל במחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא אולי החלק החשוב ביותר בתהליך. מחקר מילים טוב הוא כזה שמבוסס על ניסיון שלכם בגוגל אדס – כלומר הרמתם קמפיין לאוויר, השקעתם מעט כסף ווידאתם כי הביטויים שבחרתם מספקים מספיק טראפיק ושהטראפיק הזה ממיר. המשמעות היא, במילים פשוטות, היא ההבנה שהביטויים או המילים שנבחרו לשימוש אכן גורמות לכך שקיימת תנועת גולשים באתר והתנועה מניבה לכם רווח.

 מחקר כזה מבוסס על הניסיון של המתחרים שלכם וכאן אני ממליץ לעשות שימוש בכלים כמו AHREFS או SEMRUSH כדי לבצע הנדסה הפוכה ולהבין מה עובד למתחרים המרכזיים בקטגוריה  (הקישורים הם לא קישורי אפיליאט משום שאיני מאמין שכדאי לכם לשלם $100 או $120 לחודש – אתם פשוט יכולים להיעזר בי לעשות בדיקות אלו ולבחון את הפוטנציאל האורגני של האתר בגוגל ללא עלות).

רק אחרי שאכן מיציתם את הניסיון שלכם ואת הניסיון של המתחרים שלכם אני ממליץ לעשות סיעור מוחות, ולהריץ שאילתות בכלי מילות מפתח חינמיים כמו הכלי של גוגל אדוורדס, השלמה אוטומטית של גוגל, Related searches של גוגל, https://keywordtool.io/  או כל כלי אחר שקיבלתם עליו המלצה ובדקתם את יעילותו.

כלי מילות מפתח, אלו כלים המסייעים לכם לדעת באילו מילים וביטויים כדאי לבחור ולהשתמש באתר שלכם כדי למשוך אליו תנועה, וטוב מכך, הישארות באתר שלכם לאורך זמן רב יותר, מעבר בין העמודים השונים, ושימוש בשירותי האתר. במילים אחרות, שימוש במילות מפתח וביטויי מפתח נכונים ומתאימים, בהחלט מגדילים את כמות הגולשים הפוטנציאלים שנחשפים ואף מבקרים ומשתמשים בשירותי האתר שלכם, ובהמשך מגדילים את הרווחים שלכם באמצעות השימוש באתר שלכם.

כאשר הגולשים הפוטנציאלים מכירים ומחפשים את מילות המפתח והביטויים השונים הרלוונטיים עבורם, באותו עולם תוכן, המעשה החכם הוא לעשות בהם שימוש מושכל ונכון באמצעות אחד מהכלים הייעודיים לחיפוש מילות מפתח.

בחירות הביטויים הלא נכונים עלולים לגרום לכם להשקיע מאמץ רב בייצור תכנים, בניית קישורים ובעיקר בזבוז של לא מעט זמן יקר, רק כדי לגלות כי הביטויים שבהם השתמשתם כדי להתקדם למיקומים המובילים, מספקים לכם גולשים לאתר אך לא לקוחות או אף יותר גרוע – הם מספקים לקוחות טובים אך נפח החיפוש נמוך מדי ואין לכם אפשרות לגדול אורגנית. 

אז איך לעשות מחקר מילות מפתח באופן נכון? ובכן, הדבר הראשון שתוכלו לעשות הוא לפתוח קובץ טקסט פשוט ולהעתיק אליו את תחומי העיסוק של האתר שלכם. כמובן שיש לשים לב לייחוס שעושה גוגל למילות המפתח שלכם. לעיתים נדמה לכם שיש לכם מילות מפתח וביטויים מצויינים, אולם בפועל, לאותה מילה יכולות להיות מספר משמעויות וחלקן לא חיוביות מבחינתו של גוגל, ולכן הוא עלול לדחוק את האתר למטה במקום למעלה כיוון שמבחינתו משמעות המילה שהשתמשתם בה היא דווקא שלילית. 

  אם אין לכם את הידע או את הזמן והסבלנות לכך, כדאי כמובן להיעזר בשירותיו של מקדם מקצועי המכיר את תחום מחקר מילות המפתח והוא יוכל לבצע זאת עבורכם. מקדם מקצועי מכיר את המשמעויות השונות של המילים שיכולות לשמש את האתר ויידע להמליץ באילו מהן כדאי לכם להשתמש ובאילו פחות. 

לכן, בהחלט כדאי להשקיע מעט זמן ומאמץ, אם בעצמכם או בעזרת חברה המתמחה בקידום אתרים בגוגל כדי לבחור בצורה נכונה את מילות המפתח שישמשו אתכם. אני מסכם ומדגיש כי בחירת המילים צריכה להיות מבוססת על מחקר מילים מבוסס ורציני ולא על מילים שנראה לכם שהן מתאימות בשל תחושה או הרגשה כלשהי.

בנוסף למחקר מילות מפתח, אני ממליץ לכם להשקיע זמן וסבלנות בשיבוץ הגיוני וריאלי של מילות מפתח וביטויים בכותרת הדף שלכם ובתג הכותרת (המכונה כותרת מטא). אם תצליחו לשבץ את מילות המפתח שלכם גם בחלקים אלו של הדף, ניתן לומר שעשיתם עבודה טובה למדי לצורך קידום בגוגל.

קידום אתרים בגוגל מתחיל עם מבנה אתר נכון!

לאחר שהגדרתם לכם את הביטויים המובילים, נסו לשרטט לכם את מבנה האתר שהייתם רוצים לראות. הדבר יכול להיעשות עם דף נייר פשוט או מול צג המחשב. רצוי לצייר אותו עד כמה שאפשר כפירמידה הפוכה – השורש או הקודקוד הוא הביטוי המוביל עבורכם. הכוונה היא שהקודקוד שלכם יהיה הביטוי שעבורכם הוא הכי חשוב. שבאמצעות שימוש בביטוי זה, אתם מעוניינים להיות במקום ראשון בחיפושים, משום שהוא הכי רלוונטי או שיש בו הכי הרבה פוטנציאל עסקי עבורכם. יתכן שביטוי זה  משקף הכי טוב את העסק שלכם. לעיתים במקרים של תחרות גדולה על אותו ביטוי בדיוק, כדאי לבחור בביטוי אחר שקרוב אליו. בכל מקרה, כדאי להקדיש מחשבה ולבצע מחקר מקדים לפני בחירת הביטוי המוביל ואף לקבל עצות מאנשי מקצוע המתמחים בתחום במידת הצורך.

לאחר מכן, ברמה הראשונה, הגדירו את הביטויים החשובים הנוספים עבורכם. לכל אחד מהם צריך להיות דף "דגל" בהיקף של כאלף מילים, שמייצג את אותו הביטוי ורצוי גם שדפים אלו יקבלו קישור ישיר מדף הבית. יתכן שאלו הם דפי קטגוריה בתפריט העליון או התחתון או שבחרתם לייצג ביטויים אלו באמצעות מאמרים נבחרים או בדרך אחרת בתוך האתר.

ברמה השנייה כבר צריכים לשבץ את הביטויים התומכים, ביטויים מעולם התוכן שלהם שקשורים איכשהו לביטויים ברמה הראשונה ותומכים בהם. כך לדוגמא אתר של שמלות ערב לנשים יכול להגדיר ביטוי זה כביטוי של דף הבית. ברמה הראשונה להגדיר 4-5 ביטויים של סוגי שמלות ערב לנשים ותחתם יבואו המוצרים עצמם, כלומר השמלות וכן הלאה. דוגמה נוספת למשל מעולם הספורט, יכולה להיות אתר לשיפור הכושר הגופני וסיבולת לב ריאה, שהביטוי השולט הוא אימוני כושר, והביטויים התומכים הם סוגי אימונים שונים, נניח אימון להצרת היקפים, אימון לבניית מסת שריר וכדומה. לאחר מכן מופיעים התיאורים המפורטים של האימונים, רצוי בהיקף ארוך עד כמה שניתן. ברוב הפעמים אתר מסחר לא יצליח להגיע לאלף מילה בעמוד מוצר אך שווה לנסות לתאר את המוצר באופן מפורט ככל האפשר.

לסיכום חלק זה, דמיינו לכם מעין "פירמידת ביטויים" שבראשה נמצא הביטוי המוביל, הנושא המרכזי שבו עוסק האתר שלכם, ומתחת נמצאים ביטויים נוספים הקשורים קשר ישיר לביטוי המפתח. אחריהם, במשך הפירמידה, יגיעו עוד ביטויים התומכים בקודמים להם, בדמות תיאור מוצר למשל. חשוב להבין כי חלוקה כזו מדייקת את התוצאות המתקבלות כאשר מחפשים ביטוי מסוים במנועי  החיפוש השונים, ועל כן כדי להביא לתוצאות טובות ביותר עליכם לבצע גם את הפעולה הזו.

כתיבת תוכן עבור קידום בגוגל

כתיבת תוכן איכותי ומקורי, כזה שמושך אליו גולשים, היא עבודה בפני עצמה. התוכן חייב להיות כתוב בשפה המתאימה לקהל היעד שלכם, ללקוחות שאתם מעוניינים למשוך לאתר. תוכן טוב כתוב בדרך כלל בגובה העיניים, בלי יהירות אבל גם בצורה מקצועית ובעברית תקנית. התוכן באתר שלכם נותן לגולש את התחושה שהוא הגיע לאתר הכי מקצועי בתחום, ושכאן הוא אכן מקבל מענה על כל השאלות וההתלבטויות בנוגע לנושא שמעסיק אותו. 

תוכן איכותי בהחלט מושך לקוחות לאתר. התוכן מורכב ממאמרים, פוסטים ועוד פיסות ידע כתוב בתחומכם, ובהחלט יכול לשלב סרטונים קצרים, תמונות שיש בהן ערך או תוכן ויזואלי נוסף, וגם לעיתים, קבצי שמע. ניתן לומר כי אין גבול לכמות ולרמת התוכן שניתן ליצור באתר, ולכן גם כאן, חשובה המקצועיות ביצירת התכנים ובקצב הפצתם באתר.

באמצעות התוכן תוכלו ליצור קשר של ממש עם הלקוחות שלכם. גרמו להם לסמוך עליכם, גרמו להם להבין שהם הגיעו למקום הנכון ביותר עבורם, שמבין אותם, יודע לתת מענה לכאב או לרצון שלהם, ובמילים אחרות נותן להם פתרון למצב קיים, או עוזר להם להתמודד עם בעיה כלשהי.

באיזו תדירות כדאי לפרסם תכנים? אין לכך תשובה ברורה והדבר תלוי בסוג העסק שלכם, ומה אתם רוצים לשדר לקהל שלכם. כמובן שהדבר תלוי גם ביכולת שלכם ליצור תכנים בכמויות גדולות או לחלופין לחוסר הזמן שלכם ליצור תכנים.

יחד עם זאת, אני ממליץ לעדכן את התוכן שלכם באופן קבוע, זה בהחלט מסייע לקידום האורגני של האתר. קשה מאוד ואולי אף בלתי אפשרי לעדכן את האתר על בסיס יומי, אבל רצוי לקבוע פרק זמן סביר שבו על בסיס קבוע תעדכנו את התכנים באתר. זוהי השקעה טובה כדי להעלות את הסמכות שלכם בתחום ההתמחות שלכם על-ידי תוכן עדכני ומועיל. 

כדי לעשות זאת בצורה טובה יותר, תוכלו להשתמש במילים עם "זנב ארוך" שעונות על שאלות רלוונטיות וחיוניות שהגולשים שלכם מתעניינים בהן. תוכן מסוג זה אולי לא יגרום למרה באופן ישיר, אבל הוא כן יחזק את הסמכות שלכם בתחום. תוכלו לבדוק את הנושא באמצעות כמות ההקלקות על סוג זה של תוכן. ככל שיש עליו יותר הקלקות, כך אתם בעצם מחזקים את הסמכותיות שלכם בתחום הדעת הזה. 

בכל אופן עומס יתר בתכנים לא מומלץ בדרך כלל, מכיוון שכאשר אנשים רואים כמויות גדולות מידי של תכנים על בסיס קבוע, הם נוטים לעיתים להיבהל וממעטים לקרוא. מכאן, שחשוב להבין את כמות התוכן שכדאי לפרסם באתר ואת תדירות הפרסומים. 

ישנם מצבים שהם יוצאי דופן מבחינת כמויות תוכן, בעיקר כשמדובר באתר העוסק בתחום דעת שמטרתו היא לימוד הקהל תחום מסוים (כגון אתר של אוניברסיטה או מכללה) ושם כמות התוכן באופן טבעי תהיה רבה יותר.

בשלב התחלתי זה, אני ממליץ להתחיל לייצר את התוכן לדף הבית ולרמה הראשונה של ייצור התוכן, העדיפות היא להשתמש בתיקייה מרכזית שניתן לקבץ אליה את כל המסמכים הרלוונטיים, אם בקבצים של וורד או בדוקס. 

אתם יכולים להיות יצירתיים וייחודיים ביצירת התוכן שלכם, ואם אכן יש לכם זמן וסבלנות לנסות לשלב תוכן של פודקאסטים מעניינים ורלוונטיים כחלק מהתוכן שלכם באתר. כמובן שתוכלו לעבד מעט את התמליל של הפודקאסט כדי ליצור עניין אצל הגולשים שלכם. תוכלו גם להשתמש בטכניקות שונות להצגתו ולא הציג הכל כמקשה אחת, אלא רק חלקים נבחרים או מסקרנים בתחילה, ואז ליצור כפתור של "לקרוא עוד" או משהו בסגנון, כדי לאפשר לגולשים שלכם להמשיך ולקרוא את כל הטקסט. 

הצגת תוכן כזה יכול להיות מרענן וחדש עבור הגולשים שלכם, וכמובן שהוא ייחודי ומעניין יותר מאשר באתרים מתחרים שלא עושים שימוש בסוג כזה של תוכן. במקרים רבים, פודקאסט עוסק בשאלות ונושאים "חמים" ורלוונטיים מאוד שיכולים להתאים לעולם התוכן שלכם ואף לתת לכם רעיונות ליצירת תכנים נוספים. 

עליכם לחשוב האם אתם מסוגלים ליצור את התכנים באופן קבוע וברמה שאותה תרצו להציג באתר, או שאולי כדאי להיעזר בחברה לקידום אתרים ובאנשי תוכן מקצועיים. היתרון בשימוש באנשי מקצוע בתחום זה הוא הביטחון שהתכנים שלכם יהיו מדויקים ומותאמים עבורכם כפי שהייתם רוצים ואולי לא הצלחתם לבטא זאת במילים כתובות. כמובן שעליכם לוודא כי הכותב עמוד בסטנדרטים שלכם בתור בעלי עסק, וכי אתם מתחברים לסגנון הכתיבה שלו. 

מעבר לכך, כאשר מישהו כותב עבור האתר שלכם באופן קבוע, אפשר לומר כי אתם סובלים פחות מכאבי ראש ולחצים שמקורם במחשבות ורעיונות ליצירת תכנים חדשים. כך גם תוכלו לייצר יותר תוכן ובתדירות גבוהה יותר, מה שבהחלט מהווה יתרון של ממש. 

גם כאשר אתם יוצרים תוכן בקביעות, עליכם לשים לב לשינויים בהעדפות של גוגל ולהתאים את התוכן לכך. ברוב המקרים מדובר בשינויים מאשר אופטימיזציה של ממש, אבל בכל זאת כדאי לשים לב למתחרים חדשים ודרישות חדשות במנוע החיפוש של גוגל ולוודא שאתם אכן פוגעים בכל המטרות הללו. 

בניית אתר לקידום העסק עבור קידום בגוגל

בניית אתר וורדפרס?

הבחירה האישית שלי בעת בניית אתר חדש היא וורדפרס, למרות שבשפה האנגלית אני מוכן לשקול להתנסות גם בפלטפורמה ישראלית אחרת שקיבלתי עליה המלצות בשם דודה. לבניית אתר בוורדפרס ישנם יתרונות לא מבוטלים על פני פלטפורמות אחרות. 

ראשית, למעלה מ-50% מהאתרים כיום בנויים באמצעות וורדפרס. בנוסף לכך, ישנה אפשרות להתאים את האתר באופן די מושלם לרצון הלקוח, תוך כדי שימוש בפיצ'רים מעניינים ואטרקטיביים. בכל יום נוספים מאות אתרים חדשים הבנויים בוורדפרס. 

תחזוקת האתר היא יחסית פשוטה וקלה, וגם אם אין לכם רקע טכנולוגי רחב או ניסיון בתחזוקת אתרים, סביר להניח שתוכלו לתחזק את האתר בעצמכם, להוסיף או להסיר ממנו פריטים ולערוך בו שינויים. 

כמובן, שאם אתם נרתעים ממש משימוש בטכנולוגיה, או שפשוט אין לכם זמן להתעסק עם האתר, תוכלו תמיד לשכור שירות של איש מקצוע שיבצע עבורכם את ניהול האתר באופן קבוע לשביעות רצונכם. 

 רמת האבטחה היא גבוהה דיה ובהחלט מניחה את הדעת, וכפי שהזכרתי עוד קודם, המלצתי האישית היא להשתמש בפלטפורמה זו לבניית האתר העסקי שלכם.

כאשר אנחנו מדברים על אתרי וורדפרס, חשוב לציין שבסוג זה של אתרים קל לקדם אורגנית באופן יחסי בשל הפשטות שלהם. האתר נטען די מהר ברוב המקרים וזה עוד יתרון גדול ומשמעותי עבורכם. 

גם המחיר הוא נושא לא פחות חשוב, ובאופן יחסי בנייה של אתר על הפלטפורמה הזו לא תהיה יקרה במיוחד, בפרט בהשוואה לבניית אתר מותאם אישית מאפס, והתמורה על המחיר משתלמת. 

כמובן שיש לשים את הדעת גם החסרונות בפלטפורמה זו כמו למשל, שוורדפרס יכולים להסיר או לשנות פיצ'רים שדווקא אהבתם והתחברתים אליהם. לעיתים ישנם קשיים מסוימים בעדכונים בשל נהלי אבטחה. יחד עם זאת, החסרונות הללו לא תמיד מפריעים וברוב הפעמים ניתן להתגבר עליהם באמצעות סיוע של חברת בניית אתרים מקצועית. 

כאשר אתם נעזרים בחברה מקצועית לבניית אתר עסקי, בין אם מדובר באתר תדמית או אתר קטלוג, חשוב לוודא כי אתם עורכים תיאום ציפיות המוגדר מראש וזאת כדי למנוע אכזבות במהלך העבודה ובסופה. תמיד כדאי לכתוב ולהסכים על תנאים לפני שיוצאים לדרך, לשביעות רצונם של שני הצדדים. 

התהליך הנהוג בדרך כלל, כולל אפיון העסק בשלב הראשון, ובו נערכת פגישה בין הלקוחות לחברה, ונשאלות שאלות חשובות בנוגע לעסק שלכם. המטרה היא לדעת איזה אתר להתאים לכם, כדי שיביא עבורכם את התוצאות הטובות ביותר לסוג עסק כמו שלכם. 

ישנם עסקים שזקוקים לאתר תדמית בלבד, וזאת כדי להציג את השירותים שהם מעניקים ללקוחות שלהם. לעומת זאת, ישנם עסקים שעוסקים במכירת סחורות ולכן יתאים להם אתר חנות וירטואלית. לכן, הפעולה החשובה ביותר בשלב הראשון היא להבין איזה סוג של עסק אתם ומה אתם רוצים לשדר ולהציג ללקוחות שלכם. 

בניית אתר אינטרנט מתחילה מאיפיון נכון!

בשלב השני יש לאפיין את קהל היעד שלכם כדי ליצור בידול של ממש מול המתחרים שלכם מאותו תחום. שלב זה חשוב ביותר ואף קריטי, וזאת כדי לתת לעסק שלכם את היכולת לשדר ייחודיות ביחס למתחרים. כחלק משלב זה, תחליטו יחד עם החברה שבונה לכם את האתר על הצבעים השולטים באתר שלכם, על הלוגו או הפונטים שבהם תשתמשו, כל אלו יחד נותנים לכם את היכולת ליצור את האתר באופן מקורי ומותאם היטב עבור העסק שלכם. 

בפן העיצובי, כפי שכבר הזכרתי עוד קודם, השמיים הם הגבול. תוכלו להיעזר במעצב שבדרך כלל מציע את שירותיו בחברה לבניית אתרים שבחרתם לעבוד איתה, או במעצב גרפי פרטי לשיקולכם. למי מביניכם שחזק בעיצוב, תוכלו לשקול לעצב לעצמכם את האתר. 

כמובן שבעת בניית האתר מבוצעות פעולות אופטימיזציה וגם פעולות של ניתוח נתונים. פעולות אלו חשובות ביותר כדי לדעת ולנתח מידע על פעולות גלישה באתר שלכם. חשוב מאוד לדעת מהיכן הגיעו אליכם גולשים ולמשך כמה זמן הם ביקרו באתר שלכם. כל אלו יכולים לסייע לכם מאוד בהמשך לייעל ולשפר את האתר עבור קידום בגוגל. 

בסופו של דבר, הויזואליות של האתר שונה כמובן בכל סוג של אתר, אולם הפעולות המבוצעות במהלך השלבים השונים הן דומות, וחשוב לשים לב כי החברה שבחרתם בה לצורך בניית אתר עסקי אכן מכירה את אותן הפעולות ומבצעת אותן (ולכן המלצתי האישית היא לבחור בחברה מנוסה שכבר בנתה אתרים עסקיים שונים ומגוונים ולהתרשם מתיק העבודות שלה לפני שיוצאים לדרך).

 בעת בניית האתר חשוב לשים לב למספר פרמטרים מרכזיים, כגון ביצועי האתר ומהירות הטעינה שלו, הכוללת גם יכולת כיווץ תמונות ועיצוב. העיצוב הוא תחום רחב מאוד, וכמובן שרמת העיצוב תלויה ברצון שלכם ובציפייה שלכם מהאתר וגם בחברה שאיתה בחרתם לעבוד. ישנם תחומים שההקפדה על עיצוב היא אולי חשובה יותר, כגון בעלי עסק העוסקים בתחומים הנושקים לעיצוב כגון מעצבים, אדריכלים, צלמים, יוצרים ועוד, וישנם אנשים שהעיצוב הוא פשוט חלק מהם, אפילו אם התחום שלהם לא מחייב אתר מעוצב מאוד, ולכן יקפידו יותר על אתר מעוצב לפי טעמם האישי. יחד עם זאת, יש לזכור, כי גוגל לא מקדם אתרים בהתבסס על עיצוב כזה או אחר. כפי שכבר הזכרתי עוד קודם, הקידום בגוגל מתבסס על פרמטרים מסוימים מאוד.

בנוסף לכך, בעת בניית האתר חשוב לשים דגש על נוחות חווית המשתמש. הכוונה היא כמה נוח לגולש להתנהל באתר? האם התפריטים והכפתורים נוחים ומובנים לכלל המשתמשים? האם הלקוח יכול ליצור קשר עמכם בקלות? על השאלות האלו ואחרות עליכם לענות לעצמכם באובייקטיביות מירבית. 

היו כנים עם עצמכם, האם חווית המשתמש באתר שלכם היא נעימה? ככל שהגלישה תהיה קלה ונוחה יותר למשתמשים רבים, כך גדלים הסיכויים שהם יהפכו ללקוחות שלכם ויבצעו פעולות באתר, מה שבסופו של דבר מביא לכם רווחים. לכן, כדאי תמיד לעשות לאתר טסטים אחדים לפני שמריצים אותו באופן סופי ולשמוע ביקורות ורעיונות לשיפורים במידה ויש צורך בכך.

בעת בניית האתר, יש לשים לב לכללי קידום טכניים בסיסיים כגון מבנה כתובות URL פשוט המכיל את שם הדף, כותרות ראשיות ומשניות, אלט טאג לתמונות, פירורי לחם, מטא טייטל ותיאור לכל עמוד ועוד. 

אם יש לכם אתר ישן, אז חשוב לבצע תהליך של מעבר אתר על ידי ניתוח הדפים החזקים והרלוונטים שכדאי לשמר וביצוע הפניות רידיירקט 301 אל הדפים שמקבלים אליהם באתר החדש. חשוב להקפיד על ניווט עליון ותחתון פשוטים ובסיסיים ויצירת קישורים באחד מהם אל אותם דפי דגל כפי שציינתי עוד קודם.

התקנת גוגל סרץ קונסול עבור האתר שלך

גוגל סרץ הוא כלי חשוב מאוד, המשמש בעלי תפקידים מגוונים בתחום פיתוח ותחזוקת אתרים. גוגל סרץ יכול לשמש כמובן בעלי עסקים שרוצים להיות מודעים למה שמתרחש באתר שלהם, גם אם לא הם בפועל מתחזקים את האתר. הוא משמש כמובן מומחי קידום אתרים בגוגל שעובדים עם הכלי הזה באופן יום-יומי. גם מנהלי אתרים יכולים להשתמש בכלי זה כדי לאתר ליקויים שונים כמו ליקויי אבטחה ושגיאות שונות. 

ניתן כמובן להתקין גוגל אנליטיקס, אך התקנת סרץ קונסול הוא חובה, ומיד אסביר מדוע. גוגל סרץ קונסול הוא כלי חשוב ביותר ובעל עוצמה רבה. באמצעות גוגל סרץ קונסול ניתן לחלץ מידע חשוב על ביצועים של האתר במנועי החיפוש. זהו אחד הכלים החשובים ביותר כיוון שניתן לקבל ממנו מידע רלוונטי ישירות מגוגל בנוגע לאתר העסק. למשל, אחוזי הקלקה: כמה אנשים לחצו כדי להגיע לאתר בפרק זמן מסוים? עוד עניין חשוב לא פחות הוא  ביטויים שנחשפו: מה אנשים חיפשו כדי להגיע לאתר? זוהי בהחלט שאלה חשובה וכזו שיכולה לתרום לכם בעדכון ושינוי מילות מפתח וביטויי מפתח בהמשך (כמובן במידת הצורך, לעיתים אין צורך לערוך שינויים כלל).

בנוסף לכך ניתן לבדוק ולקבל מידע מדויק, אילו אתרים אחרים מקשרים לאתר העסק שלכם, ואפילו מאילו עמודים באותם אתרים חיצוניים. את המידע הזה תוכלו לשמור לכם בטבלאות אקסל ולערוך השוואות והצלבות נתונים.

 תוכלו להיעזר בכלי כדי למצוא את המיקום הממוצע של האתר בגוגל, אולם יש לשים לב כי המיקום הממוצע מושפע גם עבור ביטויים וגם עבור תמונות. לכן, יש לקחת בערבון מוגבל את המיקום שאתם מקבלים, בעיקר אם הוא נמוך לטעמכם, ולהביא בחשבון את כל הנתונים הללו. בנוסף לכך, לעיתים, בתקופות מסוימות, האתר "נופל" למיקומים נמוכים, לתקופה קצרה, וגם אלו עלולים כמובן להשפיע על המיקום הממוצע של האתר. 

 התקנת גוגל סרץ קונסול מאפשר לכם לאתר שגיאות או בעיות טכניות שונות, לעקוב אחריהם ולתקנן. 

גוגל סרץ קונסול

שימוש נוסף שתוכלו לעשות בכלי זה הוא ליידע את גוגל על עמודים קיימים באתר, וזאת באמצעות שיגור מפת האתר לגוגל באופן ישיר. ישנן מפות אתר המורכבות מתמונות, אחרות המורכבות מסרטוני וידאו, וגם מפות אתר רגילות. כמובן שניתן ללמוד ולהתמקצע בתחום באמצעות מדריכים שונים וסרטונים קצרים המסבירים באופן ברור וקל להבנה כיצד להשתמש בגוגל סרץ קונסול.

לסיכום חלק זה, אתמצת לנקודות את חשיבותו של גוגל סרץ קונסול עבור האתר העסקי שלכם היא רבה ומתבטאת ביכולת שלכם להבין לעומק את הנתונים הבאים: 

  1. סיכום כמות ההקלקות על כתובת האתר: כמה הקלקות בוצעו בסך הכל מגוגל, וכך תוכלו לשפר תוכן, כותרות וכדומה. 
  2. כמות הופעות– נתון זה מציין את מספר הפעמים שהאתר מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. 
  3. כמות קליקים ביחס לכמות ההופעות – CTR: הנתון הזה מתייחס לכמות הגולשים שבאמת נכנסו לאתר העסק שלכם לאחר שמצאו אותו במנוע החיפוש. 
  4. מיקום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל: החישוב הוא למיקום ממוצע ולא מיקום מדויק, כיוון שהנתון הזה יכול להשתנות באופן יחסית תדיר. 
  5. בדיקת מילים וביטויים שהביאו ליותר חשיפה עבור הדף שלכם: כאשר אתם עושים שימוש במילות מפתח אתם בוודאי עושים מחקר מילות מפתח כהכנה. הכלי גוגל סרץ קונסול מאפשר לכם לדעת אם מילות המפתח שלכם אכן הניבו תוצאות טובות, ויתכן שתמצאו ביטויים או מילים שיפתיעו אתכם והצליחו להביא לחשיפה טובה יותר על ידי קידום בגוגל.
  6. קישורים חיצוניים לאתר: כפי שהזכרתי עוד קודם, תוכלו לבדוק באמצעות הכלי קישורים חיצוניים המובילים לאתר שלכם ולבצע מעקב אילו עמודים מקושרים באופן טוב יותר או פחות, ובהמשך לשפר את הקישורים במידת הצורך.
  7. שגיאות HTML: אם יש לכם עמודים ללא כותרות למשל, או כותרות ארוכות או קצרות מידי, תוכלו לקבל התראה עבור מצב זה. תוכלו גם למצוא דפי שגיאה או לינקים שבורים המובילים לאתר שלכם. 
  8. מפת אתר: תוכלו ליידע את גוגל על דפים באתר שלכם באמצעות שליחת מפת האתר.

כמובן שגוגל סרץ קונסול הוא כלי בעל תועלות רבות ומגוונות עבור העסק שלכם ולכן המלצתי היא להתקינה וללמוד להשתמש בה ביעילות.

העלאת התוכן לקידום האתר

המלצתי החמה היא, כתבו את התוכן בזמן שהאתר נמצא בבנייה ואז עם עלייתו תוכלו לפרסם מיידית את אותם התכנים. חשוב להתחיל מהשורש, לאחר מכן לעבור לדפי הדגל של הרמה הראשונה ולאחר מכן להזין את יתר התוכן. 

כמובן שייצור התוכן לאתר הוא משימה מתמשכת ולא חד פעמית, כך גם העלאת התוכן לאתר על בסיס קבוע. כאשר אתם משדרגים ומוסיפים תוכן לאתר העסק, אתם יוצרים סמכות בתחום שבו אתם עוסקים ומייחדת אתכם אל מול המתחרים האחרים בשוק. כאשר האתר אינו מעודכן ומיושן, גם הגולשים שלכם מבחינים בכך, ומעדיפים לעבור לאתרים מתחרים מעודכנים יותר. 

הצעתי היא ליצור סדר מסוים בזמני העלאת התכנים שלכם. החליטו על פרק זמן קבוע שבו תעלו ותערכו תכנים באתר שלכם, וכך תיצרו מצב שהאתר מעודכן באופן קבוע. הגולשים יצפו לתכנים חדשים, לתובנות מעניינות ועדכונים, ואתם תוכלו לספק להם את זה. 

כאשר אתם מעלים תכנים לאתר, יש לשים לב כי יצירת קישורים פנימיים בכל תוכן שאתם מעלים אל דף הבית או אל דפי הדגל היא בעלת חשיבות מרובה עבורכם ועבור קידום בגוגל של האתר, ובמידה וזה יכול להתאים, הטמיעו קישורים גם בדפי תוכן אחרים באתר. 

החשיבות של הקישורים באתר שלכם אם כן, היא רבה ועתה אסביר מדוע. הקישורים מאפשרים לקוראים שלכם לקבל אינפורמציה ספציפית על נושא או תחום מסויים באתר, מה שבהחלט נותן לגולשים תחושה כי אתם מקצוענים בתחומכם. גולשים מחפשים לא אחת ידע מקצועי ואמין, והיכולת שלכם לבנות את עצמכם כמומחים בתחומכם אפשרית גם באמצעות הקישורים הפנימיים שלוקחים את הלקוחות לדף שאתם רוצים, ויחד עם זאת לדף או לדפים שהם מתעניינים בהם.

 בנוסף לכך, הקישורים מסייעים למשתמשים לנווט בתוך האתר ביתר יעילות, להגיע למיקום מסוים מאוד לפי בחירתם, ומאפשרים לכם לקדם שירותים בתשלום באתר באמצעות לחיצת כפתור פשוטה.

קישורים פנימיים מתאפיינים בועד מספר יתרונות: הם מסייעים לגוגל לסרוק ביעילות את התוכן של האתר ובעקבות כך משפרים את המיקומים של מילות מפתח ספציפיות, מה שבהחלט תורם לקידום בגוגל למקומות גבוהים במנועי החיפוש. כפי שכבר הסברתי עוד קודם, מקום גבוה במנועי החיפוש של גוגל משמעותו יותר חשיפה לגולשים פוטנציאליים. יותר חשיפה מביאה ליותר טראפיק לאתר, ומכאן הדרך להגדלת ההכנסות שלכם מתקצרת.

אני ממליץ לכם בחום לשלב את הקישורים כחלק טבעי מהכתיבה באתר שלכם ולא באופן מאולץ שלא קשור לשום דבר, כפי שניתן לראות באתרים רבים. גולשים רבים מתאכזבים כשהכתיבה אינה קולחת וזורמת באופן טבעי, והטמעת הקישורים היא באופן מאולץ ולעיתים אף עוזבים את האתר בשל כך.

כדאי שהקישורים שאתם משלבים יעניקו לקוראים שלכם ערך מוסף ועניין. יחד עם זאת, אל תעמיסו בקישורים, ונווטו את הגולשים שלכם לעמוד או לעמודים הרלוונטיים והמובילים מבחינתכם. כך גוגל ידע להבחין ולהבין אילו עמודים מבחינתכם הם המובילים וראויים לקידום מבחינת מנוע החיפוש של גוגל.  

כמובן שאין צורך אמיתי ליצור קיצוניות במילות המפתח להפוך כל מילה שלישית או רביעית לקישור פנימי, כיוון שזה לא תורם יותר מאשר הפיכה של מילים אחדות לקישורים. כדאי להפוך מילים או ביטויי מפתח לקישורים בצורה מושכלת, ולהחליט על ביטויי מפתח חשובים או מילים חשובות במיוחד שאותן נהפוך לקישור פנימי שמוביל את הקורא לדף המתאים שאנו בתור בעלי האתר נרצה שיגיע אליו, וכך כמובן נסמן גם לגוגל שזהו דף בעל חשיבות רבה עבורנו. 

תוכנית בניית קישורים עבור קידום אתרים בגוגל

חשוב ליצור טבלת אקסל או גוגל ספרדשיט המתארים את דף הבית, דפי הדגל והקישורים שלהם ולתכנן כיצד ומהיכן אתם מעוניינים לקשר לאותם דפים. כלומר מאיזה אתר ועם איזה אנקור טקסט בקישור. הסיבה לכך היא קודם כל ליצור סדר וארגון ולהביא את עצמכם למצב שיש לכם תוכנית סדורה לבניית הקישורים באתר שלכם. לאחר מכן עליכם להוציא לפועל את בניית הקישורים שתיכננתם בצורה שיטתית וקפדנית לאורך מספר חודשים. 

כל כמה חודשים תצטרכו לבנות קישורים ובאיזו כמות? זה תלוי ברמת התחרות בתחום שלכם. גם כאן ניתן לעשות שימוש בכלים שציינתי בסעיף מספר אחד (מחקר מילים) לבחינת מתחרים כדי להבין מה היקף ואיכות הקישורים שלהם. בכל אופן, חשוב לזכור כי התהליך לוקח תקופה לא קצרה, ומצריך מכם סבלנות והתמדה אולם בסופו של דבר זה בהחלט משתלם לכם לטווח הארוך.

נשאלת השאלה החשובה, איך ניתן לדעת היכן כדאי למקם את הקישורים שלכם? באילו אתרים ומאיזו סיבה?

כאשר אנחנו מדברים על קישורים חיצוניים, כלומר קישורים מאתרים אחרים שמעבירים את הגולש לאתר שלכם, כדאי לשים לב במיוחד, שהקישורים שלכם יהיו איכותיים. בוודאי אתם שואלים את עצמכם למה כוונתי בקישורים איכותיים. קישור איכותי הוא קישור לאתר העסק שמופיע באתרים אחרים, והסיבה שהוא מופיע שם היא בעיקר כי בעלי אותו אתר אהבו את התוכן שלכם ואת המותג שלכם, ויש להם אינטרס מובהק לקשר לאתר שלכם.

קישורים כאלו תוכלו ליצור לאחר שיצרתם קשר עם בעלי אתרים והם הסכימו להטמיע את הקישור אצלם בדף, או לחלופין, בעלי אתרים אחרים שאהבו את התוכן שלכם, כפי שהזכרתי עוד קודם, וביקשו בעצמם להטמיע את הקישור לאתר שלכם בשל רלוונטיות.

עוד פרמטר חשוב שכדאי לשים אליו לב בעת הטמעת הקישורים שלכם, הוא האם האתר שבו הקישורים שלכם נמצאים נמצא בדירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל. ככל שהאתר נמצא במקומות הראשונים יותר, כך הוא נחשב בעל סמכות גבוהה יותר, מה שטוב יותר בשבילכם.

בנוסף לכך, מיקום הקישור שלכם משמעותי אף הוא. קישור שמופיע בחלק העליון או המרכזי של הדף טוב יותר עבורכם ויניב ככל הנראה יותר הקלקות לאתר העסק. קישורים צדדיים ופחות מרכזיים יתרמו לכם פחות ולכן כדאי לכם להתמקד באלו המופיעים במקומות ראשיים באתר. 

בניגוד לקישורים האיכותיים עליהם דיברנו עד כה, ישנם קישורים המוגדרים כפחות איכותיים, כמו למשל קישורים שנמצאים באתרים שלא ממש קשורים לתחום ההתמחות שלכם ולכן הם הרבה פחות רלוונטיים עבורכם. זאת מהסיבה שאתר שלא קשור לתחום שלכם מביא סוג אחר של טראפיק וגולשים, וכנראה שזה פחות מתאים לתחום ההתמחות שלכם ובוודאי שלא מסייע בקידום בגוגל. 

גם קישורים שנקנו בכסף (בדרך כלל מדובר על קישורים בכמויות גדולות שנוצרו באמצעות מערכות אלו ואחרות הבונות קישורים באופן אוטומטי) נחשבים לקישורים שאינם איכותיים מספיק עבור גוגל, ופעמים רבות כדאי להסיר אותם לחלוטין כדי שלא לפגוע בקידום האתר בגוגל. גוגל מאתר קישורים כאלו ומסמן אותם, ולכן, במקרים מסוימים, קישורים כאלו יכולים להוות עבורכם סכנה ובהחלט לא מועילים לכם. 

כאשר אתם שואלים את עצמכם מה המטרה בסופו של דבר של הקישורים החיצוניים, התשובה היא כמובן, לסייע בהעלאת הדירוג של האתר בגוגל. ככל שיותר גולשים יקליקו על הקישורים ויכנסו לאתר, כך האתר יטפס במעלה מנוע החיפוש של גוגל למקומות הראשונים, ובסופו של דבר זו השאיפה שלכם. 

המלצתי היא להשקיע בקישורים נכנסים איכותיים שיוסיפו עוד טראפיק לאתר, ובהמשך ישפרו את מעמד האתר במנוע החיפוש של גוגל. כפי שהזכרתי בתחילת הפרק, אני ממליץ לכם ליצור טבלה או טופס כלשהו שבו תוכלו ליצור רשימה מסודרת ומאורגנת לטובת תוכנית בניית הקישורים שלכם, וכמובן לבצע את אשר הצבתם לעצמכם לצורך קידום בגוגל של האתר.

עבודה שוטפת על האתר

העבודה השוטפת על האתר כוללת בין השאר, ייצור תכנים, יצירת פרסומים באתר עם קישורים פנימיים לדפים אחרים ובניית קישורים חיצוניים. עליכם לבצע מעקב אחר שגיאות והתראות בגוגל סרץ קונסול באופן קבוע ולבצע דיוק מחקר מילים והזדמנויות על פי הביטויים שמציג הסרץ קונסול.

עבודה מחזורית ומוקפדת של כתיבה עבור קידום אתרים בגוגל, של אותן פעולות פשוטות אכן יצליח להזניק את האתר לגבהים שאולי לא חלמתם עליהם. חשבו על כך שדי ליצור פיסת תוכן אחת ביום למשך שנה וכבר האתר יכיל מעל 200 עמודים! חשבו באותה דרך על בניית  קישורים חיצוניים למשל, והבינו איזה נכס ניתן לבנות עם מעט מאמץ יחסית.

כמובן שהעבודה השוטפת שלכם כוללת בדיקות חוזרות ונשנות של מדדים מסוימים שיכולים לסייע לכם בקידום בגוגל. עליכם לבדוק למשל באופן עקבי, עבור כמה מילות מפתח מדורגים הדפים שלכם? כמה הופעות אתם מקבלים? כמה קליקים אתם מקבלים? כל אלו חשובים לכם כדי לדעת האם האתר מתקדם או לא. בסופו של דבר, SEO אמר לעזור לכם בהמרות, כמה מבין המבקרים שלכם הופכים ללקוחות משלמים. לכן, לדעת למשל רק כמה קליקים היו לכם באתר, לא נותן לכם הרבה מבחינת ההבנה השלמה של כל התהליך. 

ההבדל הגדול בין קידום אתרים אורגני אם כן, לקידום ממומן הוא הסבלנות הרבה שהוא מצריך, בנוסף ליצירת תהליך עבודה מתוכנן מראש. אני ממליץ לראות את התהליך כריצה למרחקים ארוכים, לעיתים זה קשה ומתסכל, יש שלבים שבהם מתייאשים מעט ולא מבינים את הרציונל של הפעולה, אולם במבט רחב, קידום אתרים אורגני משתלם לטווח הארוך. קידום בגוגל ידחוף את האתר שלכם למקומות הראשונים בגוגל לאחר תקופה של עבודה קשה ומאומצת. כדאי תמיד לראות לנגד עיניכם את השלב הבא, את ההתקדמות של העסק שלכם, וכך תוכלו להמשיך ולבצע קידום אתרים אורגני לאתר באופן מסודר ומתוכנן.

כדי לקבל מידע מפורט על עוד נושאים הקשורים לשיווק דיגיטלי, אתם תמיד מוזמנים להיעזר בפוסטים שפרסמתי באתר או לחלופין לפנות אלי לייעוץ או לעזרה שיטתית וקבועה בקידום בגוגל של האתרו. אחרי למעלה מ-15 שנים של ניסיון והצלחה בשיווק של אתרים עסקיים רבים, אני בטוח שתוכלו להפיק תועלות רבות ולשפר את נראות העסק שלכם ברשת באמצעות ייעוץ נכון ומותאם עבורכם.   

בהצלחה!

 

קצת נוסטלגיה מ2012:

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>