קידום אתרים אורגני בגוגל בארצות הברית זה המשחק האמיתי. בלי לזלזל בתחרות בישראל, התחרות בארצות הברית היא כמה רמות מעל. לא רק שהתחרות קשה יותר אלא גם שהאלגוריתם של גוגל אכזרי ומדויק יותר. כך שאם אתם מתכוונים לקדם אתר בגוגל קום אתם חייבים להיות מאוד ממוקדים וחדים בפעולות שלכם כדי להצליח להשיג בתקציב סביר את המקומות הגבוהים בביטויים תחרותיים. זה לא שאי אפשר פשוט לטעון מלא תוכן מChatGPT  על דומיין ישן, להכניס קישורים ולבדוק לאילו ביטויים האתר מגיב, אבל אם מדובר במותג מבוסס או באתר שאמור להיבנות להיות מותג בתחומו תצטרכו להיות קצת יותר מתוחכמים ומדויקים בפעולות שלכם.

גם קידום אתרים בארצות הברית מתחיל במחקר מילות מפתח

אם בעברית מחקר מילות המפתח מהווה את הבסיס להצלחה ואמור להיות היסודות שעליהם נבנה המגדל כולו החל משלד האתר ועד לתוכן, לביטויים ולבניית הקישורים, הרי שבאנגלית מדובר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – נפח החיפוש העצום כמו גם מגוון כלי SEO בארצות הברית למחקר מילים וכתיבה הופך את התהליך הזה למשהו שהוא בין מקצועיות שיטתית לאומנות. גם כלי SEO בארצות הברית לבנייה שלמה של אתרים יכולים להוות פתרון בחלק מהמקרים. ישנם מקדמי אתרים בגוגל שישבעו כי הם מצליחים להביא מלא טראפיק על ביטויים שהכלים השונים נותנים להם נפח חיפוש אפסי מה שהופך אותם לכאלו עם תחרות יחסית נמוכה. יש כאלו שישבעו שריכזו המאמץ בקבוצה של עד 5 ביטויים מצליחה להביא להם כמויות טראפיק אורגני ממוקד שהם מעולם לא חלמו עליהם. מה שבטוח הוא שמחקר מילים צריך להיעשות במקצועיות, דקדקנות ובהמון סבלנות כדי לנסות ולאתר את ההזדמנויות האמיתיות, פעם היינו קוראים להן פירות שתלויים נמוך, היום כבר שום דבר אינו נמוך אך כן יש מציאות שלפעמים פחות שמים אליהם לב. לדוגמא אתר ריוויוס גדול עושה "שק קמח" על דגמים חדשים של נעלי מותגים מה שמייצר לו המון טראפיק עם היציאה שלהם לשוק כשהתחרות עדיין מינימלית. מה גם שלאחר שהתבסס במקומות הגבוהים קשה להזיז אותו משם.

בניית קישורים מושכלת ומקצועית היא תנאי הכרחי להצלחה

אם בעברית אפשר לזייף קצת עם קישורים, להביא מפה ומשם, ברמות שונות והרוב יעבור, כל עוד אין משהו מוגזם או חריג במיוחד, הרי שבאנגלית צריכים להיות הרבה יותר מדויקים – טקטיקות SEO בארצות הברית הן הרבה יותר מתוחכמות: קישורים מהנישה, קישורים איכותיים. פיזור של אנקור טקסט בצורה טבעית, חלוקה נכונה של הדפים אליהם מקשרים באתר ועוד. עדיין קיים הויכוח האם ניתן לדרג אתר ללא קניית קישורים (או בשפה מכובסת – מאמרים מממונים)? ויש דוגמאות לכך שהדבר עדיין אפשרי בנישות מסוימות ועם המון המון תוכן, אך עדיין יש לא מעט מקדמי אתרים שעוסקים במה שנקרא SEO OUTREACH ואשכרה מנסים לפנות לבעלי אתרים כדי שיסכימו לקשר אליהם (מן הסתם בתשלום ברוב המקרים). ישנן שיטות יעילות יותר כיום ועם זאת בנישות מאוד מאוד תחרותיות צריך הכל מהכל.

איך לא הייתי מתחיל קידום אתרים בארצות הברית?

לא הייתי מתחיל קידום אתרים ללא לקוח רציני או אם מדובר באתר שלי אז ללא מודל עסקי מדויק. במרבית המקרים מודלים עסקיים של שיווק שותפים או של השכרת אתרים הם מודלים הרבה יותר קשים בכל הקשור ליצירת רווחיות כאשר מדובר בקידום אתרים באנגלית. לפני 10 שנים החיים היו יותר פשוטים (משפט של זקנים, אבל עדיין נכון). בעברית ישנם תחומים שעדיין משתלם למכור בהם לידים או להשכיר לחברות אחרות. באנגלית מהרבה סיבות ובראשן T-A-E ( Expertise, Authority and Trust) המודלים הללו פחות משתלמים אם אתם בתחילת דרככם. אם אתם מקצוענים שיודעים מה הם עושים אז לכו על זה בכל הכוח. יש טקטיקות SEO בארצות הברית שחייבים פשוט לדעת איך לעבוד איתן.

שיווק במנועי חיפוש (SEO) בארצות הברית זה כיף לא נורמלי, אתגר מדהים וגם מתגמל במיוחד אם יודעים לעשות אותו נכון. יצא ויוצא לי לקדם אתרים לחברות אמריקאיות ולישראלים שגרים בחו"ל ומפעילים שם עסקים עם נוכחות דיגיטלית אבל אני הכי אוהב לקדם אתרים של סטארטאפים וחברות טכנולוגיה ישראליות ולמתג אותן כמומחיות ידע בתחומן ומובילות שוק בגוגל. זה התרומה הקטנה שלי לאומת הסטראט אפ.

אתגרים ייחודיים של קידום אתרים בארצות הברית

ארצות הברית מציעה מצד אחד שוק עצום עם פוטנציאל מדהים של קונים פוטנציאלים ומצד שני תחרות לא פשוטה בכל מה שקשור לקידום אתר בגוגל. בנישות הטובות מתחרים בלעי עסקים ומקדמי אתרים בכל העולם במטרה לשפר את התוצאות העסקיות עם שיווק במנועי חיפוש בארצות הברית. אז רגע לפני שמתחילים עם קידום אתרים בארצות הברית בואו נעבור על מספר נקודות חשובות:

האופי התחרותי של השוק האמריקאי ואיך להתבלט מעל התחרות?

השוק האמריקאי כאמור הוא תחרותי ביותר, עם מיליוני עסקים שמתחרים על תשומת לב של צרכנים אטרקטיביים באינטרנט. מן הסתם גם בגוגל שהוא ערוץ השיווק הדיגיטלי המדויק ביותר, תחרות זו מקבלת ביטוי, אך כמו בכל דבר בחיים כל אתגר הוא הזדמנות ועסקים שישכילו לעשות קידום אתרים בארצות הברית בצורה מקצועית ומוצלחת יזכו ליתרון תחרותי עצום ולנראות מוגברת גם ביחס לרשתות ענק של עשרות מיליוני דולרים שמתחרות בכם. אם תבנו אתר כמו שצריך ותקדמו אותו היטב בגוגל אז הצרכן הסופי עשוי לראות בכם מתחרה ראוי ושקול ואף מוצלח יותר ביחס לאותם תאגידים מבוססים.

החשיבות של שירותי SEO מקומי בארצות הברית

בארצות הברית בכלל ובנישות המסחריות יותר בפרט ישנה חשיבות עצומה לחיפוש המקומי – הדבר בא לידי ביטוי בחשיבות ובפוטנציאל של גוגל מיי ביזנס וכן בקידום האורגני. כאשר עושים קידום אתרים בארצות הברית, קריטי לתת להיבט המקומי את החשיבות והמשאבים הנדרשים ולהבין האם צריך למקד לאזורים ספציפיים ודמוגרפיה מסוימת או שיש לכלול היבטים מקומיים על מנת לטרגט את כלל ארצות הברית ברמה לאומית.

לדוגמא אם אנו רוצים לטרגט את כל מי שמחפש עורך דין מסחרי, עלינו לבנות מלכתחילה את האתר בהתאם לביטויים החיפוש של עורך דין מסחרי וההיבט הגיאוגרפי כי זה מה שאמריקאים מחפשים. כך שדף הבית לדוגמא מטורגט לביטוי עורך דין מסחרי ואז דפי הקטגוריות להביטים השונים כמו עורך דין חוזים, עורך דין פטנטים וכן הלאה. כל קטגוריה כזו מחולקת לפי מדינה לכל אחת ממדינות ארה"ב. כך שיש לנו עורך דין חוזים או עורך דין מסחרי ניו יורק, קליפורניה, פלורידה וכולי. לכל אחת מהמדינות אנו בונים עוד תת קטגוריה של ערים מעל גודל מסוים (עליכם להחליט שרירותית לאיזה עומק אתם רוצים לרדת), מכאן שיהיו לנו דפים על עורך דין חוזים במיאמי פלורידה, בנאשוויל טנסי, בלוס אנג'לס קלפורניה וכן הלאה.

לכל אחת מהערים האלו נרצה תוכן דומה לפי מה שאנשים מחפשים המבוסס בדרך כלל על שאלות כמו איך למצוא עורך דין מסחרי באוסטין טקסס? או עורך דין מסחרי מומלץ באוסטין טקסס, או החשיבות של עורכי דין מסחריים באוסטין טקסס. וכן הלאה. אתם מבינים שמדובר כבר על מפלצת תוכן לא קטנה. אך מי שלא יקח בחשבון את ההיבט המקומי בכל הקשור לקידום אתרים בארצות הברית כנראה לא ישיג את התוצאות הרצויות. ממבנה האתר לא נגזר רק התוכן מן הסתם אלא גם מבנה הקישורים הפנימיים, פירורי הלחם וכולי.

תגובה מהירה לעדכוני אלגוריתמים ומגמות בתעשייה

אם במדינות אחרות יש איזה דיליי מסוים מהרגע שגוגל משיקים שינוי באלגוריתם בגוגל קום ועד שהוא משפיע, הרי שבקידום אתרים בארצות הברית עדכוני האלגוריתם נכנסים לתוקף במיידי והתגובה חייבת להיות מהירה ובזמן אמת. קידום אתרים הוא תחום שמתפתח כל הזמן, גוגל קום והשוק האמריקאי רגישים במיוחד לשינויים הללו ולכן היכולת להבין בזמן אמת מה קורה ומה השינוי לבצע את ההתאמות הנדרשות הוא הכרחי להצלחה לטווח ארוך.

ההיבטים הרגולטוריים בנושאים כמו תאימות ופרטיות

הסביבה המשפטית- רגולטורית בארצות הברית היא מורכבת וקשוחה מאוד. חשוב מאוד להכיר את התקנות השונות כדי לא להיכנס לפינות ולבעיות עם החוק האמריקאי. בעת קידום האתר יש לקחת בחשבון חוקים כמו חוק פרטיות הצרכן של קליפורניה (CCPA) ותקנת הגנת המידע הכללית (GDPR) שהיא אמנם לא כמו של האיחוד האירופי ועדיין משפיעה על האופן בו אתם נדרשים לטפל בנתוני משתמשים.

סיפורי הצלחה של קידום אתרים בארצות הברית של חברות לא אמריקאיות

ברחתי להציג סיפורי הצלחה של מספר חברות זרות שעשו קידום אתרים בארצות הברית בהצלחה רבה:

  1. אסוס מבריטניה – אסוס היא חברת אופנה מקוונת בריטית שאין ישראלית שאינה מכירה. החברה התרחבה לשוק האמריקאי וראתה צמיחה אדירה הודות לאסטרטגיית קידום האתרים הממוקדת שלה. בשנת 2019, אסוס דיווחה על עלייה של 27% במכירות הקמעונאיות הבינלאומיות שלה, כאשר ארה"ב היא אחד השווקים המרכזיים שמניעים את הצמיחה הזו. אסוס הם דוגמא איך עושים קידום אתרים בארה"ב החל ממיקוד הביטויים שאותם בחרו לקדם, אופטימיזציה של דפי מוצרים והתמקדות ברמה המקומית. כל אלו אפשרו להם לקחת נתח משמעותי מקהל צרכני האופנה בארה"ב ולהתחרות בקמעונאים מקומיים מבוססים.
  2. קאנבה מאוסטרליה – קאנבה היא פלטפורמת עיצוב גרפי אוסטרלית שאין כמעט מעצב או משווק דיגטלי שאינו מכיר. החברה חוותה הצלחה גדולה בשוק האמריקאי באמצעות קידום אתרים בארה"ב על ידי יצירת תוכן בעל ערך ומיקוד בביטויים הרלוונטיים ביותר עבורם. באמצעות עבודה נכונה ומקצועית הם הצליחו להיכנס לעמוד ראשון של גוגל בביטויים רלוונטיים עם נפח חיפוש גדול כמו "כלי לעיצוב גרפי מקוון" ו"תוכנת עיצוב גרפי חינמית" (שימו לב לזנב הארוך). כתוצאה מכך, קאנבה חוותה עלייה של 130% בכמות המשתמשים הפעילים החודשיים ב-2019, כאשר השוק האמריקאי הוא השוק המרכזי בפער גדול בצמיחה זו.
  3. שיאומי מסין – עוד חברה שכולנו מכירים. חברת אלקטרוניקה סינית שעשתה שימוש מושכל בקידום אתרים בארה"ב כדי לפרוץ חזק בשוק האמריקאי. שיאומי התמקדה באופטימיזציה של האתר שלה לגוגל באמצעות יצירת תוכן איכותי ומיקוד בביטויים עם נפח חיפוש הרלוונטיים לסמארטפונים, מכשירי אלקטרוניקה ביתיים, מוצרי בית חכם ומוצרים אלקטרוניים אחרים. בשנת 2019 שיאומי דיווחה על עלייה של 71.7% משנה לשנה בהכנסות הבינלאומיות שלה, כאשר ארה"ב היא המרכיב המשמעותי ביותר בצמיחה זו וגוגל מהוהה את אחד מערוצי הפרסום המרכזיים והאפקטיביים ביותר שלה.
  4. Grammarly מאוקראינה – תוכנה לסיוע בכתיבה באנגלית המבוססת על בינה מלאכותית ושהפכה לכלי פופולרי מאוד בשוק האמריקאי שעשתה שיווק במנועי חיפוש עם אסטרטגיית SEO חזקה בארצות הברית. החברה התמקדה ביצירת תוכן איכותי ואינפורמטיבי הקשור לכתיבה, דקדוק ופרודוקטיביות, מה שעזר להם לקדם את האתר חזק עבור מילות מפתח עם נפח חיפוש משמעותי. כתוצאה מכך, Grammarly דיווחה על למעלה מ-20 מיליון משתמשים פעילים מדי יום בשנת 2019. אחוז ניכר מהם ובעיקר מאחוז המשתמשים המשלמים הגיע מארה"ב.
  5. סופטיפיי משוודיה – עוד חברה בינלאומית מוכרת שחייבת חלק מהפריצה שלה לקידום אתרים בארצות הברית. ספוטיפיי הוא שירות הזרמת מוזיקה שוודי שהשפיע מאוד על השוק האמריקאי עם מאמצי הקידום האורגני שלו. החברה עשתה עבודת אופטימיזציה רצינית לדפי האינטרנט של האתר שלה, מיקדה את הדפים בביטויים הרלוונטיים והנכונים עבורה שייצרו לה משתמשים רשומים והצליחה בשנת 2020 להגיע ללמעלה מ-130 מיליון מנויים בתשלום ברחבי העולם, כאשר יותר מ-30% מהם הגיעו מארה"ב. במקרה שלהם אסטרטגיית SEO בארצות הברית מילאה תפקיד משמעותי במשיכת ושימור של משתמשים אמריקאים, ואפשרה להם להתחרות בשירותי סטרימינג מבוססים אחרים בשוק האמריקאי.

כפי שניתן להבין ערוץ הקידום האורגני אינו עומד בפני עצמו וכל אחת מהחברות הנ"ל עשתה שימוש גם בערוצי שיווק דיגיטליים אחרים. אך כל אחת מהן השכילה להקצות את המשאבים ולתת חשיבות למאמצי קידום אתרים בארה"ב, מתוך הבנת הקריטיות של ערוץ זה בדריסת רגל חזקה ועוצמתית בשוק האמריקאי לטווח הארוך. אני יכול לומר מניסיון כי יש לא מעט חברות ישראליות המיישמות בהצלחה אסטרטגיות של קידום אתרים בארצות הברית ומגיעות לתוצאות מדהימות בנישה שלהם.

סיבות לכישלונות של קידום אתרים בארצות הברית

קידום אתרים בשוק האמריקאי יכשל לרוב בשל העדר יכולת כלכלית/סבלנות והתמדה/אסטרטגיה שגוייה או נקודת פתיחה בעייתית/יכולת מקצועית המתבטאת בחוסר יכולת לייצר תכנים או לבנות קישורים באיכות וכמות מספקת. להלן שתי דוגמאות היפותטיות המבוססות על הסיבות הנפוצות הללו:

חברה שנקרא לה לצורך הדומיין חברת א: חברת א היא חנות וירטואלית פופולרית במדינה אחרת שניסתה להרחיב את הפעילות שלה ולחדור לשוק האמריקאי. עם זאת, החברה לא השכילה לשנות את הפלטפורמה המוגבלת שלהם לפלטפורמה מותאמת יותר לשוק תחרותי כמו השוק האמריקאי והיא לא ביצעה את ההתאמות הנדרשות במחקר המילים לרמה המקומית בארה"ב או לביטויי זנב ארוך והחליטה למעשה לנסות ולקדם את האתר לאותם ביטויים שעבדו להם בארץ מוצאם.

כתוצאה מהחלטות אלו החברה היתה צריכה להשקיע פי כמה וכמה יותר משאבים מאלו שתיכננה להקצות לפרויקט. מלכתחילה הם הבינו כי קידום האתר בארה"ב יהיה יקר יותר אך אסטרטגיית SEO בארצות הברית שהם בחרו חייבה אותם להוציא יותר כספים שהביאו פחות תוצאות. לבסוף החברה ויתרה על הערוץ האורגני והחליטה לנסות להמשיך את החדירה דרך משפיענים ושימוש ברשתות חברתיות מה שהביא אותם להחזר השקעה נמוך יותר. ברור להם כי בעתיד הם יצטרכו לחזור לקידום האורגני אך הם טרם גייסו את המשאבים והנכונות לצאת לסיבוב נוסף.

דוגמא נוספת היא חברה ב, חברה ב היא ספקית של שירות מקוון מצליח במדינה אחרת שהחליטה להיכנס לשוק האמריקאי. הם השקיעו רבות בפרסום בתשלום אך הזניחו את הקידום האורגני של האתר. הם הניחו כי ההשקעה שלהם בפרסום ממומן תספיק כדי לקחת נתח שוק מספק ולבנות קהל פוטנציאלי רלוונטי מספק. לרוע המזל המתחרים שלהם שלא השקיעו מדי בקידום אורגני החליטו לחזק את הנוכחות שלהם כדי לחסום את כניסתה של חברה ב לתחום. בהעדר תחרות רצינית מצידה הם הצליחו לבסס את עצמם חזק יותר במיקומים גבוהים בגוגל לביטויים הרלוונטיים בנישה ולמשוך יותר לקוחות.  חוסר ההתמקדות של חברה ב בקידום אורני הוביל להחזר נמוך יותר על ההשקעה עבור תקציב השיווק שלה וחוסר יכולת לבסס נוכחות חזקה בשוק האמריקאי. בסופו של דבר, הם נאלצו לצמצם את פעילותם בארה"ב ולהתמקד מחדש בשוק הביתי שלהם.

בשני המקרים, חוסר הבנה של האתגרים וההזדמנויות הייחודיות של השוק האמריקאי וחוסר מתן חשיבות לקידום אתרים בארה"ב תרמו לכישלונות של החברות בשוק האמריקאי.

טיפים עבור קידום אתרים בארה"ב

מספר טיפים בנושא בהתבסס על כל מה שנכתב כאן לעיל:

  1. חשוב להבין את השוק וקהל היעד הרלוונטי – כאדי להשקיע הרבה זמן בניתוח האתרים המצליחים בנישה ולהבין מה בתוכן, במבנה האתר, בפנייה ובקריאה לפעולה עובד להם ואז לגזור אסטרטגיה מתאימה.
  2. התאמה של מילות מפתח, מבנה האתר ותוכן לרמה המקומית – בדיוק כמו בדוגמא שנתיי על עורך הדין המסחרי
  3. נייד קודם – גם אם גוגל אומרים שהנייד הופך לגורם פחות קריטי בדירוג או יותר נכון באחת מהמערכות של הדירוג (גוגל לא תמיד מובנת עד הסוף) – המשתמשים עדיין יגיעו בסופו של דבר מהמובייל ולכן חשוב לתעדף את חווית הגלישה שם ובעקיפין גם לתרום לקידום האתר.
  4. שימוש בביטויי זנב ארוך – נגעתי בכך מספר פעמים בפוסט ואולי חשוב לכתוב זאת בצורה ברורה. כשאתם נכנסים לשוק האמריקאי קדמו את האתר לביטויי זנב ארוך של 3 ויותר מילים. ביטויים אלו מאופיינים בתחרות נמוכה יותר ושיעורי המרה גבוהים יותר וגם יסייעו בבניית הסמכות של האתר – ראו את הפוסט שלי על קידום אתרים ללא קישורים.
  5. תקציב משמעותי לבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה: בין אם אתם הולכים לבנות תוכן לינק בייטי שינסה למשוך קישורים או שאתם הולכים לרכוש אותם בצורה שיטתית – אתם תצטרכו לא מעט כסף ולא מעט סבלנות.
  6. תוכן איכותי ומועיל – לא רק לשם בניית קישורים לאותו התוכן, אלא כדי לחזק את המותג שלכם בעיני קהל היעד כמותג איכותי ומקצועי ואולי אף למשוך שיתופי פעולה פוטנציאלים של בעלי עסקים משלימים שנכנסו לאתר והתרשמו.
  7. סבלנות והתמדה – רומא לא נבנתה ביום וגם לא בשנה וקידום אתרים בארצות הברית דורש את הזמן שלו ואת ההתמדה שלכם.

סיכום קצר על שירותי SEO בארצות הברית

שירותי SEO בארצות הברית יכולים להיות מאוד מתגמלים אך הם דורשים את ההשקעה המקצועית ואורך הרוח הנדרש. איך תדעו האם התהליך הזה הוא בשבילכם? אם אתם רואים בעצמכם מותג רציני שרוצה לפרוץ ברמה בינלאומית, אם אתם לא מפחדים מאתגרים ויש לכם את המשאבים מבחינת כסף וזמן להקדיש לכך אז כנראה שקידום האתר בארה"ב הוא הצעד הנכון עבורכם. אם תחליטו לעשות זאת אז אשמח להעמיד לרשותכם חברת קידום אתרים מקצועית או לחלופין ייעוץ בנושא קידום אתרים כדי לכוון אתכם בצורה מדויקת יותר להצלחה ולתת לכם הערכה מדויקת על מה שעומד בפניכם.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>