אני מאוד אוהב לקדם אתרי אופנה, אני חושב שכ30% מהחנויות המקוונות שאני מקדם בארץ ובחו"ל הם בתחום האופנה או אופנה כללית כמותג על או תתי נישות של התחום. כפי שתראו בהמשך הפוסט הוא פוסט מתגלגל ומתעדכן לאורך השנים. אני יכול לומר שאחד השינויים המהותיים ביותר של התקופה האחרונה היא הוא השיפור של שופיפיי בכל מה שקשור לקידום אתרים בגוגל והאפשרויות שהיא מספקת בהשוואה לווקומקרס ווורדפרס שאלו בחירות ברירת המחדל שלנו.

הרבה מאוד ממה שכתבתי בפוסט על קידום חנויות וירטואליות או בכלל מה שכתוב בפוסטים אחרים בקטגוריית קידום חנויות אינטרנטיות נכון גם לתחום האופנה, אז בפוסט הזה ארצה יותר להתמקד בשני ופחות בהיבטים הפרקטיים של הקידום האורגני עצמו.

שיווק דיגיטלי באופנה

שיווק דיגיטלי וקידום אתרים בתחום האופנה הם מהמאתגרים יותר. אופנה היא מהתעשיות התחרותיות ביותר באופן כללי ובדיגיטלי בפרט. סביר להניח שהעובדה שחלק גדול מההוצאות הן הוצאות מיתוג ופרסום גורמת לכך. הלקוחות בתעשייה מאוד מתוחכמות או מתוחכמים ומאמצים טרנדים בצורה מהירה ואת השימוש בדיגיטלי בפרט, מה שמחייב מותגים להיות מאוד חדשניים ולדאוג כל הזמן להרחבת וחיזוק הנוכחות האינטרנטית שלהם כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהתבלט מול התחרות. אחת הדרכים היעילות ביותר להשיג זאת היא באמצעות קידום האתר בצורה אורגנית למיקומים גבוהים בגוגל בביטויי המפתח, שעוזר לשפר את הנראות של המותג כמו גם לחזק את ההמרות באתר ויצירת זרם חדש וקבוע של לקוחות חדשים שנוכל בהמשך לדוור ולשמור איתם על קשר.

כדי להבין את החשיבות של קידום האתר בגוגל עבור מותג האופנה כדאי לזכור כי לפי מחקרים שונים בארצות הברית 93% מחוויות הקניה המקוונות מתחילות בגוגל. אז נכון כדי לשמר לקוחות ולמתג את עצמכם צריך ברשתות החברתיות אבל כדי לממש את הפוטנציאל ולמכור צריך קידום אורגני בגוגל. המשמעות של הנתון הזה היא שכמעט כל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם שלא חישפו בהכרח את שם המותג שלכם או הגיעו לאתר שלכם בצורה ישירה יחפשו מוצר או מוצרים בגוגל, יתר על כן, 75% מהם לא יגללו לדף הנשי של גוגל ורובם המוחלט לא יבדוק מעבר ל5 תוצאות ראשונות. כך שאם אתם לא בטופ של גוגל אז כנראה איבדתם אותם.

דוגמאות של קידום אתרי אופנה מוצלחים

בואו נדבר על מספר דוגמאות של מותגים שכולנו מכירים ועשו אחלה קידום אתר בגוגל כחלק ממאמצי שיווק אופנה שלהם, כדי להגדיל מכירות בצורה משמעותית:

  1. אסוס: אני מניח שאין כמעט ישראלים שאינם מכירים את חברת האופנה המקוונת אסוס שעושה שיווק אופנה מקצועי והשקיעה בצורה עקבית בקידום האתר בגוגל וחוותה צמיחה מדהימה כתוצאה מכך. כמובן שהמוצרים שלהם פצצה והמחירים שלהם גם כן, אך החשיפה בגוגל תרמה מאוד לחשיפה וליצירת המכירות והגדלת שורת הרווח. אסוס משקיעה בתוכן מאוד איכותי ובאופטימיזציה קבועה של האתר שלהם ואם תחפשו באנגלית ביטויי מפתח תחרותיים כמו בגדי נשים או אופנת גברים אז סביר להניח שתמצאו את האתר במיקומים הראשונים.
  2. זארה: דוגמא נוספת למותג אופנה עם שיווק אופנה מקצועי שהשקיע מאוד בקידום האורגני שלו בגוגל הוא זארה. גם במקרה שלהם ההיבטים של יצירת התוכן, האופטימזציה הטכנית ובניית הקישורים נעשתה בצורה מקצועית מאוד ועקבית, תוך השקעת מאמצים רבים לאורך שנים וכתוצאה מכך האתר שלהם גם ממוקם בביטויים רבים רלוונטים במקומות גבוהים המייצרים לו זרם טראפיק איכותי, קבוע.
  3. : H&Mמותג אופנה שלישי שכולנו מכירים עם שיווק אופנה מקצועי שבאמצעות טקטיקות קידום אתרים באופנה, פרץ לטופ של המון ביטויים רלוונטים בגוגל. גם אצלם אסטרטגיית הקידום האורגני תרמה מאוד להגדלת המכירות המקוונות.

התמקדתי אמנם במותגים שכולנו מכירים כדי להדגים כי גם אלו שאתם חושבים שמפרסמים רק במדיה או עושים שימוש רק במשפיענים, יודעים שאת שורת הרווח המקוונת מזיזים בעיקר על ידי קידום אורגני בגוגל. ישנם עוד המון דוגמאות (כולל לא מעט לקוחות שלי) של קידום אתרים בתחום האופנה שאינם מותגים גדולים אך באמצעות טקטיקות קידום אתרים באופנה נכונות הם הפכו לכאלו ויצרו קהל לקוחות נאמן, חוזר, קונה.

עדיין לא השתכנעתם?

הנה עוד כמה מספרים שיחדדו עוד יותר את החשיבות של אסטרטגיות קידום אתרים באופנה וקידום אתרים בתחום האופנה לצמיחה ולהצלחה משמעותית עבור מותגים:

  • מחקר של ברייט אדג' מראה כי החיפוש האורגני מהווה 53.3% מכלל התנועה הממוצעת בכל אתר. המשמעות היא שאופטימיזציה של האתר לגוגל אחראית על יותר ממחצית מהתנועה לאתר.
  • דוח של Chitika Insights מצא שאתרים שמדורגים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל מקבלים 92% מכלל החיפוש לאותם ביטויים. מה שמדגיש את החשיבות של שיפור המיקומים בגוגל וחתירה לטופ 5 בביטויים חשובים וקריטיים למותג שלכם.
  • מחקר של Backlinko הראה שלתוצאת החיפוש האורגני הראשונה בגוגל יש שיעור הקלקות ממוצע (CTR) של 31.7%. אתם מבינים את הנתון הזה? שליש, 1 מ3, מחפשים בגוגל יקליקו על התוצאה הראשונה בגוגל – אולי עכשיו ברור יותר מדוע חשוב לחתור להיות מקום ראשון בגוגל בביטויים החשובים ביותר שלכם.
  • סוכנות השיווק הדיגיטלי TopRank Marketing פרסמה לאחרונה סיפור הצלחה על לקוח שיישם טקטיקות קידום אתרים באופנה וחווה עלייה של 31% בתנועת החיפוש האורגני ועלייה של 35% בהכנסות המקוונות תוך שישה חודשים מיישום אסטרטגיות קידום האתר בגוגל. אני יכול לומר מלקוחות שלי שהמספרים הללו בהחלט ריאלים אם עובדים נכון ומהר.

אני מקווה מאוד שבשלב הזה הבנתם כבר מדוע קידום אתרים הוא חובה ולא רשות להצלחת מותג האופנה שלכם ברשת. על ידי מיקוד בקידום אתר האופנה שלכם תוכלול לשפר נראות בצורה משמעותית ולהגדיל את הטראפיק החשוב באמת – של קונים פוטנציאלים לאתר שלכם.

קידום אתרי אופנה ב2024

זה מה שנכתב בפברואר 2023: לפני קצת יותר משנתיים עשיתי ניתוח תחרותי על הפער בקידום אתרים בתחום האופנה בדף שלי – שיווק באינטרנט עם ערן שיוביץ. דיברתי על כך כי שני האתרים מבססים את הטראפיק שלהם על ביטויי מותג שונים או לחלופין על שמות קטגוריות או מוצרים מובילים בתחום שלהם. בין הקטגוריות ציינתי את הביטוי "שמלות ערב" שם האתר טרמינל היה במקום השני ואילו האתר עדיקה היה במקום הרביעי. החלטתי לקראת סוף השנה ותחילת השנה החדשה לחזור אל הביטוי ולבחון מה השתנה בו במהלך השנתיים האחרונות.

 

קידום אתרים בתחום האופנה – מה השתנה השנה?

השינוי המרכזי שחל בתקופה זו בתוצאות החיפוש הוא המרכזיות של מודעות גוגל למוצרים וכן של גוגל עסקים עם תוצאות מבוססי מיקום. ניתן לראות עד כמה שני אלו השתלטו למעשה על החלק העליון של הדף

הרבה מתחת ניתן לראות את תחילתן של התוצאות האורגניות שגם בהן חלו שינויים משמעותיים. ניתן לראות כי האתר טרמינל X ירד במיקום אחד ואילו עדיקה שהיה במקום הרביעי נדחק לחלוטין מתוצאות החיפוש ולא מופיע כלל בעמודים הראשונים.

 

מה קרה לעדיקה?

אז אמנם לפני שנתיים נתתי את הציון 2-1 לטרמינל אבל עכשיו נראה כי זה נוקאאוט מוחלט. למעשה כל כך הופתעתי מתוצאות החיפוש שהלכתי ובדקתי מה נסגר עם עדיקה – נראה שמישהו שם פישל בגדול ואכן נראה כי האתר נמצא בירידה משוגעת בטראפיק האורגני ובמיקומים למרות שמישהו שם בונה קישורים בקצב גבוה.

 

ההזדמנות הגדולה של אסטרטגיות קידום אתרים באופנה עכשיו:

אולי זו ההזדמנות לבקש מהקוראים – אם מישהו מכם מכיר במקרה מישהו בעדיקה אולי תמליצו להם לשכור את שירותיי ותספרו להם שאני מומחה קידום אתרים מוצלח מאוד ויכול לעשות להם פלאים בגוגל. נראה כי הם ממש זקוקים לכך 😊

מה עוד ניתן ללמוד מהניתוח על טרמינל X ועל המתחרים? ניתן לראות כי יש המון טראפיק בביטויי האופנה ועם לא מעט קישורים ואופטימיזציה באתר עצמו ניתן להגיע לתוצאות יפות. אפילו אתרים שנבנו בפלטפורומות פחות מיועדות SEO כמו אלו של האתר https://netaefrati.com/ או galita-fashion.co.il/ יכולים להשיג תוצאות לא רעות בכלל והמון טראפיק רלוונטי. לגבי טרמינל X אז אמנם הם ירדו במיקום אחד אך הם קיבלו תוצאה עם תמונות שללא ספק מסייעת לCTR במיוחד בתחום כזה.

 

נראה כי גם באופן כללי מבחינת ייצור תוכן ובניית קישורים האתר התחזק מאוד בשנה האחרונה וסך הכל הולך ומבסס את עצמו יותר ויותר כמעצמת אופנה בעיני גוגל.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>