יש יתרונות וחסרונות בקידום עסק חדש – מצד אחד מרבית העסקים יעדיפו לקנות דומיין אשר יתאים לשם המותג, מה שיציב אותם בעמדת נחיתות בגוגל אל מול דומיינים ותיקים של המתחרים אך מצד שני ישנה אפשרות לבנות אתר מאפס כמו שצריך – ברמת הקוד, ברמת התוכן, אתר שייבנה מלכתחילה כדי להוביל את תוצאות החיפוש בגוגל בתחום שלו. על הפער הראשון ניתן להתגבר באמצעות רכישת דומיין ישן ומבוסס באותה הנישה והפנייה שלו אל הדומיין החדש עם העלייה לאוויר. ניתן לעשות את ההפנייה רשמית, כלומר לא רק באמצעות 301 אלא גם לעדכן בגוגל סרץ קונסול כי האתר עבר.

שלבים בתהליך קידום אתרים לעסק חדש

  1. הבנת המודל העסקי של העסק – לאילו לקוחות כדאי לו לפנות? עם אילו מוצרים? מה יהיה רווחי עבורו?
  2. אם מדובר בעסק חדש לחלוטין ללא היסטוריה עסקית ונתונים – כדאי לשקול להתחיל עם קמפיינים ממומנים בין אם בפייסבוק או בגוגל כדי לבחון קהלים שונים/ביטויים שונים/הצעות שונות. ההשקעה הכלכלית במדידה מקצועית וממוקדת כזו תחזיר את עצמה עשרות מונים בחסכון כסף וזמן בהמשך הדרך.
  3. אפשרות אחרת שתמיד עבדה לאורך ההיסטוריה היא להעתיק מתחרה מוצלח – בהנחה ויודעים בוודאות כי האתר שלהם עובד טוב ומייצר הנכסה ורווחיות אז ניתן להבין במחקר נכון מהם הביטויים והקישורים שיש לאמץ לאתר החדש.
  4. לאחר שביססנו את קהל היעד והמוצרים והבנו מהם הביטויים יש לבצע מחקר מילים וליצור היררכיה של ביטויים שאמורים לייצר כסף לאתר. ההיררכיה צריכה להיבנות כפרמידה שבראשה הביטויים החשובים ביותר במובנים של נפח חיפוש/פוטנציאל מכירה/תחרות, מתחת לכל ביטוי כזה הביטויים התומכים שלו וכך בסדר יורד. ייתכן וחלק מהשכבות יהיו ביטויי מידע או אינפורמציה כללית שיפנו ויתמכו בדפים עם ביטויי הכסף.
  5. מחקר המילים צריך לשמש בסיס לבניית האתר, למבנה שלו, לייצור התוכן עבורו ובמקרים של חנות וירטואלית גם ברמת הקטגוריות ובדפי המוצר. אני תמיד ממליץ לבנות וויר פריימס או מוקאפ או שלד של האתר (יש לפעולה הזו שמות רבים בסופו של דבר מדובר במפה של האתר) לפני שבונים את האתר כדי למנוע פיספוסים או אי הבנות.
  6. לאחר בניית האתר יש להתחיל בתהליך ייצור והעלאת התוכן כמו גם בבניית הסמכות לדומיין על ידי קישורים נכנסים.
  7. חשוב לעקוב אחר התנהגות הגולשים והמדדים העסקיים כדי להסיק מסקנות נכונות ולבצע שינויים במבנה האתר או בצורת הקידום האורגני שלו.

לסיכום – בניית אתר וקידומו בגוגל לעסק חדש דומה מאוד לבניית בית חדש – יש כאלו שנהנים מכל התכנון והבנייה מאפס, מהאפשרות של הכל חדש והכל בהתאמה אישית מדויקת לצרכים ויש כאלו שמעדיפים לרכוש בית או דירה בנויים ולשפץ אותם לפי צרכיהם. כל אחד וההעדפות שלו. אך בקידום אתרים לעסקים חדשים יש הזדמנויות יפות אם עושים זאת נכון ועוד לפני בניית האתר עצמו אך גם אתגרים שאין כאשר מקדמים אתרים לעסקים ותיקים יותר. אם מדובר בעסק חדש שהוא אינטרנטי אז המורכבות היא כפולה כי יש להבין גם את המודל העסקי ולבסס את העסק כעסק ובמקביל להתמודד עם קידום האתר בגוגל.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>