• שימוש במילות מפתח
  • איך מתחילים?
  • קביעת רמת הדירוג הטבעית שלכם
  • שאלות נפוצות

איך מתחילים לבצע קידום אתרים מקצועי ללא קישורים? אם אתם בעלי אתר עסקי ובשלב זה אין לכם משאבים מיותרים לביצוע קידום של האתר שלכם בגוגל, תצטרכו לנקוט בשיטה אחרת לקידום האתר העסקי שלכם באופן עקבי במנוע החיפוש של גוגל.

בסופו של דבר, המטרה שלכם היא להגיע למצב שבו יהיו לכם די משאבים כדי לבצע קידום אתרים מקצועי באופן יעיל וטוב יותר, אולם בשלב הראשון תצטרכו לעבוד מעט קשה יותר אם אין לכם את המשאבים הדרושים. ממש כמו בנייה של ארמון בחול, שם מוסיפים בכל פעם עוד כף של חול ועוד אחת, וכל זה נעשה בזהירות יתרה כדי לא לפרק הכל, עד שמצליחים לבנות את הארמון כולו, כך תצטרכו להתנהל בשלבים הראשונים שבהם אתם מקדמים את האתר שלכם. 

במאמר הזה אתן לכם ידע בסיסי כדי להניע ולהתחיל לפעול למען קידום מקצועי בגוגל ללא קישורים.

שימוש במילות מפתח

תחילת הדרך שלכם יכולה להיות מבוססת על שימוש במילות מפתח ובביטויים שבעזרתם תוכלו ליצור תנועה אורגנית טובה לעבר האתר שלכם. המטרה שלכם היא ליצור שכבות פנימיות של תוכן מבוסס מילות מפתח, ולגרום לגוגל לסמוך עליכם ועל איכות התוכן באתר שלכם, ולשלוח אליו תנועה אורגנית. באופן כזה, תוכלו לטפס אט אט בדירוג של גוגל ולבנות את הסמכות שלכם בהדרגה, במקום הסמכות שמגיעה מקישורים. 

איך מתחילים?

כדי להתחיל לבנות תוכנית לקידום האתר בגוגל, חשוב להסתכל על כמות התנועה האורגנית לאתר שלכם. בודקים מתי התנועה חלשה במיוחד, נניח בסופי שבוע, ובמקביל, מתי התנועה בשיאה. מבצעים מתמטיקה פשוטה וכך ניתן לחשב את הממוצע. לצורך הדוגמה, ביום חלש האתר שלכם מקבל 20 מבקרים ביום, וביום מוצלח הוא מגיע ל-100 מבקרים. מכאן שהטווח הוא 20-100, ובחישוב הממוצע הגענו ל-75. לכן הטווח שלכם בגוגל הוא 50-100.

בשלב זה, לא כדאי לכם לבנות על מאמרים שמטרגטים מילות מפתח של 20000 חיפושים בחודש כגורם מרכזי שיקדם את התנועה האורגנית לאתר שלכם. מדוע? גוגל תכניס אתכם לרשימת האתרים המובילים רק בתנאי שיש לכם סמכות, כלומר שהיא יכולה לסמוך עליכם בביטויים של 20K חיפושים בחודשים. מכיוון שאין לכם עדיין קישורים שבונים לכם סמכות כזו, כדאי להתמקד בהתקדמות איטית ומבוקרת על ידי טירגוט ביטויים עם נפח חיפוש נמוך ותחרות חלשה עד שגוגל יעלה אתכם באופן טבעי בדרוגים. 

בשלב זה, כדאי להתמקד במילות מפתח המניבות 50-100 מבקרים בחודש ולא לקפוץ למילים שבהן יש אלפי מבקרים בחודש, כיוון שזו טקטיקה לא יעילה. כאשר בעלי עסקים ממהרים "לקפוץ" גבוה מידי, הדירוג שלהם נוטה לרדת באופן משמעותי, ולכן המלצתי היא לנהל קידום אתרים מקצועי בצורה הדרגתית, קבועה ומתגברת..

קביעת רמת הדירוג הטבעית שלכם

כדי לקבוע מה רמת הדירוג הטבעית שלכם, פרסמו מאמר ובדקו היכן גוגל דירג אתכם. בדקו האם אתם מדורגים בין 10 המקומות הראשונים עבור המונח הראשי שבו השתמשתם במאמר. נסו להשתמש במונח שמקבל 20-50 מבקרים בחודש, ואם הדירוג שלכם הוא בין 10 הראשונים למונח זה, הצלחתם למצוא את מיקום הדירוג הטבעי שלכם נכון לעכשיו. 

כמובן שבהמשך ניתן לחזק את המיקום שלכם באמצעות קישורים נכנסים וחיזוקים נוספים, שאולי בשלב זה פחות רלוונטי עבורכם. כעת יש לחזק את התוכן שאמור לעלות בדירוגים באופן טבעי. 

כעת עליכם לבצע מחקר מילות מפתח למונחים בתחומכם שמייצרים 0-10 מבקרים, 10-20 מבקרים ו-20-50 מבקרים ברמה החודשית. כדאי למצוא כמה עשרות מונחים כאלו. כאשר הצלחתם למצוא את הביטויים הרלוונטיים עבורכם, כדאי להתמקד בהם ובאופן איטי ומבוקר לבסס את הסמכות של האתר שלכם בעיניי גוגל. כך תוכלו להביא לאתר שלכם יותר טראפיק בקלות יחסית ולשפר את מיקום דירוג האתר באופן עקבי.

לסיכום: אם יש לכם אתר עסקי שתרצו לקדם, ובשלב זה אין לכם את המשאבים הדרושים להשקעה בקישורים ועוגנים נוספים לצורך קידום אורגני של האתר שלכם, הצעתי היא להתחיל בצעדים קטנים ועקבים בעזרת תוכן איכותי ושימוש במילות מפתח מתאימות לדירוג הטבעי שלכם במנועי החיפוש של גוגל. ייתכן שהעבודה שלכם תהיה קשה יותר והקצב יהיה איטי יחסית, אבל אין זה אומר שלא תוכלו לקדם את האתר שלכם. אני ממליץ ללמוד את הנושא לעומק ולהתחיל לעבוד!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>