בעקבות הפוסט הקודם שלי בנושא קידום אתרי אופנה החלטתי להרחיב את הנושא ולכתוב על הניסיון שלי בתעשייה זו הן מבחינת תוכן SEO והן מבחינת ההיבטים הטכניים של ביצועי האתר. יש לי לא מעט ניסיון עם קידום חנויות וירטואליות בגוגל ולכן מה שנכתב בו נכתב גם מעבר לספציפיקציה של תחום האופנה.
אקדים ואומר כי תעשיית האופנה היא אחת התעשיות התחרותיות יותר שמתאפיינת במותגים המנסים לקחת נתח שוק לצד אתרי חנויות אופנה המציעות מבחר של מספר מותגים ופורטלי ענק בתחום האופנה המתמחים בנישות שונות. עוד אוסיף כי מרבית האתרים בתחום, משום שצמחו לרוב ברשתות החברתיות הם אתרים מבוססי שופיפיי או פלטפורמות אחרות שאינן החביבות בעיני גוגל. כאשר חברות אלו מחליטות ללכת על קידום אתרים מקצועי הן מחליטות על הסבה לאתר ווקמרס או פלטפורמה אחרת שגוגל מתעדף.

לא מעט אתרי אופנה חוטאים בהעדפת הויזואליות על הטקסט, בבחירה שגויה של מילות מפתח וחוסר מיקוד לגוגל. גם כאן הרבה פעמים הסיבה לכך היא שאין באמת מנהל SEO לאתר אלא מדובר באשת או איש סושיאל שקיבל על עצמו גם את משימת הקידום האורגני וחבל כי מחקרים מראים שכ- 44% מהרוכשות מתחילות את מסע הקניות המקוון שלהן עם שאילתת חיפוש בגוגל. עוד נתון חשוב הוא שמתוך כלל ערוצי הפרסום של האתר -23.6% מההזמנות המקוונות מגיעות מטראפיק אורגני. אז אולי כדאי בכל זאת להיעזר בניסיון של מומחה קידום אתרים אורגני?

אסטרטגיית שיווק דיגיטלית לאתרי מסחר אלקטרוני חייבת לכלול אסטרטגית SEO ואופטימיזציה של האתר הן בהיבט הטכני והן בהיבט התוכן. אז מהם המרכיבים של אסטרטגיה שכזו?
1. כדאי מאוד להקים באתר בלוג תוכן. מהסיבה הפשוטה שרבים מהמתחרים אינם עושים זאת, שאתרי מסחר רבים הם רזים בתוכן כתוב וכן משום שתוכן כתוב לצד תמונות שודאי עולות בסושיאל יכולים לתרום מאוד לחיזוק המותג. במקרים רבים לא מדובר על ייצור תוכן ייחודי אלא על אריזה מחדש של תוכן שהמותג מייצר בכל מקרה לערוצים אחרים. בלוג גם יקל עליכם לבנות קישורים פנימיים לדפי מוצר רלוונטיים או דפי קטגוריה.

2. תגרמו ללקוחות להישאר יותר זמן באתר – בין אם על ידי צ'אט בוט, תיבת חיפוש, הרשמה לניוזלטר עם הטבה או קופון הנחה לקנייה הראשונה באתר חשוב מאוד לגרום למשתמשים להישאר באתר ולעשות בו שימוש. סיגנלים כאלו גורמים לגוגל להבין כי מדובר באתר איכותי שמספק ערך אמיתי לגולשים.

3. תורידו חיכוך שעלול לגרום לגולשים לעזוב את האתר – אתרי מסחר רבים אינם שמים דגש על מהירות טעינת אתר או על כיווץ תמונות מה שהופך אתרים מסוג זה לאתרים איטיים ומסורבלים. היעזרו בכלי של גוגל כדי להבין האם קיימת בעיה באתר שלכם ושפרו אותה – PageSpeed Insights

4. דפי מוצר המקלים על קנייה – חשוב שהגולש יבין בדף מוצר מייד לאן הגיע, יתרשם מהתמונות ויוכל לרכוש בהקלקה אחת פשוטה. דף מוצר בתחום האופנה לרוב יעשה שימוש במסננים כגון מחיר, צבע, גודל ולכן חשוב שהם יהיו פשוטים וברורים לתפעול.

5. בכל שלב הציעו לגולשת קריאה לפעולה ברורה וגלויה – הלקוח רוצה שתנחו אותו ולכן חשוב שיבין בהקדם כיצד מוסיפים מוצר לעגלת הקניות וכיצד יוצאים לתשלום. חשוב שתהליך התשלום יהיה פשוט ככל האפשר. גם כך 1 מ5 גולשים ינטוש את עגלת הקניות בסבירות גבוהה ולכן הימנעו מבקשת מידע מיותר.

6. השקיעו בתיאור מוצר כתוב – חשוב להקפיד על גודל הגופן ועל תיאור כתוב של המוצר. בפעמים רבות אתרים יסתפקו רק בכותרת ובתמונה וחבל. פסקה או שתיים של תוכן תספק יותר מידע לגולש האנושי וגם לעכביש של גוגל.

7. חשוב לבחור באופן מדויק את מילות המפתח ולהגדיר לכל דף את הביטוי המוביל עבורו – אם מדובר במוצר של מעיל עור לנשים – ציינו זאת ואל תסתפקו בכותרת כמו מעיל או מעיל עור. חשוב לעשות שימוש בהשלמה האוטומטית של גוגל וכן בחיפושים הקשורים שגוגל מציג בתחתית הדף הראשון כדי להבין מה הגולשים שלך מחפשים. ניתן גם לעשות שימוש בכלים מקוונים כגון Ubbersuggest או Keywordsheeter. .

חשוב שדף הבית ודפי הקטגוריה ילכו על ביטויים מרכזיים עם נפח חיפוש מספק ואילו דפי המוצר יתמקדו בביטויי זנב ארוך המיועדות גם לגולשות המבושלות יותר בתהליך הקנייה שלהן. מן הסתם יש לשלב את הביטויים בצורה חכמה בכותרת, בתיאור ובמטא טייטל ודיסקריפשיין.

8. סרגל ניווט ממוקד וברור – אתרים רבים נוטים להציג סרגלי ניווט עמוסים מאוד גם בהדר וגם בפוטר. לא כדאי להעמיס את כל המוצרים באתר או עשרות קטגוריות על הסרגל והדבר גם מזיק לגוגל. במידה וניתן לצמצם את כמות הדפים בניווט אז רצוי. במידה ואין אפשרות אז כדאי לשקול להוריד בקוד את החלק של התפריט מתחת לכותרת ואולי גם לתת הכותרת.
מבנה אתר נכון יקל לא רק על גוגל אלא גם על הגולשים שלך. כדאי שמבנה זה יבוא לידי ביטוי גם בפירורי הלחם.

9. אופטימיזציה של תמונות – השקעתם בצילום תמונות איכותיות וכאלו שתופסות את תשומת לב המבקרים באתר אך חשוב שתקפידו להקטין אותן במשקל בין אם על ידי תוספים ייעודיים או באמצעות אתרים המיועדים לכך. תמונות כבדות יקשו מאוד על המשתמשים ועל האתר שלכם בגוגל.

10. נייד קודם – 76% ממשתמשי האינטרנט קונים בסמארטפונים. המדיניות של גוגל כבר שנים רבות היא לתעדף את החוויה במובייל ועדיין חברות מסחריות רבות מדי בונות אתרים לדסקטופ בראש ובראשונה. חשוב לכם לחקות את הגולשות שלכן ולגלוש באתר בנייד. בדקו כי הכל פועל כראוי וכי האתר מתפקד לפחות טוב כמו בנייח.

11. אבטחת האתר, נגישות ופרטיות – הקפידו כי באתר מותקנת תעודת SSL, כי אתם מצייתים לחוקי הפרטיות של המדינות בהן אתם פועלים וכן בחוקי הנגישות. למרבית הצרכים יש תוספים ייעודים ופשוטים בוורדפרס ולכן זו פלטפורמה שאני באופן כללי מעדיף.

אופנה מקוונת

טעויות נפוצות בקידום אתרי מסחר

1. בניית אתר בפלטפורמה שנבנתה עבור שימוש ברשתות חברתיות ולא עבור גוגל.

2. היעדר תיאורי מוצרים היא שגיאה נפוצה בחנויות אופנה מקוונות מתוך הבנה כי הגולשת לא ממש מתעניינת בטקסט.

3. לא להשתמש בצורה מושכלת בשם הקובץ של התמונות באתר ובאלט תג – אחד היתרונות של אתרי אופנה הוא התמונות האיכותיות ועם התחזקות חיפוש התמונות בגוגל – כדאי לעשות שימוש מושכל בתמונות כדי לייצר טראפיק נוסף לאתר. בנוסף גוגל הודיעו כי בקרוב הם ישלבו חיפוש של תמונה בתוך החיפוש הרגיל.

4. שימוש בתיאור המוצר כפי שמופיע אצל הספקים של המוצרים מה שיגרום לאתר שלך להכיל טקסט משוכפל ולא מקורי שנלקח מאתר אחר. פרקטיקה זו תגרום לגוגל לראות באתר שלכם אתר משוכפל או איכותי פחות מאתר הספקים.

5. אתרים שאינם מאפשרים ביקורות של לקוחות. 70% מהלקוחות מחפשים ביקורות לפני ביצוע רכישה ואם המוצרים שלכם טובים אין סיבה לא לספק הוכחה חברתית ולחזק את ההיתכנות לרכישה באתר. שימוש מושכל בביקורות יכול לסייע גם לדירוג האתר בגוגל עסקים. אם לאתר אין ביקורות, הוא יכול להיראות כאתר פחות פופולרי או רלוונטי.

6. מעקב אחרי החיפושים בתיבת החיפוש הפנימית באתר – חשוב שתבינו מה הלקוחות מחפשות באתר שלכם, גם כיוון שכנראה הם מחפשות זאת בגוגל ולכן כדאי ליצור דפים רלוונטים לאותם ביטויים וגם כדי לשפר את מבנה האתר כדי להקל על מציאת אותם מוצרים על ידי הלקוחות.

7. מטא טייטל ומטא דיסקריפשיין כפולים – באתרים עם מגוון מוצרים דומים לעיתים לא מקפידים לכתוב כותרת ותיאור ייחודיים לכל מוצר הבאים לידי ביטוי גם במטא טייטל ובמטא תיאור וכך נוצרות הרבה כפילויות או לחלופין נותרים מוצרים עם תיאורים וכותרות ריקים.

8. העדר כתובות URL ייחודיים או ברורים – ישנם אתרים בהם התמונות מפנות עם קישור לתמונה עצמה או לחלופין אתרים שמייצרים כל מיני תוספות לא ברורות של פרמטרים כגון צבע או גודל על הURL המקורי מה שיכול לבלבל את גוגל. בעיה אחרת יכולה להיות URLים רווי מספרים, אותיות וסימני ניקוד למיניהם. עדיף להקפיד על כתובות URL המשקפות את הכותרת של כל דף וגם במידה ומתרחשת הפעלת מסננים כמו לדוגמא גודל וצבע מסוים בדף של מעיל כחול לנערות, כתובת הדף המקורית תישמר בעיני גוגל.

9. פגנציה – באתרי מסחר יש בעיה של פגנציה, מדובר במצב בו ישנם פריטים רבים בקטגוריה מסוימת מה שיוצר דפים שיש לדפדף ביניהם 1,2,3… כל דף כזה לרוב בURL שלו נראה כמו דף הקטגוריה בתוספת של המספר 1,2,3… כיצד מטפלים בתופעה?

ישנן שלוש גישות עיקריות:
– יצירת דף אחד שנפתח בהדרגה (כדי לא ליצור עומס טעינה של הרבה מוצרים בדף הקטגוריה) ככל שגוללים מטה
– שימוש בטאג קנוניקל כך שכל דף מצביע על עצמו מה שמסביר לגוגל כי מדובר בדפים שונים ולא משוכפלים
– שימוש בטאג קנוניקל בכל הדפים שמצביע על הדף הראשי (הראשון) בקטגוריה
למרות שהשלישי אינו נחשב לפרקטיקה הנכונה מקצועית, בפעמים מסוימות הוא עובד טוב יותר מהפתרון השני.

לסיכום – אתרי מסחר מקוונים הם אתרים מורכבים הנדרשים להתחרות בסביבה תחרותית אך אם מיישמים נכון את העקרונות של קידום אתרים מקצועי ניתן להגיע לתוצאות יפות מאוד במגוון רב של ביטויים. ברור לחלוטין כי תחום האופנה המקוונת הוא תחום שרק הולך ומתחזק ולכן יעשו חברות בחכמה אם ידאגו להתקרב לפרקטיקות מוצלחות ונכונות בהקדם האפשרי.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>