מה זה רימרקטינג או בעברית שיווק מחדש?

רימרקטינג (שיווק מחדש) הוא כלי רב עוצמה בשיווק דיגיטלי המאפשר לעסקים לחדש אינטראקציה עם גולשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם המותג או האתר שלהם. אפשר לומר כי מדובר במיתוג לעניים – מישהו היה במגע עם האתר שלכם כי כנראה שהוא חיפש אחר הפתרונות או המותג שלכם ברשת ואתם יוצרים איתו מספר רב של אינטרקציות במחיר זעום, בצורה שהוא נחשף וזוכר אתכם בצורה משמעותית יחסית.

היבטים מרכזיים של רימרקטינג ששווה לקחת בחשבון:

  • סוגי רימרקטינג: רימרקטינג יכול להתבצע באמצעות מספר ערוצים, כולל אימייל, מודעות חיפוש ומודעות דיספליי. כל פלטפורמה מציעה יתרונות שונים ויכולה לגעת בלקוחות בשלבים שונים של מסע הרכישה. לדוגמא קמפיין רימרקטינג בפייסבוק הוא אולי הקמפיין החשוב ביותר עבור קהלי יעד מבוגרים יחסית שביקרו באתר שלכם. לעומת זאת פרסום עבור קהלי רימרקטינג שרלוונטים לתחום שלכם הוא קמפיין שיכול להתאים יותר לסרטוני יוטיוב.
  • קהלי רימרקטינג: כדי לשווק מחדש ביעילות, חשוב לפלח את הקהל שלכם לרשימות ספציפיות על סמך ההתנהגות שלו באתר או באינטרקציה עם בית העסק. אם יש לכם מספרי טלפון של הקהלים אשריכם, אם לא אז כנראה שתצטרכו להסתמך על פיקסלים. רשימות אלו יכולות לעזור לכם להתאים אישית את המודעות לפלחי קהל שונים, ולהגביר את היעילות שלהן.
  • תכנון מסע פרסום: לקמפיין מוצלח של שיווק מחדש, יש לתכנן באילו פלטפורמות להשתמש, את משך הקמפיין, את תדירות הצגת המודעות ואת פלחי הקהל הספציפיים למיקוד. לדוגמא תכנון של קמפיין רימרקטינג לגוגל לא יהיה דומה כלל לתכנון קמפיין רימרקטינג בפייסבוק.
  • מודעות רימרקטינג: מודעות רימרקטינג אפקטיביות צריכות להיות מותאמות אישית ככל האפשר ורלוונטיות לפלח הקהל שאותו מטרגטים. המודעות יכולות להציע מבצעים מיוחדים, תזכורות או מידע נוסף על מוצר שהגולש הראה בו עניין. מודעה טובה היא מודעה שממשיכה את השיחה עם הלקוח, במקום שבו היא הפסיקה, כמו דו שיח שתלוי בפעולות הגולש. אחרת זו תהיה עוד מודעה כמו כל יתר מודעות הפרסום ברשת.
  • ניטור ואופטימיזציה של ביצועים: כמו בכל קמפיין שיווק דיגיטלי, יש לעקוב באופן קבוע אחר הביצועים של קמפיין הרימרקטינג, לנתח מדדים כמו שיעורי הקלקה, שיעורי המרות ו- ROI, וכמובן להתאים את הקמפיין לתגובות ולביצועים בשטח בין אם על ידי שיפור מודעה, שדרוג הקמפיין כולו או שינוי קהלי רימרקטינג שאותם מטרגטים.

פילוח קהלי רימרקטינג אסטרטגיים

כוחו של רימרקטינג טמון ביכולת שלו להגיע לקהלים על סמך האינטראקציות הקודמות שלהם. אפשר לפלח קהלים אלו ברזולוציה גבוהה עוד יותר. לדוגמה, ניתן לטרגט גולשים שביקרו בדף מוצר ספציפי, נטשו עגלת קניות או קראו פוסט בבלוג. כך אפשר למצוא לא מעט חנויות וירטואלית שמרימות קמפיין רימרקטינג בפייסבוק עם מודעה שאומרת לגולש שהמוצר המסוים עוד מחכה לו בעגלת הקניות או שמוצר זה נכנס למבצע עם קוד הקופון הבא וכן הלאה. התאמת המסר בהתאם להתנהגות הגולש מובילה לרלוונטיות גבוהה יותר ובכך לאחוזי המרה גבוהים יותר.

מי שעושה שימוש בטכניקות אלו אן החברות המובילות בדיגיטל כמו לדוגמא אתר מסחר אלקטרוני של אסוס, קמעונאית אופנה וקוסמטיקה מקוונת בריטית שמטרגטת גולשים שנטשו את עגלת הקניות שלהם במודעות המציגות את הפריטים שהם השאירו מאחור, ולעתים קרובות ממתיקה את העסקה עם הנחה בלעדית או משלוח חינם.

טכניקה אחרת שמנצלת את הפוטנציאל של קידום אתר בגוגל מאפשרת לחברות לטרגט לקוחות שחיפשו ביטויים מסוימים בגוגל גם בגוגל וגם ברשתות אחרות על ידי פיקסל. כך שלקוחות שהגיעו לדף מסוים בעקבות חיפוש של קבוצת ביטויים מסוימות מוגדרים כקהל רימרקטינג ספציפי עם מסרים משלו.

רימרקטינג רציף

רימרקטינג מתמשך ברצף כולל הצגת מודעות שונות למשתמשים על סמך רצף האינטראקציות שלהם עם האתר שלך. מדובר בגישה מבוסס סיפור שמנסה לטפח לידים ולהדריך אותם במשפך המכירות. לדוגמה, גולש שזה עתה ביקר באתר יראה מודעות המייצרות מודעות למותג, בעוד שלקוח שביצע רכישות מרובות עשוי לראות מודעות של תוכנית נאמנות. אין יותר מעצבן מאתרים שקנית בהם והם רודפים אחריך עם מודעות של הצעות מכירה. ממש מתסכל שהחברה לא מכירה בך כלקוח שלה אחרי שביקרת כבר בדף התודה לאחר רכישה.

סיפור הצלחה בהקשר זה אפשר לקחת לדוגמא מהניו יורק טיימס. העיתון העלה קמפיין רימרקטינג רציף כדי להגדיל את כמות המנויים. המודעה הראשונה הציעה ניסיון חינם, המודעה השנייה הדגישה את היתרונות של להיות מנוי, והמודעה השלישית הציגה המלצות של מנויים. הקמפיין פרסום הוכתר כמוצלח מאוד והביא לעלייה משמעותית במספר המנויים.

מכירות צולבות ומכירות נוספות: רימרקטינג אינו מיועד רק לגולשים שלא המירו כאמור, אלא גם כדי להביע תודה או להציע מכירה משלימה או מכירה מבית עסק אחר שאתם מקבלים ממנו עמלות לאותם לקוחות שביצעו רכישה מסוימת. לדוגמה, חברת השכרת רכב שרכשתם ממנה השכרת רכב באזור מסוים יכולה לפרסם לכם מסעדות או מלונות באותה מדינה או עיר. מי שעושה זאת מאוד טוב היא אמזון שמציגה תמיד ללקוחות שרכשו מוצריפ הקשורים לאותו המוצר באמצעות רימרקטינג. מה שמוביל לרוב למכירות חוזרות.

רימרקטינג דינמי

רימרקטינג דינמי לוקח את ההתאמה האישית לשלב הבא על ידי הצגת המוצרים או השירותים המדויקים שגולשים צפו בהם באתר שלכם. במקום ליצור קמפיין רימרקטינג אינדיבידואלי עבור כל מוצר, רימרקטינג דינמי מאפשר ליצור תבניות שמושכות אוטומטית תמונות, שמות מוצרים, תמחור ומידע אחר מתוך הקטלוג מוצרים שלכם ולהציג אותו בקמפיין על סמך מה שכל גולש הסתכל עליו.

סיפור הצלחה יפה של רימרקטינג דינמי אפשר למצוא אצל המותג הבריטי Watchfinder. החברה שמוכרת בבריטניה שעוני יד שנייה עשתה שימוש בקמפיין רימרקטינג דינמי כדי להציג מודעות המציגות את השעונים הספציפיים שמשתמשים חקרו. התוצאות? ROI של 1,300%. מה שמרמז כי העסק עובד…

רימרקטינג הוא בסוף מבוסס חווית המשתמש

כפי שראינו רימרקטינג הוא כלי רב עוצמה, אך חיוני לשמור על חווית המשתמש במערכת היחסים של המותג איתו. כדאי להגביל קמפיינים של רימרקטינג בזמן כדי להימנע מהצפת הגולשים במודעות שיצרו דחייה או יצרו תסכול כמו שציינתי בהצגת המודעות השגויה ללקוחות שרכשו את המוצר. לכן חשוב מאוד לבצע תכנון מדויק ולתת תשומת לב לשימוש מושכל ומותאם להתנהגות קהלי היעד שלכם. בין אם ברצונכם להגדיל מכירות או לסגור מכירות ללקוחות פוטנציאלים או להציע מוצרים נוספים ולחזק נאמנות בקרב לקוחות שרכשו.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>