למרבית בעלי העסקים כיום ברור כי השיווק האפקטיבי והיעיל ביותר הוא ברשת האינטרנט. נכון, תמיד שיווק מפה לאוזן על ידי המלצות או נטוורקינג יעבוד טוב מאוד אך בין אם מיציתם כבר את מעגל המכרים שיכול להפנות אליכם או בין אם אתם עסוקים מדי או לא בנויים לפגישות ושיחות רבות המניבות לרוב מעט מאוד תועלת אז סביר להניח כי תפנו אל פרסום באינטרנט.

מכלל ערוצי הפרסום הזמינים כיום לבעלי עסקים אפשר בהחלט לדרג את פייסבוק ואינסטגרם כמובילות בעיקר בקרב קהלים בוגרים יותר. אך התחרות הרבה לצד הירידה בתשומת הלב של הגולשים והעיוורון הטבעי שכולנו פיתחנו לפרסום ברשת הופכות פעמים רבות את העסקאות או הלידים המגיעים דרך הרשת החברתית ליקרים מאוד. במקרים אלו הדרך היחידה ליצור רווח היא לנסות להגיע כמה שיותר קרוב לברייק איוון כלומר להכנסה ששווה להוצאה על פרסום עבור הלידים ולאחר מכן להצליח לשמר ולמכור שוב ללקוח במטרה להגדיל את מה שמכונה CLTV היינו הערך במחזור החיים של הלקוח.

אבל גם כאן המערכות הנדרשות לשימור הלקוחות ולמכירות חוזרות הן לעיתים יקרות אף הן ובנישות קטנות כל העסק הופך לפחות כלכלי. ישנם ערוצים אחרים כגון פרסום בטאבולה או באאוט בריין אבל שם המחירים, כמו גם הידע המקצועי הנדרש להצליח גבוהים יותר.

אז אילו ערוצי פרסום עדיין מוכיחים את עצמם בהחזר על השקעה של תקציבים יחסית נמוכים?

  1. PPC– היכולות בפרסום בגוגל אדס לטרגט קהלי יעד, מכשירים, תחומי עניין על בסיס חיפוש הופכות את הערוץ הזה למאוד יעיל. גם אם בחלק גדול מהביטויים העלות לקליק היא מאוד גבוהה. עסקים שיודעים לטרגט מדויק את הלקוחות ולהמיר את הטראפיק ללידים מציגים החזר של השקעה של 2 דולר עבור כל דולר הוצאה בממוצע בארצות הברית.
  2. דיוור אלקטרוני – רבים חשבו שהדיוור האלקטרוני ימות עם חדירת הסמארטפונים, השימוש בסמסים ולאחר מכן בוואטסאפ אך הערוץ הזה עדיין חי ובועט גם 10 שנים מאוחר יותר. עסקים שעושים שימוש מושכל בכלי הזה מדווחים על החזר השקעה של פי 44, כלומר על כל שקל שהשקעתם בהשגת לקוח פוטנציאלי שנרשם לרשימת הדיוור שלכם – תוכלו להרוויח 44 שקלים אם תדוורו אותו נכון ועם ערך.
  3. קידום אתרים אורגני – בשונה בתשלום עבור הקלקה, כאן בעל העסק אינו משלם על הכניסות לאתר שלו. קידום האתר בגוגל מאפשר לבעל העסק להשיג את קהל הלקוחות הפוטנציאלי החם ביותר, זה שמחפש פתרונות בגוגל. אם הקידום נעשה על ידי מקדם אתרים מקצועי אז סביר להניח כי באתר יהיו תכנים המטרגטים את הלקוח בכל שלב במעגל הקנייה שלו ומצליחים להמיר אותו ללקוח אמיתי.
    אחת השאלות היא כיצד מחשבים החזר על השקעה של קידום אתרים מקצועי? אחת הדרכים לעשות זאת היא לחשב כמה עסקאות האתר מייצר בחודש מטראפיק אורגני או מה סך ההכנסה מטראפיק זה. מהכנסה זו יש לחסר את עלות הקידום האורגני עצמו ומה שנשאר הוא החזר ההשקעה על מאמצי הSEO. כמובן שאם לאתר היו הכנסות קודם אז חשוב לחסר גם אותן מסך ההכנסות החדש.לקריאה נוספת על שיווק לעסקים – https://digiguidance.com/%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7-%d7%93%d7%99%d7%92%d7%99%d7%98%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%a7%d7%98%d7%a0%d7%99%d7%9d/ 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>