העולם היום מונע באמצעות שיווק בכלל ושיווק דיגיטלי בפרט, אך כמה חברות פועלות לפי אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מובנית? דמיינו לעצמכם שאתם מחפשים מידע רלוונטי על נושא שמעניין אתכם ומקישים את מילות המפתח במנוע החיפוש של גוגל. לשם הדוגמה נניח שרציתם לקנות סלון חדש ומפנק. באופן מיידי מופיעות לכם פרסומות וסלוגנים לחברות שונות ומגוונות המאפשרות להשיג דרכן את מה שחיפשתם, סלון חדש, ואפילו רהיטים אחרים, אולי יתעורר בכם החשק לעוד. 

אולם השיווק של אותן חברות לא מסתיים כאן, ובפעם הבאה שתפתחו את מנוע החיפוש של גוגל, או רשת חברתית כלשהי, יקפצו לכם פרסומות הקשורות לאותו חיפוש שביצעתם. מקריות? כנראה שלא. מאחורי הפרסומות הללו עומדת אסטרטגיה שיווקית שלמה.

עכשיו, נסו לחשוב שאתם רוצים לבצע פעולה כלשהי באתר ממשלתי, נסו להיזכר כמה תשדירי שירות והסבר ראיתם לאחרונה הקשורים לאותו מוסד ממשלתי. אולי פחות מאשר פרסומות של חברות פרטיות, אולם אין ספק כי גם בתחום זה נושא השיווק לקבל הרחב  תופס תאוצה בשנים האחרונות, והכוונה היא הנגשת המידע לכמה שיותר אנשים. במילים אחרות, לכל מקום שנפנה את עינינו, נוכל לראות ולזהות מהלכים שיווקיים מכוונים, מתוך רצון לקדם מוצר או שירות כלשהו. חלקם הגדול כמובן הם מותגים פרטיים שבאופן הגיוני משקיעים בכך הרבה מאוד כסף. חלק מהמותגים נוכחים יותר בנוף, ואחרים נוכחים פחות, אולם המשותף לכולם הוא הרצון להיחשף בפני כמה שיותר אנשים, קהל יעד פוטנציאלי שיכול להניב עבורם רווח כלשהו ועם זאת לא לכולם יש אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

בניית אסטרטגית שיווק באינטרנט

אבל מהי בעצם אסטרטגיה שיווקית באינטרנט ובמה היא נבדלת מתוכנית שיווקית? אסטרטגיית שיווק דיגיטלי זוהי דרך פעולה הכרחית לכל בעל עסק או מנהל שיווק שרוצה לקדם את העסק שלו באופן שיטתי ומסודר. כדי לבנות תוכנית שיווקית טובה, יש להתבסס על פרמטרים חשובים הנותנים מענה לבניית התוכנית השיווקית לתקופות זמן שונות, אולם ברוב המקרים היא מתוכננת לטווח ארוך (בניגוד לתוכנית שיווקית שניתן להתאים אותה לפרקי זמן משתנים).

אסטרטגיה שיווקית באינטרנט מושתתת על פרמטרים מסוימים עליהם אפרט בהמשך, אבל באופן כללי היא מציגה את התמונה הרחבה והגדולה בקשר לעסק שלכם. היא מציגה את העסק שלכם, ומתמקדת במה שיש לו להציע לקהל היעד ומציגה את המסרים או המטרות המרכזיות שלו. במילים אחרות, אסטרטגיית שיווק דיגיטלי היא "התמונה הכללית" של העסק שלכם, ממנה נגזרות תוכניות שיווקיות שונות בהתאם לצורך ולתקופה. התוכניות אם כן יכולות להשתנות בהתאם לזמן ולצורך של העסק (למשל תוכנית המותאמת לתקופה של סוף שנה המתאפיינת ב"סיילים" או לחלופין תוכנית שפונה לקהל יעד מוגדר וספציפי ומנסה לחדור לשוק באמצעות פנייה אישית) אבל האסטרטגיה בעיקרה לא צריכה להשתנות באופן דרסטי.

בבסיס כל אסטרטגיה שיווקית באינטרנט יעמוד הרעיון של משפך שמטרתו איתור קהל יעד רלוונטי, שיווק הצעה כלשהי לאותו קהל יעד והמרתו לליד או ללקוח משלם. כאשר אנו עוסקים במשפך שיווקי (Marketing Funnel) הכוונה היא לתהליך שעוברים הלקוחות מרגע שהם נחשפים למוצר שלכם, ועד לרגע שבו הם הופכים להיות לקוחות פעילים שמשלמים כסף עבור מוצר או שירות. 

השלב הראשון של המשפך השיווקי של אסטרטגיית שיווק באינטרנט, הוא השלב שבו בעל העסק או מנהל השיווק מבקש ליצור מודעות למוצר אצל הלקוחות, שלב זה נקרא גם שלב החשיפה למוצר. בשלב השני יש צורך ליצור עניין אצל הלקוחות למוצר. בהמשך, יש ליצור חשק ורצון אצל הלקוחות למוצר, כלומר רצון לרכוש את המוצר או להנות משירות מסוים. הלקוחות מרגישים בשלב זה חיבור רגשי למוצר, ולכן זה שלב חשוב מאוד לפני הרכישה עצמה שכן הלקוח מופעל באמצעות הרגש. לאחר מכן מתרחש שלב הפעולה, בה הלקוח מבצע את פעולת הרכישה עצמה. חשוב לציין כי אין להקל ראש בשלב שימור הלקוח. תמיד נרצה להחזיר אלינו לקוח שכבר רכש או נהנה משירות שלנו, הוא מרוצה, מכיר את המוצר וכבר בוטח בו. 

כאשר לקוח מבקש לבצע פעולת רכישה מקוונת, השלבים של המשפך יכולים להיות מעט שונים ממקרה למקרה. ישנו מצב בו הלקוח מבקש לבצע רכישה אימפולסיבית ברשת. ללקוח יש חשק למוצר מסוים, הוא החליט כבר בתוכו שהוא צריך ורוצה את המוצר (לדוגמה טלפון נייד) ולכן השלבים שהוא עובר במשפך השיווקי במקרה של רכישה כזו הם מהירים יחסית (הוא כבר החליט ולכן אין צורך ליצור אצלו את החשק והרצון כיוון שהם כבר קיימים).

לעומת זאת, ישנם מצבים שבהם הלקוח אכן מעוניין במוצר מסוים, אולם הזמן שעובר בין ההתעניינות שלו לרכישה בפועל הוא רב יותר, ומה שמעט מקשה על התהליך הוא חוסר המצאות של איש מכירות מאחורי המסך. בניגוד למכירה פרונטלית שבה איש מכירות יודע כיצד להגיע לליבו של הלקוח, במכירה מקוונת הלקוח יכול לבדוק ולחקור את התחום כמה זמן שהוא צריך וגם להתחרט כמובן, טרם הרכישה. 

מכאן, שיש צורך לנקוט בטקטיקות מסוימות כחלק מכל אסטרטגיית שיווק באינטרנט, כדי לייעל את המשפך השיווקי ברכישה מקוונת. כאשר מתבצע פרסום או שיווק ממומן, הוא בהחלט מסייע ביעול המשפך השיווקי בסוג כזה של עסקאות, כיוון ששיווק או פרסום ממומן מאפשר לנו לשלוט בצורה טובה יותר בשלבים שאותם עובר הגולש הפוטנציאלי – הוא נחשף למודעה מסוימת, לוחץ על הכפתור המתאים שמעביר אותו לדף נחיתה (דף מכירה) שם הוא נחשף למסרים שיווקיים חזקים שמסיעים לו לקחת החלטת רכישה. גם בקידום אורגני כמובן, ניתן לייעל את המשפך השיווקי, וזאת באמצעות ביצוע פעולות שונות. הרצאה שנתתי על בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט תוך כדי התייחסות להיבטים של שיווק באינטרנט, פרסום ועוד:

נחזור אל אסטרטגיית שיווק באינטרנט כבסיס חיוני לקידום העסק שלכם. מה שכן משתנה מאסטרטגיית שיווק באינטרנט לאסטרטגיית שיווק באינטרנט, הם המרכיבים השונים כגון הפלטפורמה בה מאתרים את הקהל, סוג ההצעה, סוג הראיה לפעולה, העלויות ועוד. בפוסטים קודמים נגעתי הן באסטרטגיה שיווקית באינטרנט לסטארטאפים והן בגישת שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. הפעם אני מציע מספר טקטיקות שיווק מוצלחות המסייעות לעסקים שיש לי עימם היכרות, להביא טראפיק רלוונטי לאתר או להצעה שהם פרסמו.

סביר להניח כי חלק מהטקטיקות, שירותי שיווק באינטרנט והכלים, אם לא כולם, מוכרים לכם בתור בעלי עסק ואף בתור משתמשים פרטיים, אולם יתכן ואינם מודעים לשימושים השונים (והרבים!) שניתן לבצע בכל כלי שיווקי עסקי ובכל טקטיקה המוצגת כאן או איך לשלב אותם לאסטרטגיית שיווק באינטרנט אחת כוללת. הצעתי היא לקרוא בעיון את ההמלצות מטה ולבחון כל אחת האם היא יכולה להתאים לכם לקידום העסק שלכם. כמובן שאין חובה להשתמש בכל הכלים המוצגים כאן, אולם באלו שכן תבחרו לעשות שימוש, כדאי לעשות זאת באופן מושכל ויסודי.

שיווק מושכל בטוויטר (או שיווק במדיה חברתית בכלל)

טוויטר היא רשת חברתית מבוססת מיקרו בלוגינג (שימוש בטקסטים קצרים) כדי לתקשר עם קהל היעד שאליו אנו מפנים את הטקסט שלנו. הייחוד של טוויטר על שיווק במדיה חברתית אחרת הוא שבטוויטר ניתן לפרסם טקסטים שלא עולים על 280 מילים לפוסט או, לחלופין, סרטון קצרצר, שאינו עולה על 140 שניות. דווקא ההגבלות האלו על הרשת החברתית טוויטר, הוא שהביא לפופולריות גדולה של הרשת הזו, ואף הביאה למהפכות שונות ברחבי העולם. 

 בטוויטר ניתן ליצור איזכורים ספציפיים או תגובות, באמצעות שימוש בתו ה- @ ניתן לפנות באופן אישי לאדם מסוים והוא יקבל על כך התראה אישית. בנוסף לכך, ניתן להשתמש בהאשטאגים # ובכך למקד את הנושא שבו עוסק הפוסט שלכם למילים או ביטוים ספציפיים. בטוויטר ניתן כמובן לסמן "לייק" בדומה לרשתות חברתיות אחרות. כמו כן, ניתן גם "לצייץ מחדש"- שזה בעצם שיתוף של ציוץ שאהבתם.

אם יש לכם חשבון טוויטר עם עוקבים רלוונטיים לעסק שלכם אז יתכן וכדאי לכם לשקול כתיבת ציוצים בצורה של רשימה, זו אמנם טקטיקה אך היא תורמת לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי. מעטים משתמשים באפשרות זו, ולפעמים כתיבה בצורה של בולטים יחד עם תמונה או קישור יכולים לבלוט וליצור סקרנות אצל קהל היעד שלכם.

הרשת מאפשרת לבעלי עסקים לפנות לקהל יעד פוטנציאלי וגם לפנות באופן אישי לאנשים שמתעניינים בשירותי העסק. האפשרויות האלו, בהחלט יכולות לקדם את העסק שלכם, כיוון שמצד אחד אפשר לאתר את הלקוחות הספציפיים שמתעניינים בעסק שלכם ולשלוח להם הודעה אישית (מה שמראה על יחס אישי ומאפשר שיווק עסקי ממוקד מאוד), ומצד שני, מאפשרת לפנות גם לקהל יעד רחב ולהגדיל חשיפה עסקית. 

היתרון הגדול ברשת זו הוא שהיא מאפשרת לבעלי עסקים להגיע ליותר חשיפה בלי יותר מידי טריקים והשקעה כספית הקיימים ברשתות חברתיות אחרות. תוכלו לעקוב אחרי המתחרים שלכם ברשת הטוויטר וללמוד אותם. בהמשך תוכלו כמובן להציע את השירותים שלכם ללקוחות מאוכזבים של עסק אחר, בצורה דיסקרטית, ובלי צורך להשקיע יותר מידי.

מה עוד תוכלו לבצע בטוויטר פרט לפרסום? תוכלו לבדוק שביעות רצון של לקוחות ממוצרים קיימים או חדשים, כיוון שהתגובות של הלקוחות הן "ישר ולעניין" בשל מגבלת התווים. רשת הטוויטר אינה מהרשתות הפופולריות ביותר בישראל, ולכן היא ככל הנראה לא תהיה הבחירה הראשונה של בעלי עסקים לשיווק עסקי, אולם יחד עם זאת אם אתם יודעים לעבוד ברשת הטוויטר בצורה חכמה ויצירתית, זה בהחלט יכול לקדם את העסק שלכם. העקרונות האלו נכונים לכל שיווק במדיה חברתית.

שיווק תוכן: שיפוץ התוכן באתר שלכם זה מהלך אסטרטגי

כדאי לכם לשקול לשפץ את התוכן באתר שלכם פעם בשנה לפחות, אולי אפילו קבעו לעצמכם תאריך יעד. כדאי לכם לשקול לעבור על הפוסטים הישנים שלכם ולהחליט האם יש צורך לשפץ או לשכתב פוסטים מסוימים.

התוכן באתר שלכם צריך להיות ממוקד ומותאם לקהל היעד שלכם, ולכן, מעת לעת כדאי לעדכן, לשפץ, להוסיף ואף להסיר תוכן שאינו רלוונטי. לשיפוץ התוכן שלכם יש מספר יתרונות: ראשית, כפי שהזכרתי עוד קודם, התוכן צריך להיות מותאם לקהל היעד שלכם, להתמקד בייחודיות וביתרונות העסק שלכם על פני מתחריו. לכן, יש חשיבות עליונה לתוכן עדכני וייחודי. שנית, יתכן והעסק שלכם מציע שירותים חדשים או משודרגים המתעדכנים מעת לעת, ולתוכן יש תפקיד חשוב בהנגשת השירותים הללו לקהל היעד שלכם. בנוסף לכך, אתר מעודכן מקנה תחושה של אתר פעיל, וזאת לעומת אתר שבו התוכן נשאר כפי שהוא במשך שנים ובמקרים רבים יוצר שעמום אצל הלקוחות שלכם.

ועוד כמה מילים חשובות שיווק תוכן איכותי: התוכן שלכם יכול להיות מורכב מסוגים שונים ומגוונים של מידע. הוא יכול להיות תוכן כתוב, תוכן מצולם (תמונות למשל) ותוכן מוסרט (סרטונים, לייבים, טיפים מוסרטים ועוד). כאשר אתם משפצים או יוצרים תוכן לאתר העסקי שלכם, כדאי מאוד להבין מה הלקוחות שלכם מחפשים. אם בעבר הרחוק הסתפקנו בפוסטים פשוטים יחסית עבור שיווק תוכן, בלוג וכמה מאמרים מקצועיים, ובינינו, לא תמיד סופר מקצועיים, הרי שהיום לקוחות מחפשים מידע מדויק, עדכני ומקצועי. 

השתדלו להישאר תמיד מעודכנים בתחומכם, להביא את הטרנדים החדשים ולהתאים את עצמכם לקהל היעד שלכם. אתם לא חייבים להמציא את עצמכם בכל יום מחדש, ובהחלט יכולים למחזר תכנים ישנים שכבר השתמשתם בהם, אבל  כן חשוב להתאים אותם לרוח התקופה. אל תתביישו להציץ באתרים של המתחרים שלהם ולבדוק באילו סוגים של תכנים הם משתמשים. לאחר מכן בדקו כיצד אתם תוכלו לייצר תכנים ייחודיים ומעניינים יותר. זכרו תמיד כי המטרה שלכם היא ליצור בידול וייחודיות באמצעות התכנים שלכם ולהראות ללקוחות שלכם שאתם מומחים בתחומכם.

מחקרי שיווק וסטטיסטיקות כמרכיב בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

הצגת נתונים ומחקרים מציגה אתכם באור מקצועי לגולשים וללקוחות פוטנציאליים. מרבית הגולשים מתרשמים מאוד מהצגת סטטיסטיקות ומחקרים מקצועיים, לכן כדאי להציג באתר העסקי שלכם מעבר לתוכן איכותי גם נתונים עדכניים ורלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. 

תוכלו לבצע מחקרים קטנים או סקרים ושאלונים בקרב הגולשים והעוקבים שלכם, ולפרסם את הממצאים שהגעתם אליהם בנישה שלכם, מה שיכול ליצור עניין רב בקרב העוקבים שלכם. באופן כזה אתם מרוויחים פעמיים: ראשית אתם מרוויחים דעה אמיתית של הלקוחות שלכם בתחום מסוים או לחלופין מבינים צורך קיים שלהם, ולשדרג את המוצר שלכם בעקבות כך, ובנוסף אתם מאפשרים ללקוחות שלכם להיות אקטיביים ולשתף באופן קבוע בנישה שלכם.

הרווח הכפול שלכם מתבטא בכך שתוכלו להתאים הן את התכנים שלכם והן את המוצרים שלכם לקהל היעד שלכם וגם בכך שאתם מרכזים אליכם קהל יעל אוהד, עוקבים קבועים שיש בהם ציפייה למחקרים וסטטיסטיקות נוספות שמפורסמים על-ידכם בתור מומחים בתחומכם. 

אפשרות נוספת, מלבד יצירת סקרים ומחקרים קטנים בקרב לקוחותיכם, היא לעקוב אחרי מחקרים עדכניים, בעברית או בשפות אחרות (כמובן שתוכלו למצוא מחקרים רבים בשפה האנגלית) ולפרסם את הממצאים בנקודות או כסיכום קצר. 

הצגת נתונים מוכחים מושכת טראפיק רציני ורלוונטי לאתר שלכם וגם מסייעת למתג אתכם כמומחים בתחום שלכם ולכן הצעתי היא לא לוותר על הצגת נתונים, סטטיסטיקות ומחקרים רלוונטיים כמרכיב מרכזי באסטרטגיית שיווק באינטרנט שלכם.

כמובן שאין צורך להציג מחקרים ארוכים ומשעממים, וסביר להניח שמרבית הלקוחות שלכם לא יקראו כאלה, אלא אם אתם עוסקים בתחום דעת מחקרי או כזה הדורש הצגת נתונים רבים וארוכים. נסו לתמצת את הנתונים שמצאתם לטבלאות מושכות את העין, לדיאגרמות או לרשימה קצרה וממצה. ככל שתקפידו לדייק ולעניין יותר את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם, כך תצברו יותר קהל האוהד אתכם ומעריך אתכם ובסופו של דבר סומך עליכם. 

נסו למצוא גם מחקרים חדשניים או מעניינים במיוחד, ולפרסם אותם בדרך מעניינת ומושכת. אם באמצעות כותרת מסקרנת, או בעזרת גרפיקה המושכת את העין. הדבר החשוב ביותר הוא "לתפוס את העין" של הלקוחות שלכם, כדי שהם ימשיכו לקרוא, ולכן אני מדגיש שוב, אין צורך לפרסם מחקרים באורך הגלות כדי להיות מקצועיים, מספיק להביא את הנתונים הנכונים ורלוונטיים לקהל היעד שלכם.

שיווק במנועי חיפוש: נסו להגיע לתוצאה 0 בגוגל 

תוצאה 0 היא התוצאה שממוקמת לרוב מעל תוצאות החיפוש. היא ידועה גם בשמה הנוסף והוא: תקצירי תוצאות חיפוש ראשונות (ההגדרה לפי גוגל). תוצאה אפס היא מעין תקציר של חיפוש מסוים, תחום דעת, שאלה ותשובה או כל פיסת מידע אחר, שגוגל בוחרת "להדביק" בחלק העליון של דף החיפוש במנוע החיפוש של גוגל. גם אם אתם לא עושים קידום אתרים קלאסי אתם חייבים להשקיע מאמצי שיווק במנועי חיפוש כלשהם.

ועכשיו להסבר: כאשר אתם מחפשים תחום מסוים במנוע החיפוש של גוגל הוא מציג לגולשים תוצאות לאותו חיפוש שלכם לפי סדר יורד (מקום ראשון, מקום שני וכך הלאה). יחד עם זאת, הגעה למקומות הראשונים לא תמיד מספיקה כדי להגיע לתוצאה 0 (אפס). גוגל בוחר את הטקסט שעל פי הקריטריונים שלו עונה באופן הטוב ביותר על השאלה או המידע שאותו חיפש הגולש ומציג אותו בתוצאה 0. יתכן וחלק מהגולשים לא מכירים כלל את האופציה של תוצאה 0, וזו בהחלט הזדמנות טובה להכיר וללמוד את הנושא. 

כדי להגיע לתוצאה זו כדאי להיות עניינים מאוד במידע שאתם נותנים, להבחין האם הגולשים חיפשו תשובה לשאלה כלשהי או מידע על תחום מסוים ולהתאים את מה שאתם כותבים באתר לצורך של הגולש. נראה כי כדי להגיע למיקום הזה שיהווה מרכיב מרכזי באסטרטגיית שיווק דיגיטלי שלכם, כדאי להימנע מהקדמות ושילוב טקסט שאינו רלוונטי במיוחד לצורך של הגולש. סידור הטקסט צריך להיות ברור וקריא לגולשים, ולעיתים כדאי גם לסדרו בנקודות או למספר אותו לייתר הדגשה של המידע שאתם מספקים בטקסט שלכם. כמובן שאם הנושא דורש הקדמה כלשהי, תוכלו לשלב אותה בתוך הטקסט המידעי עצמו (זה דורש לעיתים מעט תחכום וחשיבה מחוץ לקופסה), ולא כהקדמה מתישה ומשעממת. 

מכאן, כי להצליח עם שיווק במנועי חיפוש באמצעות הגעה אל תוצאה 0 במנוע החיפוש של גוגל, בהחלט יכול להניב לכם תמורה לא מעטה בקידום האתר שלכם וכמות ההקלקות עליו וכדאי להתאמץ כדי להגיע לשם. אתרים שמצליחים להגיע לתוצאה זו זוכים כאמור ליותר הקלקות ומכאן ליותר טראפיק ושהיית גולשים באתר. שימו לב שגם אם כן הצלחתם להגיע לתוצאה זו, מקומכם שם אינו מובטח לעד, ועליכם לעקוב ולבדוק גם את האתרים המתחרים בהקשר הזה וכן לשלב פעולות נוספת למימוש אסטרטגיית שיווק באינטרנט שבחרתם.

תוצאה 0 בגוגל

השתמשו בכותרות ארוכות יותר

עוד טיפ עבור שיווק תוכן: למרות המחשבה הרווחת כי עדיף להשתמש בכותרות קצרות, ישר ולעניין, ממוקדות ופשוטות, לעיתים קרובות כותרות ארוכות מושכות יותר הקלקות ויוצרות יותר עניין מאשר כותרת קצרה ופשוטה. לדוגמא במקום אופטימיזציה לאתרים רשמו: "אופטימיזציה לאתרים – 20 פעולות שיעזור לאתר שלך לככב בגוגל." כותרת ארוכה מפרטת לגולש מה הוא הולך למצוא בדיוק בכניסה לאתר, ופעמים רבות גולשים מחפשים מידע ספציפי וממוקד ואין להם חשק או רצון למצוא משהו כללי. 

כותרת ממוקדת מושכת את הקורא בעיקר אם היא מעידה על פתרון או מידע פרקטי במיוחד (למשל X סיבות למשהו, X פתרונות וכדומה) וחוסכת לו זמן חיפוש באתרים השונים. בנוסף לכך, כותרת ארוכה יכולה להעיד על התמקדות בתחום ספציפי ומכאן יוצרת אצל הגולשים את התחושה כי אתם "מבינים עניין" וככל הנראה מומחים בתחומכם. 

יתרון נוסף של כותרת ארוכה, הוא יצירת סקרנות אצל הגולשים שכבר התרגלו לראות כותרות קצרות יחסית שחוזרות על עצמן לא אחת. כותרת ארוכה היא מעין חידוש, ויכולה דווקא להשאיר את הגולשים איתכם לזמן רב יותר.

עשו שימוש בפופ אפ לפני יציאה באתר תדמית

אמנם זהו כלי טקטי יותר מאשר עמוד תווך באסטרטגיית שיווק דיגיטלי, אך בעבר הלא רחוק, אם נלך כמה שנים אחורה, פופ-אפ היה נחשב מעין פרסומת מעצבנת, קופצת לגולשים רגע לפני שהם עוזבים את הדף או את האתר שלכם, כזו שמאלצת אותם לקנות משהו בכוח, או לחלופין, פרסומת או שירות מועיל, שבהחלט יכול להביא יותר טראפיק לאתר וגם להגדיל את רשימת התפוצה שלכם.

היום, בעלי עסקים רבים מבינים כי שימוש מושכל בפופ-אפ יכול להניב להם תוצאות חיוביות רבות, ויש לו שימוש בסוגים רבים של אתרים ולא רק באתרי מכירות. אולם מהו בעצם שימוש מושכל בכלי הזה? איך נכון לשלב פופ-אפ באתר שלכם ואיזה סוג או גודל של פופ-אפ כדאי לשלב?

פופ-אפ יכול להשתלב היטב באתרים של נותני שירות, בבלוגים, בדפי נחיתה ודפי מכירה שונים ואף בפורטלים. כמובן שמומלץ להשתמש בהם כאשר הגולשים נמצאים כבר מספר שניות בתוך האתר, הם הספיקו להתרשם במידה מסוימת ממה שיש לכם להציע, או גללו מעט את הדף כלפי מטה, וכעת הם מוכנים להצעה כלשהי, אם שירותית או מכירתית באמצעות פופ-אפ. כמובן שתוכלו גם לבחור מה יופיע בתוך הפופ-אפ עצמו, האם הלקוח משאיר פרטים כגון טלפון לחזרה ו/או מייל? האם מדובר בפופ-אפ שמקשר את הלקוח לחיוג מהיר אליכם (ואז, אגב, תגדילו משמעותית את כמות השיחות הנכנסות אליכם)? האם יש קישור להתכתבות בווצאפ? 

כאשר מדובר בפופ-אפ לטלפון נייד למשל, אם תשלבו אייקון לחיוג מהיר, זה בהחלט יכול להקל על הגולשים שמתעצלים לעיתים לגלול למטה ולחפש את המספר לחיוג ולהביא לכם יותר שיחות אפקטיביות. 

כדאי גם להתאים את גודל הפופ-אפ לסוג השירות שאותו אתם מציעים (שירות, מכירה, חיוג, מבצע)  והמכשיר שממנו מתבצעת הגלישה (מחשב או טלפון נייד), מצד אחד כדי ללכוד את עיניי הגולשים, אולם מצד שני, כדי שלא להעיק עליהם יותר מידי ובמקרים קיצוניים אף לגרום לבריחה שלהם מהאתר. 

תפקיד נוסף שהפופ-אפ יכול למלא הוא הגדלת זמן השהייה של הגולשים באתר שלכם. לעיתים, הגולשים נמצאים בשלב שבו הם מתכננים לעזוב את האתר או לעבור לאתר מתחרה, ופופ-אפ נכון בהחלט יכול להשאיר אותם אצלכם לעוד פרק זמן ואף לשנות את דעתם בנוגע לשירות שלכם. 

לסיכום, אני ממליץ להשתמש בפופ-אפ בצורה מושכלת ונעימה לגולשים, לבחור את הפופ-אפ הנכון עבור האתר שלכם, כזה שמצד אחד ישאיר את הגולשים אצלכם ויגרום להם סקרנות והתעניינות, ומצד שני יביא להם ערך מוסף, תחושה שהם בהחלט יכולים להרוויח אם הם ילחצו עליו להשארת פרטים או חיוג. 

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי עכשווית תכלול כנראה פודקאסטים

 פודקאסטים הפכו בשנים האחרונות למקור תוכן אמין ופופלארי. היום, אולי יותר מתמיד, אנשים רבים נוהגים להאזין לפודקאסטים בנושאים שמעניינים אותם או אפילו נושאים שהם צריכים ללמוד עליהם. האזנה היא פעולה קלה יותר לחלק מהאנשים מאשר קריאה, והיא יכולה להיעשות תוך כדי פעולות אחרות כגון נסיעה לעבודה או ממנה או אפילו בשעות הפנאי, ובניגוד לקריאה שמאלצת אותנו לשבת מול המסך ולהתרכז, ההאזנה מאפשרת לנו לעסוק בפעילות נוספת ולחוש בנוח.

 השתלבות בפודקסטים שונים כמומחים בתחומכם בהחלט מביאה מודעות לתחום העיסוק שלכם, לאתר שלכם וכך נוצרת עוד חשיפה לעסק שלכם וגם לאתר העסקי שלכם. כמובן שחשוב להעלות את התוכן לפרופילים שלכם באתרי סטרימינג ולסקרן את קהל היעד שלכם. פודקאסט טוב בהחלט מסייע ביצירת תנועה אורגנית לאתר שלכם. 

יצירת פודקאסט משלכם מצריך רמה הרבה יותר גבוהה של עריכה, הקלטה ותכנון מסודר של הנושאים שעליהם תשוחחו וכמובן שאפשרות מעין זו לא מתאימה לכל אחד, הן מבחינת ההשקעה הרבה הכרוכה בכך והן מבחינת היכולת לשוחח באופן קבוע על עולם תוכן שבו אתם מתמחים. 

מכאן, שאם אין לכם תכנון להשקיע הרבה בפודקאסט משלכם, לרכוש ציוד הקלטות או להשתמש באולפן לצורך כך, הפתרון הטוב ביותר עבורכם בתור בעלי עסק שמעוניינים לקדם את העסק שלכם, הוא להשתלב כאורחים בפודקאסט קיים שזהו מרכיב מרכזי באסטרטגיית שיווק באינטרנט של אותו עסק. 

סרטונים ארוכים ביוטיוב (בנוסף לשורטס)

אם אתם עושים שימוש ביוטיוב נסו ליצור סרטונים באורך של 10-16 דקות. 

יוטיוב, בדומה לרשתות חברתיות אחרות הפכה להיות מובילה בתחום חיפוש סרטוני הוידאו ומשתמשים בה מיליונים בכל יום ברחבי העולם. בדומה למנוע החיפוש של גוגל, רבים עושים שימוש יום-יומי ביוטיוב כאשר הם מחפשים סרטון על תחום מסוים או הדרכה שאינה כתובה. הרשת זמינה בעשרות שפות ברחבי העולם, ולכן הפוטנציאל שלה אדיר!

על אף הדעה הרווחת, שלאנשים אין סבלנות לצפות או להקשיב לסרטונים ארוכים, מחקרים שנעשו בארה"ב הראו שבמקרים רבים סרטונים אלו מציגים ביצועים טובים יותר מסרטונים קצרים. הסיבה לכך נעוצה בהבנה שתוכן איכותי מועבר בצורה יסודית יותר באמצעות סרטונים ארוכים יותר, וזאת בניגוד לתוכן ממוקד מאוד שמועבר בסרטונים קצרים. לכן אני ממליץ על אורך ממוצע של בין 10-16 דקות לסרטון, פרק זמן שבו תוכלו להעביר את המסר שלכם באופן יסודי ואיכותי, וגם לא תעייפו את הצופים שלכם.

כאשר אתם מחליטים להעלות סרטון ביוטיוב, חשוב להקפיד על עוד כמה צעדים חשובים, שבהחלט יתרמו לקידום הסרטון שלכם. ראשית, הקפידו לשלב כתוביות ברורות בתחתית הסרטון. הנגשת הסרטון לקהל יעד נוסף הוא קריטי, קחו בחשבון כי לעיתים תכופות אנשים צופים בסרטונים בסיטואציה שבה הם אינם יכולים להאזין והם מעדיפים לקרוא את הכתוביות. בנוסף לכך, כמו בתוכן כתוב, עשו שימוש מושכל במילות המפתח. יוטיוב, בדומה לגוגל, יודע לקטלג את הסרטון לקטגוריה המתאימה (בעיקר בשפה האנגלית). 

בנוסף לכך, נסו ליצור וידאו איכותי ונעים לצפייה. המטרה שלכם היא להשאיר את הצופים איתכם כמה שיותר זמן. כדי לעשות זאת, הסרטון שלכם צריך להיות איכותי כמה שניתן (ובהחלט ניתן להגיע לאיכות טובה מאוד עם מצלמות של טלפונים ניידים היום בשילוב תאורה מתאימה ומיקרופון טוב). תוכלו כמובן לשדרג מעט את הסרטון שלכם בהשקעה קטנה יחסית, של תאורה טובה ורקע מתאים לצילום. אביזרים אלו, שבעבר נחשבו ליקרים ושימושיים למקצוענים בלבד, נמכרים היום כמעט בכל חנות למכשירי טלפון ואף באתרים רבים במחירים שווים לכל כיס. 

דוגמא לסרטון של 9 דקות על תחום היופי והאסתטיקה

נסו לבצע אופטימיזציה לביטויים עם תחרות נמוכה 

טיפ נוסף עבור שיווק במנועי חיפוש – לעיתים עשרה דפים המופיעים גבוה בגוגל לביטויים עם נפח חיפוש נמוך יותר יכולים לייצר יותר טראפיק מדף אחד שמופיע מעט נמוך יותר בביטוי עם נפח חיפוש גדול. כיוון שהביטויים שבחרתם לא נמצאים במצב שבו התחרות עליהם היא גבוהה, קל יותר ליצור יותר טראפיק לאתר שלכם ברגע שהבנתם בדיוק למי אתם פונים (כלומר מי קהל היעד שלכם) ולייצר תוכן מותאם בדיוק עבור אותו קהל יעד. תוכלו לפרט את התוכן שלכם בצורה טובה יותר מאשר מאמרים אחרים בתחום ולהוסיף כותרת מעניינת ומושכת את העין ועזרים ויזואליים כגון דיאגרמות וטבלאות רלוונטיות. בדרך כלל, גולשים שיחפשו ביטויים עם תחרות נמוכה, יודעים בדיוק מה הם מחפשים ולכן פעמים רבות הם מוכנים הרבה יותר להנעה לפעולה ולסגירת עסקה ברגע שימצאו את מבוקשם. 

תבלו את הפוסטים שלכם בטבלאות, גרפים ותמונות סמי מדעיות

 כאשר התוכן ה"יבש" מתובל בטבלאות ובגרפים, גולשים רבים נמשכים להקליק ולצפות בו יותר מאשר מאמר שאין בו כלל טבלאות או עזרים ויזואלים המציגים את הנתונים באופן יותר משכנע ובאופן טבעי גורמים לגולשים לשהות יותר זמן באתר שלכם. הצגת עובדות בצורה "מדעית" עושה יותר רושם על גולשים רבים ומסקרנת אותם לבדוק ולהשוות את הנתונים המוצגים להם. לאנשים רבים קל יותר לתפוס תמונות, צבעים וגרפים מאשר כמות של מלל ולכן כדאי לנצל זאת ולהוסיף לתוכן שלכם עזרים ויזואלים כאלה. 

שיווק במייל או בדואר אלקטרוני

מאז ומתמיד שיווק בדואר אלקטרוני או שיווק במייל היו אחת מהשיטות הטובות ביותר לשיווק דיגיטלי והיעילות ביותר. היתה תקופה שחשבו שהטלפון הנייד יגמור את ערוץ השיווק הזה אך למעשה הוא רק הפך חזק יותר למרות הסמס, וואטסאפ ומסנג'רים למיניהם. דואר אלקטרוני משמש אמצעי לשמר קשר יעיל וקל עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים בעלות נמוכה יחסית.

שיווק בדואר אלקטרוני יכול לשמש ל:

בניית מודעות למותג: שיווק במייל יכול לשמש כדי לספר ללקוחות פוטנציאליים על העסק, המוצרים או השירותים.
יצירת לידים: כדי לשווק במייל צריך לאסוף את המיילים של הלקוחות הקיימים או הפוטנציאלים כשהם מבקרים באתר.
מכירות: שיווק בדואר אלקטרוני יכול לשמש כדי לשווק מוצרים או שירותים ישירות ללקוחות.
כדי להצליח בשיווק במייל, חשוב ליצור תוכן איכותי, רלוונטי וממוקד לקהל היעד. ההודעות צריכות להיות מעניינות, רלוונטיות ומועילות.

גם הטכניקות בהן משתמשים בדיוור פרט לתוכן עצמו אינן מסובכות כל כך: כותרות חזקות ומושכות שיגרמו לפתו, פסקה ראשונה מעניינת ומושכת, גרפיקה או אינפוגרפיקה רלוונטית אם יש. כתיבה בפסקאות ומשפטים קצרים עם הנעה לפעולה ברורה והעיקר לזכור כי מסודר במערכת יחסים שחשוב לטפח ולגדל לאורך זמן.

לסיכום: אסטרטגיה שיווקית באינטרנט יכולה להיות מורכבת מאלמנטים רבים ומגוונים ואין ספק כי כל עסק בוחר לעצמו מהי האסטרטגיה המתאימה לו ומועדפת עליו. מאמר זה סקר בהרחבה 9 רעיונות לטקטיקות מנצחות שיכולות להשתלב בתוך האסטרטגיה השיווקית באינטרנט שלכם והוא מבוסס על ניסיון רב שנים של מספר עסקים שאני מכיר. תוכלו ליישם בעצמכם חלק מהצעדים בקלות רבה יחסית, ויחד עם זאת, במידה ותזדקקו לייעוץ והכוונה ביישום אסטרטגיית שיווק באינטרנט לעסק שלכם, אני מזמין אתכם לשיחת היכרות וייעוץ, וזאת לאחר שסייעתי לעסקים רבים ומגוונים לזנק מעלה ולשווק את עצמם דיגיטלית בהצלחה רבה.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>