איך קידמנו לקוח גדול ומאתגר עם אתר תוכן וורדפרס והכפלנו לו את כמות המבקרים בגוגל תוך 8 חודשים מ10,000 ל23,000 מבקרים רלוונטיים בחודש?

באמצע חודש פברואר 2022 הגיעה אלינו חברה שמוכרת מנוי חודשי לשירותים שהיא מספקת ללקוחות בנישה שלה. החברה הבינה כי האתר שלה עושה עבודה לא מספקת ועליה לשדרג אותו גם מבחינת תוכן וגם מבחינה טכנית. התבקשנו לתת דוח SEO על האיפיון של האתר החדש שכלל לא מעט שינויים בדף הבית, סרגלי הניווט ועוד ולאחר מכן להתחיל בתהליך הקידום האורגני של האתר.

מדובר בחברה גדולה ולא הכי מאורגנת במובן שהיינו צריכים לעבוד מול 3 גורמים שונים בחברה: מנהל המחלקה הטכנית שהמתכנת שייכנס באמצע השנה יוגדר תחתיו (בהמשך פשוט עבדנו ישירות מול המתכנת), מנהל מחלקת השיווק (שכנראה נגע בעבר בקידום אתרים אורגני וחשב שהוא יודע טוב יותר מאיתנו מה נדרש באתר – לקחו מספר חודשים טובים עד שהבין שיש לתת בנו אמון מלא ולשחרר לנו את הקטע המקצועי) ומנהל תוכן שבמקום לספק את התכנים שביקשנו התמקד בעיקר בנראות של טקסטים וסטטיסטיקה פחות רלוונטית לקידום האורגני עצמו.

בפוסט תחשפו לדוגמא להתחלה מאוד קשה מול לקוח לא מאורגן, שאינו בהכרח מאמין או מקצה לגורם המקצועי את כל התמיכה. תבינו קצת לעומק את האתגרים של מקדם אתרים בהתנהלות מול לקוח 😊 וגם איך מצליחים כנגד כל הסיכויים…

דירוג של דומיין  – 8 (מתוך 100).

דומיינים מפנים – 24

פיזור אנקור טקסט – סביר, נראה טבעי ברובו.

טראפיק אורגני – 13,000 מבקרים חודשיים. כמות יפה מאוד ביחס לעוצמת הדומיין וכמות הקישורים שנובעת בחלקה גם מהתחרות המוגבלת בנישה. עם זאת הטראפיק נמצא במגמת ירידה מספר חודשים – אחת הסיבות לרצון שלהם לעשות שינויים באתר.

ביטויים – מתוך 40 ביטויים במיקוד מעקב רוב הביטויים נמצאים באזור תחתית עמוד ראשון – אמצע עמוד שני. כלומר עם פוטנציאל קפיצה משמעותי בטראפיק.
5 במקום 1 נתון שנשמר גם בקידום שלנו ולכן לא אתייחס אליו.
4 ביטויים לא היו ב100 וביטוי אחד בעמוד רביעי בגוגל

חודש קדימה וכלום לא קורה באתר – שום דבר ממה שהעברנו בדוח הראשוני לא ממומש והאתר ממשיך לצנוח בטראפיק. מתקבלת החלטה להתחיל את הקידום כדי שאנחנו נוכל לדחוף את מימוש התיקונים ברמה הטכנית וברמת התוכן.

סוף מרץ 2022

אנחנו נכנסים לאירוע ומתחילים לדחוף למימוש התיקונים ובמקביל מתחילים בבניית קישורים. החודש מסתיים עם ירידה בטראפיק (כבר חודש שלישי ברציפות) לאזור ב12 אלף מבקרים אורגניים.

אפריל 2022

אנו מגלים כי נעשה שינוי בחלק משמעותי באתר של שינוי כתובות URL ללא שעודכנו וללא תיאום – בלגן 😊 אבל לפחות מתברר חוסר התיאום בהתנהלות. מגדירים מול המנהל הטכני את כל הנושא של 301 ונהלי עבודה יותר ברורים בינינו. השינוי המפתיע יחד עם העיכוב במימוש התיקונים וחג הפסח גורמים לאתר להמשיך בירידה בטראפיק.

אנחנו כן מקבלים אישור לתיקוני כותרות ותיאורים כדי לשפר CTR וקובעים נהלי עבודה ליצירת תוכן על פי דרישתנו מחודש מאי. ביטוי אחד שלא היה ב100 נכנס ל100.

במקביל ממשיכים בבניית קישורים.
החודש מסתיים בירידה של 17% לאזור ה10 אלף מבקרים אורגניים בחודש! הדירוג של האתר עולה ל11.
לא נעים להתחיל קידום אורגני בצורה הזו שחודש וקצת אחרי ההתחלה האתר ממשיך להתרסק, עם כי שילוב הנסיבות הקטלניות היה ברור ללקוח וייתכן וזה עזר בהבנת חומרת המצב והעברת ניהול התהליך במלואו אלינו.
כך זה נראה בשבועות מתחילת הקידום:

לא גרף כיף, לפחות היה ניצוץ תקווה בשבוע האחרון של אפריל

מאי 2022

ממשיכים בבניית הקישורים וציון האתר עולה ל14.
התיקונים הטכניים באתר מבוצעים חלקית – 3 חודשים מהדוח שנשלח בפברואר ולא נפתרו בעיות הביצועים והתאימות במובייל. גם המאמרים שביקשנו שיעלו לאתר עולים חלקית ובאיחור יחסי.

מישהו בחברה קורא ברשת על עדכון אפדייט של גוגל וחושש לאור התוצאות של חודש קודם מכך שהאתר ימשיך להתרסק ושהקידום האורגני לא יעיל.

2 ביטויים נכנסים לטופ 5 ושניים נוספים לטופ 10, אך יש גם 3 ביטויים שחווים ירידה.
היציאה מפסח לצד הפעולות שכן הצלחנו לבצע באתר למרות האתגרים מאפשרים לנו לסיים את החודש עם קרוב ל11,500 מבקרים אורגנים – עלייה של 17% שמחזירה אותנו לאזור כמות המבקרים של מרץ ומרגיעה מעט את הרוחות לעוד שבועיים.

יוני 2022

פיצוץ נוסף אך לפני שארחיב אעדכן שהמשכנו את תהליך בניית הקישורים לאתר, למזלנו כל הפעולות מחוץ לאתר היו תלויות בנו ב100%. ציון האתר כבר עלה ל16.
אז על מה היה פיצוץ הפעם? לקראת אמצע החודש נראה היה כבר שמגמת העלייה בטראפיק לא תישמר. אחד הגורמים בחברה שהיה טעון מהשמועות על עדכון גוגל בחודש שעבר טען כי מאז שהתחיל הקידום האורגני אנו הולכים אחורה במקום קדימה. בנוסף החברה רצתה לעשות עוד שינוי בתפריט הניווט העליון ובדף הבית כאשר דברים טכניים בסיסיים שנדרשו עוד בפברואר לא בוצעו.

התקיימה שיחה רבת משתתפים בה אמרנו בצורה מנומסת אך ברורה כי אין לנו יכולת להמשיך להתנהל בצורה זו וכי או שנעשה שינוי מהותי בהיבט הטכני או שכדאי להיפרד בתום החודש כידידים. גם הראנו שבפועל לא היתה התרסקות בטראפיק וכי מנהל השיווק אינו מתבסס על עובדות (למזלנו אצלנו הכל מתועד ומגובה נתונים).

החברה החליטה שהיא חייבת להחליף את המתכנת הלא מתפקד במישהו אחר. יקח כחודש וחצי מהרגע שהתקבלה ההחלטה ועד שנקלט מתכנת אחר והושלמו התיקונים הטכניים.

החודש נגמר בלי שינויים מהותיים במיקומים והטראפיק באמת ירד חזרה לאזור ה10 אלף מבקרים בחודש באורגני (13% ירידה).

יולי 2022

אחרי שלושה חודשים וקצת לא קלים בהתנהלות מול הלקוח. סוף סוף (הרבה בזכות המתכנת החדש) דברים מתחילים להיכנס לעבודה שיטתית ברמה הטכנית וגם בתוכן.

בכל מה שקשור לאוף סייט (מה שנעשה מחוץ לאתר) אנו ממשיכים בכל הכוח.

מתחילים לראות סוף סוף מגמה חיובית כוללץ בהתקדמות הביטויים. החודש מסתיים עם עלייה של 60% בטראפיק האורגני לאזור ה16 אלף מבקרים בחודש.

אוגוסט 2022

התיקונים הטכניים מושלמים. בניית התוכן ממשיכה וכמוה גם בניית הקישורים. האתר כבר בדירוג של 21.

אנו מבצעים מקצה שיפורים באתר ברמת קישורים פנימיים ושיפור CTR.

החודש מסתיים עם קרוב ל22,000 מבקרים אורגניים, עלייה של 122% בטראפיק בחודשיים האחרונים.

ספטמבר 2022

אחרי חודשיים של שיפור משמעותי גם בעשייה וגם בתוצאות, האתר נכנס לסטגנציה מסוימת בביטויים. סוג של תקיפת דגירה שמתרחשת לא מעט בקידום אורגני וקשה לתזמן את היציאה ממנה. אך היא אחת הסיבות לצורך בסבלנות בתהליך אורגני, בשל אפקט ההצטברות הנדרש.

בניית הקישורים והעלאת התכנים ממשיכה. עם זאת בסוף החודש יש את ראש השנה שמביא לחיתוך משמעותי בנפח החיפוש בנישה וכמובן שגם בכניסות לאתר. האתר מסיים בירידה של 25% בטראפיק אורגני ביחס לחודש קודם לאזור ה16500 מבקרים בחודש (עדיין משמעותית יותר מנקודת ההתחלה של הקידום)

אוקטובר 2022

נקודת הפריצה מגיעה. דירוג האתר כבר ב26. רואים כניסה יפה של ביטויים לטופ 5 ופריצה של ביטוי אחד תוך חודשיים מ#9 ל#1. אך חשוב מכך רואים שהאתר מצליח להיכנס לטופ 100 עם הרבה יותר ביטויים:

האתר חוצה חזרה את ה20,000 מבקרים בחודש מאורגני עם עלייה של 23% ביחס לחודש קודם.

 נובמבר 2022

ממשיכים בעבודה השגרתית של בניית קישורים והעלאת תוכן. דירוג האתר כבר ב30. רוב הביטויים מתבססים בטופ 5.

האתר שובר שיא חדש עם מעל ל23,000 מבקרים אורגניים בחודש. עלייה של 14% מחודש קודם.

130% יותר מהשפל של אפריל!!!

דצמבר 2022

מיקום הביטויים במעקב עולה ב1 בממוצע. יש 50% יותר ביטויים שנכנסו ל100 ביחס לאלו שהיו בתחילת הקידום.

בניית הקישורים וכתיבת התוכן ממשיכה וציון האתר עומד על 37.

הטראפיק יורד מעט לקראת סוף שנה והאתר מסיים עם ירידה של 8% ביחס לחודש קודם וקצת יותר מ21,000 מבקרים אורגניים.

סיכום – עלייה של 109% בטראפיק האורגני

אז כפי שניתן לראות לא קלה היא מלאכתם של מקדמי אתרים 😊 ולא בהכרח במה שנדרש מול המתחרים או מול גוגל אלא במקרים רבים הקושי הוא מול הלקוח – אם ברמה הארגונית, ברמה הטכנית או התוכנית. ככל שמצליחים לייצב את המערכת מהר יותר ולהתגבר על הבעיות בחיבור כך ניתן לייצר תוצאות מהירות יותר.

בסך הכל האתר מקודם 8 וקצת חודשים שמתוכם התקופה עד לחודש אוגוסט יכולה להיחשב רק כתקופת חימום או הכנה. מה שאומר נטו 5 חודשי עבודה שכבר יותר מהכפילו ללקוח את הטראפיק האורגני לאתר וייצרו יותר מ10,000 מבקרים אורגניים בחודש.

נצפה לראות בכיליון עיניים מה מחכה לנו ב2023.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>