בעלי עסקים מתמודדים עם אתגרים רבים בעת פתיחת עסק חדש ואחד מהם הוא שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. (רמז: רובם לא גוזרים מהסוף להתחלה)
יש להם שאלות רבות כמו האם צריך אתר? איפה לפרסם אותו? האם זה ישתלם בכלל? ===>>>

המאמר יעסוק בהיבטים שונים של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים עם התייחסות לנושאים הבאים:

אתגרי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ואיך מתמודדים איתם?

בעלי עסקים מתמודדים עם לא מעט אתגרים בעת פתיחת עסק חדש או לחלופין, פיתוח ושיווק של עסק ותיק שקיים כבר תקופה ואפילו תקופה ארוכה. האתגר המרכזי ביותר אצל בעלי עסקים קטנים, הוא כנראה שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ופרסום העסק. אם בעבר הרחוק בעלי עסק היו מסתפקים בפרסום העסק מפה לאוזן, או בחלוקת פליירים בפינת רחוב, הרי שהיום המצב שונה לחלוטין. 

עסקים חדשים רבים מוקמים בכל יום והצורך הגדול ביותר של בעלי עסקים קטנים כפי שעולה ממחקרים רבים, הוא היכולת להשיג לקוחות חדשים ובעיקר בתקופה שבה התחרות על כל לקוח אינה פשוטה. 

שינוי מהותי נוסף בעסקים של העולם החדש, הוא היכולת לתת שירות במרבית סוגי העסקים כמעט לכל לקוח שחפץ בכך, אפילו אם הוא מרוחק מאוד. זה יכול להוות גם יתרון וגם חסרון: מצד אחד, האפשרות לגייס לקוחות היא בלתי מוגבלת כמעט, כיוון שמדובר לא רק בסביבה הקרובה, אלא גם בלקוחות שנמצאים פיזית מעבר לים, ומצד שני התחרותיות גדלה כיוון שיתכן שלקוחות המקורבים פיזית לעסק בחרו לשכור שירות של עסק מרוחק מסיבות אלו ואחרות.

כאשר העסק נמצא בהקמה או רק בשלבים הראשוניים ואינו רווחי דיו, המטרה מבחינה שיווקית, היא שיווק איכותי ללא תקציב משמעותי מה שנראה לעיתים לבעלי עסקים כמשימה קשה ואף בלתי אפשרית. בין אם העסק שלך חדש או ותיק, אין ספק כי פרסום ושיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הם היסודות הבלתי מעורערים לבנייה של עסק מצליח ומכניס. שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הפך לבלתי נפרד מהשיווק הכללי של כל בעל עסק ולעיתים הוא זה שיקבע את רמת החשיפה של העסק לקהל הרחב וכמובן את כמות הלקוחות שייבחרו לקבל שירות מאותו עסק

יתרה מכך, בשנים האחרונות ברור למרבית בעלי העסקים בישראל כי הערוץ המרכזי והראשוני לשיווק בכל הקשור ליחס מוצלח של עלות תועלת הוא האינטרנט או הערוץ הדיגיטלי. בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת במהירות מסחררת, כמות אתרי האינטרנט העסקיים גדלה מיום ליום, נראה כי בעלי עסקים שרוצים להצליח צריכים למקם את עצמם עמוק בתוך העולם הדיגיטלי ולעשות זאת בצורה מושכלת ויעילה.

לכן, גם אם אתם בעלי עסק קטן הנאבקים עם תקציב שיווקי מוגבל וקטן, גם אם עדיין לא ראיתם רווחים משמעותיים מהעסק שלכם, ואפילו אם אינכם יודעים עדיין לאן מועדות פניכם מבחינה עסקית, אין ספק כי תוכנית שיווקית מובנית תוכל לסייע לכם לשים דגש על הדברים שחשובים לכם מבחינת שיווק העסק שלכם.

בבואכם לתכנן את הצעדים הראשונים שלכם בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים בתחום השיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, ולא להתפתות לחברות קטנות חסרות ניסיון או ידע של ממש. תמיד כדאי לבדוק, להשוות ולשאול אנשים שהתנסו בשירות כזה או דומה לו.

אז מהם הצעדים ההכרחיים שעליכם לעשות כבעלי עסק על מנת לבסס את עצמכם בצורה מוצלחת בדיגיטל? המאמר הבא יסייע לעסק שלכם לפרוש כנפיים בעולם הדיגיטל, לבנות ולמטב את אסטרטגית השיווק שלכם כבעלי עסק, למשוך לקוחות חדשים ובסופו של דבר להזניק את העסק שלכם למעלה.

בניית אתר לעסק

השלב הראשון הוא בניית אתר מעוצב ותכליתי שיכול לשמש ככרטיס ביקור ראשוני. האתר הוא נכס דיגיטלי שתמיד יהיה בבעלותכם, בניגוד לכלים דיגיטלים אחרים שלא תמיד נמצאים בבעלותכם ויכולים להשתנות או להעלם מהשטח. האתר יכול ליצור עבורכם תנועת לקוחות אורגנית וגם להוות עבורכם מקור להכנסה נוספת, על-ידי שילוב של יוזמות פרסומיות שונות. 

הפעולה הראשונה הנדרשת בעת בנייה של אתר חדש לעסק קיים הוא להבין מי הוא קהל היעד שלכם. טעות תהיה לחשוב ש"כולם" הם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. חברות גדולות מסחריות יכולות להרשות לעצמן לפנות לכל או לפחות לרוב האוכלוסיה, אולם בעלי עסק קטן חייבים לאפיין היטב את קהל היעד שלהם לפני שהם בונים תוכנית שיווקית, וזאת כדי לדעת להתאים בדיוק את התוכנית לקהל היעד ולצרכים שלו.

קהל היעד שלכם מתאפיין בתכונות ספציפיות מאוד, רצונות, צרכים וכאבים. בתור בעלי עסק, עליכם להיות רגישים לכאב ולרצון של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, ולהתאים להם את הפתרון המושלם באמצעות השירות שלכם. 

האתר שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם מול הלקוחות ובו אתם מציגים את העסק שלכם, את השירותים שאתם מעניקים ללקוחות שלכם ובעצם מאפשרים ללקוחות שלכם להכיר אתכם ולהתרשם מהיתרונות שלכם על פני מתחרים דומים בשוק, ולכן חשוב להציג בבירור מה התועלת שאתם מספקים ללקוח כבר בשניות הראשונות שלו באתר, להציג את הסמכות שלכם בתחום בין אם על ידי המלצות, הוכחות להצלחה של לקוחות או הסיפור האישי שלכם.

ישנה חשיבות מירבית ליצירת כמה שיותר אפשרויות לגולש ליצור אתכם קשר ולפנות אליכם. לעיתים, כאשר האתר מסורבל ולא נוח לתפעול ולגלישה, רבים יחושו מיואשים ויברחו מהר מהאתר, וזה בהחלט מצב שלא תרצו להגיע אליו.

לכן, אם הנישה שלכם מאפשרת זאת, הצעתי היא לייצר מגוון של תכנים רלוונטיים ללקוחות הפוטנציאלים שלכם באתר, כדי להפוך למקור ידע ואוטוריטה בתחומכם. תנו ללקוחות שלכם את התחושה שהם יכולים לסמוך עליכם, שאתם יודעים על מה אתם מדברים ושאתם בעלי ניסון רב בתחומכם. ישנה חשיבות רבה לניהול שיח חיובי ומקצועי עם הלקוחות שלכם דרך האתר, וככל שהשיח יהיה נעים ומושך יותר, כך הלקוחות שלכם ירצו לשהות זמן רב יותר באתר ואף להשתמש בשירותים שאתם מציעים להם.

מכאן, שההשקעה באתר העסקי שלכם היא כדאית לצורך קידום העסק שלכם ולכן, מנסיוני בתחום, לא כדאי לבנות אתר בחברות קיקיוניות או כאלה שמבטיחות הרים וגבעות ובסופו של דבר תצאו מאוכזבים ומופסדים. גם אתרים פשוטים וקלים לעיצוב כגון וויקס או שופייפי לא מומלצים לטעמי, והדרך הכדאית ביותר היא למידה ורכישת אחסון ודומיין והתקנת אתר וורדפרס על הדומיין שלכם.

וורדפרס היא מערכת המשמשת לניהול תכנים. מרבית האתרים הקיימים היום מתבססים על מערכת זו והיא מאפשרת שליטה מירבית בניהול האתר שלכם ולכן מאופיינת בנוחות השימוש בה. היתרונות באתר מבוסס וורדפרס הם רבים, ובנוסף לנוחות השימוש בה ולמחיר הזול יחסית של הקמת אתר על מערכת זו, אהדת גוגל לפלטפורמה מאפשרת לכם יתרון יחסי במנועי החיפוש של גוגל. בנוסף לכך, כשתחליטו לשדרג ולפתח את האתר שלכם, סוג הפלטפורמה הזו מאפשרת לכם תוספים רבים ומגוונים.

מערכת וורדפרס היא פשוטה לתפעול עד כדי כך, שאפילו אם אין לכם רקע קודם בניהול אתרים, תוכלו לנהל בקלות ובפשטות את האתר שלכם, או לחלופין לשכור את שירותיו של מנהל אתרים מנוסה. בנוסף לכך מתאפיינת המערכת באבטחה גבוהה נגד פריצות, כך שלא תהיה לכם בעיה מהבחינה הזו.

חברה רצינית ומנוסה תדע לאפיין את העסק שלכם בצורה מדויקת, ובעקבות כך לבנות לכם אתר מרשים וייחודי המותאם לצרכי הלקוחות שלכם באופן מושלם, אתר שיגרום לגולשים להישאר בו לאורך זמן וגם להשתמש בשירותיו. 

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים: איך מביאים טראפיק לאתר העסק?

השלב השני לאחר הקמת האתר הוא להביא אליו את הטראפיק, כלומר את המבקרים הרלוונטיים. מהי הדרך היעילה יותר במושגי עלות תועלת כדי להגיע לקהל היעד שלכם ולהביא אותו לאתר? חלק זה של המאמר יעסוק בשלושה ערוצים שונים.

ראשית, עליכם לשאול את עצמכם מה הלקוחות שלכם מחפשים? האם הלקוחות שלכם מחפשים פתרונות למצב נתון באופן כללי או מענה ספציפי ומדויק? האם הם יגיעו אליכם באופן עצמאי או שאתם זקוקים לבצע מהלך כלשהו כדי להגיע אליהם? כלומר האם אתם בשוק של דיסקברי או של סרץ'. ההבנה הזו קריטית בכל מאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. 

אנסה לעמוד על ההבדל כי הוא משמעותי מאוד בכל הקשור לערוצי השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם.

לדוגמה, עסק שמציע סיוע מקצועי בסידור הבית לא יעשה נכון אם יפנה לערוצי חיפוש מהסיבה הפשוטה שמי שמחפש "סידור הבית" או "לסדר את החדר" הוא לרוב לא קהל שישלם על כך.

גם חנות למתנות מיוחדות ומעניינות לא בהכרח תפנה לערוץ החיפוש משום שהאנשים לא פועלים או מחפשים צורך לכדור בדולח חשמלי. סביר להניח כי גם חברה המעבירה חוגי לגו רובוטי על ידי ערכות ושיעורים שבועיים לא תעשה נכון כשתפנה לערוצי חיפוש.

עסקים אלו צריכים "לחנך" את הקהל שלהם במובן כזה שיש צורך להראות לו את התועלות של המוצרים או השירותים שלהם, או לחלופין לחשוף אותו לייחודיות של אותם הפתרונות שהעסק מציע.

כיום קיימות הזדמנויות של חשיפה לקהלים שונים בעיקר בערוצי פרסום כגון טאבולה או אאוטבריין (אם מדובר במוצרים או שירותים שיש להציג עם תוכן כתוב "ולחנך" בצורה מעמיקה יותר), או פייסבוק ואינסטגרם אם מדובר בחשיפה ויזואלית או הדגמה קצרה.

את הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם אני מניח שכולם מכירים אך טאבולה או אאוטבריין למי שאינו מכיר הן חברות ישראליות המאפשרות לשלם פר קליק על כתבה ממומנת שמוצגת באתרי התוכן ומטרתה להביא את הגולשים לאותה כתבה, לקרוא אותה ולהשאיר את פרטיהם.

אקדים ואומר כי בעלי עסק ללא תקציב גדול שמבינים כי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הוא האמצעי העיקרי של העסק שלהם לגדול חייבים ללמוד לפחות ברמה הבסיסית את עקרונות הפרסום ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם או טאבולה ואאוטבריין.

בשלבים הראשונים של צמיחת העסק, אין צורך אמיתי להוציא סכום כמעט כפול על פרסום (הן הכסף שתשלמו לפלטפורמה והן הכסף שתשלמו לנותן השירות שינהל את הפרסום והקמפיינים עבורכם). 

יש לתת את הדעת דווקא על היכרות עם התחום ברמה בסיסית, על מנת שתוכלו לפקח בהמשך על נותני שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים שתיקחו, כאשר השיווק הדיגיטלי יוכיח את עצמו ותצטרכו להתרחב. לאחר שתתנסו בכמה פלטפורמות שונות לפרסום, תוכלו לדעת מה טוב עבורכם ועבור העסק שלכם, ולהשקיע יותר במה שעובד עבורכם.

חשוב להבין, כי לקוח קיים שווה עבורכם הרבה יותר מלקוח חדש שעוד לא רכש מכם או לא התנסה בשירותים שלכם בעבר. הלקוחות הקיימים שלכם כבר רכשו מכם, הם אוהבים אתכם וסומכים עליכם, ולכן אסור לכם להפסיק לשווק להם. זהו הזדמנויות לרכישות חוזרות או להצעה של שירות נוסף או חדש ללקוח קיים. 

לקוחות קיימים ומרוצים הם השגרירים הכי טובים שתוכלו להתבסס עליהם. הם ישמחו להמליץ עליכם, ולמען האמת אין כמו המלצה מאדם אמיתי, שניסה את השירות והיה מרוצה ממנו, ולכן ימליץ עליכם מכל הלב, אפילו בלי שתבקשו זת ממנו.

לכן, המלצתי היא להשקיע בלקוחות קיימים ולהמשיך לשווק להם ואף לצ'פר אותם מעת לעת.

גם אם אין לכם הרבה ידע בתחום השיווק, ניתן למצוא מקורות ידע רבים מהימנים ברשת, שיספקו לכם בתור בעלי עסק קטן  מה שנדרש עבורכם כדי להתחיל בפעולות השיווק, כך למשל, תוכלו להיעזר במרכז ההדרכה של פייסבוק או זה של טאבולה וכמובן שאפשר פשוט לחפש בגוגל ולמצוא המון מידע מועיל ובחינם באמצעות שימוש במילות מפתח רלוונטיות כמו "שיווק דיגיטלי" או "שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים" וכדומה.

לידים חמים לעסק = קידום ממומן או אורגני?

מנועי החיפוש הרבים שקיימים היום במרחבי הרשת משמשים מיליארדי משתמשים מידי יום. כדאי להכיר את האפשרויות השונות שמנועים אלו מספקים לבעלי עסקים כדי לקדם את העסק שלהם. עם פוטנציאל כה גדול של לקוחות חדשים, חשוב להכיר ולבחון לעומק את האפשרויות השונות  העומדות לרשותכם. 

אם העסק שלכם מציע מוצרים או שירותים לבעיות שאנשים יודעים להגדיר היטב ולחפש ברשת כמו "פרסום ביוטיוב", "שמלות ערב לנשים" או "השקעות נדל"ן" הרי שכדאי לכם להכיר את אפשרויות הפרסום בשני מנועי החיפוש המובילים כיום ברשת: גוגל ויוטיוב.

קידום ופרסום בגוגל וביוטיוב כאמצעי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

במנועי החיפוש של גוגל ויוטיוב, ניתן לפרסם בצורה ממומנת (זו הדרך שבה גוגל עושה את מרבית הכנסותיה) או בצורה אורגנית, כלומר ללא תשלום לגוגל. פרסום אורגני הוא צורת פרסום שלוקח זמן לבנות, ובתור עסק קטן, היעדים הם בדרך כלל תוצאות יחסית מהירות בטווח קצר, ולכן, אני תמיד מציע ללקוחות להתחיל מפרסום ממומן.

 הסיבות לכך הן כדי להבין איך המערכת עובדת, וגם כדי להבין אילו ביטויים יותר רלוונטים עבור העסק שלכם, כלומר מספקים יותר טראפיק רלוונטי ולידים. את נושא הפרסום הממומן אפשר כמובן ללמוד באמצעות מדריכים מוצלחים של גוגל וכמובן שאפשר למצוא ברשת המון תוכן חינמי. 

רצוי להגדיר מראש תקציב של אלפיים – שלושת אלפים שקלים, לפרסום העסק שלכם. זהו סדר גודל של תקציב שאכן יכול להניב עבורכם תוצאות טובות. הוצאת התקציב מבוצעת על פי תוכנית סדורה עם מדידה והפקת לקחים. הכסף הזה יכול להיות הקורס הטוב ביותר שלכם בכל הקשור לפרסום ממומן, כיוון שתוכלו להבין לעומק תהליכים. 

היתרונות של פרסום ממומן הם רבים. בראש ובראשונה, מיד עם העלאת הקמפיין הוא יכול להופיע מול לקוחות פוטנציאלים, הוא מדיד מאוד ומיידי ומספק שליטה מלאה על ההוצאות וההתנהלות. 

עם זאת, לעיתים קרובות הוא יקר, משום שאתם משלמים פר קליק והוא לא מסייע לכם בביסוס אוטריטה בערוצים אלו עם האתר שלכם. ברגע שתפסיקו לשלם על הפרסום – תפסיקו להופיע במנועי החיפוש.

בשלב זה, נכנס כל נושא הקידום האורגני בין אם בגוגל – כלומר המטרה היא איך להביא אתר למקום ראשון בגוגל בשימוש בביטויים הרלוונטיים עבורכם. בהתייחס ליוטיוב, המטרה היא  איך לגרום לסרטונים שלכם להופיע במקום גבוה כאשר מחפשים את הביטויים הרלוונטים ביוטיוב.

היום, אולי יותר מתמיד, גולשים רבים מעדיפים לראות סרטונים קצרים (ואפילו קצרים מאוד), ובתור בעלי עסק המעוניינים לקדם את העסק, כדאי לנצל את הפלטפורמה הזו בחוכמה. מידי יום ישנן כ-30 מיליון כניסות ליוטיוב, בהחלט מספר מכובד ביותר. למרות שמרבית הגולשים מאבדים עניין יחסית מהר גם בעת צפיה בוידאו, נראה כי בכל זאת, כאשר מדובר בסרטון שנעשה באופן טוב, הגולשים צופים בו עד סופו או לפחות ברובו, גם אם מדובר בסרטון יחסית ארוך (מעל דקות בודדות). נראה כי באופן מפתיע ישנה אף עליה תלולה בהיקף הצפיות של גולשים לסרטונים ארוכים, ובתור בעלי עסק כמובן שכדאי לנצל זאת לטובת שיווק העסק שלכם, אם בצורה אורגנית או ממומנת. 

כאשר מדובר על שיווק ממומן, העיקרון דומה למה שהוזכר קודם, בהקשר של גוגל. באמצעות תקציב שהוגדר מראש, הסרטון שלכם יכול להגיע לחשיפה רחבה לקהל היעד הפוטנציאלי עבורכם. ומה באמת חשוב כאשר מצלמים סרטון? התשובה על כך יכולה להיות רחבה ומשתנה, תלוי את מי תשאלו. אבל בגדול, ישנם מספר פרמטרים חשובים שיכולים להנחות אתכם כאשר אתם שוקלים לצלם סרטון שיווקי. 

ראשית, על הצילום להיות איכותי ככל האפשר. אין זה אומר שאתם צריכים לרכוש מצלמה יקרה של צלמים מקצועיים, היום גם הסמארטפון שלכם משמש כמצלמה ברמה טובה בהחלט. ניתן להיעזר במכשור מתאים כגון חצובה ייעודית או תאורה ממוקדת שניתן לרכוש כמעט בכל חנות שבה מוכרים מכשירי טלפונים ניידים. כדאי להשקיע קצת בצילום כדי למשוך את קהל הצופים להישאר ולצפות עד הסוף.

בנוסף לכך, שימו לב לשפת הגוף שלכם. שדרו לקהל הצופים אמינות וביטחון בדברים שאתם אומרים. שפת גוף מהוססת ומפוחדת לא תתרום לכם לקידום העסק. חשוב לערוך את הסרט בצורה טובה, וגם אם אתם לא ממש מקצועיים בתחום, ישנן כיון תוכנות המאפשרות עריכה קלה יחסית, בחינם או בתשלום. טיפ חשוב הוא להשתמש בכתוביות לסרט שלכם, כדי להנגיש אותו לכל צופה.

לעיתים, כדאי לשקול להשתמש בשירותיה של חברה מקצועית לצילומי סרטונים עבור שיווק העסק שלכם. כמובן שאין זו חובה, ובעלי עסקים רבים משווקים את עצמם בצורה טובה למדי, אבל אם אתם חשים שאין לכם את זה מול המצלמה בכלל, או שאתם מעוניינים לשדר אסטרטגיה מאוד מסוימת עבור העסק שלכם, זו יכולה להיות אופציה לא רעה במיוחד. 

טיפ בנושא כמות הפרסומים ביוטיוב: כדאי שלא תתפתו לצלם כמות גדולה של סרטונים אם התקציב שלכם מוגבל, וכדאי שתשקיעו יותר בפחות סרטונים כדי להראות מקצועיות, מאשר לפרסם הרבה סרטונים באיכות ירודה, דבר שיכול לגרום לגולשים לא לצפות בסרטונים שלכם. בנוסף לכך, כדי להגביר חשיפה של הסרטונים שלכם, פרסמו קישורים בנכסים הדיגיטליים האחרים שלכם.

הקידום האורגני הוא מקצוע בפני עצמו, אך בין אם מדובר בפוסט באתר שלכם או סרטון ביוטיוב הבסיס נשאר אותו בסיס – אתם רוצים שהתוכן יהיה רלוונטי למי שמחפש. לכן, רצוי כי הביטוי שאותו מחפשים או ביטויים דומים לו יופיעו בכותרת, בתתי הכותרות, בתכנים, בשמות הקבצים של הסרטונים או התמונות והתגיות, כמובן במינון רלוונטי (בעבר הרחוק, בשנות ה- 90 היה נהוג למלא טקסטים או תיאורים בהרבה מילות מפתח כדי לנסות לקבל דירוג גבוה יותר, היום המצב כבר אינו כזה ואין צורך בכמות אדירה של מילות מפתח או ביטויים). 

בביטויים ללא תחרות ייתכן ופעולות אלו יספיקו לקידום האתר. כלומר, אם אתם מתחרים על הביטוי "רובוט לקטיף תפוחים" ייתכן ובניית אתר ויצירת תכנים בצורה נכונה סביב עולם תוכן זה תאפשר לכם להיות ראשונים בביטויים הרלוונטיים, כיוון שאין להם תחרות רבה. מכאן, שחשוב להבחין בתחום עולם התוכן שהעסק שלכם מתמקד בו ולערוך את הבדיקות המתאימות לביטוי המפתח מול מתחרים פוטנציאלים כדי לנסות ולאמוד את רמת התחרות של העסק שלכם עם עסקים אחרים מאותו התחום.

כך למשל, גם אם תרצו להעלות סרטון על עיצוב משרד קטן. לעומת זאת, אם אתם מתחרים על ביטויים רוויי מתחרים עם עסקים שמשקיעים תקציב ומשאבים בקידום האורגני כנראה שתצטרכו סיוע של חברת קידום אתרים מקצועית שתסייע לכם בבניית קישורים בצורה שיטתית ובאופטימיזציה של האתר שלכם. חברה מקצועית ומנוסה מתמקצעת בתחום בניית הקישורים ותדע לסייע לעסק שלכם לצמוח ולהתקדם במנועי החיפוש בצורה מושכלת וחכמה. 

כמובן, שישנם פרמטרים נוספים למיקום האתר העסקי שלכם במנוע החיפוש של גוגל, כגון אורך המאמרים שאתם מפרסמים לקידום העסק שלכם, איכות התוכן שלכם, מיקום של מילות וביטויי המפתח בתוך המאמרים, תדירות הפרסומים שלכם, מהירות טעינת האתר שלכם ועוד.

אופטימיזציה של האתר שלכם לפלטפורמות נוספות כגון טאבלט ומכשיר טלפון נייד, גם תעלה את אהדת גוגל לאתר העסקי שלכם, ותמקם אותו במקום גבוה יחסית לאתר שאינו מותאם למכשירים ניידים, ובאופן טבעי מעודדת גולשים רבים להכנס ולהשאר באתר שלכם. כיום, גולשים רבים, ולמען האמת למעלה ממחצית מהגולשים, משתמשים בטלפון הנייד לביצוע כמעט כל הפעילות הקשורה בגלישה ברשת האינטרנט, ואף לפעולות כגון רכישות ושימוש בשירותים נוספים שאתרים שונים מאפשרים להם.

 לכן, התאמת האתר העסקי שלכם למכשירים הניידים היא חשובה והכרחית לקידום ולעידוד גולשים חדשים ולקוחות פוטנציאליים להיכנס ולהישאר באתר שלכם לאורך זמן.

למען האמת, אין לכם סיבה לדאגה ואינכם חייבים להיות מומחים בטכנולוגיה, כיוון שמרבית האתרים החדשים שנבנים היום מותאמים כבר מראש למכשירי הטלפון הנייד, וגם אלו שלא הותאמו מראש לכך, יכולים להיות מותאמים באמצעות פעולה פשוטה יחסית המפנה את הגולשים באמצעות כפתור לאתר מותאם. לכן, אם אתם לא רוצים להישאר מאחור, ודאו כי האתר הנבנה עבורכם באמצעות חברה המתמחה בבניית אתרים, אכן מותאם לכל סוגי הגלישה ולא רק למחשב בלבד.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים בלינקאדין

ערוץ שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ששווה לציין כאן אך השימוש בו מצריך גם הוא סיוע של חברה מקצועית או לפחות של כלי מקצועי בתשלום לשליחת פניות הוא רשת הלינקדאין . במידה ואתם נותנים שירותים לחברות טכנולוגיה או משאבי אנוש בעולמות ההייטק והטכנולוגיה, אזי רשת הלינקדאין יכולה להיות ערוץ פרסום אטרקטיבי ומצויין עבורכם. 

רשת הלינקדאין, שהוקמה בשנת 2003, מתמקדת בעיקר בתחום העסקי בנוסף להיותה רשת חברתית. היא מאפשרת למעסיקים פוטנציאלים לחפש עובדים, וכך גם לאנשים המחפשים עבודה או קשרים עסקיים לבצע זאת דרך הרשת. כך גם הרשת מתאפיינת בשיתופי פעולה על בסיס עסקי.

בסקרים שנערכו 9 מכל 10 מנהלי שיווק דיגיטלי מצאו את רשת הלינקדאין כפלטפורמה הטובה ביותר למציאת תוכן איכותי. לכן, אם העסק שלכם מכוון לעניין עסקים אחרים, קטנים או גדולים, ומתן שירות לסוג זה של קהל יעד, תוכלו למצוא ברשת הלינקדאין פלטפורמה שיווקית הולמת ביותר. תוכלו למצוא ככל הנראה גם שיתופי פעולה טובים על בסיס עסקי, שבהחלט יתרמו לקידום העסק שלכם. בנוסף לכך, טווח ההגעה של גולשים פוטנציאלים לרשת לינקדאין הוא רחב ביותר ביחס לרשתות חברתיות אחרות.

מכאן, כי רשת הלינקדאין יכולה להניב הרבה עבורכם בתור בעלי עסק קטן, כיוון שהיא מאפשרת לנתב תנועה לאתר העסקי שלכם מה שבהחלט יכול לסייע לכם בקידום העסק שלכם וחשיפתו לקהל רחב של מתעניינים רציניים באופן יעיל ונוח ברשת חברתית הנחשבת רצינית ביותר.  

טיפ חשוב שכדאי לדעת לפני שמתחילים לפרסם במימיון, הוא שכדאי להימנע מפרסום בתשלום ברשת עצמה, שהוא מאוד יקר ומניסיוני פחות מוכיח את עצמו.

 לכן, אל תצפו למצוא שם בעלי עסקים שאינם מהעולמות שציינתי לעיל. קחו בחשבון גם שבשונה מפייסבוק קהל המשתמשים ברשת נכנס אליה בתדירות נמוכה יותר ברוב המקרים. רשת הלינקדאין דורשת אם כן הבנה עמוקה יותר של התהליכים המאפיינים אותה, ולכן כדאי ללמוד לעומק על רשת זו, או לחלופין, להיעזר במקצוענים המבינים בתחום.

למצות את מאמצי השיווק לעסק עד תום

המלצה אחרונה לקראת סיכום המאמר המקיף הזה, היא לנצל את המאמצים המושקעים בשיווק עד תום. כלומר, אם כבר טרחתם לייצר תוכן לאתר שלכם וכל שכן אם אתם עושים זאת בצורה שיטתית ועל בסיס קבוע אז מומלץ מאוד לעשות שימוש בתוכן הזה גם בפייסבוק וביוטיוב. באופן כזה, תתחילו לבנות את עצמכם כמומחים בתחומכם.

אם אתם רשומים בפלטפורומות הפצת תוכן אחרות כמו לינקדאין, אותה ציינתי עוד קודם, או פינטרסט, אם התוכן שלכם ויזואלי אז כמובן שרצוי להעלות את התכנים גם לשם. כך תתחילו ליצור סביבכם קהילה שתצרוך את התכנים שלכם, תתרגל אליהם וייתכן שאף תפיץ אותה הלאה במידה ויהיו מועילים או רלוונטיים עבורה. זו הסיבה המרכזית שבגללה כדאי להשקיע בתוכן איכותי ועדכני, תוכן רלוונטי ומקצועי, שיכול להוות בסיס טוב לשיווק העסק שלכם ברשת האינטרנט.

תכנים אלו גם יכולים לסייע לכם בשימור לקוחות ולקוחות פוטנציאלים על ידי שליחתם במערכת דיוור במידה והקהל שלכם אוהב לקרוא ניולזטרים או על ידיד פתיחת קבוצת וואטסאפ או ערוץ טלגרם שבהם תוכלו להעלות את התכנים ולשמור על קשר עם הלקוחות או הלקוחות הפוטנציאליים.

דוגמא לפרסום בטאבולה:

לסיכום: במאמר זה התייחסתי באריכות לחשיבות של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. הדיון התמקד באתגרים הרבים העומדים בפני עסק חדש שעדיין לא מוכר בנוף, וההתלבטויות הרבות שמגיעות יחד עם פתיחת העסק. ההבנה שהאתגר המרכזי של עסק קטן בתחילת דרכו הוא להביא לקוחות חדשים, מביא את בעלי העסק לתובנות שיש צורך בביצוע תוכנית עבודה סדורה לקידום.

 נסקרו הצעדים החשובים שעליכם לבצע בתור בעלי עסק חדש, והוסבר באופן נרחב כי השיווק במדיה הדיגיטלית הוא חשוב ביותר. לכן, לצד בניית אתר עסקי מקצועי ומרשים יש צורך בקידום העסק בפלטפורמות השונות, ורצוי שהדבר ייעשה במקצועיות ועל-פי תוכנית סדורה.

המאמר התמקד בגוגל ויוטיוב כפלטפורמות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, ואף הובאו ההבדלים המרכזיים בין שיווק אורגני לשיווק ממומן, כולל היתרונות והחסרונות שבכל שיטה. כמו כן, הוסבר הרציונל לחשיבותו של שיווק ממומן וניתנו טיפים חשובים המתמקדים באופן שבו ניתן להגדיל את תנועת הגולשים באתר שלכם.

בין אם בחרתם לשווק את העסק שלכם בעצמכם, או לחלופין, בחרתם לשכור את שירותיה של חברה מקצועית לצורך העניין, כדאי לקחת ברצינות את למידת הנושא לעומקו, ובכך להימנע מטעויות של מתחילים. יש להגדיר יעדים ברורים מראש, ולהחליט על תקציב הגיוני שיכול לקדם את העסק שלכם בצורה יפה ויחד עם זאת לא לגרום לכם ללחץ.

תוכלו למצוא מראי מקום רבים וחומרים חינמיים מגוונים ברשת בנושא השיווק העסקי לעסקים קטנים, ויחד עם זאת המלצתי היא להתמקד בכל פעם בתחמים מאוד ספציפיים ומרכזיים שבהם בחרתם לעסוק לפרק זמן מסוים, ולא להתפרש ליותר מידי כיוונים כדי שלא ללכת לאיבוד בים המידע ברשת האינטרנט, שחלקו אולי פחות רלוונטי עבורכם. 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>