קידום אתרים לסטארטאפיםלא קל להיות סטראט אפ – בנייה של עסק בתחום החדשנות היא אולי אף יותר מורכבת מבניית עסק בתחומים מסורתיים או מוכרים. מלבד האתגרים איתם יש להתמודד כבעלי עסקים מתחילים יש להוסיף את הפן הטכנולוגי המורכב. עם זאת ישנם גם יתרונות גדולים בתחום: הגדול ביניהם אולי הוא הפוטנציאל העסקי אם אכן מדובר בתחום שיוצר הפרעה מהותית בשוק הרי שהפוטנציאל שינוי הוא בסדר גודל עולמי ואף היסטורי. יתרון נוסף שנגזר מהראשון הוא היכולת ליצור קטגוריה חדשה לחלוטין (וזה ממש פצצה עבור קידום אתרים לסטארטאפים בגוגל)– משהו שאף אחד לא עכשיו כלל. לדוגמא "המבורגר טבעוני", "הפקת מים מהאוויר", "תזונה מבוססת דנא" או "רובוט לקטיפת תפוחים". קטגוריות חדשות אלו מהוות הזדמנויות אדירות לסטארט אפים למתג את עצמם דרך החיפוש בגוגל.

קידום אתרים לסטארטאפים

היתרון הגדול בביטויים אלו הוא שהתחרות בהם היא אפסית ושפוטנציאל החיפוש וצמיחתו הם משמעותיים ככל שהקטגוריה תלך ותתבסס. כלומר לסטראט אפ יש הזדמנות לא רק למתג את השם שלו או הפתרון שלו אלא להשתלט על קטגוריה/ביטוי מהותי חדש שמשקף את התועלת מהמוצר או מהמיזם.
אם נקח לדוגמא את הביטוי "המבורגר צמחוני" מדובר במושג שנכנס לחיינו בשנות ה90 של המאה הקודמת עם טבעול ובשנים האחרונות מוגדר מחדש על ידי חברות כמו ביונד מיט או רידיפיין מיט. אך הביטוי בגוגל כבר התבסס והנדל"ן הפך שם יקר למדי עם נפחי חיפוש יפים על פי גוגל אדס:

 

המבורגר צמחוני

תוצאות החיפוש נשלטות על ידי מודעות, ויקיפדיה ומתכונים

 

חיפוש בגוגל

המקומות הראשונים נשלטים על ידי טבעול, ויקיפדיה ומאקו מה שמחייבים סטארט אפים לעשות שימוש במודעות הפרסום ומקשה על התבססות כמותג בתחום. התחרות על הביטוי באנגלית אכזרית לא פחות אם לא יותר.

 

אורגני

ליצור מציאות חדשה בגוגל

בואו נקח לשם השוואה ביטוי שנמצא בחיתולים שלו כגון "רובוט לקטיף תפוחים" מן הסתם סביר כי ביטוי זה לא יזכה לנפח חיפוש כמו המבורגר צמחוני משום שמדובר בביטוי B2B ולא B2C אך גם סביר להניח כי עוד 30 שנים קטיף כבר לא ייעשה על ידי ידיים אנושיות כמעט וינוהל על ידי רובוטים בדומה לקומביינים שמנהלים כיום את הקציר לסוגיו. מי שמוביל את התחום בפועל היא חברה ישראלית מגדרה שכבר פיתחה אב טיפוס עובד של רחפן המחובר בכבל אל הקרקע ואחריה מספר חברות מובילות מארצות הברית ואירופה.

עם זאת בגוגל ניתן לראות כי התחרות כמעט לא קיימת ומי שנמצאת במקום הראשון היא חברה ממגדל העמק עם רובוט לקטיף תפוחים שאינו רחפן.
אחריה מספר תוצאות מיוטיוב, תמונות ואז כתבות מאתר כנסים או קובץ PDF. כלומר קיימת הזדמנות יפה כרגע בתקציב יחסית מינימלי להרים אתר עם תכנים הממוקד לביטויים אלו ולהתבסס במקום הראשון בתחום עם עבודה נכונה עם תקשורת.

 

רובוט לקטיף תפוחים

באנגלית לביטוי apple picking robot קיים כבר נפח חיפוש קבוע וראשוני על פי הכלי של גוגל ועם זאת התחרות שם עדיין סבירה. חברת inceptivemind התבססה בתוצאה אפס ולאחריה מופיעים סרטוני יוטיוב ומספר כתבות יחסית חדשות בנושא מאתרי חדשות שונים. גם כאן אפשר במאמץ יחסית סביר ליצור ראשוניות ולהיצמד לתוצאת אפשר ועם הזמן להתבסס כאוטוריטה בביטוי/קבוצת הביטויים הרלוונטיים. כמובן שמומלץ למי שצריך קידום אתרים לסטארטאפים לעבוד עם חברה לקידום אתרים שתוכל לקחת את הסטארט אפ שלו למקומות הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים לסטארטאפיםקידום אתר סטארטאפ שעושה כבר שיווק באמצעות תוכן

לא מעט סטארטאפים בשלים (לרוב כאלו שטרם הבשילו מעדיפים להישאר מתחת לרדאר) מנסים "לחנך" את השוק שלהם באמצעות תוכן דיגיטלי בין אם אלו מאמרים בנושא הבעיות או הפתרונות שהחברה מספקת, ראיונות לתקשורת, סיפורי הצלחה, ראיונות מקצועיים שפונים לקהל הלקוחות המאוד ספציפי של החברה, אירועים וכנסים מתוקשרים ועוד. התוכן הזה הוא חומר גלם מצוין לקידום אתרים. תהליך קידום אתרים לסטארטאפים מוצלח מבוסס על תוכן כמותי ואיכותי הן לאתר עצמו והן לטובת בניית קישורים לאתר. לכן סטארטאפ שמייצר תוכן כזה ולא עושה קידום אתרים לסטארטאפים, פשוט מבזבז חלק עצום מפוטנציאל העשייה העכשווי שלו ועם מאמץ לא גדול והכוונה מקצועית מסוימת היה יכול להוציא הרבה יותר מהעשייה הקיימת.

היתרונות של קידום אתרים לחברות סטארטאפ

  • לדעתי היתרון הגדול ביותר של קידום אתרים לסטארטאפים הוא שאם בונים אתר נכון ועושים קידום אתרים לסטארטאפים כמו שצריך בגוגל אפשר ליצור מראית עין ללקוחות הפוטנציאלים המחפשים של שיוויון מוחלט בין חברת סטארט אפ שרק התחיל או נמצאת אחרי גיוס הון ראשוני לבין חברה ותיקה, רצינית ומבוססת בתחום שפועלת בו כבר מספר שנים. עם גישה נכונה והתמקדות בביטויי זנב ארוך, סטארט-אפים יכולים להתחרות בענקי התעשייה ולנצח בנישה שלהם בגוגל עם משאבים מאוד מוגבלים יחסית.
  • יתרון נוסף הוא בניית אמינות ואמון – כמותג לא מוכר, פנייה ללקוחות שמחפשים פתרונות בתעשייה, מאפשרת לסטארט אפ לבסס את האמון בו באמצעות תוכן איכותי ומקצועי והדגמת הפתרונות או ביקורות חיוביות של לקוחות ראשוניים או מחקרים התומכים בהצלחה של פתרונות אלו. עצם ההופעה במיקום גבוה בגוגל כבר מחזקת את האמינות של המותג והאתר ואם הגולש מקבל תוכן איכותי משלים, בניית האמון ודאית.
  • יתרון שלישי הוא בניית צמיחה ארוכת טווח. למרות שמדובר בתהליך ארוך טווח וכזה שמחייב סבלנות והתמדה, בניגוד לערוצי פרסום בתשלום, הדורשים השקעה מתמשכת כדי לשמור על הנראות, ההשפעות של קידום אתרים לסטארטאפים נמשכת גם לאחר ההשקעה הראשונית. עם מאמצים עקביים בכתיבת תוכן איכותי ואופטימיזציה של האתר, סטארטאפים יכולים להשיג תוצאות מתמשכות, להניע תנועה אורגנית רלוונטית ולייצר לידים במשך שנים רבות.
  • יתרון רביעי הוא תמיכה במשיכת השקעות ושותפויות. אם הנוכחות שלכם בגוגל חזקה היא יכולה למשוך תשומת לב של משקיעים ושותפים פוטנציאליים. מכיוון שסטארט-אפים מתחרים על מימון ושותפויות אסטרטגיות, מספיק שתהיו יותר חזקים ממתחרים פוטנציאלים בשלב דומה כדי לייצר יתרון תחרותי ואולי אף סיקור תקשורתי, ולהגביר עוד יותר את המוניטין והאטרקטיביות של הסטארט-אפ למשקיעים. לא אחת ראיתי שתחקירנים המחפשים מומחה לX או לY פנו אל מי שהופיע גבוה בגוגל לביטוי שהם הזינו.

אז עכשיו כשהבנו את היתרונות הייחודיים לסטארטאפים כמו אפשרות להתחרות בעסקים מבוססים, בניית אמינות וצמיחה לאורך טווח וכן בניית המותג כמוביל שוק – בואו נדבר קצת על איך עושים קידום אתרים לסטארטאפים בפועל.

טיפים קידום אתרים לסטארטאפיםטיפים לסטארטאפים שרוצים לקדם את האתר שלהם

מעבר לעצות הבסיסיות של קידום אתרים לסטארטאפים כמו:

מחקר מילות מפתח (כדאי להתמקד בשלב ראשון בביטויי זנב ארוך ולעשות שימוש בכלים שמאפשרים לחקור לעומק את המתחרים כדי להבין את האסטרטגיה שלהם ולזהות הזדמנויות)

  • אופטימיזציה של האתר (בניית דפי תוכן כמו שצריך עם תגים נכונים, תתי כותרות, מבנה אתר נכון וכולי)
  • תוכן מקצועי באיכות גבוהה (כתבתי על זה מספיק)
  • בניית קישורים (חשוב לבנות פרופיל קישורים נכון כדי שגוגל ישייך אתכם לקטגוריה הנכונה)
  • ניטור ומעקב אחרי המדדים (ממליץ על מיקומים וטראפיק אורגני)
  • שימוש בסכמה (יש אחלה פוסט בנושא סכמה באתר)
  • בניית האתר לשימוש במובייל (כי שם רוב הטראפיק)
  • לעבוד עם מומחה קידום אתרים (פונים אלי בצור קשר 😊 )

הנה עוד כמה טיפים יותר ייחודיים לסטארטאפים:

  1. אם קידום אתרים דורש סבלנות ועקביות אז בסטארט אפים הדבר נכון פי כמה וכמה. אבל דווקא בסטארטאפים עובדים על המיומנויות האלו בדיוק – לשנות ולהוביל את העולם צעד אחרי צעד.
  2. חשוב לחדד מאוד מה מייחד את הסטארט-אפ ברמת גוגל – אילו ביטויים נוגעים בדיוק בנקודת הכאב או הפתרון שהחברה שלכם מציעה. השלב המשמעותי ביותר הוא מחקר הביטויים וטעות או חוסר דיוק בו עלולה לבזבז הרבה מאוד משאבים שאין.
  3. מנפו קהילות ופורומים נישה – השתתפו באופן אקטיבי בקהילות מקוונות, פורומים וקבוצות פייסבוק הקשורות לענף שלכם. תתרמו לדיונים, ספרו סיפורם, השתמשו בתוכן כדי ליצור קישורים לאתר למי שרוצה הרחבה או הכרות רחבה יותר. בנו את המותג שלכם, כך שגם חיפושים עבור שם המותג שלכם יגדלו.
  4. שתפו פעולה עם חברות משלימות: שתפו פעולה עם סטארטאפים או עסקים אחרים המשלימים את ההצעות שלכם. שתפו תוכן אחד של השני, ארחו אחד את השני לפודקאסטים או מאמרי אורחים, שתפו אחד את השני ברשימות התפוצה שלכם וכולי.
  5. על יחסי ציבור לבניית קישורים כבר הרחבתי. רק תזכורת!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>