למה אני סבור מהניסיון כי ב87% מהפעמים עדיף לחברה לקחת מנהל קידום אתרים במיקור חוץ? אסביר ===>

בעלי עסקים רבים מתלבטים לא אחת האם לשכור את שירותיהם של מנהלי SEO במיקור חוץ או, לחלופין, לבצע את ניהול הדיגיטלי של העסק שלהם בעצמם. באופן עקרוני, אם אתם חברה עם מחלקת שיווק דיגיטלי מבוססת, אתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים ברמת SEO ויש לכם מי שיפקח על העבודה שתתבצע אז ייתכן וכדאי לכם לקחת מנהל SEO בשכר, אחרת מניסיוני, עדיף לעבוד עם ספק חיצוני הן מבחינת העלויות והן מבחינת התוצאה הסופית. 
אם המטרה שלכם היא לקדם אתר בחו"ל אז ההמלצה הרבה יותר חזקה לכיוון של חברה או מקדם אתרים שמתמחה בניהול SEO בחו"ל מהסיבה הפשוטה שקידום אתרים בחו"ל שונה בחלקו מקידום אתרים בישראל הן מבחינת אופי וסוג הקישורים הנדרשים והן מבחינת המשקל שיש לכל מרכיב בקידום על התוצאה הכללית. כל ההסברים וגם טיפים חשובים לקידום אתרים בחו"ל בהמשך המאמר.

קידום אתרים בחו"ל

מבחינת תחרות בחו"ל האתגר המרכזי הוא ללא ספק בגוגל קום, היינו ארצות הברית. אך גם במערב אירופה ובאוסטרליה ניתן למצוא אתגרים משמעותים בנישות רבות. היופי הוא כי בשונה ממה שגוגל אולי חושבים קיים שוני רב בין האלגוריתם במדינות שונות. במרבית המדינות דוברות האנגלית התחרותיות היא רבה הרבה יותר מאשר בארץ, ובעיקר קידום אורגני בארצות הברית. אם בארץ לצורך ההשוואה, הגעה לחמשת המקומות הראשונים בגוגל בתוך פרק זמן קצר יחסית של ארבעה חודשים עד חצי שנה היא סבירה בביטויים מסויימים, הרי שבחו"ל הדבר עשוי לקחת חודשים רבים. לכן, הסבלנות שנדרשת לצורך קידום אתר בחו"ל היא רבה יותר, ודורשת לא אחת בנייה של תשתית אתרים תומכים במטרה לייצר קישורים איכותיים ורלוונטיים. אם אתם מתכננים לרכוש קישורים – חשוב מאוד מאוד עם איזה ספק תעשו זאת.

בנוסף לכך, עניין השפה משחק תפקיד מרכזי בקידום האתרים השונים בחו"ל. היכולת של גוגל לקרוא ולהבין לעומק את השפה האנגלית, היא רבה יותר מאשר היכולת להבין לעומק את השפה העברית, וזו אולי הסיבה שלעיתים אנו נתקלים בארץ באתרים שהתוכן שלהם הוא "לא משהו" בלשון המעטה, ובכל זאת, הם מדורגים במקומות יחסית גבוהים. גם יותר עובדים של גוגל בודקים ונתקלים באתרים בשפה האנגלית מאשר בעברית. כאשר האלגוריתם של גוגל בוחן טקסטים בשפה האנגלית, הוא מבין טוב יותר מהם טקסטים טובים ואיכותיים ומה פחות. לכן, כתיבת התוכן המיועדת לאתרים בחו"ל כדאי שתיעשה על-ידי מי שכותב ברמת שפת אם אך גם מכיר את המקום והתרבות המקומית, כדי לדעת להתאים את הטקסט למקום שעבורו הוא נכתב באופן מושלם גם משום שלמשתנים כמו CTR יש משקל רב יותר במיקום.

עוד בנושא התוכן, ישנה תשומת לב רבה לעניין המקוריות בכתיבה, לכן אם התרגלתם לטקסטים בינוניים בשפה העברית, כנראה שתצטרכו להעלות את רמת הכתיבה באנגלית באופן משמעותי הן באיכות והן בכמות (בחלק מהביטויים נדרשים טקסטים מאוד ארוכים באנגלית כדי להשתחל לעמוד הראשון).  מכיוון שכמות החיפושים וכמות הביטויים עם זנב ארוך שגולשים מקלידים בגוגל היא גדולה משמעותית, כדי ליצור חוויית משתמש חיובית, רצוי ליצור מספר דפים העוסקים באותו נושא מזוויות שונות, כדי להתאים את החיפוש לסוגים שונים של חיפושים.

בנוסף לכל ענייני התוכן יש כמובן עניינים טכניים שיש להביא בחשבון כשאתם עוסקים בקידום אתרים בחו"ל כגון אחסון, מהירות האתר והתאמה למובייל שהיא חשובה יותר במדינות מסוימות. 

מתוך הדרכה שנתתי למנהלי תיקי לקוח בחברת דיגיטל גדולה שאני עובד איתה כבר מ2008 בהצלחה רבה:

מומחה SEO

קידום אתרים בחו"ל, בשונה מקידום בארץ, צריך להתבצע על ידי מומחים לקידום אתרים שהצליחו לקדם בהצלחה אתרים במדינה המדוברת ורצוי כי כותבי התוכן של האתר המדובר יהיו כאלו שחיים את האווירה המקומית ואת הסלנג ומבינים מה הקהל המקומי צריך ואיל הוא מדבר. מניסיון אני יכול לומר כי ישראלים שגרים בחו"ל מעדיפים במקרים רבים לעבוד עם מקדמי אתרים ישראלים, אם בשל השפה והתרבות הדומה ואם מסיבות אחרות, כגון זמינות, גישה, מקצועיות וגמישות ועוד ולכן חלק מהלקוחות שלי הם ישראלים שחיים בחו"ל עם עסקים עם אתרים באותה המדינה וגם במקרים אלו אני מבקש כי התוכן ייכתב על ידי מישהו או מישהי מקומיים.

האם מנהל SEO בשכר יספק יותר עבודת קידום מאשר מקדם אתרים חיצוני? לא בהכרח. לרוב למקדם אתרים יש את הצוות שלו ואת התשתיות, שני משאבים שיאפשרו לו, פרט לניסיון שלו, לספק הרבה יותר תועלת בקידום האתר מאשר מקדם אתרים במשרה מלאה. עם זאת ישנן חברות המעדיפות להעסיק מישהו שהן מרגישות שהוא עובד שלהן, כאילו עצם עובדת היותו מקבל תלוש שכר ולא חשבונית או שהוא עובד איתם בבלעדיות הופכים אותו ליותר נאמן או יותר מוצלח בקידום האתר. 
גם אם מחליטים ללכת על מנהל SEO במשרה מלאה אז רצוי מדי פעם לבחון את העבודה שלו על ידי איש מקצוע חיצוני. יצא לי לא פעם לערוך ללקוח דו"ח SEO ראשוני בניתוח האתר שלו, המתחרים וכדומה. לאחר מכן מקדם האתרים דאג ליישם את התיקונים הטכניים ואת השלמות ותיקוני התוכן בהתאם לאותו דו"ח. במקרים אחרים נעשות בדיקות תקופתיות על ידינו, אחת לחצי שנה בממוצע במטרה לבחון את עבודת הקידום – מה נעשה? באיזו רמת מקצועיות? ומה התוצאות בפועל?

לסיכום: במרבית המקרים עדיף לקחת חברת קידום אתרים מקצועית על פני מנהל SEO בשכר. כל שכן כאשר מקדמים אתרים בחו"ל וצריכים מישהו עם ניסיון מוכח והצלחות באותו שוק. גם אם החלטתם לקחת למשרה מלאה מנהל או איש SEO – כדאי לבצע בדיקות בקרה תקופתיות עם מקדם אתרים חיצוני ובלתי תלוי כדי לקבל בקרה מקצועית על העשייה, אלא אם כן אתם מומחים בSEO בעצמכם ותוכלו לבצע בקרה זאת בתוך החברה. 

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>