מילה על טיפים של קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך שעשוי להיות ארוך בתנאי תחרות קשים, ולכן נשאלת השאלה מהו קידום אורגני ומדוע העסק שלכם צריך בכלל קידום אורגני? כאשר אתם או אחרים מחפשים מידע על תחום או נושא כלשהו, לרוב החיפוש מתבצע באמצעות מנועי החיפוש המובילים, כלומר גוגל ויוטיוב, באמצעות מילות מפתח או ביטויים מובילים לאותו תחום דעת או נישה מסחרית. 

רוב הנישות מאופיינות בתחרות מתמדת של אתרים רבים העוסקים באופן זה או אחר באותו נושא ומעוניינים למשוך אליהם את הגולשים המחפשים אחר המידע/המוצרים שהם מציעים. יתכן כי העיסוק של כל אתר הוא בהתמקדות בזווית אחרת או בקטגוריה שונה הקשורה לנושא, אולם הכותרות ומילות המפתח ישארו דומות או זהות, והשאיפה שלכם בתור בעלי אתר עסקי היא תמיד הגעה לעמוד הראשון בגוגל, מה שמגביר את הסיכוי שהגולשים יעדיפו להיכנס דווקא לאתר שלכם. 

לכן, חשוב לדעת מראש מהם הביטויים הרלוונטיים עבור העסק שלכם. ביטויים עם נפח חיפוש מספק שיביאו לקוחות אמיתיים ולא רק מבקרים לאתר. ביטויים ששווה להילחם עליהם וביסוס האתר במקומות הראשונים בהם יקדם אתכם למציאות עסקית אחרת לחלוטין. כלומר לפני השאלה איך להיות ראשון בגוגל? אולי כדאי לשאול באילו ביטויים להשקיע כדי להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

הקידום האורגני אם כן, מצריך עבודה שוטפת מטעם בעל האתר או מטעם החברה שבעל האתר שכר כדי להגיע לתוצאות טובות. מדובר בתהליך שיטתי, רב שכבתי ממושך של אופטימיזציה למנועי חיפוש, ישנם טיפים לקידום אתרים שיכולים להועיל או לשפר את הטכניקה שלכם, אך חשוב לזכור שלא מדובר באיזה מרכיב סודי שפתאום יהפוך את התמונה בן לילה. הקידום הוא טבעי יותר והדרגתי, בניגוד לקידום ממומן המבוסס בעיקר על השקעה כספית שמקדמת את האתר והשירותים שלכם לקהל היעד הרלוונטי. קידום אורגני טוב הוא כזה המתבצע לאורך זמן ובצורה איכותית, וכדי לשמור על תוצאות בנישה תחרותית, יש להתמיד בו גם אם כבר השגתם את היעד של הגעה לעמוד הראשון בגוגל או למקום הראשון בגוגל. אל תשכחו, שגם המתחרים שלכם בדומה לכם, לא שוקטים על השמרים, וגם הם מחפשים בוודאי את הדרכים להתקדם אורגנית בגוגל ולהזניק את האתר שלהם למעלה. התחרות על הקידום האורגני היא תמידית, והיא לא נושאת פרס בסופה, למעט ההישג הבלתי ניתן לערעור שבו תמצאו את עצמכם מככבים במקומות הראשונים בגוגל. אבל יש לציין כי עצם העובדה שהגעתם למקום ראשון בגוגל, לא מבטיחה לכם הגדלת הכנסות – לשם כך תצטרכו להבין כיצד להמיר את הגולשים המבושלים לרכישת המוצר או השארת הפרטים שלהם. אם הנישה תחרותית אז כדי להשאר במקומות הראשונים לאורך זמן יש להמשיך ולעבוד על הקידום האורגני שלכם, עדיף עם איש מקצוע שמבין עניין ויש לו ניסיון עשיר בקידום אתרים אורגני. גם אם בהשקעה נמוכה יותר מזו שנדרשה כדי להגיע לטופ. 

חשוב להבין כי החשיבות לפעולה המתבצעת באופן נכון ועקבי היא גבוהה, ולא מספיק רק לשחרר תוכן רלוונטי או לבנות קישורים בצורה חד פעמית, אלא גם יש לדעת באיזה אופן ותדירות לעשות זאת, אילו מילות או ביטויי מפתח לשלב בו ובאיזה אופן. חשוב לציין גם כי התוכן צריך להיות איכותי ומעניין אחרת הגולשים יחושו מאוכזבים ויתכן שלא ישובו עוד לקרוא תכנים שלכם. מכאן שהחשיבה הרווחת על "זריקת" תוכן בתוך האתר, לא משנה מה כתוב בו ובאילו מילות מפתח משתמשים היא שגויה מיסודה. 

אז אם החלטתם להתחייב לתהליך והתמקדתם בחיפוש הביטויים הרלוונטיים, אתם יותר ממוזמנים לצלול אל תוך המדריך שיעשה לכם סדר במה שחשוב באמת בקידום אורגני לאתר שלכם ויסביר לכל אחד ואחת מכם איך להיות ראשון בגוגל בביטויים הרלוונטיים עבורו או עבורה. אם יש לכם חנות וירטואלית אז ייתכן וכדאי שתתחילו בפוסט המאוד מפורט ומעמיק על קידום חנויות וירטואליות בגוגל.

איפיון מבנה האתר 

האתר שלכם צריך להיבנות כפירמידה ולא כמגדל קלפים צר וגבוה. בשורשו (דף הבית) יופיע הביטוי המוביל והעיקרי עבורכם וברמה הראשונה (הקטגוריות המרכזיות באתר) יתר הביטויים החשובים. התוכן שיבנה בתוך הקטגוריות האלו יתמוך בביטויי הקטגוריה ועולם התוכן/ביטויים שלהם. כלומר, צריך להיות לאתר שלכם בסיס איתן וחזק שעל בסיסו מושתתים כל שאר קטגוריות התוכן.

 בשונה מהעבר אין צורך להשקיע בייצור עמודי תגיות או עמודים שמציגים את אותם תכנים בחלוקות וצורות אחרות. להפך: מומלץ ליצור מבנה קשיח וברור של תוכן איכותי וברור עם מבנה ביטויים ברור. האתר שלכם חייב להיות פשוט במבנה שלו, מהיר וקל בטעינה שלו ומועיל בתוכן שלו.

שיפור דירוג אתר בגוגל באמצעות תוכן איכותי ומועיל

קיימות שתי גישות בתעשייה כיום לגבי הגישה הנכונה בנושא התוכן. בעוד שברור כי התוכן צריך להיות מועיל ורלוונטי לאדם המחפש בגוגל, במטרה להוריד את אחוז הנטישה ולהגדיל את כמות ההמרות (ולכן אם חשבתם עד כה אחרת, שמספיק לכתוב הרבה מילים, אבל לא משנה מה התוכן שלהן, כדאי מאוד לשנות את דרך החשיבה), גישה אחת גורסת שיש ליצור אתר תוכן רזה יחסית בעל עשרות דפים מרכזיים כאשר כל דף הוא מאמר או פוסט של 1200+ מילה סביב אותו נושא ומעושר בתמונות, סרטונים ומידע נוסף לטובת הקוראים.

 גישה אחרת גורסת שיש להתמקד בכמות – כתיבה של פוסט או מאמר מקצועי כל יום, גם אם קטן, ואפילו תוספת של פסקה או שתיים למאמר חדש. גישה זו מייצרת אתר שמוסיף כל שנה 200+ דפים כאשר חלקם מתעדכן ומשתנה כל הזמן.

גם בגישה כמותית חשוב שעמודי הדגל יהיו עשירים בתוכן. המחקרים האחרונים שנעשו בנושא בגוגל קום הראו כי מספר המילים הממוצע ב-10 התוצאות הראשונות עבור כ-20 אלף ביטויים שנבחנו חצה את אלפיים המילים. 3 המקומות הראשונים בגוגל עברו את 2500 המילים למאמר. סביר להניח כי ככל שאנו מתקדמים כך הכמות הנדרשת עולה וסביר להניח שבאנגלית אנחנו בוחנים מאמרים שכבר נושקים לאזור שלושת אלפים מילים. בנוסף לכך, חשוב לזכור כי אנשים נוטים להאמין יותר למאמרים בני 500 מילה ומעלה כיוון שהם משדרים אמינות ומקצועיות. 

התפשטות הביטויים בדרך למקום ראשון בגוגל 

פעמים רבות יש נטייה לבעלי אתרים להתמקד בכמות קטנה של ביטויים על מנת להשיג שיפור דירוג אתר בגוגל, אך מאמץ מקביל, תורם והכרחי הוא התפשטות ביטויים רלוונטיים. הכוונה היא שהאתר שלכם צריך להכיל באופן קבוע ביטויים נוספים הקשורים לתחום שלכם או לנישה ספציפית בתוך התחום שלכם (אם אתם מתמחים בקטגוריה ספציפית). המדידה של התפשטות ביטויים היא כמותית ומדידה יחסית בקלות בכלים כגון AHREFS. אם אתם לא יודעים לאילו ביטויים כדאי להתפתח אז תעשו מחקר מילות מפתח.

 

דוגמא להתפשטות בביטויים של אתר טרמינל X

קישורית שתביא את האתר להיות ראשון בגוגל

יש לכם תוכן טוב, מעניין וארוך דיו, כזה שנוצר בתדירות סבירה ביחס ליתר המתחרים בתחום שלכם, ועכשיו עליכם לשים דגש גם על הקישוריות. קישוריות טובה נוצרת על ידי קישורים חיצוניים לאתר מאתרים/דפים רלוונטיים וקישורים פנימיים בתוך האתר. שני המרכיבים הם חשובים בכל הקשור לאופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש.

מה ההבדל בין קישורים פנימיים לחיצוניים ולמה אתם צריכים אותם בכלל? ההבדל בין קישורים חיצוניים לפנימיים הוא מהותי. קישור פנימי הוא קישור שמנהל האתר או בעל האתר מטמיע בתוך דפי האתר, והוא מוביל את הקורא בלחיצה עליו לדף נוסף בתוך האתר עצמו, בעוד שקישורים חיצוניים הם קישורים מאתרים ודפים חיצוניים המובילים לאתר שלכם, כמובן בלחיצה עליהם. 

מטרת הקישורים, היא לא להביא יותר טראפיק לאתר שלכם באופן כללי או באופן ספציפי לדפים מסוימים שאתם מעוניינים ליצור בהם תנועת גולשים אלא להראות לגוגל כי האתר זוכה לאמון מאתרים אחרים ברשת. דרך מאוד פופולרית להשיג קישורים חיצוניים היא באמצעות פרסום פוסטים שלכם בבלוגים של אחרים, עם קישורים מוטמעים בתוכם לאתר שלכם. כמובן שככל הנראה תצטרכו לשלם בתמורה לבעל הבלוג או האתר שאצלו התארחתם עבור הפרסום. חשוב מאוד לא לרכוש את הקישורים עצמם משום שגוגל אוסרת על כך במדיניות שלה. 

אפשרות אחרת היא להחליף קישורים. חשוב מאוד לא להחליף קישורים בין שני אתרים משום שהדבר ממעיט בכוחו של כל קישור בעיני גוגל, תחשבו שקיבלתם המלצה ממכר על בעל מקצוע רק כדי ללמוד אח"כ שהם ממליצים אחד על השני הדדית כדי לקדם את ענייניהם. אם אתם מחליפים קישורים אז כדאי לעשות זאת במשולש – היינו אני מקשר לאתר א של פלוני והוא מקשר מאתר ב שלו לאתר שלי חזרה. זוהי דרך נפלאה לשיתוף פעולה כאשר אתם מחפשים שירות משלים לשירות שלכם, ולפעמים גם דרך להשיג עוד טראפיק לאתר שלכם. בנוסף לכך, אם תשלבו את המידע שלכם באופן חכם ונכון, כזה שתופס את העין ואת הלב של הגולשים, כמו למשל 10 דרכים ל… בעלי אתרים רבים ישמחו לפרסם אצלם מידע שכזה, ושם כמובן תוכלו לשתול קישורים לאתר שלכם. 

דרך מעניינת נוספת להשגת קישורים חיצוניים, באופן יחסית פשוט הוא לראיין מומחים בתעשייה שלכם על דברים שקורים בנישה שלכם. את הראיון תפרסמו באתר שלכם וייתכן ואותם מומחים יבחרו לקשר אליו מהאתר שלהם. פרט לקישורים שתוכלו להשיג, השם שלכם גם ייקשר בהדרגה למומחים בתעשייה מה שיקרין עליכם גם כמומחים. כמובן שכדי לשכנע את אותם מומחים להתראיין אצלכם עליכם להראות שיש להם אתר עם החשיפה רבה בין אם אתם יוצרים אותה בצורה אורגנית או ממומנת. 

עצה נוספת היא יצירת תוכן ויזואלי כגון גרפים או טבלאות, אותם אנשים מאוד אוהבים לצרוך ולקרוא, ובנוסף לכך, חלה חובה אם מישהו מפרסם תוכן זה באתרים אחרים ברשת, לתת לכם את הקרדיט במידה ואתם אכן המקור ואלו שיצרו את אותו התוכן. הקרדיט הוא כמובן הקישור לאתר שלכם, והרי לכם עוד קישור חיצוני איכותי.

כמובן שיש עוד דרכים להשיג קישורים חיצוניים, כולל שירותים מקצועיים המציעים להשיג אותם עבורכם, עם זאת קיימות לא מעט סכנות משום שבניית או רכישת קישורים לא איכותיים יכולה לפגוע באתר שלכם בצורה אנושה ולכן חשוב מאוד לדעת לעשות זאת ועם מי. עתה נעבור לדון מעט בקישורים פנימיים: קישורים פנימיים הם חשובים ביותר לקידום האתר העסקי שלכם כיוון שבראש ובראשונה הם עוזרים לגולשים שלכם להתמצא באתר. כאשר הגולש מעוניין במידע ספציפי על תחום מסוים, מה קל יותר מללחוץ על קישור המוביל אותו ישירות למקום שהוא מחפש? 

עוד יתרון של קישורים פנימיים בדרך למקום ראשון בגוגל

מעבר לכך, הטמעת הקישורים הפנימיים מסמנת לגוגל להתמקד בעמודי חיפוש ספציפיים בהקשר של ביטויים אלו או אחרים. נכון שהאלגוריתם של גוגל הופך למתוחכם יותר ויותר לאורך השנים, ומשתמש בבינה מלאכותית ובשלל אמצעים נוספים לצורך סריקת מידע ברשת וביסוס אתרים ומיקומם, אולם יחד עם זאת, בהחלט אפשרי באמצעות הקישוריות הפנימיות לחזק את הרלוונטיות של דפים מסוימים באתר לנושאים מסוימים.

הקישורים הפנימיים גם מגדירים את חשיבות העמודים באתר שלכם שאתם רוצים לדרג במקום ראשון בגוגל. ככל שהקישורים יובילו לעמודים מסוימים, כך תגדל חשיבותם באתר שלכם מבחינת גוגל. לכן, הקפידו להוביל לעמודים כאלו שהם מבחינתם המובילים. 

הקפידו לשלב את הקישורים הפנימיים באופן נוח וטבעי בטקסט שלכם כדי להיות ראשון בגוגל, ולא להכניס קישור בלי שום הקשר מתאים רק כי הוא "צריך להיות שם". בנוסף לכך הקפידו שהקישורים שלכם יבטאו ערך אמיתי עבור הקוראים שלכם. שהם יובילו אותם לקרוא או ללמוד משהו חדש, משהו שמעניין אותם ורלוונטי להם. מעבר לכך אל תגזימו בכמות הקישורים, והשתדלו לשלב אותם באופן הגיוני ולא מוגזם (כמותית) בצורה כזו שלא גורם לתחושת מועקה אצל הקוראים שלכם ולא גורם להם חוסר רצון להיכנס לכל הקישורים שלכם אלא אם אתם ויקיפדיה. חשוב שביטוי הקידום בכל עמוד יהיה שונה מהאחרים, אולם ביטויים דומים בהחלט יכולים להוביל את הגולשים שלהם לאותו עמוד. אין צורך ליצור עמודים שונים לאותו נושא.

כאשר אנו עוסקים בקישורים פנימיים, אחת הדרכים היעילות ביותר ליצור אותם בצורה עקבית היא באמצעות כתיבת בלוג ואם אין לכם כזה באתר אז כדאי לשקול לפתוח אחד. הכתיבה שלכם בבלוג צריכה להיות עקבית כדי למשוך עוקבים קבועים שמתעניינים בתוכן שלכם, ואין ספק שהכתיבה חייבת להיות קולחת ומעניינת. כדי להוביל סמכות בתחומכם, עליכם להיות מקצועיים ואמינים. כמובן שבאותו תוכן שמסייע לקידום שלכם תשתמשו גם לבניית הקישורים אל דפי המוצר או אל פוסטים אחרים.   

 פשטות גם בניווט 

יתכן כי אתרי מסחר גדולים ומורכבים חייבים ליצור סרגלי ניווט עצומים סטייל איביי או אמזון. גם בישראל ניתן למצוא חנויות בגדים כאלו או חנויות אוכל לבעלי חיים. המלצתי היא נסו ליצור ניווט פשוט באתר שלכם לטובת גלישה קלה ונוחה של לקוחותיכם. מדובר במרכיב קריטי של אופטימיזציה למנועי חיפוש כמו גם עבור גולשים אנושיים! אם אין לכם ברירה ואתם נאלצים להתחיל להתעסק עם CSS או ג'אווה אז עשו זאת בחוכמה ומקמו את הסרגל בקוד מתחת לכותרת ולתחילת התוכן של העמוד. אתם לא רוצים ליצור אתר שבו החלק העליון של הקוד במרבית העמודים הוא זהה ועמוס באותם קישורים כיוון שגוגל יכול לזהות את הדפים שיש בהם מעט תוכן כדפים זהים כיוון שחלק גדול מהתוכן בהם בחלקם העליון הוא אותו סרגל ניווט. 

 השתמשו בפירורי לחם

 פירורי לחם הם קישורים פנימיים לכל דבר, הייחודיות שלהם היא במיקום. לרוב הם יופיעו בראש העמוד או בתפריט צידי או תחתון, ומטרתם היא לאפשר לגולשים ניווט קל יותר בתוך העמוד. מטרתם לסייע לגולש לנווט באתר בלי לחפש שוב ושוב קישורים קודמים או דפים קודמים. אם האתר שלכם פשוט במבנה שלו ומשקף את הביטויים שלכם הרי שפירורי הלחם ישקפו זאת גם כן. פירורי הלחם יכולים לסייע לגוגל לסרוק בצורה טובה יותר את האתר שלכם ולהבין את ההיררכיה של האתר. הם בהחלט יכולים להיות תוספת מועילה לאתר שלכם ולסייע בקידומו. אם אכן תעשו בהם שימוש – עדכנו זאת בGSC

הקפידו על SEO בסיסי

לפני טכניקות SEO מתקדמות – חשוב להקפיד על הכללים הבסיסיים יחסית לקידום אתרים, כגון  כותרת ראשית לדף, תתי כותרות, תגיות הקוד שנמצאות "מאחורי הקלעים", כלומר הגולש לא רואה אותן אולם הן משמשות לתצוגת האתר בדפי החיפוש של גוגל כמו מטא טייטל, מטא דיסקריפשין (בדומה למטא טייטל אינו חשוף לגולשים) וכדומה. חשוב שבכל דף סעיפים אלו ימולאו בהתאם לביטוי המוביל לדף הרלוונטי.

הקפדה על הכללים הבסיסיים תעזור לכם לשמור על האתר שלכם במסגרת הנכונה לצורך קידומו במנועי החיפוש של גוגל. החוכמה היא לשלב את הבסיס ההכרחי המתאים של קידום אתרים לפי כללי ה-SEO הבסיסי יחד עם כתיבה זורמת ומועילה ללקוחות שלכם. 

 ביצועי אתר מוביל במקום ראשון בגוגל

 מהירות הטעינה של האתר היא פרמטר חשוב מאוד, אליו כבר התייחסתי בעבר בפוסט הזה. החשיבות הרבה למהירות טעינה משמעותית במיוחד במובייל, כיוון שלמעלה ממחצית מהגולשים בוחרים היום לגלוש בכל הזדמנות דרך המובייל. אתר שלא נטען במהירות יגרום לגולשים להתייאש במהלך התהליך וכנראה לעבור לאתר מתחרה שעולה מהר יותר. זו הסיבה שאני אוהב לבנות אתר בוורדפרס אך כיום גם פלטפורמות אחרות שמות דגש על הנושא ושיפרו מהותית את היבט הביצועים. בשנים האחרונות גוגל שמים דגש הולך וגובר למהירות ביצועי האתר שלכם, ולכן כדאי בהחלט לוודא שהוא בעל ביצועים טובים ומהירים.

בעיות בביצועים לרוב נובעות מחוסר נקיות קוד ותוספת מיותרת של תוספים וקרוביהם או לחלופין מתמונות גדולות ולא מכווצות. חשוב לשים דגש על הנושא ולהיעזר בכלי בדיקה של גוגל כדי להשוות עצמכם למתחרים. בוני אתרים רבים אמרו לי לאורך השנים עד כמה הכלי אינו מדויק ועדיין, היות ואין אופציה זמינה אחרת, חשוב להסתמך עליו במיוחד בהשוואה לביצועי המתחרים.

 קישורים 

כתבתי כבר בהרחבה על נושא הקישוריות ועל חשיבות הקישורים הפנימיים והחיצוניים. אך חשוב לי להרחיב בנושא זה בשלושה היבטים: הראשון הוא מגוון הקישורים – חשוב לגוון את הקישורים מאתרי סמכות רציניים ואתרים אחרים, יש להיזהר מאי- סימטריה שעלולה להיראות לא טבעית.

אני נוטה לראות בקידום אתרים בגוגל מעין האצה של התהליך הטבעי, כמו חממה המדמה את פעולת הטבע בצורה יעילה יותר ולכן יש להיזהר מעיוותים לא טבעיים שיכולים להרים דגלים כאלו או אחרים. השני הוא נושא הקישורים היוצאים – כאן קיים דיון רחב: האם יש כדאי לקשר החוצה מהאתר או לא? כלומר האם גוגל יראה באתר שלנו אוטוריטה חזקה יותר בהנחה ואנו מקשרים החוצה לאתרים בנישה שלנו או לחלופין אנו מאבדים מהכוח של האתר שלנו ומחזקים מתחרים. זו אכן שאלה שאין עליה תשובה ברורה. כאשר מתבצע קידום באנגלית, ברור למדי שיש צורך לגוון יותר את האתר ולקשר החוצה, גם בעת בניית קישורים נכנסים.

נדיר למצוא מאמרים עם קישור יוצא אחד, ולרוב בניית קישורים יעילה עושה שימוש במאמר לטובת 3-4 קישורים פנימיים. ההמלצה שלי היא לנהוג בטבעיות ולקשר כאשר מתאים ולא לקשר החוצה בצורה מלאכותית. ההיבט השלישי הוא גיוון האנקור טקסט בקישורים הנכנסים והפנימיים, גם כאן לא טבעי יהיה אם כל האנקור טקסט יהיו זהים, ולכן חשוב שהם הם ישתנו מדף לדף. לדוגמא: חברת קידום אתרים, קידום אתרים בגוגל, מקדם אתרים בגוגל וכולי.

בנו תוכנית לבניית קישורים

כדי להיות ראשון בגוגל חשוב לתכנן ולהוציא לפועל בקפידה את התוכנית שתגדירו. כמה מאמרים תכתבו כל חודש? באילו נושאים? באיזה אנקור טקסט תשתמשו? האם המאמר יקשר רק לאתר שלכם או לאתרים אחרים? באילו אתרים תפרסמו? וכמובן הרשימה עוד ארוכה. חשוב לדבוק בתוכנית מסודרת כדי להגדיר מראש לוח זמנים ואת כמות ההשקעה שלכם בתוכנית.

חשוב להגדיר מראש את 4-5 דפי הדגל שלכם באתר ולבנות את הפירמידה בהתאם – כמה קישורים לדף הבית וכמה לדפי הדגל.

 שימוש מושכל ביחסי ציבור

אם אתם עושים יחסי ציבור ומשלמים על פרסום תוכן חשוב מאוד לדרוש קישור לאתר שלכם. כתבתי לעיל בחשיבות הקישורים וחבל לוותר על כל הזדמנות לקישור.כל אופציה ליחסי ציבור מועילים, יכולה לקדם את האתר שלכם בצורה יפה ומשמעותית. שיתופי פעולה, גם אם הם בתשלום, מועילים ויכולים לקדם אתכם בצורה משמעותית ללא מאמץ ניכר מצדכם. 

 נוכחות ברשת 

בנושא הנוכחות ברשתות קיים דיון ער בתעשייה, ונראה כי הוא רלוונטי יותר לשוק האמריקאי. התיאוריה מניחה כי ככל שלחברה יש יותר "חיים ברשת" כלומר סיגנלים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, טוויטר וכולי כך גוגל יתעדף את האתר שלה בגוגל ויקדם אותו יותר ומכאן שיש לה סיכוי גדול יותר להיות במקום ראשון בגוגל בביטויים שונים. יחד עם זאת, אין הוכחה ברורה לכך. לכן תוכלו לשקול האם ליצור נוכחות חזקה יותר או פחות ברשתות החברתיות, ואם כן באיזה היקף ובאילו רשתות. כמובן שיש לקחת בחשבון כי נוכחות חזקה בכל הרשתות מצריכה זמן רב מאוד, ולעיתים כדאי לשקול ולבחור את הרשת או הרשתות הרלוונטיות לכם ולעסק שלכם ביותר (לפי סוג העסק, סוג קהל היעד וכדומה. ידוע כי רשת הלינקדאין למשל עוסקת יותר בתכנים מקצועיים וקשרים בין חברות שונות וקשרי עבודה, בעוד שרשרת הטיקטוק למשל פונה לקהל צעיר יותר, נוער ואף ילדים) . 

 גיוון בצורות הדפים 

אתם בוודאי לא רוצים שכל דפי האתר שלכם יראו אותו דבר, היינו 300-350 מילה עם תמונה מפוטו סטוק וקישור אחד או שניים. כלומר כמו 90% מהדפים ברשת היום. אתם רוצים שכל דף יראה שונה וייחודי. אחד יראה אולי כאסופה של תמונות, באחר יש סרטונים, שלישי יראה כמו רשימה של סעיפים בנושא מסוים ועוד. סביר להניח כי ההדר והפוטר לכל אורך האתר יראה דומה, אך רצוי כי הדפים עצמם יהיו שונים. כלומר, כיוון שסרגלי התפריטים זהים בכל עמוד ועמוד, יש צורך ליצור ייחודיות ושונות בין האתר שלכם לבין המתחרים שלכם. ככל שתהיו ייחודיים יותר ומעניינים יותר, כך תמשכו יותר גולשים להגיע לאתר שלכם ובסופו של דבר תייצרו הצלחה רבה יותר.

 תתאמצו יותר מהתחרות 

סביר כי ככל שזה יותר קשה לכתיבה/הפקה כך גוגל יתגמל אתכם יותר. לתאר מוצר באלפי מילים, לגרום ל-300 אנשים לקשר לדף שלכם או לאתרים מרכזיים לתת לכם קישור, לייצר עדויות אמינות או סרטונים עם אלפי צפיות – ככל שזה יותר ייחודי ומושקע כך זה יתקרב יותר לקליקבייט אמיתי. כלומר לדף שכולם רוצים לקשר אליו. אתגרו את עצמכם וכיתבו את הX הכי Y ברשת.

 "ובבוא אלול אלינו ריח סתיו עלה" 

עכשיו חיזרו על הכל מהתחלה. למעט מבנה האתר שסביר כי סידרתם אותו בשלב ראשון. החזרתיות היא מכתיבת תוכן ואילך. פשוט צרו זאת שוב ושוב. הסיבה לכך היא שעליכם להוביל על פני המתחרים שלכם. ככל שתיצרו יותר תוכן חדש ומועיל, יותר קישורים רלוונטיים עבור הגולשים שלכם, תגוונו ותשקיעו, כך תמשכו אליכם יותר גולשים סקרניים שהופכים אט אט ללקוחות הקבועים שלכם. אני חוזר ומזכיר, קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח, הבנוי מפעולות רבות ותוכנית עבודה מסודרת.

אז נסכם – איך להיות ראשון בגוגל?

המאמר נתן לכם המון טיפים חשובים שיכולים לשמש אתכם כתוכנית עבודה לקידום האתר העסקי שלכם בגוגל, עד להגעה להיות מקום ראשון בגוגל כמו גם טכניקות SEO מתקדמות. חשוב לזכור כי קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח ומתוכנן ולא פתרון קסם מהיר. כדי להצליח בתהליך עליכם להבין במדויק מה אתם עושים ולא לסמוך על המזל. לשאלות והתייעצויות כדאי תמיד לפנות לחברות או אנשים שמתמחים בקידום אתרים, כגון החברה שלי, המתמחה בקידום אתרים למעלה מ-17 שנה. אני זמין כאן.

קידום אתרים בגוגל כאמור, מסתמך על שילוב של מספר גורמים ופרמטרים שונים, ולא תמיד ניתן ליישם את כל ההמלצות, אולם שימת דגש על הטיפים שציינתי במאמר זה יכול בהחלט לשפר את מיקום האתר שלכם במנועי החיפוש של גוגל ואף להביא אתכם למקומות הראשונים. 

אם קשה לכם ליישם את כל ההמלצות באופן מיידי, עצתי היא לבחור לפחות כמה טיפים מרכזיים שאתם מתחברים אליהם ולהתחיל ליישם. לאט לאט תוכלו להוסיף עוד ועוד ולבנות את ההתקדמות שלכם באופן מסודר, לפי תוכנית ולא לפי גחמות והחלטות של רגע. זכרו שבעולם משתנה, שבו הטכנולוגיה מתקדמת במהירות שיא והלקוחות שלכם דורשים יותר, עליכם להתאים את עצמכם ואת האתר שלכם לקהל היעד באופן מדויק, אם מבחינת מבנה האתר, מהירות הטעינה שלו, נוחות הגלישה והשימוש במובייל וכמובן התכנים שלכם, שצריכים להראות על ידע ומקצועיות בתחומכם.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>