כתיבת תוכן SEO

כתיבת תוכן SEO מתחלקת לשניים:
– ההיבט הטכני של הכתיבה שצריך להתייחס בכותרת הראשית, בתתי כותרות ובטקסט עצמו לביטוי המטורגט. יש כאלו הטוענים כי יש גם להכניס ביטויי NLP הקשורים לביטוי המקודם. אך במרבית המקרים מה שציינתי מספק.

– ההיבט השני הוא כתיבת תוכן מועיל שיגרום לגולש לקרוא אותו ולהיכנס לאינטרקציה איתו. כתיבה כזו מתחילה בהכרת קהל היעד והכאבים שלו.
ללא הבנת קהל היעד ומה כואב לו – לא תוכלו לייצר תוכן שימשוך את תשומת ליבו, יביא אותו להיכנס ולהתעמק בתוכן, לקבל ממנו תועלת וליצור עימכם קשר.
רצוי לרשום מספר כאבים שיש לקהל היעד שלכם או תועלות שאתם יכולים לספק לו כדי ליצור סביב אלו תוכן.
הרבה פעמים בעלי אתרים פונים לכלים של מחקר מילים בגוגל כדי שיאפשר להם להבין מה קהל היעד שלהם מחפש בנישה שלהם. אפשרות אחרת היא לעשות מחקר באתרי שאלות ותשובות ולהבין על מה לקוחות פוטנציאלים שואלים ובאיזו שפה?
לאחר שיצרתם לעצמכם רשימה של נושאים רלוונטים שיש לכם יכולת לספק בהם ערך ממשי, רצוי לנסות וליצוק את התוכן לתבנית של סיפור – סיפור אינו בהכרח רומן או סיפור ילדים אלא יכול להיות גם סיפור הצלחה של לקוח או סיפור אישי על התמודדות כלשהי. הרעיון בסיפור הוא בסיסי במהותו – יש גיבור, לגיבור יש בעיה, הוא מחפש עבורה פתרון ולבסוף מצליח להתמודד איתה.
חשוב לבנות תוכנית אסטרטגית ליצור התוכן כדי שתוכלו לעקוב אילו מאמרים מייצרים לכם יותר טראפיק ומביאים יותר אנשים לאתר, אילו מאמרים מייצרים מעורבות גולשים גבוהה יותר וגורמים להם להישאר יותר באתר וכמובן אילו מאמרים מביאים לקוחות ליצור איתכם קשר. באותו אופן חשוב למדוד כותרות ותמונות – כותרת ותמונה אחראים על 80% מהמעורבות עם התוכן מניסיוני.
לא לחינם מרבית אתרי החדשות עבור לפורמט של כותרת ראשית, משנה, תמונה חזקה ומעט מאוד מלל בגוף הכתבה. חשוב למדוד איזו תבנית של כותרות ואיזה סוג של תמונות מביא למעורבות מירבית עם התוכן.
חשוב גם לחזק את התוכן המצליח – בסופו של דבר לא כל התוכן שתייצרו יצליח וכמו כל דבר בחיים גם כאן תחוו פאראטו ועד 20% מהתוכן יהיה אחראי ל80% מהטראפיק. את התוכן הזה חשוב לחזק, לרענן מדי פעם – להוסיף כותרות/פסקאות נוספות וכדומה. בתוכן המוצלח פחות אתם יכולים להשתמש לבניית קישורים פנימיים באתר אל התוכן המצליח.
כתיבת תוכן

כיצד לבנות קישורים פנימיים נכון?

הדוגמא הטובה ביותר היא ויקיפדיה, אמנם בויקיפדיה ישנה הגזמה בכל הקשור לקישורים פנימיים עם טקסט שיכול להכיל כ30% קישורים מתוך כלל המילים בדף.
אך מבנה זה מאפשר לאתר ויקפידה להיות מאוד מקושר וקל לניווט ולעיתים גם מגדיל את המעורבות באתר.
בגדול אפשר לחלק את הקישורים הפנימיים לקישורים עם טקסט עוגן (אנקור טקסט) או כאלו בהם מופיעה כתובת הURL של הדף עצמו. אנקור טקסט הוא המלל הקליקבילי בתוך דף, שמופיע בדרך כלל בצבע כחול ועם קו תחתון מתחתיו. התועלת של האנקור טקסט היא בכך שהדף "אומר" לגוגל אילו ביטויים רלוונטיים לדף אליו הוא מקשר.
ניתן לחלק אנקור טקסט לכאלו המכילים שמות כמו שם המותג "ערן שיוביץ" או "דיג'יגאידנס" או לחלופין כאלו המכילים טקסט מדויק לקידום בגוגל כמו "מומחה לקידום אתרים", " קידום אתר בגוגל" וכולי או כאלו הכוללים את שניהם כמו "ערן שיוביץ, מומחה קידום אורגני".
ישנם גם אנקור טקסט כלליים יותר כמו "הקלק כאן" או "קרא עוד" וכן קישורים פנימיים העושים שימוש בתמונה כדי להפנות אל דף אחר.
באותו תוכן שאינו משמש ליצירת מעורבות עם גולשים ומצליח במיוחד במנועי החיפוש, ניתן כאמור להשתמש כדי לבנות קישורים עם אנקור טקסט רלוונטי אל דפי התוכן המוצלחים. גם בדפים המוצלחים ניתן לעשות שימוש בקישורים פנימיים אך שם כדאי לשקול כל מקרה לגופו ולהבין האם זה יתרום או יפגע בדף עצמו.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>