חנות מקוונתאז מה אפשר ללמוד מהסטטיסטיקה של קניות מקוונות בתקופה שאחרי ההייפ שאחרי הקורונה. בשנת 2022, היו 268 מיליון קונים מקוונים בארצות הברית. מספר זה צפוי לגדול לכמעט 285 מיליון קונים מקוונים בשנת 2025. לפי ההערכות האחרונות, מכירות המסחר האלקטרוני העולמי יגיעו ל-58.74 טריליון דולר עד 2028. מה שמייצג עלייה משמעותית משנים קודמות ומצביע על הפופולריות הגוברת של קניות מקוונות שלא מאטות למרות החזרה לחנויות שאחרי הקורונה.

בנוסף, מכירות קמעונאיות מקוונות צפויות לצמוח בשיעור צמיחה שנתי של 14.6% מ-2021 עד 2028. משמעות הדבר היא שתעשיית הקניות המקוונות צפויה להמשיך ולצמוח בקצב מהיר למרות החששות ממיתון והתכווצות ההון הפנוי בשווקים. אם אנחנו מסתכלים על נתונים סטטיסטיים לפי מגדר, אין ממש הבדל  בין אחוז הקונים הגברים והנשים 72% הם נשים, בעוד 68% הם גברים.

ההבדל העיקרי בין גברים לנשים הוא מה הם קונים? גברים בדרך כלל הולכים על פריטים יקרים יותר כמו רהיטים ומחשבים, בעוד שנשים בדרך כלל קונות דברים כמו מצרכים ובגדים. יתרה מכך, קטגוריות המוצרים הפופולריות ביותר הנרכשות באינטרנט כוללות ביגוד והנעלה, ספרים ואלקטרוניקה. נראה כי קטגוריות אלו לא השתנו בצורה משמעותית מראשית האינטרנט.

חנויות מסחר אלקטרוני – סטטיסטיקות קניות מקוונות

חנות מסחר אלקטרוניפלטפורמות הקניות המקוונות הפופולריות ביותר כוללות את אמזון, וולמארט ועליבאבא. שלושת המותגים האלו שולטים בשוק הקניות המקוונות. הם מצליחים בצורה עקבית ובאמצעות טכנולוגיה ומקצועיות רבה בשרשראות האספקה להציע מגוון רחב של מוצרים במחירים תחרותיים, מה שהופך אותם ליעד מבוקש מאוד מצד קונים מקוונים רבים.

אך מסתבר שלא צריך להיות מיליונר או מגה מותג כדי להיכנס לעולם המסחר הוירטואלי, ב2023 יתווספו בין 12 מיליון – 24 מיליון חנויות מסחר אלקטרוני ברחבי העולם. הגידול בחנויות גם מביא לגידול בהיקף הרכישות הקמעונאיות באינטרנט שצפויות לעלות ב2023 מ-14.1% ל-22%. המקור העיקרי לטראפיק של קונים פוטנציאלים בחנויות אלו הוא גוגל, מה שאומר שמי שרוצה להקים חנות מקוונת למסחר אלקטרוני צריך להקדיש מחשבה לקידום החנות שלו בגוגל.

לאחר שהגולשים הרצויים מגיעים לאתר חשוב שישארו בו, ימצאו מה שהם צריכים וישלימו את תהליך הרכישה המקוון. לכן חשוב לוודא שאתר המסחר האלקטרוני שלכם מותאם לחוויית משתמש. לא מדובר בהכרח בהיבטים טכנולוגייים מתקדמים ולפעמים מדובר בתיקונים קלים למדי, לדוגמא מדיניות החזרה לא נוחה מרתיעה 80% מהאנשים. דפי מוצרים מפורטים עם פרטים יסודיים הם חיוניים לרכישה מקוונת עבור 88% מהלקוחות.

מה עוד? גם נראות חיצונית –  38% מהקונים יעזבו אתר אם הוא נראה לא אטרקטיבי. רוכשים רבים ינטשו אתר אם נטען לאט מדי במובייל. בכלל מובייל כפי שכולם צפו הפך להיות כלי מרכזי ברכישה המקוונת. מכירות המסחר האלקטרוני במובייל צפויות להגיע ל-728.28 מיליארד דולר בשנת 2025.

פרט למהירות הטעינה של האתר חשוב לשים לב גם לשיעור ההמרה הממוצע של מסחר אלקטרוני במובייל שעומד על 0.55%. שיעור נטישת העגלה הממוצע עבור מסחר אלקטרוני במובייל עומד על 85.65%. כלומר קיימת כמות אדירה של גולשי מובייל שנוטשים את העגלה באמצע.

למכור יותר עם אתר חנות מקוונת

חנות וירטואליתקודם כל חשוב לחשוב מובייל – קניות בנייד מדביקות במהירות את הקניות במחשב שולחני. קל יותר לעשות זאת מכיוון שאנשים נמצאים לעתים קרובות בדרכים. מספר הקונים הסלולריים בארה"ב צפוי להגיע ל-187 מיליון עד 2024. זה אומר שרוב התנועה תגיע בקרוב מהנייד ולכן אופטימיזציה של האתר לנייד היא חיונית.

אנשים לא משתמשים רק בסמארטפונים שלהם כדי לקנות באינטרנט, 65% מהם מבצעים השוואות מחירים במובייל בזמן שהם מבצעים קניות פיזית בחנות. בדיקת דברים כמו השוואת מחירים השפיעה על 51% מהקונים לרכוש מחברה אחרת מזו שאליה התכוונו במקור.

חנות מקוונת יכולה להיות החנות האלטרנטיבית אליה פונים קונים, אז חשוב לוודא שהאתר מעודכן במחירים ומידע וקל למצוא אותו. חשוב גם להקטין עד כמה שאפשר את אחוז הנטישה מעגלת הקניות. הסיבה מספר אחת לנטישת עגלת הקניות היא עלויות נוספות בלתי צפויות. עלויות נוספות אחראיות ל-48% מכלל נטישת העגלה. הגיוני, לא? אף אחד לא אוהב לקבל הפתעות לא נעימות בדיוק בזמן שהוא עומד לבצע רכישה מרגשת.

לכן כדאי לשקף מראש ולהציג את כל העלויות. עסקים שאינם עושים זאת אחראים על שיעור נטישה ממוצע של 69.99%, מה שמשקף הפסד של 3 מיליארד דולר בשנה או יותר לאותם עסקים.  גורמים נוספים התורמים לנטישת העגלה הם אספקה ​​איטית (22%) ויצירת חשבון לפני הרכישה (24%). שליחת דוא"ל מעקב לאחר נטישת עגלה יכול לסייע עם אחוז פתיחה ממוצע של 45%. ומתוך 45% אלה, 21% מקליקים בממוצע, כמעט חצי ממי שפתח. אפשרות אחרת להתמודד עם אי סגירת מכירה זה מתן הנחה הנחה על הפריטים שנותרו בעגלה.

54% מהקונים ירכשו את הפריטים בעגלת הקניות הנטושה שלהם לאחר שיראו הנחה על המחירים הללו.

קידום אתרים מוצלח של חנויות מקוונות

קידום אתרים הוא לטווח ארוך, מדובר בבניית נכס ובנייה לוקחת זמן. אפשר לראות לא מעט הצלחה בחנויות מקוונות בישראל, ארה"ב, אנגליה וצרפת עם הנקודות שאציג כאן. בחנויות מקוונות בשונה מאתרי תוכן יש מקום מרכזי יותר להיבטים הטכניים של קידום אתרים, אך גם התוכן משחק תפקיד מרכזי לא פחות.

כמו כל פרויקט קידום אורגני, גם קידום חנות וירטואלית בגוגל מתחיל בדו"ח אודיט מפורט שמנתח את בריאות האתר מנקודת מבט טכנית: מהן מילות המפתח העיקריות? איך הן משתקפות בדף הבית? איך מונעים קניבליזציה של דפים? האם דפי הקטגוריה מקבלים את מקומם הראוי ביחס לדפי המוצר? ועוד.

בדרך כלל לחנות טובה יש מאות אם לא אלפי מוצרים וכמות דומה אם לא גדולה יותר של תמונות. כידוע תמונות עלולות להאט את האתר, במיוחד במובייל ובכך להגדיל את שיעור הנטישה ולפגוע בהמרות.

לכן חשוב מאוד לתת את הדעת לביצועי האתר ולדאוג לדחיסת קבצי תמונה, טעינה עצלה של תמונות עם הגלילה באתר, הסרת קוד שלא נעשה בו וטיפול בכל דבר שעלול להאט את מהירות טעינת האתר.

אחד האתרים שניתחנו הראה תוך 3 חודשים משיפור ביצועי האתר עלייה של 4% בנראות בגוגל ועלייה של 1% במשתמשים חדשים. למה? מכיוון שגוגל יכולה לסרוק את האתר בקלות רבה יותר לאחר שיפור המצב הטכני של האתר. אם עושים את הדברים נכון אז גם שיעורי היציאה רואים שיפור, במקרה שלנו ב-17% וכל אלו מביאים לשיפור בטראפיק האורגני ובמקרה שלנו ב 12%.

חשיבות התוכן בקידום אורגני של חנויות מסחר אלקטרוני

מי שעוקב אחרי התוכן בבלוג, יודע עד כמה אני ממליץ על שימוש בבלוג בחנויות מקוונות, גם בפרויקטים שאנחנו מקדמים לתוכן ולאסטרטגיית התוכן יש תפקיד מרכזי בקידום החנות ומתן ערך לגולש, בין אם על ידי חיזוק דפי המוצר או דפי הקטגוריה באתר.

בכל פוסט או דף מוצר חשוב לספק תוכן אינפורמטיבי ומועיל המבוסס על הביטוי המוביל של דף התוכן. חשוב לעשות שימוש בכותרות ראשיות ותתי כותרות, כמו גם בתמונות עם תגי אלט וכדומה. לעיתים מתאים להכניס קישורים פנימיים אל תוך התוכן וכן שאלות ותשובות אם הדבר מתאים ומועיל לגולש.

כאשר אנו מנתחים דפי קטגוריה או דפי מוצר עם תוכן (אפשר את התוכן לשים בתחתית הדף, בחלק שמתחת למוצרים שמוצגים), אז ניתן לראות עלייה של 379% במספר הקליקים ברבעון,  עלייה של 164% בהופעות ברבעון ו עלייה של 97% בהכנסות ברבעון. כלומר נראה כי תוספת תוכן תומכת בכל המדדים ולא רק בהיבט של קידום בגוגל אלא גם בהיבט של מכירות סופיות של האתר.

הדבר נכון גם לתת קטגוריה (אני פחות בעד הטכניקה הזו, כיוון שאני מעדיף אתר של שלוש רמות: ראשי – קטגוריה – דף מוצר) אך בחלק מהדפים אין ברירה אלא לעשות שימוש בתתי קטגוריות. לאחר הזנה נכונה של תוכן אל דפי התת קטגוריות ראינו עלייה של 82% במספר הקליקים ברבעון,  עלייה של 388% בהופעות ברבעון ועלייה של 3,322.43% בהכנסות ברבעון. שזה נראה לי הנתון החשוב והמשמעותי ביותר – תוכן מחזק קנייה ולא רק הגעה אל האתר.

האם כל אופטימיזציה של תוכן בתחתית דפי קטגוריה או מוצר יביאו לשיפור של 3000% פלוס בהכנסה או גידול של 379% בקליקים? סביר להניח שלא – אבל כמעט בוודאות שתראו שיפור משמעותי אם תעשו זאת נכון. יתרון נוסף שתפצו לקבל כתוצאה מהחיזוק התוכן באתר הוא חשיפה של האתר עבור מספר גדול יותר של מילות מפתח.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>