השבוע עלו מספר שאלות מעניינות מלקוחות קיימים ופוטנציאלים שחשבתי ששווה לשקף ולהרחיב עליהן. התמונה של הפוסט דרך אגב מכיוון שהשבוע החלטתי להתנסות יותר ביוגה… הגיע הזמן, אבל זה כבר לפוסט אחר.

לקוחה בתחום הבריאות שאלה למה אני מתעקש כל כך על הרחבת ה"אודות" באתר ונושא הקרדיט של הכותבים? הסיבה לכך היא שגוגל התחילה לשים דגש יתר בתחומי הבריאות והכסף על הסמכות שמייצרת את התוכן. אני מניח שהמגמה תתחזק יותר עם האינפלציה של תוכן ושל פייק תוכן ברשת בעקבות כלי הבינה המלאכותית שנכנסו לחיינו.

כאן אפשר לשאול איך גוגל קובע מיהו בעל סמכות בתחומו או מומחה שניתן להקשיב לו? וכאן מחובתנו כמקדמי אתרים לספק לגוגל את האווטאר של המומחה, בין אם זהו אדם או מותג, עם נוכחות רחבה ברשת במקומות הרלוונטים לנישה שלו, עם דף אודות ואפשרות ליצירת קשר ורצוי גם עם כתובת פיזית שאליה ניתן להגיע. חשוב שלכל מאמר יהיה ברור מי עומד מאחוריו ו"חתום" על התוכן בו.

ביטוי אחר לאותה מגמה ניתן למצוא בעולמות התוכן של המלצות על מוצרים. עם הזמן אנו רואים את הדגש המשמעותי יותר והחשיבות שגוגל שמה על השימוש בגוף ראשון ובהתנסות של אנשים במוצרים שעליהם הם ממליצים או כותבים. גם כאן שווה לשאול את עצמנו איך גוגל קובעת שהתנסתם במוצר? מה צריך להיות בתוכן כדי שהמרכיב הזה יתחזק.

לקוח פוטנציאלי אחר שאל על עדכוני האלגוריתם של גוגל ואיך אפשר לעקוב כל העדכונים כולל האחרון שהיה באוגוסט? מדובר על לקוח פוטנציאלי כיוון שלקוחות שלי בכלל לא יודעים מה אלו העדכונים של גוגל מכיוון שהם כמעט ולא מושפעים מהם. אני סובר כי עדיף להשקיע בחיזוק האתר מאשר לרדוף אחרי גוגל והעדכונים שלה. חשוב להבין מגמות כמו זו שציינתי לעיל ולזכור שבסוף בבסיסה גוגל רוצה לספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר למחפשים וזה מה שאנו רוצים לסייע לה לספק להם.

במקרה אחר של לקוחה, נתקלנו בשאלה לגבי טירגוט אפקטיבי יותר של קהל היעד. זו שאלה שעולה כמעט כל פעם שאתר מתחיל להצליח להביא כמויות טראפיק רלוונטי אך כמות הלידים אינן עולות בקורלציה זהה וכאן חשוב להקדיש מחשבה לשיפור של חווית המשתמש, ליצירת תמריצים להשארת פרטים של הגולש וגם לעשות שימוש ברימרקטינג ברשתות חברתיות עבור אותם גולשים שהגיעו בצורה אורגנית ואקטיבית אל האתר שלכם. חשוב גם להבין איזה תוכן כדאי לנו ליצור מלכתחילה כדי לגרום לקהל שמבקר באתר להיכנס למעורבות עם התוכן ולהשאיר בסופו של דבר פרטים או ליצור קשר איתנו.

שאלה שכיחה נוספת היא איך שומרים על הסבלנות ואורך הרוח עד שמגיעים לאותו אפקט מצטבר שבו האתר מתפוצץ בגוגל? אין כאן פתרון קסם ומה שחשוב בעיקר הוא לעקוב אחר מדדים משניים שמצביעים על מגמה או הזדמנויות כדי להבין את תהליך ההתקדמות ולזכור כי מדובר בתהליך הדרגתי שבו לא כל הצעדים שווים – כלומר עד לכניסה לטופ 5 או לטופ 3 אתם במדבר קשוח ואז פתאום אתם במרכז העניינים, אין כמעט באמצע.

השאלה האחרונה שאגע בה נוגעת לאנליטקס 4 והשימוש בו אז כאן רק אומר שבכל הקשור לקידום אתרים אורגני אני ממליץ לעבור לשימוש אינטנסיבי יותר בסרץ קונסול ופחות על האנליטיקס, מסיבות שונות.

אם יש לכם גם שאלות שקשורות לקידום אתרים או ספציפית לאתר שלכם – מוזמנים לכתוב לי ואנסה לענות ולייעץ. שיהיה המשך ערב נעים.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>