נשאלתי שאלה על ידי מישהו שעוקב אחרי דיונים בקהילת מקדמי האתרים בישראל על דיון שעלה לאחרונה בין שמול לעומר. איני מכיר לעומק את פרטי הדיון או שני המקדמים, פרט לשמות שלהם. אך ממה שהבנתי לפחות הדיון היה סביב השאלה מה יותר חשוב תוכן איכותי או קישורים לאתר? או כך לפחות הוסבר לי אז סליחה מראש אם איני מדייק. עם זאת אנצל את ההזדמנות להתייחס לנושא.

האמת שהדיון די עתיק בקהילה וקשה לומר שעד היום היתה לו תשובה חד משמעית למעט זה תלוי. שזו התשובה הנכונה ל99% מהשאלות הקשורות בקידום אתרים אורגני. מן הסתם בנישות עם תחרות נמוכה ניתן להצליח גם ללא בניית קישורים. מספיק תוכן טוב שמכסה ביטויים ארוכי זנב ופתאום אתה מוצא את עצמך מקבל קצת טראפיק מפה וקצת משם. אך בלי קישורים קשה לזוז בנישות עם תחרות ממוצעת ויותר.

גוגל קמה על קישורים וזה מה שעשה אותה גוגל. האם היא מסוגלת להיגמל מהם או להוריד את המינון שלהם? אני בספק גדול. עם זאת קישורים בלי תוכן איכותי שישאיר את הגולשים באתר וימיר אותם לא שווים הרבה ולכן אני לא רואה אפשרות לתעדף אחד על השני. אני חושב שאתר צריך כמות תוכן סבירה באיכות סבירה עם מספר דפי דגל שמטרגטים את הביטויים המרכזיים. כמובן שכדאי להשוות לאזור החיוג של כמות הדפים הממוצעת בנישה הרלוונטית ובביטויים החשובים. בכל הקשור לקישורים הייתי מחלק זאת לשניים: קישורים שמטרתם לבנות לאתר סמכות ולתת לו אוטוריטה בעיני גוגל וקישורים שנועדו לתת לאתר רלוונטיות.

נשאלת שאלה עד כמה בשנת 2023 צריך עדיין להאמין לגוגל או להתרגש מעדכונים באלגוריתם? ממה שראיתי לפחות ב10 השנים האחרונות – האלגוריתם של גוגל הפך לכל כך מורכב ומאתגר, כבר לא מדבר על ההבדלים בין גוגל במדינות שונות, שאפילו המהנדסים והמנהלים הבכירים שם לא מבינים אותו לעומק בהכרח. ראינו את מה שכולם כינו עדכון תוכן מועיל 2 שהחזיק שלושה שבועות לערך עד שגוגל חיזלשו חלק מהאתרים חזרה.

סרטון על עדכוני גוגל שהעלתי לאחרונה:

איך בונים תוכן נכון באתר שלכם?

 

אם עובדים לפי שיטה בדוקה ומדויקת אז אין מה להתרגש לא מהעדכונים של גוגל ולא מההכרזות של גוגל ואפשר להשקיע את האנרגיה בבניית נכסים מניבים נוספים לנו וללקוחות שלנו. מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה או בעיה הקשורה לקידום האתר שלכם…

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>