הפעם עמותות שפונות ליהודים בצפון אמריקה ביחס לישראל (האמת שהתבקשתי לנתח את נפש בנפש אז בחרתי עמותה דומה אם כי לא בדיוק זהה)

התוצאה הסופית: 4 – 2 נפש בנפש לעומת מסע ישראלי שירות לאומי
הסבר ופירוט:
הבהרה: איני מספק שירותי קידום אתרים לאף אחד מהאתרים ולכן איני מוטה. כמו כן אין לי גישה לאנליטיקס או לSC של אף אחד מהאתרים כך שכל המידע מבוסס על כלים חיצוניים מה שיכול לגרום לאי דיוקים חלקיים.

1. מילות מפתח
הביטוי עם נפח החיפוש המהותי ביותר באתר נפש בנפש הוא הביטוי עליה, בנוסף אליו ניתן למצוא ביטויים הקשורים ברישיון נהיגה בישראל.
נפח החיפוש של המותג יפה ועומד על כ3600 חיפושים בחודש, אך האתר מקבל גם טראפיק לביטוי נפש בלבד, שלא ברור עד כמה הטראפיק הזה רלוונטי.
ביטויים נוספים שמביאים טראפיק הם שמות של ערים בישראל כגון טבריה, אשקלון, פתח תקווה ונתניה וכן ביטוים כגון אולפן ומכינה.
באתר מסע ישראל נראה כי נפח החיפוש הרלוונטי העיקרי מגיע משם המותג 2300 חיפושים בחודש והביטוי מסע עם נפח חיפוש גדול יחסית של 45000 חיפושים בחודש, אך גם כאן לא ברור עד כמה הטראפיק רלוונטי מביטוי זה.
ביטויים נוספים הם גם ערים כגון נתניה, ראשון לציון, בית שאן, באר שבע וכדומה.
וכן ביטויים כמו אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון, אולפן ושמות של עיתונים של יהודים בצפון אמריקה כנראה כגון חדשות יהודי בולטימור או דטרויט.
כאמור די ברור שאין ממש תחרות ישירה בין העמותות כשמסע מתמקד יותר בביטוי המותג ונפש בנפש בביטויים הקשורים בעלייה. ובכל זאת כדי להשוות את הכוח שגוגל נותן לאתרים בדקתי מספר ביטויים משותפים עם נפח חיפוש סביר:
ulpan -nbn #4 massa #21
netanya – nbn #5 massa #16
be'er sheva – nbn #9 massa #12
כאמור אם האתרים היו מתחרים אז לדעתי בבירור 1-0 לנפש בנפש.
אך מכיוון שאין ממש תחרות – אולי כדאי לעודד אותה:
נפש בנפש היתה יכולה לטרגט את הביטוי מסע ישראל, כמו גם מוסדות לסטודנטים בישראל אם זהו קהל היעד שלה וכן עיתוני יהודים בארה"ב.
מסע ישראל היתה בהחלט יכולה לנסות לעבוד חזק יותר על ביטויי עלייה אם מדובר בקהל היעד או לחלופין בערים בישראל.

נפש בנפש

—- 1-0 נפש בנפש —-

2. מבנה ומהירות טעינה
באתר נפש בנפש התפריט העליון מטרגט רק בקטגוריה אחת את נושא העלייה.
אמנם בדף הבית ישנם מאמרים/קישורים לדפים פנימיים בנושא אך בחירת הכותרות אינה מספקת.
אין שימוש מושכל בפוטר לקישורים לדפים חשובים מבחינת גוגל.
כאמור אתר מסע לא תוכנן לטרגט ביטויים בגוגל מלבד המותג ועבור המבקרים ליצור חווית משתמש צעירה ומסקרנת ובזה הוא מצליח מאוד. לכן לא הוגן קצת לנתח אותו מבחינת גוגל ובכל זאת:
היה יכול להיות שימוש מושכל יותר בתפריט עליון ובפוטר לטירגוט ביטויים רלוונטים. יתרה מזו – כתבות שכבר מתפרסמות בדף הבית עולות כתמונות במקום כותרת עם טקסט.
עם זאת הביצועים של אתר מסע הרבה יותר מוצלחים בכלי פייג'ספיד (הלא מדויק) של גוגל – מסע 31 בנייד ו83 בנייח, נפש בנפש 7 בנייד ו42 בנייח.
כך שלאתר נפש בנפש יש הרבה יותר מה לשפר, מה גם שהוא יותר מכוון לגוגל כמקור המידע הסמכותי ברשת בנושא עלייה.

מסע ישראלי שירות לאומי משווים!

—- 1-1 —-
3. קישורים חיצוניים – לאתר נפש בנפש 176 אלף קישורים מ2360 דומיינים שונים. אך 95% מהם הם קישורים מאיכות נמוכה יחסית. עם זאת האנקור טקסט בקישורים יחסית מגוון ופרט לביטויי המותג מופייעם גם הביטוי עלייה, שירות לאומי ואחרים.
לאתר מסע ישראלי כמות נמוכה משמעותית של קישורים עם 73 אלף קישורים מ1130 דומיינים שונים. ייתכן ועדיין ידו היתה על העליונה אם הוא היה מנצח באיכות. אך גם כאן 98% מהקישורים מאיכות נמוכה יחסית וברמת האנקור טקסט מרביתם מתמקדים בביטויי המותג או ביטויים כמו אודות.
בנושא הקישורים החיצוניים לשני האתרים יש מקום רב לשיפור ויעשו בחכמה שניהם אם ישקיעו יותר באיכות ופחות בכמות וכן יגוונו את הכיתוב בקישורים.
אך לאור הנתונים
—- 1-0 לא יפה לנפש בנפש —–

4. שימוש במטא להגדלת CTR
נראה שבעבודה על הכותרות והתיאורים שני האתרים עושים עבודה נחמדה. ראו לדוגמא תוצאות על הביטוי אולפן ובאר שבע:
Learning Hebrew & Ulpan in Israel | Nefesh B'Nefesh
Olim are granted five months of free, intensive Hebrew Ulpan as part of their Aliyah benefits. Use our Ulpan database to find the right Ulpan to …
Kibbutz Ulpan | Masa Israel

Kibbutz Ulpan is a 5-month immersion program in which participants learn Hebrew while living, working on the kibbutz, or interning or volunteering outside the …
Beer Sheva | Nefesh B'Nefesh
In the past 15 years, Be'er Sheva's population has doubled, boosted by tens of thousands of immigrants as well as young and veteran Israeli …
Teach English in Be'er Sheva | Masa Israel Teaching Fellows
The MITF apartments are located in the heart of Be'er Sheva's Old City. The apartments are positioned within walking distance to the central train/bus station,​ …
— 1-1 —-

התחלנו מהשוואה, שבשונה מההשוואות האחרות כאן היא פחות הוגנת, ובכל זאת המטרה לא להראות מנצח אלא ללמוד מה ניתן לעשות ונראה כי לשני האתרים יש פוטנציאל גידול אורגני יפה בהנחה ויגדילו את אופי וסוג הביטויים.
ישפרו את בניית הקישורים לאתר ואת המבנה שלו.
ובמקרה של נפש בנפש גם את ביצועיי האתר.
מתוך הניתוח עולה שאתר מסע מציע חוויה לקהל צעיר ולכן ייתכן וטוב יעשה אם התקציבים יושקעו במדיות חברתיות ובפרסום ויזואלי.
אך אתר נפש בנפש מתמודד על היותו המקור האמין והמרכזי למידע הקשור לעלייה ולכן עבורו הנוכחות והביצועים בגוגל למגוון שאילתות של קהל היעד הוא ייתכן וחשוב יותר.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>