• מבנה החנות
  • שימוש במילות מפתח
  • ביצוע אופטימיזציה של דפי המוצר
  • קישורים פנימיים
  • אופטימיזציה לתמונות
  • אבטחה
  • סיכום

 

בשנים האחרונות עסקים רבים מחליטים לפתוח חנות אינטרנטית כדי להגדיל את תנועת הלקוחות שלהם ואת נפח המכירות בעסק. המסחר דרך חנויות אינטרנטיות גדל באופן משמעותי בתקופה האחרונה, ואנשים רבים מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים בצורה נוחה ומאובטחת, בזמן שנוח להם ובמקום המתאים להם ולא לבזבז את זמנם על נסיעות, מציאת חנייה ועמידה בתורים ארוכים. הפתרון לכך, הוא כאמור, בניית חנות אינטרנטית המאפשרת ללקוחות חוויית קניות טובה ונעימה בלי לצאת מהבית.

חנות אינטרנטית היא נכס דיגיטלי המאפשר לבעל העסק ללמוד ולהכיר את לקוחותיו ולהתאים להם את אופי החנות תוך כדי תנועה, ויחד עם זאת לא דורשת הקמה מסובכת כמו חנות "אמיתית".

איך פותחים חנות אינטרנטית היום?

קודם כל מוצאים מתכנת/מתכנתת טובים שיודעים לעבוד על ווקמרס – פוסט שמסביר מדוע אני ממליץ על אתר וורדפרס גם במקרה של חנות (אני יכול להמליץ גם על מתכנתים). אפשר ללכת גם על וויקס אם אין ברירה אבל בבקשה לא שופיפיי כי זה יפגע בכם בגוגל לאחר מכן. לאחר מכן כדאי להתקדם לאיפיון האתר ולעיצוב שלו. 

מן הסתם כדאי שמקדם האתר יהיה מעורב בבניית החנות כדי לחסוך תיקונים לאחר מכן ולהגיע לאופטימיזציה הטובה ביותר של החנות ביחס לביטויים הנדרשים. 

איך לפתוח חנות אינטרנטית מקצועית?

מבנה החנות

מבנה החנות האינטרנטית שלכם צריך להיות שטוח ורחב כיוון שזה מסייע למנוע החיפוש של גוגל למצוא בקלות את האתר שלכם, וזאת בניגוד לאתרים שהמבנה שלהם הוא צר וארוך וכוללים בתוכם דפים רבים מאוד, מה שמקשה מאוד על מנועי החיפוש לאתר ולמצוא את כל הדפים באתר. במילים אחרות, רצוי מאוד שהניווט לכל הדפים בחנות שלכם לא יעלה על ארבע (4) הקלקות מדף הבית. 

שימוש במילות מפתח 

מחקר מילות מפתח הוא חיוני גם עבור בניית חנות אינטרנטית. חשוב לבדוק כמובן באילו מילים וביטויים משתמשים המתחרים שלכם, אך יחד עם זאת להקפיד להשתמש במילים שאין להן תחרות גבוהה מידי, אלא דווקא כאלה מותאמות לחיפושים ממוקדים של קהל היעד שלכם. מילים כאלה יניבו לכם יותר תוצאות מדויקות ויותר תנועה בחנות שלכם. כמובן שתחקיר מעמיק של מילות המפתח שבהן משתמשים המתחרים הגדולים שלכם מהווה מכרה זהב של ממש עבורכם, ויש לעשות שימוש מושכל במילים המתאימות לחנות שלכם. 

ביצוע אופטימיזציה של דפי המוצר 

מקדם אתרים טוב יוכל לבצע אופטימיזציה מיטבית עבור האתר שלכם. האתר שלכם חייב לרוץ מהר, להיות יעיל עור המשתמשים בו וגם להיות חביב על מנוע החיפוש של גוגל. האופטימיזציה מתחלקת לכמה חלקים, כגון מבנה האתר (היררכיה למשל), אופטימיזציה שהיא טכנית יותר כמו למשל זמן טעינה, חוויית משתמש וכדומה ואופטימיזציה הקשורה לתוכן כגון צפיפות מילות מפתח, שפור תגיות מטא ועוד. 

מדוע זה חשוב? ביצוע אופטימיזציה לאתר משפר את הקידום במנוע החיפוש של גוגול ומאפשר חוויית משתמש נוחה ונעימה יותר לגולשים, מה שבסופו של דבר מביא לתנועה רבה יותר בחנות האינטרנטית שלכם, וכך גם להכנסות רבות יותר. השקעה ומחשבה על שיפור תגיות המטא שלכם עוזר לגוגל להבין במה עוסק דף המוצר שלכם ולסווג אותו בהתאם. גוגל ומנועי חיפוש אחרים שמים לב יותר למילים המופיעות בראש הדף, ולכן תרצו לשבץ מילים וביטויי מפתח רלוונטיים בכותרות ובמקומות אסטרטגיים בדפי האתר שלכם. אפשר לקרוא יותר בפוסט על קידום חנות וירטואלית בגוגל

קישורים פנימיים לחיזוק הקידום בגוגל

במידה ומבנה האתר שלכם הוא שטוח, דף הבית שלכם מקשר כבר לדפי הקטגורה המוצר, וזו בהחלט החלטה נבונה שכן קישורים פנימיים חשובים לקידום מיטבי של האתר. בנוסף לכך, יש עוד דרך לשלב קישורים פנימיים, והיא קישורים ממוצרים מסוימים באתר שלכם למוצרים אחרים. כדאי לעשות זאת בעיקר במוצרים שאתם מעוניינים לדרג וכך לדחוף לדירוג גבוה יותר, ובנוסף לכך, שימוש במילים רלוונטיות עוזר לגוגל להבין טוב יותר את מהות הדף באתר שלכם. כך לדוגמא, אם אתם מוכרים מיקרופונים המיועדים להקלטת פודקאסטים, יש לכלול את מילות המפתח בכותרת ובתיאור. יחד עם זאת, כאשר אתם מבצעים קישור פנימי לדף המוצר, והשתמשתם במילות המפתח "מיקרופון פודקאסט" גוגל מבין בצורה יותר ברורה כי הדף מיועד למכירת מיקרופונים עבור פודקאסטים. 

אופטימיזציה לתמונות היא קריטית בחנות מקוונת 

ביצוע אופטימיזציה לתמונות בחנות האינטרנטית שלכם הוא חשוב ביותר, כיוון שאנשים מחפשים בגוגל אימג' מוצרים באופן רחב, ולמעשה זהו מנוע החיפוש השני בגודלו לאחר גוגל רגיל. ביצוע אופטימיזציה לתמונות הוא פשוט למדי, ועליכם לשים לב לכך שהמלל בסמוך לתמונה מתאר את המוצר שבתמונה באופן מדויק ככל הניתן ושם התמונה מתאים אף הוא למה שמתארת התמונה בפועל.  

לא פותחים חנות אינטרנטית בלי אבטחה ראויה!

נושא התשלום המאובטח ואבטחת הנתונים של הלקוחות שלכם הוא נושא שאין להקל בו ראש, וחשוב לוודא כי אתם מכוסים מכל ההיבטים בתחום זה. נושא האבטחה הוא אחד מהתחומים החשובים ביותר שיש לשים אליהם לב כיום, בפרט בשל ריבוי פריצות וגניבות נתונים של גולשים רבים דרך אתרים שאצלם יש פרצות באבטחה.  

סיכום: בניית חנות אינטרנטית היא בהחלט פתרון יעיל לבעלי עסקים וחברות המעוניינים להציע ללקוחותיהם אפשרות רכישה מקוונת ולחשוף אותם למוצרים חדשים. חנות אינטרנטית בדומה לאתרים אחרים, כדאי שתהיה בנוייה ומתוכננת באופן כזה שמנוע החיפוש של גוגל ימצא אותה בקלות ויחשוף אותה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. במאמר זה סקרתי את האלמנטים החשובים שיש לשים אליהם לב בהקמה של חנות אינטרנטית ויכולים לסייע לכם לקדם את החנות שלכם בקלות במנוע החיפוש של גוגל ולהפוך את חוויית הקנייה עבור הלקוחות שלכם למהנה ונוחה.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>