לידים איכותייםאחת הדרכים שבהן מקדמי אתרים מייצרים הכנסות היא בניית אתרי לידים שמאפשרים לידים איכותיים למכירה לבעלי עסקים. למה הלידים הם איכותיים? משום שמדובר בלידים שהגיעו בגוגל אורגני – כלומר אנשים חיפשו על בסיס צורך, הגיעו לאתר תוכן שמספק להם הבטחה למענה על הצורך ואז הם פשוט מוכרים את הלידים לבעלי עסקים רלוונטיים בתחום.

ישנן חברות שגדלו והתמקדו אך ורק במכירת לידים, במיוחד בתחומים רווחיים מאוד כמו תחומי הלימודים, התיירות או הביטוח, שם אפשר למצוא פורטלים שלמים וענקיים, מלאים בתוכן שכל מטרתם היא ייצור לידים ומכירתם לבעלי עסקים.

בניית אתרי לידים היא הדרך הפחות מועדפת לדעתי

מהן הסיבות שגורמות לי אישית לאהוב פחות אתרי לידים? קודם כל בתקופתנו בשונה מלפני 10 שנים, הצרכנים כמו גם גוגל הרבה יותר מתוחכמים ומעדיפים להשאיר פרטים אצל מותגים או אצל אתרים שנראים רציניים. כלומר אתרים שמבססים את האוטריטה והניסיון שלהם כאשר ברור מי העסק, יש לו כתובת פיזית, שירות לקוחות מוגדר ועוד פרמטרים שמחזקים אמינות וכתוצאה מכך גם מגדילים את הסיכוי להשארת פרטים מצד הליד. אם אני הייתי בונה אתרי לידים אז ללא ספק הייתי הולך בדרך של אתרים שבונים מותג חזק בתחום עד כדי אקזיט לחברה גדולה, סטייל יורם לימודים בזמנו.

סיבה נוספת היא שאתרי לידים מוכרים את אותם הלידים למספר בלעי עסקים כדי למקסם רווחיות, להשכיר נכס של אתר לידים לבעל עסק אחד זה מודל עסקי פחות מוצלח ואז יוצא כי איכות הלידים שמגיעה לאותם בעלי עסקים היא לא מהמשובחות, אם להיזהר בלשוני, מה שמביא ליצירת אווירת שוק של התמקחות על הלידים – על אילו לידים משלמים ועל אילו לא ומה נחשב בכלל ליד איכותי.

גם כאן אם הייתי בעל עסק הייתי מעדיף להשקיע בחיזוק המותג שלי בדיגיטל ובקידום האתר שלי אורגנית על פני קניית לידים מאתרי לידים.

ממי כן הייתי בודק לידים איכותיים למכירה?

הייתי בודק חברות שיש להן מאגרי לקוחות עצומים משלהם או כאלו שצברו לאורך השנים, כלומר לא לידים שהשאירו פרטים אקטיבית ברשת לאחרונה אלא מאגרי נתונים איכותיים, רצוי של שירותים שצריך לשלם עליהם ברמה חודשית או שנתית ואז יוצא שמדובר בלקוח פעיל, שגם בוחר לחדש. תנאים אלו יגדילו את הסיכוי להיותו של הליד באמת איכותי.

גם כאן הייתי מתחיל מרכישה של דגימת לידים 20-30, תלוי במחיר שלהם ובודק האם אכן מדובר בלידים איכותיים ורק אז מבסס החלטת רכישה לכמות גדולה יותר של לידים או לרכישת לידים על בסיס חודשי קבוע.

אם אתם עסק קטן עם תקציבי שיווק מוגבלים יחסית – הייתי ממליץ להרחיב על הנושא בפוסט שלי על קניית לידים חמים לעסק קטן. אם אתם מעוניינים בחוות דעת יותר מדויקת על בסיס הנישה הספציפית שלכם אז מוזמנים לפנות אלי. בהצלחה!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>