הזירה האינטרנטית בהחלט שינתה את פניה בעשור האחרון ועסקים רבים הבינו כי בכדי להיראות, לגייס לקוחות חדשים ולהתפרסם לא רק זכות איכות השירות שלהם, עליהם להחזיק גם אתר אינטרנט פעיל ומשמעותי. אבל בכדי למשוך לקוחות חדשים ולהראות נוכחות משמעותית ומניבה ברשת, חשוב גם לוודא כי האתר שבבעלותנו מהיר, יציב ומעניק חווית גלישה נעימה.

למה חשוב לבדוק את מהירות האתר?

כאשר מתייחסים אל אתרים ובמיוחד אתרים המציעים שירות, כמו מכירה של נעליים ועד מכירת כרטיסים להופעות, יש להתייחס אל האתר בצורה די דומה לחנות. הרי מי מאיתנו שהיה נכנס אל חנות, מתקשה למצוא את שהוא מחפש או להבין איזה שירות הוא יוכל לקבל היה נשאר וממתין לפתרון התעלומה? ככל הנראה שרובנו הגדול שלא, בטח כאשר מדובר במציאות מהירה כל כך ובטח ובטח כאשר מדובר בממשק אינטרנטי שם ניתן לעבור על כמויות אדירות של מידע בפחות מדקה.

לכן כאשר מדובר באתר אינטרנט המציע שירות או מכירה, חשוב לדעת כי במידה והאתר יהיה "כבד" יפגע הדירוג שלו בגוגל, מפני שעבור גוגל הוא יהיה פחות רלוונטי למשתמש. לכן מהירות טעינת אתר היא קריטית בתהליך קידום אתרים אורגני.

מה משפיע על מהירות האתר?

נמשיך עם משל החנות והאתר וניקח לדוגמא חנות נעלים, במידה ונכנס אל חנות שאיננה מסודרת, בה קופסאות נעליים מבריקות ומזמינות שוכבות בכל פינה ואזור ללא סדר או חולצות ואביזרי ספורט שימושיים במיוחד יופיעו בכל פינה וללא הקשר. ככל הנראה כל אלו ישפיעו לא רק על יכולת ההתמצאות של הקונים אלא גם על יכולת ההתמצאות של המוכר, בין אם הוא מוכר מיומן המכיר ה"סדר-באלגן" בעצמו ובין אם מנהל רשימה מסודרת של כל אחד מהפריטים הקיימים בחנות.

מה עוד עלול להשפיע על מהירות האתר?

מהירות אתר עלולה להיפגע כתוצאה מתמונות כבדות, סוגי תוכן שונים אשר עלולים לעכב את זמן טעינת הדפים כמו קבצי מדיה מוזרים או כבדים ועד לבעיות של          JavaScript. לעיתים כתיבת קוד מסורבל או מנופח יוצר את הבעיה ולעיתים שימוש בשרתי אחסון בעייתיים. ישנם מספר כלים שיכולים לסייע לכם לאבחן את מקור הבעיה.

בדיקת מהירות אתר

בכדי לבדוק את מהירות האתר ישנם מספר כלים אינטרנטיים שחלקם חינמיים וחלקם רלוונטיים גם עבור בעלי אתרים ללא ידע טכני רב, הנעים בין בדיקת טעינה של תמונות או סרטונים, טקסט ועוד. עם זאת ישנם אתרים אשר יוכלו לעזור בבדיקה מעט יותר כללית, החל מאתר GTmetrix המציע בהרשמה חינמית בדיקת רכיבים מעמיקה ואף הצעות תיקון. במתכונת דומה ניתן לקבל שירות כזה מאתר Ubersuggest, המציע שירות חינמי שכולל הצעות ייעול שונות ובתשלום גם ניתוח יותר מעמיק. וכמובן שכדאי להיעזר גם ב- https://pagespeed.web.dev/ שדרכו ניתן לבדוק גרסאות שונות של האתר, לצד נתוני ליבת האתר ועל פי הקווים המנחים של גוגל. כמו כן דרך אתר זה ניתן לקבל טיפים לבדיקת סקריפטים, דחיסה קבצי מדיה שונים ועוד טיפים שיעזרו לשפר את מהירות האתר בצורה יעילה וקלה.

כלי נוסף שיוכל להעניק גם בדיקה מקיפה ומעמיקה מאוד הוא אתר- WebPageTest. אתר זה מציע בדיקת אתר באמצעות קוד פתוח, דרכו ניתן לבצע בדיקות עבור גרסאות מובייל, דפדפן כרום או אקספלורר וכל זאת גם מנקודות שונות בעולם. יחד עם מנעד פלטפורמות הבדיקה והמיקומים שלהם, ניתן לקבל בדיקה מקיפה אשר תכלול את ליבת האתר, השוואה חזותית וכן ציון יחסי של האתר שניתן להשוות למתחרים.

כלים בתשלום לבדיקת מהירות אתר

לצד כלים חינמיים לחלוטין בכדי לבדוק את מהירות האתר, ניתן יהיה לעשות שימוש גם בתוכנות ואתרים בתשלום שיוכלו להעניק זמני בדיקה מעט יותר קצרים ודוחות מפורטים. כך למשל אתר https://tools.pingdom.com/ מציע תמחור שונה למנעד בדיקות, חלק מהן יוכלו להכיל תובנות מעמיקות החל מפניות מיותרות ועד לפירוט מלא של אילו רכיבים אינם עובדים בזמן טעינת האתר ומידע עדכני ומדויק של -DNS של האתר.

כלי נוסף לבדיקה שמעניק זרקור מיוחד אל עבר תחום ה-SEO הוא אתר – https://seositecheckup.com/ המציע גם כלים חינמים לבדיקת SEO של האתר ולא רק מהירות האתר. באתר ניתן יהיה לקבל בדיקה מעמיקה של SSL, יחד עם תובנות מעשיות כיצד נכון יהיה לקדם את האתר ועד לרשימת המלצות עבור מטא תיאור או מטא תגיות עבור הרשתות החברתיות.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>