קידום אורגני בגוגל הוא ערוץ שיווק קריטי לרוב העסקים שמחזיקים אתר אינטרנט, אם מדובר בחנות וירטואלית אז בכלל מדובר בערוץ הקריטי ביותר (אולי לצד פרסום בפייסבוק באתרים שנבנו על שופיפיי). עסקים ששולטים בנישות שלהם בתוצאות החיפוש החשובות, הממירות ובעלות הנפח חיפוש המשמעותי הן אלו שגורפות המון כסף. למצוא חברת קידום אורגני שתספק תוצאות ולא רק תקח את הכסף שלכם ותשאיר אתכם באותו מצב או אף במצב גרוע יותר – זו כבר משימה לא פשוטה.

הטעות הגדולה ביותר בבחירת חברת קידום אורגני

הטעות הגדולה ביותר שעסקים עושים היא שהם מאמינים לאיש או אשת המכירות שמולם. מדובר בטעות כפולה משום שאיש או אשת המכירות הם לא אלו שיטפלו מקצועית בקידום האתר שלכם לרוב. אלא אם מדובר בסוכנות בוטיק שבה איש או אשת המכירות הם גם הבעלים. כך שגם כימיה טובה או הבטחות מעניינות לא יעזרו לכם כל כך כשתגיעו לשלב הביצוע של הקידום האורגני עצמו.

החלק השני של הטעות הוא שלצערנו יותר מדי חברות קידום אתרים משקיעות באנשי המכירות שלהן על חשבון היכולות המקצועיות. כואב הלב לפגוש בעלי עסקים שנשבו בקסמיהן של מחלקות מכירות ואף התחייבו להן לחוזה של שנה, רק כדי להתרסק על סלעי המציאות. למעשה אחת הסיבות המרכזיות שאיני מוכר חבילה לשנה של שירותי קידום אורגני בגוגל , למרות שמקצועית זה הרבה יותר נכון ללקוח גם פסיכולוגית וגם ברמת ההתחייבות שלו, היא שרבים כל כך נכוו ממחלקות מכירות כאלו.

איך למזער סיכונים בבחירת חברת קידום אורגני בגוגל?

  1. התמקדו בסוכנויות שמתמחות בנישה שלכן, אם הסוכנות יכולה להראות לכם אתר אחד או שניים שהם קידמו בהצלחה לביטויים הרלוונטיים עבורכם אז כנראה שיש סבירות גדולה יותר שהם יודעים מה הם עושים.
  2. אל תדברו עם אנשי המכירות של החברה – דברו עם הלקוחות. מכיוון שהתחום הזה מחייב מערכת יחסים לאורך זמן, אמון ועבודה משותפת – קל מאוד להבין מהלקוחות עצמם האם הם מרוצים או לא, הם הם כועסים על החברה ומאוכזבים או שהם מפרגנים ומעיפים עד השמים.
    חשוב בשיחה עם הלקוחות גם לבחון עד כמה הם יודעים מה מצב האתר שלהם מבחינת מיקומים בגוגל ולבדוק שאלו אכן המיקומים. לצערי גם כאן נתקלתי במקרים בהם לקוחות קיבלו כל חודש דוחות עם מספרים ותוצאות שהיו רחוקים מאוד מהמציאות והם אפילו לא ידעו על כך.
  3. צפו בסרטונים וקראו את ההמלצות על חברות קידום האתרים באתר שלהם – האם אתם מזדהים עם הלקוחות שמספרים? האם אתם רואים את עצמכם דומים לאותם לקוחות? אם חברת הקידום עובדת עם סוג לקוחות שאינו מאפיין אתכם אז כנראה שאותה החברה פחות מתאימה לכם.
  4. דברו עם כמה שיותר חברות קידום אתרים – זה לא עולה כסף ואתם תלמדו הרבה מאותן שיחות. תדאגו לשאול שאלות כמו כמה זמן הם עוסקים בתחום? עם אילו תחומים עם עבדו? איך נראה תהליך קידום אורגני של אתר? בידקו היטב את תיק העבודות שלהם – לדוגמא אם הם מדווחים על מיקומים ראשונים של ביטויים מסוימים, בדקו איך האתר בביטויים אחרים וכן הלאה.

חפשו בגוגל את שם חברת קידום האתרים

ישנן חברות שמבלות הרבה זמן בתביעות בבתי משפט או שנכתבו עליהן ביקורות שליליות בהיקפים רבים. גם אם חלקן מגמתי, קשה לומר כי כולם טועים ולכן השתדלו להתרחק מחברות שמוזכרות בהיבטים שליליים בגוגל. אתם יכולים לחפש את שם החברה והמילה תביעה או ביקורות. נסו להקיף את עצמכם בסביבה טובה ואיכותית של אנשי מקצוע, פרט לחסכון הכספי והתוצאות העסקיות זה גם יתן לכם שקט נפשי וגם יחסוך מכם עוגמת נפש מיותרת, שני דברים שקשה לקנות בכסף.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>