מה זה תג קנוניקל?

תג קנוניקל "rel=canonical", הוא תג (כלומר סוג של מטא דאטה) חיוני עבור קידום אתרים. התג מסייע לגוגל להבין מהי הגרסה המקורית של דף מסוים מבחינת התוכן שבו, כאשר ישנן גרסאות רבות לאותו הדף. זה חשוב כדי למנוע מגוגל לאנדקס דפים עם תוכן דומה ולראות בהן תוכן משוכפל או כפול וכתוצאה מכך "להעניש" את האתר.

איך נראה תג קנוניקל?

תג קנוניקל הוא רכיב HTML פשוט שממוקם בחלק העליון של דף אינטרנט. הוא נראה כך: <link rel="canonical" href="https://www.example.co.il/original-page" />
מה שבא אחרי ה- href מצביע על הכתובת של הגרסה המועדפת של הדף. כלומר אומר אומר לגוגל שזו כתובת הדף הקנוניקלית.

מדוע תג קנוניקל חשוב לקידום אתרים?

כשאנחנו אומרים לגוגל מהו הדף המוביל והעיקרי לגרסאות תוכן שונות אנחנו למעשה מבקשים ממנו לקחת את כל הכוח שמקבלים הגרסאות השונות מבחינת שיתופים חברתיים או קישורים שנכנסים לאתר ומפנים על דפים אלו ולאחד אותם לדף אחד חזק. מה שיכול לסייע לדף להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. בנוסף אנו נמנעים מענישה על תוכן כפול באתר. אז נכון שיש מקדמי אתרים שסבורים כי אין חשיבות משמעותית לתוכן כפול ושמדובר בענישה של גוגל על העתקה מאתרים אחרים, עם זאת מניסיון אני יכול לומר כי אתר שיש בו המון מאותם דפים נתפס כפחות איכותי וחלק מדפיו נסרקים אך לא מוצגים באינדקס של גוגל.

תג קנוניקל גם מקל על הסריקה של האתר על ידי העכבישים, משום שהוא חוסך להם סריקה של תוכן דומה וממקד אותם בדפים מסויימים. מכיוון שמשאבי סריקה הם אולי המשאבים היקרים ביותר מבחינת גוגל – כל דבר שמשפר את ביצועי הסריקה בדומה למפת אתר XML יגרמו לגוגל לתפוס את האתר כאיכותי יותר.

איך לעבוד נכון עם תגי קנוניקל?

  1. מבנה כתובות דפים קבוע וברור: חשוב להשתמש באותו פורמט בכתובות האתר שלכם. לדוגמא שם הדומיין/קטגוריה/שם הדף או לחלופין שם הדומיין/שם הדף. אתרים שיש בהם דפים מסוגים שונים – לדוגמא שם הדומיין/שם המוצר ודף אחר עם כתובת שם הדומיין/מספר קטלוגי הם מתכון לבעיות הבנה של גוגל מיהו הדף המוביל לכל ביטוי.
  2. השתמשו בכתובות קבועות: אתם לא רוצים שחלק מהדפים יקשרו לאחרים עם HTTP וחלק עם HTTPS או ליצור קישורים פנימיים עם קישורים שמקבלים הפניה 301 לדפים אחרים. כדאי להגדיר ברמת השרת את HTTPS כתצורה המעודפת וכן גם בסרץ קונסול כדי למנוע בעיות אלו.
  3. אתרו דפים עם תוכן משוכפל או תוכן דומה: ניתן לעשות זאת באמצעות התראות מהגוגל סרץ קונסול או באמצעות כלים מקצועיים חיצוניים כמו סקרימינג פרוג.
  4. החליטו מהו הדף המוביל לגרסאות התוכן השונות: אם לדוגמא מדובר בדף קטגוריה בחנות וירטואלית שיש בו המון דפי מוצרים בפגנציה – אתם תרצו שהדף הראשי של הקטגוריה יוגדר כדף המוביל.
  5. הוסיפו את התג קנוניקל לדפים המשניים: בראש הדף הוסיפו את הקוד שהדבקתי לעיל עם הפניה אל כתובת הדף המוביל. בידקו שהתג הוטמע כמו שצריך על ידי תוסף כרום ייעודי או אותם הכלים בהם איתרתם את התוכן הכפול.

כיצד להימנע משגיאות נפוצות?

  • אל תשתמשו במספר תגים קנוניקל בעמוד אחד.
  •  הימנעו מיצירת קשר באמצעות התג בין דפים שאינם קשורים או אינם דומים.
  • אל תפנו באמצעות התג אל דף שחסום לאינדוקס בגוגל באמצעות תג נו אינדקס או באמצעות הקובץ robots.txt

בסך הכל מדובר בתג יחסית פשוט לשימוש. לא הייתי מתעדף אותו בטופ של משימות הSEO שיש לבצע באתר וכשאנחנו מכינים דו"ח טכני של אתר, אנחנו מתעדפים את הטיפול בו במשימות המשניות וגם בדרך כלל בחנויות שם יש בעיה גם עם פגינציה. משום מה יש חוסר הבנה או רתיעה מהתג בקרב חלק מבעלי האתרים ואין לכך שום סיבה רציונלית. אז אני מקווה שהפוסט סייע לכם בהבנת הנושא ויישומו.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>