שיעור הקלקות (CTR) הוא מדד קריטי בעולם השיווק הדיגיטלי בכלל וקידום אתרים בפרט. פוסט זה יספק הבנה מעמיקה של שיעור ההקלקות, מה החשיבות שלו וכיצד ניתן לשפר אותו.

אז מה זה CTR?

CTR, או שיעור הקלקות, הוא מדד שמודד את היחס בין ההקלקות על קישור או פרסומת למספר ההופעות הכולל (מספר הפעמים שהקישור או המודעה הוצגו). זה בדרך כלל מבוטא באחוזים, וזה עוזר לאמוד את האפקטיביות של מסעות פרסום שיווקיים מקוונים ואת מעורבות המשתמש הכוללת.

שיעור הקלקות = ​​(מספר קליקים / מספר הופעות) x100

חשיבות ה-CTR בקידום אתרים

שיעור ההקלקות משחק תפקיד חיוני בקידום אתרים מכמה סיבות:

  • מגדיל מעורבות משתמשים: שיעור הקלקות גבוה יותר מראה שהכותרות של הדפים באתר נראים כרלוונטיים ומעניינים לגולשים, מכיוון שהם מקליקים על הקישורים בתדירות גבוהה יותר. שיעור הקלקות נמוך מצביע על תוכן פחות מושך או רלוונטי לקהל היעד, וייתכן שצריך לשפר את הכותרות, תיאורי המטא או איכות התוכן באתר.
  • השפעה על הדירוג בגוגל: מומחי קידום אתרים רבים מאמינים ששיעור הקלקות הוא אחד הגורמים המשמשים מנועי חיפוש כמו גוגל כדי לקבוע את הרלוונטיות של דף אינטרנט לשאילתה מסויימת. שיעור הקלקות גבוה יותר מאותת למנועי החיפוש שהתוכן הוא בעל ערך רב יותר ולכן הם ידרגו אותו גבוה יותר עבור אותה שאילתה.
  • תנועה אורגנית משופרת: מכיוון שאחוז הקלקות משפר מיקום בגוגל ואחוז הקלקות גבוה יותר פירושו יותר הקלקות ביחס לדף אחר באותו מיקום אז CTR גבוה יותר משמעותו תנועה אורגנית גדולה יותר לדף המדובר.
  • החזר השקעה גבוה יותר: הרי כבר שילמתם כדי לקבל חשיפה במיקום בו אתם מופיעים אז לפחות נסו למקסם אותה ולהוציא כמה שיותר הקלקות על אותה חשיפה. הקלקות רבות יותר פירושם סבירות סטטיסטית גבוהה יותר להמרה באתר.

טיפים לשיפור שיעור ההקלקות עבור קידום אתרים בגוגל

כדי להגביר את אחוז ההקלקה ולזכות לכל היתרונות שציינו לעיל, כדאי לשקול את הצעדים הבאים:

  1. כיתבו כותרות מושכות: כותרת מושכת תשומת לב שהיא המפתח להגדלת שיעור ההקלקות. השתמשו במילים חזקות, מספרים או שאלות כדי להפוך את הכותרות של הדפים באתר למפתות יותר.
  2. בצעו אופטימיזציה של תיאורי מטא: תיאורי מטא אינפורמטיביים ומושכים המתארים במדויק את התוכן בדף וכוללים את מילות המפתח הרלוונטיות ימשכו יותר תשומת לב. ותשומת לב זה מה שיכול לעודד משתמשים להקליק על הקישור בתוצאות החיפוש.
  3. השתמש בסכמה: יישום סכמה יכול לסייע לתוכן להופיע ב-Rich Snippets או בתצורות חיפוש אחרות, מה שיכול להגדיל משמעותית את שיעור ההקלקות.
  4. A/B טסטינג: תגדירו ניסויים באתר שלכם. ערכו טבלה עם תאריכים שבהם ניסיתם לשנות גרסה של כותרות או תיאור מטא או שניהם ובדקו את התוצאות לאחר שבועיים וכך נסו לכוון את עצמכם ולמקד לעבר CTR גבוה יותר עבור הדפים החזקים יותר באתר.

CTR הוא מדד חיוני בקידום אתרים המשקף את מעורבות הגולש עם התוכן שלכם בדף התוצאות של גוגל ויכול להשפיע על דירוג האתר בגוגל וכתוצאה מכך על כמות הגולשים שתביאו לאתר ועל ההחזר על ההשקעה שלכם מהקידום האורגני. על ידי מיקוד בשיפור שיעור ההקלקה, תוכלו לשפר את ביצועי האתר ואת ההצלחה הכוללת בגוגל. Google Search Console (GSC)  הוא כלי רב עוצמה שיכול לסייע בשיפור אחוז ההקלקה של האתר אם משתמשים בו בצורה נכונה. להלן מספר דרכים בהן ניתן להשתמש בסרץ קונסול כדי לשפר את הCTR:

  1. זהו דפים עם שיעור הקלקה נמוך

בדוח 'ביצועים' ב-GSC וסנן לפי 'שיעור קליקים ממוצע'. חפש דפים עם שיעורי קליקים נמוכים בהשוואה לממוצע האתר הכולל שלך. אלו הם הדפים שאתה צריך להתמקד בהם כדי לשפר את שיעור הקליקים שלהם.

  1. נתחו שאילתות והתרשמות

בדוח 'ביצועים', ניתן להציג את השאילתות שעבורן מדורגים הדפים של האתר, כמו גם את מספר ההופעות והקליקים שהם מקבלים. מידע זה יכול לעזור לזהות אילו מילות מפתח מובילות תנועה לאתר ואילו מהן עשויות להזדקק לאופטימיזציה.

  1. בצעו אופטימיזציה של תגי כותרת ותיאורי מטא

בהתבסס על הנתונים שאספתם מניתוח שאילתות והופעות (סעיפים 1+2), תוכלו לבצע שיפורים בתגי הכותרת ובתיאורי המטא שלכם כדי למקד טוב יותר את מילות המפתח הרלוונטיות ולעודד משתמשים להקליק על האתר שלכם. ודאו שהכותרות והתיאורים מרתקים, מייצגים במדויק את התוכן ומכילים את מילות המפתח היעד.

  1. עקבו אחר שינויים בשיעור ההקלקות לאורך זמן

לאחר ביצוע האופטימיזציה, רצוי לאמץ את גישת הניסויים שדיברתי עליה עם טבלה מסודרת, אך גם אם אתם מתעצלי נסו לעקוב בסרץ קונסול אחרי הCTR לאורך זמן. זה יעזור לכם להבין אם המאמצים שלכם משפיעים לטובה על שיעור ההקלקה או לא ולזהות מגמות או דפוסים כלשהם בהתנהגות המשתמש.

  1. זהו ותקנו שגיאות סריקה

שגיאות סריקה יכולות להשפיע לרעה על אחוז ההקלקה של האתר. אם גולשים אינם יכולים לגשת לתוכן של האתר אז הם יקליקו עליו פחות להבא. ניתן לאתר בסרץ קונסול שגיאות סריקה או בעיות שעשויות למנוע מהאתר מלהיות מאונדקס או נטען כראוי בגוגל.

  1. ודאו כי האתר מותאם למובייל

עם יותר גולשים שגולשים באינטרנט במכשירים ניידים, האתר חייב להיות מותאם וידידותי לניידים. חיוני לשמור על שיעור הקלקה גבוה. ניתן למצוא בסרץ קונסול דוח 'שימושיות לנייד' ולזהות בעיות שעשויות להשפיע על חוויית הגלישה באתר בנייד ולתקן אותן.

  1. האם יש בעיות אבטחה באתר?

בעיות אבטחה עלולות להשפיע לרעה על הנראות וההקלקות לאתר. משום שהאתר עלול להיראות חשוד לגולש. במקרים חריגים כרום אף יציג אזהרה וינסה למנוע כניסה לאתר. חשוב לוודא כי באתר מותקנת תעודת SSL ושהכל תקין בסרץ קונסול.

על ידי מינוף הנתונים והתובנות שמסופקים על ידי Google Search Console, ניתן לקבל החלטות מושכלות כדי לייעל את הCTR באתר. שיפור שיעור ההקלקה הוא תהליך מתמשך, אז עקבו באופן קבוע אחר ביצועי האתר ובצעו התאמות לפי הצורך.

  1. אפשר לנתח CTR לפי מכשיר

GSC מאפשר לפלח נתונים לפי סוג מכשיר (שולחן עבודה, נייד וטאבלט). על ידי ניתוח CTR עבור כל מכשיר, ניתן לזהות אילו מכשירים מניבים ביצועים טובים יותר ולבצע אופטימיזציה של האתר בהתאם כדי לשפר את חווית המשתמש ואת ה CTR עבור כל הגולשים מאותו מכשיר.

  1. בצעו אופטימיזציה לחיפושים מקומיים

אם אתם מזהים בסרץ קונסול מיקוד בטראפיק באזור מסוים אז ייתכן וניתן לציין את המיקום במטא תיאור או בכותרת וכך להיראות רלוונטיים יותר למחפשים ולהעלות את ה CTR של אותו דף.

  1. הגדירו ונטרו התראות CTR מותאמות אישית

כדי להתעדכן בביצועי שיעור ההקלקה של האתר, ניתן להגדיר התראות מותאמות אישית ב-GSC. התראות אלו יודיעו לכם כאשר האתר חווה שינויים משמעותיים בשיעור ההקלקה, מה שיאפשר לכם לזהות ולטפל במהירות בכל בעיה או לחלופין לנצל את הזדמנויות.

לסיכום, שימוש ב-Google Search Console לניתוח ואופטימיזציה של CTR באתר שלכם הוא חלק חיוני מאסטרטגיית SEO יעילה. נטרו באופן קבוע את נתוני האתר שלכם, בצעו את ההתאמות הנדרשות ועקבו אחר השפעת המאמצים שלכם כדי להבטיח שהאתר שלכם ימשיך להניב ביצועים טובים בתוצאות החיפוש ולספק חווית משתמש חיובית.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>