זה לא סוד שאני כמקדם אתרים ממליץ בעיקר על בניית אתר בוורדפרס. מהמון סיבות שאותן תיארתי באותו הפוסט ובפוסטים נוספים אחרים שהתייחסו לנושא. עם זאת יש לי מעת לעת לא מעט דיונים עם בוני אתרים על היכולות של הפלטפורמות שלהן. איני אומר שאין פלטפורמות טובות פרט לוורדפרס אך לדעתי וורדפרס היא המשתלמת ביותר ברמה של עלות תועלת.

קידום אתר בוויקס

לפני מספר שנים עשיתי ניסיון לקדם מספר אתרים בוויקס שהסתיים בקול ענות קלוש ובמצב בו הייתי צריך לפטר לקוחות או להביא אותם פחות אידיאלי מזה שקיוויתי אליו. בשנים האחרונות שמתי לב כי וויקס השקיעו עשרות מיליוני דולרים בניסיון להפוך את הפלטפורמה שלהם לטובה יותר עבור גוגל כך שתהליך קידום אתר בוויקס יהפוך למשימה פשוטה יותר. מתוך מטרה לנסות ולהבין האם הכסף שהושקע אכן שיפר את הקוד או שהלך ברובו ליחסי ציבור, פרסום וקשרי לקוחות במטרה לפצות על היכולות הטכניות אז פניתי בלינקאדין למספר בכירים בוויקס והצעתי להם לעשות פיילוט על אחד האתרים שהם היו רוצים שאקדם. לא קיבלתי התייחסות.

כך מצאתי עצמי באפלה עד שהגיעה אלי לקוחה עם אתר מבוסס וויקס ועם חוסר מוכנות מוחלט לשמוע על העברת האתר לוורדפרס עד שתראה תוצאות מהקידום האורגני (היתה לה התנסות מאוד לא טובה עם המקדמת הקודמת) וכך קיבלתי סוף סוף הזדמנות לקדם אתר בוויקס. אעדכן פה בהמשך על ההתפתחויות אך העבודה על וויקס הפגישה אותי עם מתכנתים ברמה יחסית גבוהה שנשבעו כי כל מה שניתן לעשות בוורדפרס הם מסוגלים לעשות בוויקס תודות לקוד הפתוח, גם דברים שהתמיכה של וויקס לא ידעה לתת עליהם מענה. אז אוכל לדווח על כך בהרחבה בהמשך.

קידום אתר שופיפיי

באופן כללי ולמעט מקרה אחד בו עבדנו עם חברת אופנה ענקית בארצות הברית שהיא אחת מהלקוחות הרציניים של שופיפיי ולכן קיבלנו תמיכה טכנית ישירות מהמטה המרכזי של החברה, לא אמליץ לעסקים קטנים ובינוניים לעבוד עם שופיפיי מהסיבה הפשוטה שבשווקים תחרותיים בגוגל בהם יש צורך לבצע שינויים באתר מחץ לקופסה הפלטפורמה מאוד מגבילה וקשה לקבל תמיכה אמיתית ורצינית מהחברה עצמה. לא אחת המלצתי ללקוחות פוטנציאלים להעתיק את האתר שלהם לוורדפרס משום שהם יחסכו את הכסף אחכ בתהליך הקידום האורגני.

קידום אתר וובפלואו או דודה

אם לא וורדפרס אז בהחלט שנאי מתעדף את שתי הפלטפורמות האלו של וובפלואו ודודה במקום גבוה יחסית ובשתיהן ניתן להגיע למיקומים יפים עם היכולות הטכניות. הבעיה בוובפלואו היא שהממשק הרבה יותר מסורבל לתפעול בהשוואה לוורדפרס או לוויקס ולכן זה מגביל מאוד את העבודה עליו גם מצד הלקוח או מנהל התוכן או מנהל האתר של הלקוח וגם מצד הקידום האורגני ויש גם בעיות קטנות ומעצבנות בדומה לוויקס, אם כי בעיות שונות כמו חוסר היכולת לכתוב URLים בעברית ועוד.

בקיצור ולסיכום

אנחנו אנשי אתגרים ונהנים מכל אתגר אך אין מצווה לסבול לחינם ולכן אם קיימת האפשרות אז וורדפרס ואם לא קיימת אז לרוב נעבוד עם מה שיש וננסה לעשות את המירב בקידום האתר בגוגל וייתכן שכשיגיע הזמן לשדרוג גרסה או עיצוב או שנראה מספיק הכנסות מהפעילות נוכל לשקול העתקת האתר לוורדפרס.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>