קונדיטוריהאת קריירת קידום האתרים שלי התחלתי בעולם המזון. שנת 2005, למדתי קידום אתרים ממקורות באנגלית כדי לסייע לאתר של עמותה שהתנדבתי בה, הצלחתי די טוב, עד כדי כך שהחלטתי לקדם ברשת את האתר של הקייטרינג של ההורים שלי גם בגוגל אורגני וגם בגוגל ממומן. מאז חלפו הרבה שנים, אני עברתי לקידום של תחומים אחרים וההורים שלי פרשו מזמן לגמלאות. אך לאחרונה לקוחות פוטנציאלים החזירו אותי לתחום ועשיתי מחקר ביטויים די נרחב בתחום עם חוויה נוסטלגית של ממש. מה שאני יכול לומר היום בהשוואה לאז הוא שביטויים כמו מגשי אירוח או קייטרינג חלבי התחזק בצורה משמעותית בנפחי החיפוש שלהם וכיום אפשר למצוא לא מעט ביטויים מחופשים בתחומים האלו.

הופתעתי גם מרמת התחרות, ציפתי שהאתרים המובילים, חלקם של קונדיטוריות או רשתות של מאפיות ברמה ארצית עם מותגים מאוד חזקים יהיו גם בנויים בצורה מקצועית יותר ומקודמת יותר ועדיין ההזדמנות בתחום גדולה למדי.  ישנם אמנם שחקנים מאוד גדולים וחזקים בתחום כמו ביסקוטי או דיילי TLV אך מרבית הטראפיק אצלם מבוסס על ביטויי מותג, כלומר על בסיס יצירת מיתוג משמעותי ולא בהכרח קידום אורגני בגוגל.

קידום אתרים מקצועי של קונדיטוריה

מגשי אירוחאחד האתרים שנתקלתי בהם בתהליך המחקר היה canapes.co.il , אתר שנכנס חזק בכל התחום של מגשי אירוח יחד עם אחת מחברות קידום האתרים המובילות ומשקיע לא מעט מאמצים בפעילות. האתר עובד חזק מאוד על ביטויים כמו מגשי אירוח, קייטרינג חלבי, מגשי אירוח חלבי, פלטת ירקות, מגשי אירוח זולים, פטיפורים ועוד. נראה כי האתר מכניס כמה אלפי מבקרים חודשיים רלוונטיים כאשר מרבית הגידול הוא בשלוש השנים האחרונות.

האתר השקיע מאוד בייצור תוכן עם מעל ל160 דפי תוכן של מוצרים, דפי תוכן של המלצות, 220 דפי תוכן שנועדו בעיקר לבניית קישורים פנימיים וכדומה.

קידום אתרים של מאפיות או קייטרינג בפתח תקווה

דווקא שני שכנים שלי (אולי אחד מהם ירצה להיכנס כלקוח בתחום, אשמח מאוד לנסות להתחרות שוב על הביטויים הנוסטלגיים) נמצאים בפוזיציה טובה מאוד בגוגל בתחום הנ"ל.
הראשון הוא אתר בשם ביסביס – האתר מטרגט ביטויים מעניינים כמו טורטיות ממולאות לאירוח, מגשי אירוח זולים, כריכים לאירוח, פלטות סושי, מיני קישים ועוד. נראה שגם ביסביס השקיעו לא מעט בתוכן עם מעל 400 דפים מאונדקסים בגוגל (עדיין מעט ביחס לקאנאפס עם מעל שש אלף דפים מאונדקסים).

השני הוא קונדיטוריה בשם נוגטין www.nougatine.co.il עם מספר דומה של דפי תוכן אך פי שניים טראפיק מגוגל (על פי כלי הערכה חיצוני) שהצליחה לטרגט בהצלחה ביטויים כמו כריכים לאירוח, מגשי אירוח חלבי, מגשי קינוחים, קינוחים פרווה לאירועים, קינוחים, פינגר פוד, מגש ירקות ועוד.

לסיכום

קיימת הזדמנות יפה מאוד בנפחי החיפוש בשוק, עם זאת מי שרוצה להתחרות בנישה מחויב לייצר לא מעט תוכן לאתר שיכול להוות השקעה כלכלית גדולה עבור חלק מהעסקים. נראה גם שמרבית החברות לא עושות קידום אורגני מקצועי, מה שמהווה הזדמנות למי שכן עובד עם שירות קידום אתרים אורגני בגוגל.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>